[سبک طراحی داخلی] روستایی یا روستیک(Rustic style )

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
سبک طراحی داخلی محلی (یا روستایی) (Country Style Interior Design)

سبک «دنج و راحت» روستایی، مشابه سبک کاتیج (cottage) یا کلبه ای است. سبک های روستایی بسیاری وجود دارد که با توجه به فرهنگ ها و دوره های مختلف، شکل تازه ای به خود می گیرند. کانتری برای هر کشور یک سبک سنتی محسوب می شود. بنابراین شما با سبک های محلی مختلفی مانند فرانسوی، انگلیسی، آمریکایی، ایتالیایی یا توسکانی و ... مواجه می شوید.



هر نوع سبک کانتری ویژگی هایی دارد که بیانگر فرهنگی است که این سبک از آن زاده شده است. انگلیسی کانتری، سبکی آرام و راحت مملو از نقوش گلدار، چهارخانه و راه راه است. چوب های طبیعی مانند چوب بلوط از مواردی است که در این سبک بسیار به چشم می خورد. در سبک کانتری، با آن مبلمان بزرگ و جداسازی فضا با دیوارهایی که با انواع تصاویر و اشیا تزیین شده است، فضای باز جایگاه چندانی ندارد.



سبک محلی فرانسوی با رنگ های ژرف و درخشان (مثل بنفش بادمجانی، اسطوخودوسی یا بنفش کمرنگ، زرد، آبی لاجوردی) شناسایی می شود. رنگها در قالب نقوشی از گلها و حیوانات به نمایش در می آید.



مبلمان درشت و سنگین است. سبک محلی ایتالیایی (که به سبک توسکانی نیز معروف است)، فضایی گرم و کلبه ای دارد. رنگ های اُکر (خاکی)، سفالی، زرد طلایی، و سبز در آن بسیار به چشم می خورد. کفپوش و شومینه از سنگ طبیعی ساخته می شود. سطوح پرداخت نشده چوبی و دیوار های ناصاف، از مواردی است که حال و هوای روستایی آن را تشدید می کند.

ویژگی اصلی سبک محلی آمریکایی، «سادگی» است. مبلمان آن لکه دار، رنگ شده، یا پرداخت نشده است. سبک محلی مدرن ظاهری جدید و به روز دارد و به کار گرفتن مبلمان نورپردازی و هنر مدرن در طراحی سنتی، آن را تا جایی به روز می کند که دنجی و راحتی خود را حفظ نماید.



در مجموع، ویژگی های اصلی سبک طراحی داخلی کانتری یا محلی عبارتند از:


• دنج و راحت اما گاهی شلوغ و بهم ریخته
• سبکی سنتی در هر فرهنگ (مثلا محلی فرانسوی، محلی آمریکایی و ... )
• نقوش گل و گیاه، چهار خانه ای و راه راهی
• مبلمان درشت و سنگین
• سطوح خشن و پرداخت نشده


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــبرگرفته از سایت برترین ها
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
[سبک طراحی داخلی] روستایی یا روستیک(Rustic style )

تاکید این سبک بر تطابق طراحی خانه با محیط، همزیستی با طبیعت و استفاده از متریال ارگانیک می‌باشد. در این سبک تمام عناصر به گونه‌ای کنار هم قرار می‌گیرند که محیطی دنج و دوست داشتنی را فراهم آورند.

مشخصه بارز این سبک ستون ها و تیرهای ساختمان است که بطور کامل مشخص و پیدا می‌باشند. در این سبک از عنصر چوب زیاد استفاده می‌شود.


رنگهای مورد استفاده در این سبک از طبیعت الهام گرفته می‌شود. از رنگهای خاکی، قهوه‌ای ، کهربایی و ترکیبی از رنگهای کرمی استفاده می‌شود.


استفاده از چرم و جیر برای پوشش مبلمان و یا بعنوان فرش در این سبک مرسوم است.


برای کف از چوبهای پرداخت نشده و همچنین از سنگ نیز استفاده می‌شود. از طرفی برای نرم تر کردن سطوح نیز از فرش استفاده می‌شود.


استفاده از مصنوعات ساخته شده از چوب کاج و همچنین مصنوعات فلزی نیز مرسوم می‌باشد.

منبع:
decoyar.com
 
بالا