[سبک طراحی داخلی] رترو (Retro style)

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
به دلیل آثار ناشی از جنگ جهانی در دهه ۱۹۵۰ و تصمیم مردم به ایجاد تغییرات اساسی در سبک زندگیشان در دهه ۱۹۶۰ ، مردم در دکوراسیون و بکاربردن رنگها رو به الگوهایی آوردند که بتوانند تا حدودی از غم و غصه های ناشی از جنگ را فراموش کنند.

در حقیقت در این سبک تمام تزئینات و دکوراسیون به سمتی می‌رود که کمی از جدی بودن خارج شود و ضمن به روز بودن به سمت تفنن و تنوع برود.

این روزها برخی از آیتم ها و الگوهای دهه های۱۹۵۰،۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ دوباره مد شده است. بهترین تعبیری که می‌توان برای این سبک داشت ” استفاده از سبک های قدیمی با سبک و سیاق جدید و مدرن است”

طراحی دکوراسیون داخلی مدرن و جدید به سبک رترو به عنوان یکی از برترین طراحی های دکوراسیون داخلی خانه در دنیا با ایده هایی عالی و سبکی جدید و مدرن را می بینید.سبک ها و طراحی های مختلفی در دنیای طراحی دکوراسیون داخلی در دنیا وجود دارد که در هر بخش به یکی از انها خواهیم پرداخت که سبک منتخب این بخش سبک رتروی است که در حقیقت تکرار طراحی های قدیمی اما در اقلب مدرن است.

سبک رترو ویژگی هایی منحصر به فردی دارد که شامل:
استفاده از اشیا کلاسیک
تشخیص نسبتا دشوار
تفسیری جدید از طراحی های موجود
ترکیبی انتخابی از مواد و متریال مختلف

در حقیقت تمایلاتی به سمت رنگهای روشن تر و پر جلوه تر از قبل ایجاد شد و امروزه سبک طراحی داخلی رترو به کار گرفتن ویژگی هایی از مُد دوران گذشته و بازگرداندن آن به دوران کنونی است به منظور آنکه سبک طراحی داخلی جدیدی ایجاد شود که هم مدرن و هم سرگرم کننده باشد. این سبک به دلیل تنوع و گستردگی قدرت انتخاب را بیشتر می کند و می تواند کاملا شخصی و منحصربفرد شود.









منابع:
decoyar.com
khanehdar.akairan.com
 
بالا