سخت ترین رشته های دانشگاهی

13par

عضو جدید
سخت ترین رشته دانشگاهی

سخت ترین رشته دانشگاهی

برق و مكانيك رو قبول دارم ولي عمران و كامپيوتر و البته صنايع جز راحت ترين رشته هاي مهندسي هستن. مهندسي پزشكي هم كم از برق نداره بين رشته هاي راحت تر هم ميشه به نساجي و شيمي و معدن اشاره كرد.



من خودم رشتم مهندسی کامپیوتر خلیج فارس بوشهره لازم به ذکر اطلاعات غلط به مردم ندید اکثر دروس رشته کامپیوتر با برق یکی است مثلا مدار منطقی مدارالکتریکی معماری کامپیوترو....معادلات ریاضی 1و2 آز فیزیک 2 فیزیک 1و2و... خیلی از بچه های برق و مکانیکمهندسی شیمی و عمران غیره همین مبانی کامپیوتر که برای اونا مفاهیم ساده هم گفته میشه رو افتادند پس الکی نظر شخصی رو اثر ندیم من خودم با علاقه فوق العاده به رشته کامپیوتر اومدم اما سختیش نفس برم کرده واقعا سخته با اون استادای وحشت ناک سخت گیرش.از نظر من سختی کامپیوتر هم تراز با رشته برق هستش.
 

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
این دیگه گفتن نداره

مخابرات - الکترونیک
 

Mr. Lawyer

دستیار مدیر کل در تالار حقوق
کاربر ممتاز
همه رشته ها در حد و اندازه خودشون سخت هستند و در کل هر چیزی رو که درست نخونیم سخت میشه:smile:
 

sarah89

عضو جدید
تربیت بدنی...:دی
جدی سخته همه گرایشا و تاااااازه سروکله زدن با بچه های لوس ک رسته رو ب بازی میگیزن
 

SIMA.T

عضو جدید
کاربر ممتاز
برق و توی گرایشهاش مخابرات البته هر رشته ای سختی خودشو داره
 

Sho.P

عضو جدید
شما کافیه به درس الکترومغناطیس رباتیک و برق یک نگاه بیاندازید بعد دیگر از ریاضی حرفی نخواهید زد

وای به حال درس میدان و موج گرایش مخابرات


ریاضی مهندسی که جز راحت ترین درس های رشته های رباتیک برق مکانیک است
شما بعد ریاضی مهندسی دیگر چیزی ندارید اما بگذار ادامش را بگم
ریاضی مهندسی - تجزیه تحلیل سیستم ها و سیگنال ها - کنترل خطی - جبر خطی - کنترل مدن - کنترل غیر خطی - کنترل مقاوم

هوش مصنوعی که درس نیست استاد اومده گفته من خودم این درس را نفهمیدم الکی کتاب را نخونید چون نمی فهمید فقط مسائلی که سر کلاس می گم را حفظ کنید !!!


ایشون (behzadsatan) نگفتند که ریاضی مهندسی سخت ترین درس مهندسی کامپیوتر هست، گفتند که خود دانشجوی ریاضی هم نمی تونست ریاضی کاربردی رو حل کنه، دیگه چه برسه به ریاضی مهندسی! (مسلما منظورشون اینه که هرکسی نمی تونه از ساده ترین دروس ریاضی رشته های مهندسی ( نه فقط رشته مهندسی کامپیوتر) سر در بیاره!)

ولی ملاک سختی یک رشته به ریاضیاتش نیست! وقتی کسی ملاک سختی رو، روی ریاضیات یا حفظی جات میذاره واسه اینه که خودش تو اون ضعف داره! سختیه یک درس به اینه که چقدر فهمیدن مطالبش سخت باشه و برای موفق شدن توی اون رشته باید تلاش زیادی انجام بشه...


درضمن دقیقا نکته همینجاست! که حتی خود استادتون هم گفت این درس رو نمیفهمه!!! کمی فکر کنید که چرا نتونسته چیزی از این درس بفهمه...! ;)


مشکلی که هست اینه که حتی خیلی از اساتید مهندسی کامپیوتر خودشون درس رو نفهمیدند (تنها مدرک گرفتند!) و فقط سعی می کنند مطالب پایه یک درس رو که خودشون فهمیدند به دانشجو ها یاد بدند که فقط پولشون رو بگیرند و دانشجو رو هم پاس کنند! که در آخر همین چرخه ادامه پیدا می کنه (اساتید بی سواد، دانشجوهای بی سواد...) وقتی یک استاد خوب گیر دانشجو ها میاد، به نحویه که خواب رو از بچه ها میگیره و و فقط ازشون کار میکشه تا بچه ها درسی که میخونند رو بفهمند، ولی باز هم مشکل اینجاست که به نحوی درس ها سنگین هستند که باز هم با این حال تنها نصف درس رو می رسند بخونند. برای پذیرش دانشجو تو این رشته باید خیلی سخت گیری کنند تا به چنین مشکلاتی برخورد نکنیم که متاسفانه چنین اتفاقی نمیفته!
 
بالا