سریال های ماه رمضان کجای کارند؟

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
روزنامه هفت صبح: درحالی که کمتر از یک ماه به ماه رمضان باقی مانده شبکه های تلویزیونی سخت در حال آماده سازی سریال هایشان هستند. هفت صبح در گفت و گو با دست اندرکاران کلیه سریال های رمضانی از آخرین وضعیت این سریال گزارش می دهد
کمتر از یک ماه دیگر ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد و طبق سنت سال های اخیر شبکه های مختلف تلویزیون با ساخت سریال هایی ویژه این ماه رقابت سخت و فشرده ای را آغاز کرده اند. «دودکش» یا «بچه های نسبتا بد» در شبکه یک، «خروس» در شبکه دو، «مادرانه» در شبکه سه و «دروازه بهشت» و «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در شبکه پنج سریال هایی هستند که در ماه رمضان روی آنتن شبکه های مختلف خواهند رفت.
در این گزارش به سراغ محمد صادق آذین مدیر تولید «دودکش»، علیرضا ابراهیمی تهیه کننده «خروس»، جواد افشار کارگردان «مادرانه»، عباس نعمتی نویسنده «دروازه بهشت» و علی اکبر تحویلیان تهیه کننده «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» رفتیم تا از آخرین وضعیت تولید این مجموعه ها باخبر شویم.


دودکش و بچه های نسبتا بد

درحالی که چند روز اخیر خبرهای ضد و نقیض زیادی درخصوص سریال ماه رمضان شبکه یک شنیده می شود اما محمد صادق آذین، مدیر تولید سریال «دودکش» می گوید طبق برنامه تلویزیون پخش این سریال در ماه رمضان قطعی است: «خبرهای چند روز آخر دستپخت رسانه ها است و تا این لحظه همچنان مدیران شبکه یک سریال «دودکش» را گزینه اصلی پخش در ماه رمضان می دانند.»


البته آذین اضافه می کند که تلویزیون در انتخاب سریالی که می خواهد پخش کند مختار است و همیشه احتمال اتفاق های غیرمنتظره وجود دارد. به گفته آذین تا الان 85 درصد از تصویربرداری این سریال انجام شده و مراحل تدوین و صداگذاری همزمان در حال انجام است و «دودکش» هیچ مشکلی برای پخش در ماه رمضان نخواهد داشت. ضمن اینکه مراحل انتخاب آهنگساز سریال هم انجام شده ولی در چند روز آینده با قطعی شدن آهنگساز سریال نام او اعلام خواهد شد.


دودکش را محمد حسین لطیفی به تهیه کنندگی زینب تقوایی جلوی دوربین برده است. این سریال کمدی داستان دو خانواده است که مشترکا یک قالیشویی را اداره می کند و هر بار اتفاقات مختلف و غیرمنتظره ای برای آنها رخ می دهد. زوج موفق هومن برق نورد و بهنام تشکر به همراه نگار عابدی، الناز حبیبی، جواد عزتی و محمدرضا شیرخانلو بازیگران اصلی این سریال هستند.

اما سریال «بچه های نسبتا بد» به کارگردانی سیروس مقدم همان سریالی است که به عنوان جایگزین احتمالی «دودکش» از آن نام برده می شود. این سریال چند روز پیش تصویربرداری اش آغاز شده و تا الان بازیگرانی چون حمید گودرزی، اشکان خطیبی، میلاد کی مرام و یوسف تیموری، نسرین مقانلو، فریبا کوثری، پرویز پورحسینی و شهرزاد کمال زاده با این سریال قرارداد بسته اند.
مقدم این سریال را با فیلمنامه ای از پیمان عباسی جلوی دوربین برده است. تهیه کنندگی این سریال هم برخلاف آثار اخیر مقدم که بر عهده همسرش الهام غفوری بوده برعهده سید کمال طباطبایی است. «بچه های نسبتا بد» داستان پسر جوانی است که به دلیل برخی مشکلات، با دوستانش تبانی می کند تا ماشین پدرش را که پر از سکه طلاست بدزدند. پدر این پسر فرد خیری است که این سکه ها را برای عروسی گروهی زوج جوان بی بضاعت جمع کرده و از نقشه پسرش بی خبر است.

