سایر اخبار ورزشی

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
رکورد روپايي جهان شکسته شد // 30 ساعت روپايي با توپ فوتبال !!

رکورد روپايي جهان شکسته شد // 30 ساعت روپايي با توپ فوتبال !!

رکورد روپايي جهان شکسته شد




30 ساعت روپايي با توپ فوتبال



جام جم آنلاين: مهدی حب درویش ، رو پایی زن برجسته شهریاری ، با انجام 30 ساعت روپایی با توپ فوتبال ، رکورد روپایی جهان را شکست.


به گزارش واحد مرکزی خبر ،‌ بر اساس قانون گینس ، این ورزشکار می تواند هر یک ساعت 5 دقیقه استراحت کند.
این رکورد پیش از این در اختیار (دنی ) روپایی زن انگلیسی است که توانسته بود 26 ساعت روپایی بزند.
حب درویش که از ساعت 13 روز سه شنبه 3 بهمن کار خود را در سالن پارک کودک شهریار آغاز کرده بود، توانست تا ساعت 9 دیشب به کار خود پایان دهد.
این ورزشکار بعد از ثبت این رکورد، قصد داشت به مناسبت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رکود خود را 4 ساعت افزایش دهد که بعد از یک و نیم ساعت روپایی زدن ، پزشکان وی را از ادامه رکورد زنی منع کردند.
قرار است حب درویش این رکورد جدید خود را در حضور نماینده گینس تکرار کند.

روپایی 5ونیم ساعته با توپ تنیس، وروپایی با توپ فوتبال طی مسافت های 15کیلومتری حرم حضرت معصومه تا مسجد مقدس جمکران، 3بارروپایی پله های برج میلاد به طور برعکس و طول 22 کیلومتری جزیره کیش از اجراهای موفقیت امیز این روپایی زن شهریاری است.
 

eti68

عضو جدید
کاربر ممتاز
من بیشترین رو پایی که زدم 14 تا بود...
هرچی هم تمرین میکنم بیشتر نمیشه!!!:redface:
 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلطاني‌فر، گزينه وزارت ورزش و جوانان

سلطاني‌فر، گزينه وزارت ورزش و جوانان

[h=1]سلطاني‌فر، گزينه وزارت ورزش و جوانان[/h]
[h=2] مسعود سلطاني‌فر از سوي حسن روحاني به عنوان وزير پيشنهادي ورزش و جوانان به مجلس شوراي اسلامي معرفي شد.[/h]

پس از اعلام چند گزينه براي حضور در وزارت ورزش و جوانان، در حالي که اسامي افرادي همچون هاشمي‌طبا، فائقي، مهرعليزاده، ذوالفقارنسب و سلطاني‌فر به چشم مي‌خورد، سرانجام دکتر روحاني، رئيس جمهور منتخب دولت يازدهم، مسعود سلطاني‌فر را براي اين سمت انتخاب کرد تا براي رأي نهايي به مجلس معرفي شود.

به نقل از فارس، مسعود سلطاني‌فر متولد 1338 در تهران است. وي داراي مدرک فوق‌ليسانس سياسي است. سلطاني‌فر همچنين در زمان رياست هاشمي‌طبا در سازمان تربيت‌بدني دو سال به عنوان قائم‌مقام وي فعاليت مي‌کرد.

سلطاني‌فر همچنين به مدت 10 سال با رئيس‌جمهور منتخب همکاري نزديک داشته و به عنوان مسئول کميته ورزش روحاني فعاليت کرده است. وزير ورزش منتخب به عنوان نماينده مردم تهران در شوراي شهر نيز انتخاب شده است.

سوابق کاري:

* چهار سال عضويت در شورايعالي اداري کشور

* چهار سال عضويت در شورايعالي اطلاع رساني کشور

* 12 سال سابقه استانداري در سه استان گيلان، زنجان و مرکزي (اراک)

* 8 سال معاون سياسي در استانداري هاي فارس، همدان و هرمزگان

 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلطاني‌فر: استقلال فدراسيون‌ها راه نجات است

سلطاني‌فر: استقلال فدراسيون‌ها راه نجات است

[h=1]سلطاني‌فر: استقلال فدراسيون‌ها راه نجات است[/h]
[h=2] نشست وزير پيشنهادي وزارت ورزش با مديران و سردبيران صداوسيما و خبرگزاري‌ها برگزار شد.[/h]

به گزارش فارس،مسعود سلطاني‌فر وزير پيشنهادي ورزش دولت يازدهم در جمع تعدادي از مديران و سردبيران صداو سيما و خبرگزاريها برنامه هايش را براي اصحاب رسانه هاي ورزشي شرح داد که در زير مي‌خوانيد:

