[سبک معماری غرب]:معماری روستیک rustic

هدیه م

عضو جدید
میشه لطف کنید اطلاعاتی راجع به سبک rustic ونمونه کارهایی از این سبک بگذارین.
 
میشه لطف کنید اطلاعاتی راجع به سبک rustic ونمونه کارهایی از این سبک بگذارین.
فکر کنم چیزی مقابل مینیمالیست باشه یعنی به جای این که سعی کنیم محیط رو خلوت کنیم محیط رو شلوغ کنیم یک جوری تقریبا مثل معماری کلبه جنگلی و روستایی وبیشتر طراحی داخلی که تو این فضاهامثلا میشه وسایل آشپزخانه رو دید یا آتیش شومینه یا استفاده از چوب نتراشیده در فضای داخلی و . . .:)
 

آوا شمس

عضو جدید
میشه لطف کنید اطلاعاتی راجع به سبک rustic ونمونه کارهایی از این سبک بگذارین.


سبک روستیک ،یک سبک دکوراسیون روستایی است که شما با انواع شلوغی ها در فضای آشپزخانه از جمله:بوته های سیر و فلفل ،قابلمه های و ماهیتابه های آویخته از سقف ،گلدانهاو....مواجه میشوید .همچنین مبلمان های نسبتا درشت و چوبی با حفظ بافت طبیعی . پرده های این نوع دکوراسیون بیشتر توری و کتان با الیافهای درشت است.و رنگهایی که مورد استفاده این سبک است ، بیشتر زرد و قهوه ای و کلا رنگهای طبیعی و روستایی است.
روستیک در حقیقت سبک روستایی فرانسوی است.
 

کوثر89

عضو جدید
سه نکته مهم درباره این دوران :1. خطوط ساده وسایل بسیار ساده و صاف بودند .
2. عدم وجود ظریف کاری یعنی ساخت روستایی.
3. طراحی وسایل برای خانه های کوچک یعنی وسایل هم دارای سایز کوچک بودند .


نمای منازل :
1. سقفهای شیبدار و بسیار تیز و بلند ( وجود برف )
2. پنجره های کوچک (بخاطر عدم نفوذ سرما )
3.پشت پنجره های چوبی (shutter)
4. دودکش سنگی یا آجری - شومینه
5. استفاده از چوب جهت تخته پوش کردن نمای منزل
6. اتاقهای کوچک و سقف های کوتاه ( جهت سهولت در گرم کردن خانه )
7. تخته کوبی عمودی دیوار
8. استفاده از تیرهای چوبی و ساده برای سقفها جهت تقویت اسکلت ساختمان
9.کف های خانه چوبی و عریض
10.لولاهای آهنی و قفلهای فلزی (بر روی درها )

وسایل:
تمام وسایل این سبک دارای ساختمان چهار گوش و زاویه دار می باشد .
 

کوثر89

عضو جدید
منسوجات
پارچه، چه در نقش پرده و چه برای پوشاندن مبلمان می‌بایست از اصول سبک روستیک یعنی سادگی، خام و طبیعی بودن پیروی کند. استفاده از پارچه‌های دست بافت که حالت صنایع دستی دارند، گزینهٔ بسیار مناسبی برای یک فضای روستیک است. استفاده از گلیم و جاجیم و پارچه‌های گونی بافت برای پوشش مبلمان و در جاهایی که نیاز به بافتی ظریف‌تر است، استفاده از کتان پیشنهاد می‌شود. فراموش نشود که چرم همواره گزینه‌ای مناسب از نظر بصری برای استفاده در فضای روستیک است چرا که احساسی برگرفته از طبیعت در فرد ایجاد می‌کند.

 

کوثر89

عضو جدید
فلز
فلز چنان چه براق نباشد و جلوه‌ای مدرن و امروزی نداشته باشد می‌تواند در فضای روستیک به درستی بنشیند. استفاده از چراغ‌های قدیمی مشبک از جنس قلع و مس، اجسام تزیینی قلع اندود شده به خصوص دست ساز می‌تواند جلوه‌ای در خور توجه به فضای روستیک ببخشد.
به طور کلی سبک روستیک یادآور طبیعت است. با سرعت بالای زندگی امروز و دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی که تبعاً به دنبال خود دارد، فضای خانه‌ای که الهام بخش طبیعت باشد و یادآور روزگار آرام و پر از صلح و صفای گذشته، بسیار شایسته و مقتضی حال است.

 

کوثر89

عضو جدید
رنگ در سبک روستیک
رنگ‌هایی که بیشتر در سبک روستیک استفاده می‌شوند، رنگ‌هایی بر گرفته از طبیعت هستند که شامل پوشش‌های گیاهی متفاوت زمین می‌باشند از جمله توتالیته‌های متفاوتی از سبز، قهوه‌ای، کهربایی و خاکستری و قرمز چرک. چنان چه مایلید از رنگ‌های زنده و اشباع نیز در فضا استفاده کنید شایسته است آن‌ها را در وسایل جانبی خانه بگنجانید نه در مواد اولیه مورد استفاده.