--------------------------------------------------------------------------------
خروس
«خروس» به کارگردانی سعید آقاخانی سریالی است که ابتدا زمزمه هایی مبنی بر پخش آن در نوروز 92 به گوش می رسید که نهایتا روی آنتن نرفت و «آب پریا» پخش شد. آقاخانی پس از موفقیت سریال «دزد و پلیس» به سراغ فیلمنامه ای کمدی از مصطفی کیایی رفته و با دعوت از بازیگران شناخته شده آثار کمدی چون حمید لولایی،جواد رضویان و یوسف تیموری «خروس» را جلوی دوربین برده است.


علیرضا ابراهیمی تهیه کننده این سریال درخصوص آخرین وضعیت مجموعه می گوید: «ساخت تیتراژ پایانی سریال تمام شده و محمد علیزاده هم ترانه تیتراژ پایانی را خوانده است.»


به گفته ابراهیمی تا چند روز دیگر مراحل فنی کار از جمله صداگذاری و تدوین هم به پایان می رسد و قبل از آغاز ماه رمضان به طور کامل تحویل شبکه دو داده خواهد شد. خروس در 26 قسمت 30 دقیقه ای تولید شده و داستانش از جایی شروع می شود که اسی دچار مشکل غیرمنتظره ای می شود که این اتفاق خانواده او را به بحران می کشاند. پسر اسی همراه با دوستش برای کمک به اعضای خانه و خروج از این بحران تصمیم می گیرد نقشه ای جالب را طراحی و اجرا کند. نقشه ای که مو، لای درزش نمی رود و در پس این نقشه مغز متفکر یک خروس قرار دارد.

--------------------------------------------------------------------------------


مادرانه
پس از موفقیت سریال «جراحت» شبکه سه باز هم به سراغ محمدرضا شفیعی رفته تا سریال «مادرانه» را برایش تهیه کند. شفیعی هم سعید نعمت اله و جواد افشار را به عنوان نویسنده و کارگردان در کنار هم قرار داده تا مادرانه را برایش بسازند. این سریال داستان مردی است به نام اردلان تمجید که 20 سال پیش، پس از رها کردن نامزد سابقش مریم، با زنی متمول به نام رعنا (زنگنه) ازدواج می کند. حالا این ازدواج به جدایی رسیده و زن، بچه هایش را می خواهد، ولی مرد امتناع می کند. در مادرانه بازیگران سرشناسی چون مهدی سلطانی، لعیا زنگنه، شقایق فراهانی، عباس غزالی و مهرداد ضیایی حضور دارند. افشار درخصوص آخرین وضعیت سریالش می گوید: «تا الان 50 درصد تصویربرداری سریال انجام شده و هم اکنون به صورت فشرده در حال ادامه تصویربرداری هستیم.»


به گفته افشار مراحل تدوین، صداگذاری و ساخت موسیقی همزمان با تصویربرداری در حال انجام است، او همچنین از اضافه شدن یکسری بازیگر جدید به سریال خبر می دهد. البته افشار تاکید می کند با اینکه تصویربرداری سریال در ماه رمضان هم ادامه خواهد داشت ولی از نظر زمانی سریال با مشکل خاصی مواجه نخواهد شد، ضمن اینکه سعید نعمت اله هم در مراحل آخر نگارش فیلمنامه است. در سال های اخیر هر سریالی که سعید نعمت اله نوشته یا محمدرضا شفیعی تهیه کرده از پرمخاطب ترین سریال های زمان خود بوده اند به همین دلیل هم مدیران شبکه سه تا حدودی نسبت به دیگر شبکه ها با خیال راحت تر و استرس کمتری منتظر محصول نهایی خواهند بود.



--------------------------------------------------------------------------------
دروازه بهشت
مهدی صباغ زاده سال ها پیش دو سریال کمدی برای تلویزیون ساخته بود، یکی «دزدان مادربزرگ» برای سیما فیلم که از شبکه یک پخش شد و دیگری «دلبرانه» برای شبکه پنج. امسال هم صباغ زاده به شبکه پنج رفته و سریال «دروازه بهشت» را با فیلمنامه ای از عباس نعمتی جلوی دوربین برده است. نعمتی که سابقه نوشتن فیلمنامه سریال موفق «نون و ریحون» برای ماه رمضان را در کارنامه اش دارد پس از موفقیت در نگارش فیلمنامه سریال «تکیه بر باد» بار دیگر به سراغ نگاش یک اثر کمدی رفته است.

نعمتی درخصوص جنس کمدی «دروازه بهشت» به هفت صبح می گوید: «برخلاف «نون و ریحون» این بار موضوعات و شوخی های سیاسی – اجتماعی در فیلمنامه وجود ندارند. راستش نمی دانم اسم جنس کمدی «دروازه بهشت» را چه بگذارم ولی در کل شما با یک کمدی خانوادگی مواجه هستید.» به گفته نعمتی تاکنون 20 قسمت از سریال تصویربرداری شده و تصویربرداری شده و تصویربرداری 6 قسمت از آن باقی مانده است. نعمتی درخصوص پیش بینی اش برای موفقیت «دروازه بهشت» می گوید: «به نظرم تنها ژانری که نمی توان آن را پیش بینی کرد کمدی است، اگر مردم به آن بخندند موفق شده و اگر نه کار تمام است. البته ما در این سریال شوخی های بی ادبانه برای خنداندن مخاطب نخواهیم داشت.»

داستان «دروازه بهشت» درباره دو خواهر، خواستگارهایشان و خوانده های دو طرف است. ترکیب اکبر عبدی، مجید مظفری، مرم امیرجلالی، لاله اسکندری، شهره لرستانی و افشین هاشمی به اضافه سارا خوئینی ها که تازه به گروه بازیگران اضافه شده ترکیب خوبی محسوب می شود و باید دید فیلمنامه نعمتی و کارگردانی صباغ زاده چقدر می تواند به این ترکیب برای موفقیت نهایی سریال کمک کند.

--------------------------------------------------------------------------------
شاید برای شما هم اتفاق بیفتد
چند سالی هست که مجموعه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» قبل از افطار از شبکه پنج روی آنتن می رود. مجموعه ای که امسال هم قرار است هر شب همان زمان پخش شود. علی اکبر تحویلیان تهیه کننده این مجموعه درخصوص کارگردان هایی که امسال اپیزودهای مختلف کار را کارگردانی کرده اند یا خواهند کرد، می گوید: «کارگردان هایی چون احمد معظمی، امیر مسعود آقا باباییان، افشین صادقی و شاهین باباپور اپیزودهای مختلف این مجموعه را برای ماه رمضان جلوی دوربین برده اند.»
البته سهم احمد معظمی یکی از کارگردانان همیشه ثابت این مجموعه تا الان 5 قسمت بوده است. به گفته تحویلیان مونتاژ 20 اپیزود به پایان رسدیه و در مراحل صداگذاری و ساخت موسیقی به سر می بردند، پنج اپیزود در حال تدوین است و دو اپیزود هم در مرحله پیش تولید قرار دارد و در چند روز آینده تصویر برداری آنها آغاز خواهتد شد. او درخصوص تفاوت های احتمالی اپیزودهای ماه رمضانی «شاید برای شما ...» می گوید: «شخصا بحث سریال های مناسبتی را قبول ندارم و درک نمی کنم. داستان خوب و درست باشد در هر مناسبتی می توان نشان داد.
در «شاید برای شما ...» همیشه داستان های اخلاق گرا موضوعات اخلاقی – اجتماعی مورد توجه بوده است. اپیزودهای ماه رمضان هم در خصوص همین موضوعات خواهد بود و تفاوتی با دیگر قسمت های این مجموعه در دیگر ایام سال وجود ندارد.»

http://www.bartarinha.ir/
 

NazaninL

عضو جدید
من که به نظرم چند سالیه این سریالای مناسبتی از مد افتادن و دیگه مردم با اون شوق و علاقه این کارا رو نگاه نمی کنن...حالا هرچه قدرم این شبکه ها ده تا ده تا سریال بدن بیرون.....:razz::razz:
 
بالا