*بي پولي مهمترين مشکل ورزش ايران است

در صورت راي اعتماد مجلس مهمترين چالش مقابل وزير ورزش بي پولي مفرط است. ساختار عريض و طويل تشکيلات دولتي اداره کننده ورزش و فدراسيون هاي بلاتکليف در مرحله هاي بعد هستند. تازه بحران تعليق و فدراسيون هاي معلق هم بايد به اين بحث اضافه کرد پس اولين اقدام سلطاني فر اگر او وزير باشد چه خواهد بود؟ او در پاسخ به اين سئوال مي گويد: «در وهله نخست سامان دادن به 15 فدراسيوني که با سرپرست اداره مي شوند. بايد تکليف اين ها قبل از هر چيز مشخص شود. به خصوص چهار فدراسيوني که فشارهاي بين المللي هم به دليل تغييرات در آنها وجود دارد. بعد هم بحث انتخابات به زمين مانده کميته ملي المپيک است. ورزش فرصت زيادي تا بازي هاي آسيايي اينچئون کره جنوبي و جام جهاني 2014 برزيل ندارد. بايد فدراسيون ها و کميته ملي المپيک از نظر تشکيلاتي به استقلال کامل برسند تا بتوانند براي آن رويداد آماده شوند. حل اين بلاتکليفي بايد اولويت اصلي باشد و خيلي سريع انجام گيرد.»

او البته اشاره اي هم داشت به بي پولي سراسري که بدون شک در ورزش هم تداوم پيدا مي کند. اينکه به احتمال فراوان بودجه اي براي کارهاي عمراني در سال 92 نيست و براي هزينه هاي جاري هم چاره اي غير از صرفه جويي مطلق نمي ماند. سلطاني فر خيلي زود از همه مسئولان قبلي ورزش کشور دعوت مي کند تا اعضاي اتاق فکر براي اداره دولت باشند. از نفر اول تا محمد عباسي: « به هر حال اين دوستان تجربيات زيادي دارند. ورزش نياز به آدم هاي بزرگ و توانمند دارد. ما بايد از اين تجربيات استفاده کنيم. اگر هر کدام از اين دوستان دو نکته هم به من بگويند مي دانيد ما از چه تجربه اي بهره گرفته ايم؟ کنار هم نشستن اين بزرگواران در کنار قهرمان ها، المپين ها و خاک خورده هاي ورزش دور يک ميز براي همفکري، چيزي بيش از پنج قرن تجربه را براي ما به همراه مي آورد شايد هم بيشتر! من حتي از مسئولان محترم انجمن هاي علمي ورزشي هم نظر خواستم با آنها جلساتي برگزار کردم و مي خواهم از تجربيات همه در کارم استفاده کنم.» او سپس به مديران ورزش در چهار سال پيش رو اشاره مي کند، مي گويد: « ما بايد ساختار مديريتي را عوض کنيم. مديران قوي و پرکار بايد به کمک ورزش بيايند. من از اينکه از آدم هاي بزرگ استفاده کنم هراسي ندارم و برايم کار کردن با اين افراد يک افتخار است.»

او درباره کميته ملي المپيک هم گفت: « يکي از چالش هاي بزرگ پيش روي ورزش در سال هاي گذشته، اختلاف ميان مسئول کميته ملي المپيک و مسئول ورزش حالا چه وزير و چه رئيس سازمان بوده است. اين را خيلي شفاف مي گويم که خود من قصدي براي حضور در اين انتخابات ندارم اما اميدوارم اين مشکلات براي اساسنامه کميته حل شود و يک انتخابات آزاد و دموکراتيک را به زودي شاهد باشيم که ورزش المپيکي مان از اين شرايط خارج شود. البته به نظر من يک کميته المپيک قوي و مستقل که تعاملي سازنده و خوب با وزارت ورزش داشته باشد.»

* ورزش همگاني از نگاه وزير ورزش پيشنهادي

سلطاني فر به چالش بزرگ فقر حرکتي در ايران امروز اشاره مي کند و مي گويد بايد چاره اي انديشيد براي همگاني کردن ورزش در کشور. او از آمار مي گويد. از آمار رسمي کشور: «بر اساس آمارها ما در اين سال ها تنها 10 درصد از مردم کشورمان را توانستيم در ورزش همگاني داشته باشيم. درحالي که اين آمار براي کشورهاي پيشرفته و صاحب ورزش بالاي 50 درصد است. متاسفانه فقر حرکتي به خصوص در بانوان ما بيداد مي کند و بايد برايش به راهکار مناسبي برسيم. ما در اين بخش به دنبال استفاده از تمام پتانسيل ورزشي نهادهاي مختلف هستيم. از شهرداري ها گرفته تا آموزش و پرورش، دانشگاه ها و بسيج. همگاني شدن ورزش به قدري اهميت دارد که بارها شخص مقام معظم رهبري در بيانات شان به آنها اشاره داشته اند. ما بايد دست به دست هم بدهيم و با درگير شدن همه ارگان هاي مختلف، کاري کنيم مردم به ورزش براي سلامتي خودشان اهميت بدهند و به فعاليت هاي ورزشي روزانه بپردازند. واقعا بعضي از آمارهاي مربوط به فقر حرکتي در کشورمان دلهره آور است و نياز به فعاليت ملي دارد. از فرهنگ سازي در اين باره گرفته که نياز به حمايت رسانه ها دارد تا بخش تجهيزات ورزشي.»