متریال در سبک روستیک
چوب
چوب از بنیادی‌ترین موادی است که در سبک روستیک استفاده می‌شود. هر چه چوب حالت طبیعی و خام تری داشته باشد، صحهٔ بیشتری بر فضاسازی محیط می‌گذارد. کاج از بهترین منابع است چرا که گره‌ها و خلل و فرج آن حالت طبیعی به محیط می‌بخشد. از دیگر درخت‌هایی که در سبک روستیک جلوهٔ بسیار دارد، تبریزی است. می‌توان از تنهٔ تیریزی به طور یک تکه به منظورهای متفاوت استفاده کرد.
از چوب می‌توان در طیف وسیعی از وسایل یک فضای روستیک استفاده کرد از جمله مبلمان، در و پنجره، کف، سقف و غیره. استفاده از تیرهای چوبی بلند در سقف، حالتی از خانه‌های قدیمی در دل طبیعت را زنده می‌کند که خود بیانگر این سبک است.
 

کوثر89

عضو جدید
سنگ
از سنگ کوه و یا رودخانه می‌توان در جایگاه‌های متفاوتی در یک فضای روستیک استفاده کرد مثلاً می‌توان از آن شومینه ساخت و یا کف یا دیوار‌ها را با آن پوشاند. بافت نخراشیده و نا‌هموار سنگ تأثیر بصری بسیار قوی دارد که احساسی روستیک در فضا ایجاد می‌کند.

 

farbod90

عضو
سبک معماری روستیک - دکوراسیون روستیک

سبک معماری روستیک - دکوراسیون روستیک


سبک روستیک در معماری و دکوراسیون داخلی چیست :


در معماری به سبک روستیک تا جایی که امکان داشته باشد از مصالح طبیعی مانند شاخه درختان ، پوست درختان خشک شده ، تنه و الوارهایی که کاملا پرداخت نشده باشند ، آجر و خشت های طبیعی ، کاه گل ، و دیگر متریال های طبیعی استفاده میشود .

در این سبک فرم مصالح ، بافت و در کل ظاهر آنها باید با ظاهر طبیعی ان در طبیعت مشابهت داشته باشد .

هدف از معماری به سبک روستک نزدیک کردن انسان به حال و هوای طبیعت و روستا است .

جایی که دو بخش اساسی در جامعه به هم پیوند میخورند . فضایی برای آرامش و فرار از دغدغه های زندگی شهری

پناه بردن به فضا ، محیط تزئین شده به سبک روستایی

تلاقی شهر رو روستا اینجاست .

اگر بخواهیم مختصر و مفید به ویژگی های اصلی این سبک بپردازم ، باید اینگونه بیان کنم که :

در تزئین به سبک معماری روستیک ما باید از هرگونه دست درازی ( دست کاری ) در طبیعت خوداری کنیم .

یعنی هرقدر که میتونیم از متریال طبیعی بدون استفاه از ابزار و تجهیزات برای ساخت استفاده کنیم .

مثلا من میخوام یک میز نهار خوری بسازم :

یه تنه درخت خشک شده و سالم با ابعاد مناسب پیدا میکنم و ان را با اره های الوار بری به سه قسمت مساوی تقسیم و برش میدهم و بهد بدون اینکه پوست ان را بکنم ، دوقسمت رو و پشت را این طرف و ان طرف صفحه میگذارم و بخش مرکزی را در وسط میز .

خب ” این شد صفحه میزم

برای پایه ها میتوانیم از شاخه هایی به قطر 10 سانتی متر که هنوز پوست طبیعی آنها بر روی شاخه وجود دارد بهره گرفت .

بدلیل اینکه سطح ناهموار این میز میتواند باعث رشد میکروارگانیسم ها و باکتری ها شود میتوانیم سطح را سیقلی و با مواد آنتی باکتریال پوشش دهیم

درواقع زندگی نا مساعد شهری در نهایت باعث میشود تا انسان بسمت طبیعت روی آورد .

بیماری هایی مانند سرطان ، بیماری های ویروسی ، بیماری های روانی و .. غیره انسان را احاطه کرده اند و انسانها را مجبور میکنند تا بسمت زندگی با طبیعت سوق بردارند . استفاده بیش از پیش از مواد شیمیایی ( MDF , PVC , UPVC , .. ) و دیگر مواد شیمیایی و نگاهدارنده که معلوم نیست چه عوارضی را بر زندگی انسان متحمل خواهند نمود باعث میشود انسان از زندگی مدرن و تکنولوژی بیزار شود و دکوراسیون روستیک راهی است برای فرار از تکنولوژی و برکشت سلامت به جوامع .

گروه فن و هنر ایران زمین با بیش از 50 سال سابقه در زمینه دکوراسیون داخلی و خارجی با حذف مواد و مصالح غیر طبیعی از سازه های تولیدی خود اولین قدم را در این راستا برداشته است . در کارگاه ما هیچ نوع ماده ای که با چسب های شیمیایی ، ورق های مصنوعی و .. ساخته نشده و وجود ندارد . و فقط از متریال طبیعی برای مشتریان خود استفاده نموده ایم .


هنر سنتی ایران زمین


rustic art wood decor pdf




درباره دکوراسیون و صنایع چوب ، هنر ایران زمین

استاد درودگری جناب کافی دکوراسیون و صنایع چوب ، هنر ایران زمین

درباره دکوراسیون و صنایع چوب ، هنر ایران زمین

گره چینی و گره سازی

منبت کاری کارگاه دکوراسیون و هنر

گیره و پیچ دستی کردن چوبها کارگاه دکوراسیون و هنر

نویسنده : فربد حیدری


منبع وبسایت فن و هنر ایران زمین
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا