[سبک طراحی داخلی] سبک کانتمپورری یا معاصر(Contemporary style )

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
طراحی داخلی به سبک «معاصر» :



اصطلاحات «طراحی داخلی مدرن» و «طراحی داخلی معاصر»، با وجود تفاوت هایی که با یکدیگر دارند، اغلب به جای هم مورد استفاده قرار می گیرند. طراحی داخلی معاصر می تواند تنها به معنای ظاهری مطابق مد روز، و شیوه هایی باشد که در دوران حاضر مورد استفاده قرار می گیرد؛ در حالیکه طراحی داخلی مدرن به سبکی با خطوط بی پیرایه و استفاده از فرم های هندسی مدرن گفته می شود. اینکه سبک مدرن بخشی از ظاهر مد کنونی و شیوه های رایج است، تفکیک این دو سبک را از یکدیگر دشوار می گند.



طراحی داخلی معاصر ـ بدون ایجاد درهم ریختگی و یا تاریکی ـ فضاهای راحت تر و گرم تری دارد، و سبکی است که هم مناسب خانه هاست و هم فروشگاه ها و اداره ها. خانه های سبک معاصر می تواند فضایی آرام و دنج داشته باشد. عنصری که بیش از هر چیز به این سبک هویت می بخشد «خط» است. خط می تواند در استفاده از سقف های بلند، لبه های «مربع شکل» مبلمان، خطوط طولی کفپوش های چوبی، پادری ها، پنجره های ساده و فرم های هندسی تزیینات دیواری و اکسسوری ها به کار آید. در این سبک فضاهای منفی (فضاهای بین مبلمان، فضاهای خالی روی دیوار، فضاهای نزدیک به سقف) درست به اندازه فضاهای پوشیده شده از اشیا، اهمیت دارد.



در مبلمان سبک معاصر، استفاده از فرم های هندسی و نرم ضرورت دارد. روکش های مبلمان معمولا به رنگ های خنثی (سیاه، سفید، خاکستری، کرم و قهوه ای) در می آیند، و عموما ساده، بدون تزیینان و پیچ و تاب هستند. بطور خلاصه، در طراحی معاصر فضاهای داخلی به «مختصر و مفید» بودن توجه می شود.





جمع بندی ویژگی های شاخص طراحی داخلی معاصر:

• مطابق مد روز
• استفاده جسورانه اما بدون تزیینات، از خطوط و فرم های اصلی
• توجه و اهمیت دادن به فضاهای منفی (به اندازه فضاهای مبله شده و مثبت).
• استفاده از فرم های هندسی ساده و نرم.
• استفاده از مبلمان های سفارشی و منحصر بفرد.



برگرفته از سایت برترین ها
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
[سبک طراحی داخلی] سبک کانتمپورری یا معاصر(Contemporary style )





دکوراسیون "معاصر" آن‌چیزی است که اکنون تولید می‌شود، که در عین حال از هیچ قانون نوشته‌ای پیروی نمی‌کند و در هیچ سبک و روشی حتی در سبک مدرنیستی‌ نمی‌گنجد. در نتیجه دکوراسیون معاصر کثرت‌گرا و در عین حال با نگاهی به آینده شکل می‌گیرد.


  • در طراحی دکوراسیون معاصر اشکال و احجام به شکل خام مورد استفاده قرار می گیرند اما رنگ آنها اغلب جسورانه انتخاب می شود، روشن است و توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. در کل همه چیز را در حالت ساده، بی پیرایه، ابتدائی و ساختاری استفاده کنید.
  • توجه به پس زمینه ای که اجزای دکوراسیون داخلی معاصر را در خود جای می دهد از نکاتی است که باید به آن توجه داشت. فضای خالی، روی دیوارها، بین مبلمان و بالای بخش های فوقانی، به اندازه فضاهای پر شده از وسایل اهمیت دارد.
  • با یک نگاه کلی باید خطوط هنوسی صاف، واضح و روشن باشند. در بعضی این خطوط صاف و واضح حال منحنی به خود می گیرند و تنوعی به محیط می بخشند.
  • در طراحی داخلی معاصر مبلمان و وسایل، ظاهری منحصر به فرد دارند و فضایی خاص را می آفرینند. امکان همنشینی مبلمانی با جنس و ظاهری طبیعی و مصنوع در کنار هم وجود دارد

منبع: تحریریه چیدانه
 
آخرین ویرایش:

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
سبک کانتمپورری یا معاصر(Contemporary style )

سبک کانتمپورری یا معاصر(Contemporary style )

این سبک در حقیقت سبک اشیاء و طرحهای جدید است. در این سبک به زیبایی از زوایا و خطوط برای حفظ پیوستگی بین فضا ها استفاده می‌گردد.

رنگ اصلی مورد استفاده در اینجا رنگ سفید است اما سایر رنگها نیز به تناسب رنگهای همجوار آنها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دیوارها بشکل یکدست رنگ‌آمیزی می‌شوند و از کاغذ دیواریهای شلوغ استفاده نمی‌شود.

کف اتاق ها با پارکت ، سرامیک و یا لمینت پوشانده می‌شود.

رعایت اصل سادگی و پرهیز از شلوغی به گونه‌ای که اشیاء در جایگاه خودشان بخوبی دیده شوند نیز از اصول مهم این سبک است. در حقیقت اشیاء بطور خالص و بدون امتزاج زیاد با سایر اجناس و بدون تزئینات زیاد ساخته می‌شوند.

رعایت هارمونی بین فضاها و اشیاء در این سبک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.





منبع:
decoyar.com
 
بالا