* اصلاح ساختار مديريتي وزارت ورزش و استقلال قطعي فدراسيونها

وزير پيشنهادي دولت روحاني، درد ورزش ايران را دردي تاريخي مي داند که گره اش کوچک شدن ساختار است و مي گويد: « ما سالهاست که در ورزش مان دچار يک بيماري مزمن شديم. اين قدر سر اين دستگاه بزرگ شده که بدنه توان کشيدنش را ندارد. ما بايد اين کله بزرگ را اصلاحش کنيم. تا وقتي اين اتفاق نيفتد، موفقيت ها هم مقطعي هستند. وزارت ورزش بايد ديده بان باشد و ناظر بر اجراي درست برنامه ها . بايد اختيارات به فدراسيون ها، NGO ها و نهادهاي خصوصي در ورزش واگذار شود. فدراسيون ها بايد اختيار تام داشته باشند و کارشان را بي دغدغه پيش ببرند تا بتوانند از اين شرايط امروزي خارج شوند. وزارت هم بايد يک تشکيلات مختصر برنامه ريز و متولي باشد که ديدباني مي کند و بودجه را در اختيار فدراسيون ها مي گذارد. هر فدراسيوني بر اساس گامي که در مسير برنامه اش بر مي دارد، بودجه جذب مي کند. اين کاري است که در همه کشورهاي موفق دنيا در ورزش اتفاق مي افتد. ما هم بايد به همين سمت پيش برويم. مجامع فدراسيون ها بايد تصميم ساز براي مسير حرکت يک فدراسيون باشند. منِ وزير نبايد اين را حق خودم بدانم که روسايي را که با راي اعضاي مجمع و به صورت قانوني انتخاب مي شوند، برکنار کنم. اين حق بايد از وزير گرفته شود چون توهيني است به آراي اعضاي مجمع فدراسيون ها. وقتي هم که چنين عزل هايي صورت بگيرد، عاقبتش مي شود همين شرايطي که تعدادي از فدراسيون ها و ورزش ايران پيدا کرده اند و دعواي شخصي چند نفر ورزش را به اين روز مي اندازد. يک رئيس به اندازه کافي مکانيسم براي کنترل و هدايت و حتي تغيير فدراسيون هاي زير مجموعه اش را دارد و نيازي نيست براي اين کار قدرت عزل روسا را داشته باشد.»

او که بناي کارش را بر کوچک شدن هسته مرکزي وزارت گذاشته، در تشريح برنامه هايش مدام از همان نکاتي مي گويد که سالهاست ورزش کشور، منتظر شنيدنش بوده: «ما وقتي به فدراسيون ها استقلال بدهيم و از برنامه هاي شان در مسير صحيح حمايت کنيم، ضريب نفوذ مان خارج از مرزهاي سرزميني هم در ورزش بيشتر مي شود. صاحب کرسي هاي بين المللي هم مي شويم. ما بايد به دنبال اين کرسي ها باشيم. نه اينکه بر سر يک اختلاف سليقه کرسي مهم IOC member کشورمان را از دست بدهيم و بعد حسرتش را بخوريم. بايد هزينه هاي سياسي، اجتماعي و حتي مالي بپردازيم تا کرسي هاي مهمي را بگيريم و ديگر اين قدر حسرت اين را نخوريم که مثلا آقاي مارتينتي در کشتي يا کيم در تکواندو به دليل نفوذ شان بچه هاي دلاور ايران را در المپيک يا مسابقات جهاني قرباني کرده اند.»

