سرویس کولرگازی سامسونگ

c-plus

عضو جدید
سرویس کولرگازی سامسونگ

سرویس کولرگازی سامسونگ یکی دیگر از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در نمایندگی سامسونگ است که توسط تیمی از خبره‌ترین و مجرب‌ترین کارشناسان انجام می پذیرد. سرویس کولرگازی سامسونگ در این مرکز به دست کارشناسانی انجام می پذیرد که ضمن برخورداری از دانش علمی این حوزه، برخوردار از یک دهه تجربه فنی در حیطه تعمیرات کولر گازی هستند؛ همین امر سبب گشته تا کارشناسان مرکز تعمیرات کولر گازی سامسونگ بتوانند با اِعمال پاره ای تنظیمات و سرویس های مورد نیاز، کیفیت اولیه دستگاه را به آن بازگردانند.


تعهد به سرویس کولر گازی در دوره‌های مشخص و سیکل‌های معین سبب می‌گردد تا ضمن پیشگیری از برخی خرابی‌های این دستگاه، میزان مصرف انرژی برق توسط این دستگاه‌ها به حداقل میزان ممکن برسد. کارشناسان توصیه می‌کنند تعمیرات کولرگازی به دست یک سرویس کار مجاز انجام شود تا از بروز خطرات احتمالی پیشگیری شود.

https://samsung-service.ir/wp-content/uploads/2018/06/سرویس-کولرگازی-سامسونگ-min.jpg








آموزش سرویس کولرگازی سامسونگ

آنچه که در سرویس کولر گازی سامسونگ عملی می شود در واقع سرویس فیلترها، کویل‌ها و پره‌های کولر گازی و تعمیر آنها در صورت نیاز است. سرویس دوره ای کولر گازی تأثیر ویژه‌ای در بهبود عملکرد دستگاه و افزایش عمر مفید آن دارد. در مقابل، نادیده گرفتن سرویس، افول تدریجی راندمان کولر گازی و افزایش میزان مصرف انرژی را در پی خواهد داشت. در بخش های آتی با فرآیند سرویس کولرگازی سامسونگ و قطعاتی که در حین این کار گردگیری می شوند، بیشتر آشنا می شویم

تعمیر کولرگازی

سرویس فیلترهای کولرگازی :

مهترین کار در سرویس کولرگازی سامسونگ ال جی، تعویض و تمیز کردن فیلترها است. فیلترهای کثیف و آلوده مانع از جریان عادی هوا می شوند و بهره‌وری سیستم را به طرز قابل توجهی کاهش می‌دهد. در صورت مسدود شدن جریان هوای عادی، این امکان وجود دارد که هوای موجود در کولر مستقیماً گرد و غبار را به کویل اواپراتور وارد کرده و ظرفیت جذب گرمای اواپراتور را ضعیف کند. در کولر گازی های مرکزی فیلتر معمولا حایی در طول داک برگشتی قرار دارد. در کولر گازی‌های اتاقی، فیلترها در شبکه‌ی جلو که رو به اتاق است قرار دارد. در سرویس کولرگازی سامسونگ باید به این مسئله توجه داشت که فیلتر استفاده شده در کولرها متنوع است؛ بدین معنا که برخی از آنها یکبار مصرف هستند و با اتمام عمرمفیدشان باید تعویض گردند و برخی دیگر تنها نیاز به شستشو دارند و می توانند بارها و بارها استفاده شوند. نکته آخر آنکه زمان تمیزکردن فیلترها نیز معمولاً هر دو ماه یا سه ماه یکبار است.




کویل های کولرگازی :
بخش دیگری که در سرویس کولرگازی سامسونگ می بایست مدنظر قرار گیرد، سرویس کویل اواپراتور و کویل کندانسور کولرگازی است. به دلیل آنکه این دو بخش گرد و غبار را در طول ماه‌ها و سال‌ها جمع می‌کنند پس از مدت زمانی نیاز به گردگیری و تمیز کردن دارند. در صورتی که به سرویس این بخش از دستگاه بی توجهی شود، به مرور زمان گرد و غبار جریان هوا را کاهش و کویل را می‌پوشاند به طوری که قابلیت جذب گرما توسط آن کم می‌شود. در سرویس کولر گازی سامسونگ نیاز است گرد و غبار و آشغال‌های نزدیک دستگاه کندانسور تمیز گردد.



پره های کویل اوپراتور و کندانسور :
پره‌های آلومینیومی سومین بخشی است که در سرویس کولرگازی سامسونگ می بایست مدنظر قرار گیرد. وجود گردوغبار در پره های کویل‌های اواپراتور و کنداسور به راحتی می‌تواند مانع جریان هوا به داخل کویل گردد. برای گردگیری این بخش از دستگاه می توان از ابزاری به نام «شانه‌ی پره» استفاده کرد. این ابزار را می توان از فروشگاه های کولرگازی تهیه کرد.

مجاری پنل داخلی :
در زمان سرویس کولرگازی سامسونگ می بایست تخلیه مجاری پنل داخلی سامسونگ را نیز مدنظر قرار داد. برای این کار می توان از یک سیم سخت اسفاده کرد و مسیر شلنگ تخلیه را خالی کرد. عدم توجه به تخلیه مجاری کولر سبب می شود کانال‌های مخزن تخلیه کیپ شده و جلوی کاهش رطوبت توسط اواپراتور (پنل داخلی) گرفته شود. به تبع این اتفاق، این امکان وجود دارد رطوبت اضافی درون از داخل دیوار رد شود و رنگ دیوار و کاغذ دیواری را تغییر ‌دهد.

درزهای پنجره ها و کولرگازی :
عایق بندی کولرگازی می بایست به درستی انجام شود. این عایق هم در ارتباط با خود کولر و هم در ارتباط با پنجره می بایست لحاظ شود. رطوبت می‌تواند به عایق‌بندی صدمه زده و هوای سرد بتواند از خانه خارج شود.

منبع: مرکز سخت افزار ایران

 
آخرین ویرایش:

Similar threads

بالا