[سبک طراحی داخلی] انتقالی

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
سبك انتقالی :
تركیبی از مبلمان، سطوح، مواد و مصالح، و پارچه‌های سنتی و مدرن و دارای طراحی ماندگار و كلاسیك است. خطوط مبلمان ساده اما پیچیده‌اند و در آن‌ها بیش‌تر از خطوط صاف و در مواردی از خطوط نرم استفاده می‌شود. پارچه‌ها به گوناگونی طرح‌های گرافیكی هستند و در كاناپه‌های پرتزئین با روكش‌های بافت‌دار و چارچوب‌های چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرند.




رنگ :
پالت رنگی
سبك انتقالی برای ایجاد فضایی ساده و روشن فاقد رنگ است. قهوه‌ای تیره به تركیب رنگ‌های خنثی مانند خاكستری، قهوه‌ای روشن، و وانیلی عمق می‌بخشد.





وسایل تزئینی
:
در سبك انتقالی در انتخاب وسایل تزئینی رویكردی دقیق و
مینیمالیستی وجود دارد؛ برای مثال یك گلدان سفالی بر روی طاقچه پنجره قرار می‌گیرد، عكس‌هایی با زمینه سفید و قاب‌های سیاه یا نقره‌ای بر روی دیوار نصب می‌شوند، و یا یك سینی چوبی محلی برای قرارگیری یك شمعدان نقره‌ای مهیا می‌كند. چنین تركیب‌هایی كنتراست فوق‌العاده زیبایی با مبلمان به وجود می‌آورند.






پارچه :
عدم وجود رنگ فضای خوبی برای پارچه‌هایی نظیر پارچه‌های مخملی زیتونی در یك كاناپه و یا یك پارچه كتان سفید و لطیف در یك صندلی به وجود می‌آورد. گزینه‌های مناسب دیگر در سبك انتقالی چرم‌های نرم، پارچه‌های بافت‌دار، و پارچه‌های جیر هستند.








مبلمان :
از خطوط منحنی و صاف در سبك انتقالی استفاده می‌شود. چنین تركیبی هم سلیقه مردانه و هم سلیقه زنانه را راضی نگه می‌دارد. اندازه مبلمان در این سبك نه خیلی بزرگ و نه خیلی كوچك است. عدم وجود تزئینات زیاد و طراحی برجسته تمركز را بر روی مهارت در طراحی نگه می‌دارد.


منبع : ترجمه شدن توسط تحریریه چیدانه
 
بالا