وزير پيشنهادي ورزش ادامه مي دهد: «وقتي فدراسيون ها پر پول و صاحب اختيار باشند مي دانند چه کار بايد کنند. وقتي بار ورزش به دوش اتحاديه ها، فدراسيون ها و بخش خصوصي باشد، آن وقت امکان نظارت و برنامه ريزي در اختيار متولي دولتي ورزش است و هر گروه را در مسير برنامه هايش دقيق تر ارزيابي مي کند. اين اتفاقي است که اگر بيفتد شاهد تحول در ورزش کشورمان مي شويم. حتي ممکن است در اين مسير دو مدال در المپيک کمتر بگيريم، يا 2 تا هم بيشتر. نبايد خودمان را اسير اين مدال ها در کوتاه مدت کنيم چون تغيير ساختار کاري بنيادين و انرژي بر است که در عوض مسير آينده پايدار ورزش را مي سازد. در اين صورت ديگر تمام اميدمان به تک ستاره ها نيست. روس ها را ببينيد. کارولين اين همه مدال پياپي مي گيرد يا بوايسا سايتي‌يف نابغه کشتي سالها ميدان دار وزن خودش براي روس هاست اما روزي که رفتند، فردايش قهرمانان ديگر در حد جهاني جايگزين آنها شد. ما هم بايد به سمت قهرمان پروري برويم و تعداد ورزشکاران ملي مان را اين قدر زياد کنيم که کارمان گلخانه اي نباشد و تداوم داشته باشيم.»

وزارت ورزش را همه با ورزش قهرماني مي شناسند. اينجاست که براي اوت شدن يک توپ، وزير را مي خواهند دار بزنند. شمشيرهاي انتقاد گشوده مي شود و همه متوليان پيشين ورزش در اين بخش بوده که گوشه رينگ رفته اند. البته اين مشکل هم بيشتر ناشي از ساختار اشتباه دستگاه متولي ورزش کشورمان بوده که خود را در راس همه امور قرار مي داده، اموري که بايد در فدراسيون ها پيگيري مي شدند.

* همه آرزوي فوتبال ما نبايد صعود به جام جهاني باشد

وزير ورزش اين استقلال فدراسيون ها را گامي بلند براي تحقق روياهاي ورزش مي داند. چيزي که در فوتبال نمود بيشتري هم پيدا مي کند. او اشاره اي مي کند به صعود تيم ملي به جام جهاني و آن را در قياس با فوتبال کره و ژاپن ارزيابي مي کند: «من اين را خدمت نمايندگان محترم مردم در کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي هم گفتم. اينکه بايد گامي بلند براي اصلاح ساختار ورزش برداريم. همين تيم ملي فوتبال مان را نگاه کنيد. واقعا هنوز صعود به جام جهاني براي فوتبال ما يک دغدغه است که براي اتفاق افتادنش جشن ملي مي گيريم. بچه ها زحمت کشيدند و کار بزرگي انجام دادند اما همه ديديم که چه سخت به جام جهاني صعود کرديم. درحالي که الان ديگر ژاپن و کره براي کارهاي با برنامه شان دغدغه اي براي صعود ندارند. يا مثلا چند سال است که ما يک موفقيت در سطح باشگاهي قاره نداشتيم. اين ها حاصل ضعف ما در کارهاي بلند مدت هستند درحالي که واقعا کم هم براي فوتبال هزينه نشده. مگر ما کم خرج فوتبال مان کرديم؟ نه اما چون برنامه مشخصي نداشتيم نتوانستيم جايگاه مان را در فوتبال آسيا تثبيت کنيم. درحالي که الان بايد اگر جشن ملي مي گيريم براي رسيدن تيم ملي کشورمان به مراحل بالاتر بازي هاي جام جهاني باشد نه فقط صعود به اين بازي ها.»

او ادامه داد: «اين که يک رئيس فدراسيون فقط کارهاي روتين را انجام دهد که کار سختي نيست. يک رئيس بايد اين پتانسيل را داشته باشد که زيرساخت ها را فراهم کند. بايد تغييراتي ايجاد شود که بازيکن سازي داشته باشيم. مکانيسمي فراهم کنيم که اين همه استعداد جوان علاقمند در رشته هاي ورزشي فعال باشند. بدون شک ما هنوز نتوانستيم از همه توان مان در خيلي از رشته هاي ورزشي مثل فوتبال بهره بگيريم و لياقت جايگاهي خيلي بهتر از اين را داريم. البته با يک تغيير بنيادين در نظام مديريتي ورزش کشور و قدرت گرفتن بخش خصوصي، اتحاديه ها و فدراسيون ها عملي مي شود. اگر ما بتوانيم در اين بازه زماني ورزش مان را ريل گذاري کنيم، ديگر متکي به فرد نمي مانيم. با يک تغيير، ساختار ورزش‌مان از هم نمي پاشد. ما بايد در اين زمان مناسب، ورزش مان را ريل گذاري کنيم. ريلي که تا هميشه ما را به سمت موفقيت ببرد.»

