quasar-volcano
عضو جدید
[FONT=Times New Roman (Arabic)]
عبارت [/FONT]"[FONT=Times New Roman (Arabic)]كوچك زياد است[/FONT]" [FONT=Times New Roman (Arabic)]براي مدرنيستها يك كانسپت و مفهوم تعريف شده ومشخص است كه همواره در پي كم كردن جزييات ناخواسته اند[/FONT].[FONT=Times New Roman (Arabic)]هدف مينيماليستها در طراحي،نمايش جوهره ذاتي جز و كل هر چيز است[/FONT].[FONT=Times New Roman (Arabic)]خواه قسمتي از قاشق و چنگال باشد و خواه فضاي گالري يا يك خانه[/FONT].
[FONT=Times New Roman (Arabic)]تجلي مينيماليزم در معماري و در كليه هنرها،احتمالا به جنبش فن و هنر،كه از بي نظمي هاي ويكتورين دوري مي جويد[/FONT]-[FONT=Times New Roman (Arabic)]باز مي گردد[/FONT]. [FONT=Times New Roman (Arabic)]ويليام موريس يكي از بانيان اساس اين تفكر و بنيانگذار اصول مدرنيستها و هوادار صداقت و صراحت در بكاربردن مصالح و سازه،فن اجراي ساختمان را يك عمل تمام عيارهنري مي بيند[/FONT].[FONT=Times New Roman (Arabic)]امروزه مسجل است كه مينيماليزم از فلسفه فكري و معماري ميس ون دروهه و تمايل وي به كاهش تزيينات در كار نشات گرفته است[/FONT].[FONT=Times New Roman (Arabic)]ميس فضا را همچون جرياني آزاد و مطبوع در بين توده داخلي بنا و همچنين داخل و خارج هدايت مي كند[/FONT].[FONT=Times New Roman (Arabic)]تمايل ميس نه تنها كاستن جزييات بلكه پيوند ميان معماري و طبيعت نيز بوده است[/FONT].[FONT=Times New Roman (Arabic)]مي توان گفت كه شيشه مهمترين مهمترين ماده براي مدرنيستهاي اوليه به حساب مي امد كه پيوندي غير مترقبه بين درون و برون ايجاد مي كرد[/FONT].
[FONT=Times New Roman (Arabic)]تنوعي كه در ارائه اين تنزل اجزا و حساسيت به كوچك سازي توسط معماران مختلف ارائه مي شود عموما وجه مشابهي دارند كه سعي كرده اند وقوف به طبيعت را افزايش دهند[/FONT].[FONT=Times New Roman (Arabic)]تادائو آندو،آنتوني پرداك،جان پاوسون،آلبرتو كامپو و[/FONT]... [FONT=Times New Roman (Arabic)]تنها مثالهايي از عده بيشماري هستند كه مي خواهند موازنه و تلفيق بين معماري و طبيعت را از طريق سادگي فرم،سطح و جزييات به وجود آورند[/FONT].([FONT=Times New Roman (Arabic)]كه روش هر يك را براي مدرنيستها يك كانسپت و مفهوم تعريف شده ومشخص است كه همواره در پي كم كردن جزييات ناخواسته اند[/FONT].[FONT=Times New Roman (Arabic)]هدف مينيماليستها در طراحي،نمايش جوهره ذاتي جز و كل هر چيز است[/FONT].[FONT=Times New Roman (Arabic)]خواه قسمتي از قاشق و چنگال باشد و خواه فضاي گالري يا يك خانه[/FONT].
[FONT=Times New Roman (Arabic)]تجلي مينيماليزم در معماري و در كليه هنرها،احتمالا به جنبش فن و هنر،كه از بي نظمي هاي ويكتورين دوري مي جويد[/FONT]-[FONT=Times New Roman (Arabic)]باز مي گردد[/FONT]. [FONT=Times New Roman (Arabic)]ويليام موريس يكي از بانيان اساس اين تفكر و بنيانگذار اصول مدرنيستها و هوادار صداقت و صراحت در بكاربردن مصالح و سازه،فن اجراي ساختمان را يك عمل تمام عيارهنري مي بيند[/FONT].[FONT=Times New Roman (Arabic)]امروزه مسجل است كه مينيماليزم از فلسفه فكري و معماري ميس ون دروهه و تمايل وي به كاهش تزيينات در كار نشات گرفته است[/FONT].[FONT=Times New Roman (Arabic)]ميس فضا را همچون جرياني آزاد و مطبوع در بين توده داخلي بنا و همچنين داخل و خارج هدايت مي كند[/FONT].[FONT=Times New Roman (Arabic)]تمايل ميس نه تنها كاستن جزييات بلكه پيوند ميان معماري و طبيعت نيز بوده است[/FONT].[FONT=Times New Roman (Arabic)]مي توان گفت كه شيشه مهمترين مهمترين ماده براي مدرنيستهاي اوليه به حساب مي امد كه پيوندي غير مترقبه بين درون و برون ايجاد مي كرد[/FONT].
[FONT=Times New Roman (Arabic)]تنوعي كه در ارائه اين تنزل اجزا و حساسيت به كوچك سازي توسط معماران مختلف ارائه مي شود عموما وجه مشابهي دارند كه سعي كرده اند وقوف به طبيعت را افزايش دهند[/FONT].[FONT=Times New Roman (Arabic)]تادائو آندو،آنتوني پرداك،جان پاوسون،آلبرتو كامپو و[/FONT]... [FONT=Times New Roman (Arabic)]تنها مثالهايي از عده بيشماري هستند كه مي خواهند موازنه و تلفيق بين معماري و طبيعت را از طريق سادگي فرم،سطح و جزييات به وجود آورند[/FONT].([FONT=Times New Roman (Arabic)]كه روش هر يك را بعدا توضيح مي دهم[/FONT])