سلامت روان را با میوه و سبزیجات تضمین کنید

love.1982

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سلامت روان را با میوه و سبزیجات تضمین کنید



محققان دانشگاه وارویک در انگلستان مطالعه‌ای بر روی اثرات میوه و سبزیجات در روان انسان داشتند و به نتیجه‌ای مهم دست یافتند.






به گزارش فارس، خوردن میوه و سبزیجات برای سلامت فیزیکی، سلامت ذهن و روان بسیار مفید است؛ مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه وارویک انگلستان انجام شد، نشان داد خوردن میوه و سبزیجات اثر فوق العاده‌ای در سلامت روان دارد و باعث شاد شدن روحیه می‌شود.
این محققان مطالعات خود را بر روی 13983 شرکت کننده بالای سن 16 سال داشتند که 56 درصد آنان، زنان بودند؛ بخشی از پژوهش محققان بر روی رفتارهای کلیدی و روانی این افراد صورت گرفت و از دو عامل که بیشترین تأثیر را بر روی سلامت روان آنها گذاشته بود متعجب شدند: سیگار کشیدن و نخوردن میوه و سبزیجات.
اثرات میوه و سبزیجات بر ذهن و روان
در میان این افراد آنهایی که از سطح بالای ذهنی برخوردار بودند 33.5 درصد بودند که حداقل 5 میوه و سبزیجات در روز می‌خوردند، 31.4 درصد، 3 یا 4 بار میوه در روز می‌خوردند، 28.4 درصد یک یا 2 بار در روز میوه می‌خوردند و تنها 6.8 درصد کمتر از یک وعده میوه و سبزیجات می‌خوردند.
«ساوریو استرانجز» نویسنده این مطالعه گفت: داده‌ها نشان داد افرادی که مصرف میوه و سبزیجات بالایی دارند ،احتمال کمتری دارد به بیماری‌های روان مبتلا می‌شوند.





کلمات کليدی: سلامت روان،میوه و سبزیجات
 

Similar threads

بالا