* با ادغام ورزش بانوان و ورزش همگاني مخالف هستم

وزير پيشنهادي دولت روحاني يکي از چالش هاي مهم پيش روي ورزش کشور را طرح ادغام معاونت بانوان با معاونت ورزش همگاني مي داند. تصميمي که جفا در حق هر دو معاونت به خصوص بانوان است. او که در جمعي مردانه صحبت مي کرد، با خنده گفت: «خدايي بايد اعتراف کنيم اينجا که خانمي هم در جمع مان نيست اما ما در ورزش در حق بانوان جفا کرديم. هر جايي که زمينه را براي بانوان فراهم کرديم آنها از آقايان پيشي گرفتند. مثلا در آموزش عالي مي بينيم که خانم ها واقعا گوي سبقت را از آقايان ربودند يا در زمينه هاي فرهنگي و هنري هم به همين صورت است. در ورزش مان هم به رغم همه مشکلاتي که داريم آنها در بسياري از رشته هاي ورزشي توانايي کسب افتخارات بزرگ را دارند. اگرچه سه سال تنها تا المپيک آينده فرصت داريم اما باور من اين است که با يک برنامه ريزي مدون مي توانيم در اين بازي ها اولين مدال خوش رنگ ورزش بانوان مان را کسب کنيم چون بانوان مان پتانسيل اين افتخار را دارند و حتي در المپيک لندن هم ديديم که خانم هاي تيراندازمان تا آستانه کسب افتخار پيش رفتند. اين ادغام کار درستي نيست. راستش ما در خيلي از رشته ها در بانوان مي توانيم سرمايه گذاري کنيم. شايد فرستادن آنها مانند احسان حدادي به اردو هاي خارجي براي فدراسيونش سخت باشد اما گرفتن مربي خارجي براي بانوان در خيلي از رشته هاي انفرادي خيلي هم دشوار نيست. چون اين مربيان هزينه زيادي هم ندارند. با چند هزار دلار در ماه مي توان اين مربي ها را براي رشته هاي قايقراني، دووميداني، تيراندازي، تيراندازي با کمان، سوارکاري و خيلي از رشته هاي ديگر مثل رشته هاي رزمي آورد. اگر کمي همت کنيم، فکر مي کنم رسيدن به مدال براي مان در رشته هاي مربوط به بانوان خيلي هم دور از باور نباشد. آن هم بانوان ايراني که با حجاب اسلامي در ميادين حضور پيدا مي کنند و الگويي براي حرکت بانوان محجبه در کشورهاي اسلامي مي شوند.»

* خصوصي سازي استقلال و پرسپوليس از شعار تا واقعيت

سلطاني فر نه تنها به دنبال استقلال فدراسيون هاست که خيلي جدي از واگذاري استقلال و پرسپوليس به بخش خصوصي مي گويد: «اين الزام براي واگذاري دو تيم پايتخت به بخش خصوصي در لايحه بودجه سال 92 هست و به همه ما تکليف شده. وزارت جديد بايد خيلي سريع کارگروهي را براي اين واگذاري تشکيل دهد. در حال حاضر دو راهکار براي اين واگذاري مطرح است. من هم يک راه ديگر در ذهنم دارم. اگر اين مسئوليت را بر عهده بگيرم، با کمک همه دوستان مسئول در اين زمينه، راهکاري را انتخاب مي کنيم که واگذاري اين دو تيم الگويي باشد براي واگذاري ديگر بخش هاي ورزش کشور. البته اين را بايد بپذيريم که شرايط فعلي، بخش خصوصي را ترغيب به سرمايه گذاري نمي کند. بايد دنبال راهکارهاي تشويقي باشيم. از معافيت ها و تسهيلات گرفته تا تشويق هاي تجاري. بايد شرايطي را ايجاد کنيم که سرمايه گذار ترغيب به سرمايه گذاري شود. البته در اين زمينه بحث هاي زيادي وجود دارد که بعدها مطرح مي شود اما اين را مي گويم که هر کسي متولي ورزش کشور شود، دولت يازدهم و شخص آقاي روحاني مصمم به اجراي اصل 44 است و اين دو تيم را مي خواهد در کمترين زمان ممکن و به بهترين شکل واگذار کند چون هم اين قانون از سوي مجلس تکليف شده و هم مي دانيم از نظر قوانين فوتبال آسيا بايد اين خصوصي سازي را انجام بدهيم.»

* در زمينه جوانان کار مديريتي من بيشتر بوده است

جمعي که دور تا دور وزير پيشنهادي دولت جديد نشسته اند همه ورزشي هستند و خيلي با ساز و کار معاونت جوانان وزارتخانه آشنايي ندارند و شايد به همين دليل است که کسي هم خيلي سئوالي در اين باره نمي پرسد. با اين وجود سلطاني فر در اين باره هم چند دقيقه اي صحبت مي کند: «راستش من بيشتر از ورزش در بحث جوانان کار مديريتي کرده ام. برنامه اي که به مجلس محترم داده ام به طور مفصل تشريح شده. مديريت امور جوانان کشور تا به حال سه دوره را سپري کرده. ابتدا شوراي عالي جوانان را داشتيم که متشکل از چند وزارتخانه مرتبط با امور جوانان بود بعد تبديل شد به سازمان ملي جوانان و از دو سال قبل هم که با ادغام با ورزش، تبديل به وزارتخانه شد. به هر حال آنچه مسلم است، اين روزها عده اي بحث جدايي جوانان از ورزش را مطرح کرده اند اما ما مکلف به اجراي قانون مصوب مجلس شوراي اسلامي هستيم.»

