سبزترین دیوارهای جهان

مارجين

کاربر فعال مهندسی کشاورزی ,
کاربر ممتاز
سلام دوستان....

برای آشنایی با تعدادی از زیباتریین دیوارهای سبز دیواری در دنیا این مطلب را مطالعه کنید.


به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، باغ های عمودی در هر دو محیط داخلی و خارجی در سراسر دنیا وجود دارند. از فواید این باغ ها می توان به ارتقا سطح کیفیت هوا و کاهش مصرف انرژی اشاره کرد.
مهم نیست که در منطقه ای گرمسیر زندگی می کنید یا سردسیر، در منطقه ای شهری یا روستایی. شما می توانید از داشتن این دیوارهای سبز در هر کجای دنیا بهره مند شوید.
در زیر نمونه هایی از دیوارهای سبز جهان را به شما معرفی می کنیم:





باغ عمودی موزه برانلی در فرانسه
قرن ها است که انسان تمایل دارد دیوارها را با گیاهان بپوشاند. اما زمانی که این کار با هنر معماری آمیخته می شود، اثری زیبا را پدید می آورد. باغ عمودی "موزه برانلی" یکی از این اثرهای چشم نواز است که توسط "پاتریک بلانس"، گیاه شناس و خالق باغ های عمودی در جهان، طراحی شده است. در این باغ هنر معماری و گیاهان در کنار هم هارمونی خاصی را ایجاد کرده اند. این ساختمان داراری یک سیستم سه قسمتی است؛ لایه پی وی سی، نمدی، و فلزی. این سیستم که قابیلت نصب بر روی دیوار و حتی معلق بودن در هوا را دارد، قادر است به طور خودکار خاک و نور مورد نیاز گیاهان را تامین می کند.
 

مارجين

کاربر فعال مهندسی کشاورزی ,
کاربر ممتاز


دیوار سبز در موزه هنری کایاکس فروم در مادرید
"کایاکس فروم" یک موزه هنری در مرکز شهر مادرید در اسپانیا است. "هرزوگ"و "دی مورون"، دو معمار سوییسی کار ساخت این بنا را از سال 2001 تا 2007 بر عهده د اشتند. این موزه مجهز به ایستگاه الکتریکی و همچنین طبقه هایی با ساختار جدید است که با چدن اکسیده شده پوشیده شده اند. در کنار این قسمت، دیواری وجود دارد که با انواع مختلفی از گونه های گیاهی پوشیده شده و منظره جالبی را خلق کرده است. طراحی این دیوار را همان "پاتریک بلانس"، گیاه شناس معروف بر عهده داشته است. تضاد دو رنگ قرمز سقف و رنگ سبز دیوار به جذابیت آن افزوده است. موزه کایاکس فروم یکی از پربازدیدترین موزه های موجود در جهان به شمار می رود.
 

مارجين

کاربر فعال مهندسی کشاورزی ,
کاربر ممتاز


دیوار سبز گالری لندن
در گالری ملی لندن که در ضلع شمالی "میدان ترافالگار" شهر لندن قرار دارد، یکی از شاهکارهای زنده موجود در دنیا توجه بسیاری از توریست ها را به خود جلب کرده است. این گالری علاوه بر این شاهکار هنری، بسیاری از تابلوها و نقاشی های زیبا از هنرمندان مشهور دنیا را به نمایش می گذارد. دیوار سبزی که در این گالری قرار دارد از گیاهان طبیعی پوشیده شده است.
 

مارجين

کاربر فعال مهندسی کشاورزی ,
کاربر ممتاز


دیوار سبز باغ لانگ وود در پنسیلوانیا
"باغ لانگ وود" که در ایالت پنسیلوانیا و در نزدیکی فیلادلفیا قرار دارد یکی از اولین باغ های بوتانیک در آمریکا به شمار می رود. درِ این باغ در تمام طول سال بر روی عموم باز است. توریست ها می توانند در کلاس ها و کارگاه های آموزشی لانگ وود شرکت کنند. دیوار سبز واقع در این باغ از 3590 قطعه پنل تشکیل شده که درون یک ساختار آهنی قرار دارند. در هر کدام از این پنل ها گونه های مختلفی از گیاهان وجود دارد. این دیوار سبز از 47 هزار گیاه تشکیل شده است. گیاهان را با سیستم قطره ای آبیاری می کنند و از کودهای مایع برای رشد آنها استفاده می شود. این دیوار سبز علاوه بر اینکه نظر بازدیدکنندگان را جذب می کند، باعث کاهش سرو صدای محیط می شود و اکسیژن و رطوبت مورد نیاز را نیز فراهم می آورد.
 

