سرنوشت گنبد میدان انقلاب مشخص می‌شود

reza-tak

عضو جدید
سرنوشت گنبد میدان انقلاب مشخص می‌شود

سرنوشت اثری که قرار است در میدان انقلاب ساخته شود گویا بالاخره در حال روشن شدن است. گنبد میان میدان انقلاب یک بار ساخته و افتتاح شد اما به برخی سرعت شکل‌های به کار رفته در آن را به نمادهای برخی ادیان تشبیه کردند و شهرداری مجبور شد طرح جدیدی برای این میدان اجرا کند. حالا مدیر عامل سازمان زیباسازی گفته هفته آینده جلسه داوری المان میدان انقلاب برگزار و نفرات برگزیده آن معرفی می‌شوند.



اواخر سال 1390 روسازی گنبد میانه میدان انقلاب توجه برخی خبرگزاری‌ها را به خود جلب کرد و حجم عظیمی از خبر در انتقاد از شکل‌های به کار رفته در این میدان منتشر شد. همان زمان حسن بیادی، نایب رئیس شورای وقت تهران این خبرسازی‌ها را «فشار الکی» نامگذاری کرد.

بیادی به منتقدان به شکل‌های به کار رفته در میدان انقلاب گفته بود: «اگر یکی از ما سبکی را تقلید کند دلیل نمی‌شود که بگوییم آن سبک مطلق به آنهاست» اما در نهایت فشار منتقدان و حجم انبوه خبرها و گزارش‌هایی که در این باره منتشر کردند شهرداری را مجبور کرد تا روسازی این گنبد را تخریب کند تا به شیوه دیگری این میدان آرایش شود.

بر همین اساس و 4 سال بعد از تخریب روسازی میدان جمال کامیاب، مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران در جمع خبرنگاران حاضر شده و گفته هفته آینده داوری المان این میدان برگزار خواهد شد.

به گفته او بیش از 70 درصد تابلوهای مغازه‌های اطراف میدان ساماندهی و یکسری از المان‌های حجمی جمع‌آوری شده است. همچنین سردر دانشگاه تهران هم در حال مرمت است و عملیات نورپردازی آن انجام شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی همچنین درباره شرکت‌های تبلیغاتی که از بیلبوردهای آنها برای تبلیغات این آثار فرهنگی استفاده می‌شود، گفته که در زمان عقد قرارداد در شرکت‌های تبلیغاتی قید شده بخشی از ظرفیت آنها باید به فعالیت‌های فرهنگی اختصاص یابد.

کامیاب به فعالیت‌های دیگر این سازمان هم اشاره کرده مانند بازسازی میدان مشق به گفته او سازمان زیباسازی در حال فعالیت در این میدان است و عملیات بازسازی سنگ‌فرش‌های آن انجام شده است. ضمن اینکه 8 بنای تاریخی در محدوده میدان مشق نورپردازی شده است.
 

Hosse!N_206

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نمیشه این نظریه پردازان خفه بشوند....
هر طرحی که میشه ربطش میدن به یهود و فراماسونری ....
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
Arch-Azadeh طرح میدان انقلاب تهران نهایی شد اخبار و تازه های شهرسازی 5

Similar threads

بالا