سلطاني فر براي بحث جوانان نکات زيادي داشت که البته در اين جمع ورزشي شايد خيلي علاقه اي به شنيدن شان وجود نداشت و حتما او در نشست با مسئولان بخش جامعه و جوانان رسانه ها اين نکات را دقيق تر تشريح مي کند.

او که دوشنبه و سه شنبه بايد همراه با ديگر وزرا براي گرفتن راي اعتماد به جمع نمايندگان مجلس شوراي اسلامي برود، در اين ديدار دوستانه بخشي از برنامه هايش براي ورزش کشور را تشريح کرد. نکاتي که مواضع او که نماينده ورزشي رئيس جمهور در زمان تبليغات رياست جمهوري بوده را براي افکار عمومي شفاف تر مي کند.

 

H.N!GHT

کاربر فعال تالار هنر ,
کاربر ممتاز
احسنت....استاندار بود همچین شاهکار هنری خلق کرد اینجا بیست، حالا وزیر شد لابد باید منتظر شاهکار در سطح جهانی ازش باشیم:cool:
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
گزارش عملکرد 100 روزه وزارت ورزش و جوانان

گزارش عملکرد 100 روزه وزارت ورزش و جوانان

[h=2] پايگاه اطلاع رساني دولت گزارش عملکرد 100 روزه وزارت ورزش و جوانان را منتشر کرد.
[/h]

به نقل از اطلاع رساني دولت، متن کامل گزارش عملکرد 100 روزه دولت تدبير و اميد در حوزه وزارت ورزش و جوانان به شرح زير است:

1. در حوزه ورزش همگاني، يکي از رسالت هاي وزارت ورزش و جوانان، ارتقاء و حفظ سلامت، افزايش طول عمر، کاهش هزينه هاي درمان و ترويج شادي و نشاط در بين آحاد جامعه است.

2. بر همين اساس در اين مدت کوتاه معاونت مستقل ورزش همگاني در ساختار تشکيلاتي مجدداً احيا شده است.

3. کميته کارشناسي جهت تهيه طرح ساماندهي 6 ماهه دوم سال جاري تشکيل و تهيه برنامه راهبردي کوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت، با بررسي هاي علمي و جامع وضعيت موجود نيز در دستور کار قرار گرفته است.

4. جهت بهره مندي از خرد جمعي، در قدم اول شوراي معاونين وزارت تشکيل و جلسات مستمر هفتگي برگزار که تماماً پس از ساعت اداري و با ميانگين هر جلسه 3 ساعت بوده است.

5. در 2 نشست مشترک و با دعوت از معاون اول محترم رئيس جمهور و معاونت محترم برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور، تلاش گرديد روساي محترم فدراسيون هاي ورزشي و مديران کل ورزش و جوانان استان ها، مطالب، نظرات و مشکلات خود را بيان نمايند و در اين راستا نتايج مطلوبي نيز حاصل شد.

6. با عنايت به اينکه برگزاري انتخابات کميته ملي المپيک قريب يکسال است که به تعويق افتاده است لذا ضمن نشست با رئيس کميته ملي المپيک و تشکيل جلسه با هيئت اجرائي آن، هماهنگي هاي لازم جهت برگزاري انتخابات در تاريخ 30 دي ماه سال 92 تعيين شد.

7. کارگروهي با هدف واگذاري دو باشگاه ورزشي پرسپوليس و استقلال به بخش خصوصي تشکيل و تاکنون 3 جلسه برگزار شده است. در اين راستا با مدير عاملان باشگاههاي ياد شده به منظور ابلاغ سياست هاي جديد دولت و تاکيد بر واگذاري، نشست هايي صورت گرفته است.

8. با توجه به عدم برگزاري مجمع انتخاباتي 13 فدراسيون که قريب 2 سال به تعويق افتاده بود، طي برنامه ريزي و اعلام جدول زمان بندي، برگزاري مجامع انتخاباتي فدراسيون هاي يادشده، در دستور کار قرار گرفته است. همچنين تا پايان سال 92 مجامع عمومي و انتخاباتي ساير فدراسيون ها نيز برگزار خواهد شد.