مارجين

کاربر فعال مهندسی کشاورزی ,
کاربر ممتاز


برج گل در پاریس
شاید تا به حال ساختمان هایی را دیده باشید که ساکنین آنها، گلدان های گلی را در بالکن محل سکونت خود قرار می دهند. اما مطمئنا تا به حال ساختمانی که با 380 گلدان گل پوشیده باشد را ندیده اید. برج گل در پاریس نظر هر عابری را به خود جلب می کند تا دقایقی به تماشای این ساختمان بایستد. "ادوارد فرانکوس"، آرشیتکت معروف، طراحی این برج گل را بر عهده داشته است. برج در زیر دیواری از گیاهان بامبوی با طراوت پنهان شده که ظاهری شبیه به یک پرچین غول پیکر را به خود گرفته است.
 

مارجين

کاربر فعال مهندسی کشاورزی ,
کاربر ممتاز


ساختمان بیمه عمر در سانتیاگو
به نظر می رسد ساختمان های سبز نظر بسیاری از افرادی که علاقمند به کاشت گیاهان هستند را به خود جلب کرده است. "هنری بران" و "بورژا هویدوبرو" دو آرشیتکت "ساختمان بیمه عمرِ سانتیاگو" هستند. یکی از ویژگی های بارز این ساختمان این است که از دوستداران محیط زیست است. از مشخصات دیوار سبز این ساختمان قاب بندی دوره ای پوشش گیاهی به کار رفته در آن است که قادر به جذب نور و گرمای خورشید است. این پوشش گیاهی عمودی سه هزار متر مربع وسعت دارد و گیاهان آن متناسب با فصول سال تغییر می کنند.
 

مارجين

کاربر فعال مهندسی کشاورزی ,
کاربر ممتاز


ساختمان ادیث گرین- فدرال وندل وایت
این ساختمان یکی از مرتفع ترین ساختمان های آمریکا به شمار می رود. "ادیث گرین" که برجی 18 طبقه و متعلق به دولت است، در سال 1975 افتتاح شد. مساحت دفتر مذاکرات بین المللی این ساختملن بیش از 370 هزار متر مربع است. نام این ساختمان برگرفته از دو عضو سابق کنگره، "ادیث گرین" و "وندل وایت" است. ارتفاع دیوار سبز این ساختمان 250 فیت است و 7 تیغه برآمده دارد. این تیغه ها به همراه داربست ها نور مورد نیاز گیاهان را در فصل زمستان و سایه کافی را در فصل تابستان فراهم می کنند. این دیوار مجهز به سیستم هوشمند روشنایی، بالابرهای کارآمد است و در سویس های بهداشتی این ساختمان از آب باران استفاده می شود.
 

مارجين

کاربر فعال مهندسی کشاورزی ,
کاربر ممتاز


پارک مرکزی سیدنی
برج جدیدی در پارک مرکزی سیدنی که توسط "ژال نوول"، معمار فرانسوی، طراحی شده، شامل باغ های عمودی می باشد. این ساختمان دارای دو برج 16 و 33 طبقه است. "ژان نوول" در طراحی این برج با گیاه شناس و طراح باغ های عمودی ، "پاتریک بلانس" همکاری کرده است. این برج با یک مرکز خرید ادغام شده که در طبقات پایینی قرار دارد و شامل سیستم هلیوستات است که متشکل از هزاران آینه برای متمرکز کردن نور خورشید می باشد تا نور کافی برای محوطه پارک و باغ عمودی را فراهم کند. این برج مرتفع ترین برج منطقه به شمار می رود.
 

مارجين

کاربر فعال مهندسی کشاورزی ,
کاربر ممتاز


دیوار سبز رستوران ایتالیایی زی زی در مرکز خرید شهر گیتشید لندن
"رستوران ایتالیایی زی زی" دارای دیواری از گیاهان طبیعی است. وجود این دیوار سبز، قطعه ای از طبیعت را به مرکز خرید این رستوران آورده است. ایده طراحی این اثر هنری توسط "لیزی ماری کولن" مطرح شد. شهرت و محبوبیت رستوران های زنجیره ای زی زی به دلیل پخت غذاهای ساده ایتالیایی است. می توانید در این رستوران هر نوع غذایی را که می خواهید با تزیینی خلاقانه سرو کنید.
 

مارجين

کاربر فعال مهندسی کشاورزی ,
کاربر ممتاز


دیوار سبز واقع در ریجنت استریت لندن
این دیوار داخلی سه طبقه را در بر می گیرد، که برگرفته از پوشش گیاهی است و از آب بارانی که روی سقف جمع شده ، برای آبیاری گیاهان روی دیوار استفاده می شود. دیوار سبز خیابان ریجنت استریت 72 هزار متر ارتفاع دارد. به همین دلیل باید برای تماشای کامل آن از پله های زیادی بالا بروید! دیوار سبز شامل بسیاری از گیاهان خانگی است که تاثیر قابل توجهی بر کیفیت هوا دارند. از جمله گیاهان استفاده شده در این دیوار می توان به کلروفیتوم (برگ گندمی) که از خانواده سوسنی ها است، نام برد.

منبع
 
بالا