9. با توجه به استقبال عمومي از رشته ورزشي فوتبال، جلساتي با مسئولين فدراسيون فوتبال و همچنين سرمربي تيم ملي و کادر فني، به منظور پرهيز از حاشيه ها و پرداختن به متن و موضوعات فني و کاهش بار رواني برگزار گرديد. در اين راستا کمک مالي به فدراسيون جهت پرداخت حقوق کادر فني تيم بزرگسالان و اردوي تدارکاتي صورت گرفت.

10. مسائل، مشکلات و چالش هاي حوزه ورزش و جوانان، از طريق نظر خواهي از بخش هاي مختلف وزارتخانه، ادارات کل ورزش و جوانان و فدراسيون ها و همچنين برگزاري 4 جلسه هم انديشي با رسانه هاي ورزشي و اجتماعي، احصاء شد. در اين راستا با بيش از 200 نفر از نخبگان حوزه ورزش و جوانان، جلسات اختصاصي برگزار شد.

11. ساختار جديد وزارتخانه، با توجه به نيازهاي احصاء شده، مورد بازنگري قرار گرفته و پيشنهاد لازم به معاونت توسعه مديريت و منابع ارسال شد.

12. پاسخگوئي همه بخش هاي وزارتخانه به رسانه ها و افکار عمومي، در راستاي سياست هاي دولت تدبير و اميد، به عنوان يک وظيفه مهم مورد تاکيد قرار گرفت.

13. ديدار با جامعه ورزشي استان همدان و نيز بازديد از اماکن ورزشي استان

14. بازديد از مرکز علمي کاربردي پرسپوليس

15. تهيه و معرفي ايميل جهت ارتباط مستقيم با مخاطبين به آدرس m.godarzi@ msy.gov.ir

موفقيت هاي يک ماه گذشته به شرح زير است:

کشتي آزاد:‌ کسب مقام قهرماني جهان پس از 48 سال در خارج از خانه

واليبال: کسب مقام قهرماني در مسابقات قهرماني آسيا

واترپلو: کسب مقام نايب قهرماني آسيا و اخذ مجوز حضور در مسابقات جهاني

6 رشته ورزشي: کسب مقام نايب قهرماني دومين دوره مسابقات کشورهاي اسلامي در اندونزي

سنگ نوردي: کسب مدال طلاي جهاني رشته سرعت براي نخستين بار در طول تاريخ سنگ نوردي

ووشو: کسب مقام سوم مسابقات جوانان آسيا در کشور فيليپين

فوتبال ساحلي: کسب مقام نخست در مسابقات بين قاره اي

اسکواش: کسب مقام سومي غرب آسيا و کسب مدال طلا در مسابقات بين المللي جوانان پاکستان

واليبال: کسب مقام چهارم جام بين قاره اي در ژاپن

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
خسروي‌وفا رئيس کميته ملي پارالمپيک ماند

خسروي‌وفا رئيس کميته ملي پارالمپيک ماند

کد خبر : 1032923 زمان ارسال : چهارشنبه 1392/11/16 15:43

براي 4 سال ديگر
خسروي‌وفا رئيس کميته ملي پارالمپيک ماند


محمود خسروي‌وفا به مدت 4 سال ديگر و براي چهارمين دوره پياپي به عنوان رئيس کميته ملي پارالمپيک انتخاب شد.

چهارمين دوره مجمع انتخاباتي رياست کميته ملي پارالمپيک بعدازظهر امروز به رياست نصرالله سجادي، معاون توسعه ورزش قهرماني و حرفه‌اي وزرات ورزش و جوانان و با حضور شاهرخ شهنازي، دبيرکل کميته ملي المپيک و اعضاي اين کميته برگزار شد که در پايان محمود خسروي‌وفا رئيس 3 دوره پيشين، براي 4 سال ديگر در سمت خود ابقا شد.

غفور کارگرى ديگر نامزد اين انتخابات پيش از راي گيري انصراف داد.

در اين جلسه از 64 نفر اعضاي مجمع 48 نفر حضور داشتند که خسروي‌وفا تنها نامزد احراز اين پست با کسب 47 رأي براي 4 سال ديگر در اين سمت ابقا شد.
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
نواب رئيس کميته ملي پارالمپيک تعيين شدند

نواب رئيس کميته ملي پارالمپيک تعيين شدند

نواب رئيس کميته ملي پارالمپيک تعيين شدند


رخشاني و صميمي به عنوان نواب رئيس اول و دوم کميته ملي پارالمپيک انتخاب شدند.

چهارمين دوره مجمع انتخاباتي رياست کميته ملي پارالمپيک بعدازظهر امروز به رياست نصرالله سجادي، معاون توسعه ورزش قهرماني و حرفه‌اي وزرات ورزش و جوانان و با حضور شاهرخ شهنازي، دبيرکل کميته ملي المپيک و اعضاي اين کميته برگزار شد.

به گزارش فارس، در اين انتخابات 9 نفر کانديد نواب رئيسي بودند که در نهايت با انتخاب خسروي وفا و ماندگاري در پست رياست و دبيرکلي و انصراف سيما ليموچي در نهايت رقابت ميان 6 نفر انجام شد که به دور دوم کشيده شد.

در دور دوم راي گيري صميمي با 28 راي و فاطمه رخشاني با 25 راي به عنوان نواب رئيس اول و دوم انتخاب



شدند.

در اين راي گيري همچنين غفور کارگري و مشرف جوادي به ترتيب 20 و 23 راي را کسب کردند.
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
فدايي خزانه‌دار کميته ملي پارالمپيک شد

فدايي خزانه‌دار کميته ملي پارالمپيک شد

کد خبر : 1032929 زمان ارسال : چهارشنبه 1392/11/16 16:34

فدايي خزانه‌دار کميته ملي پارالمپيک شد

جهانگير فدايي به عنوان خزانه‌دار کميته ملي پارالمپيک انتخاب شد.

جهانگير فدايي در رقابت با منوچهر مهجور و مهرداد آگين به عنوان خزانه‌دار کميته ملي پارالمپيک انتخاب شد.

به گزارش ايسنا، فدايي با کسب 32 راي توانست پست خزانه‌داري کميته ملي پارالمپيک را به دست آورد.
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تعيين اعضاي هيات اجرايي کميته ملي پارالمپيک

تعيين اعضاي هيات اجرايي کميته ملي پارالمپيک

کد خبر : 1032940 زمان ارسال : چهارشنبه 1392/11/16 17:25

تعيين اعضاي هيات اجرايي کميته ملي پارالمپيک

اعضاي هيات اجرايي کميته ملي پارالمپيک کامل شد.

همايون هاشمي، سيما ليموچي، عباس باغستاني و محمدرضا مظلومي به عنوان اعضاي هيات اجرايي کميته ملي پارالمپيک اضافه شدند.

به گزارش ايسنا، همايون هاشمي با کسب 31 راي ، سيما ليموچي با کسب 22 راي، عباس باغستاني با کسب 19 راي و محمدرضا مظلومي با کسب 18 راي توانستند حائز اکثريت آرا شوند و در کنار علي کفشيا و بتول مشرف جوادي به عنوان 6 عضو هيات اجرايي کميته ملي پارالمپيک به فعاليت بپردازند.

از جمله رخدادهاي عجيب انتخاب اعضاي هيات اجرايي کميته ملي پارالمپيک انصراف ناگهاني مهرداد آگين و در ادامه کنار کشيدن هادي رضايي بود.

در حالي که قرار بود انتخابات تعيين اعضاي هيات اجرايي به دور سوم کشيده شود مهرداد آگين که در دور دوم تعداد آرايش با عباس باغستاني (19 راي) يکي بود، به دلايل نامعلومي انصراف داد و کنار کشيد.

در ادامه هادي رضايي که 23 راي داشت، انصراف خود را از حضور در هيات اجرايي کميته ملي پارالمپيک اعلام کرد تا به اين ترتيب محمدرضا مظلومي با 18 راي يکي از اعضاي اين هيات شود.
 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
بودجه وزارت‌ورزش

بودجه وزارت‌ورزش

د خبر : 1033475 زمان ارسال : سه شنبه 1392/11/22 00:33

اميررضا خادم:
بودجه وزارت‌ورزش بيش از هزار ميليارد تومان شد

امير رضا خادم از افزايش 110 درصدي بودجه وزارت ورزش و جوانان نسبت به لايحه پيشنهادي دولت به مجلس خبر داد.

معاون حقوقي، پارلماني و امور استان‌هاي وزارت ورزش و جوانان با اعلام اين خبر اظهار کرد: من از نمايندگان مجلس بسيار تشکر مي‌کنم چرا که همکاري نسبتا مناسبي با ما داشته‌اند و همراهي کردند. بويژه بايد از حمايت‌هاي کميسيون تلفيق تقدير کرد.

به گزارش ايسنا، او ادامه داد: متاسفانه از قبل پيمانه ورزش کوچک گرفته شده است. ولي به هر صورت آنچه که در صحن مجلس تقريبا نهايي شده، بودجه نسبت به لايحه پيشنهادي دولت به مجلس 110 درصد افزايش يافته است.

خادم در پاسخ به اين پرسش که با توجه به حجم وسيع پروژه‌هاي ناتمام در سراسر کشور، وزارت ورزش و جوانان چه اقدامي براي افزايش بودجه عمراني انجام داده است، افزود: در رايزني‌هايي که در اين مدت داشتيم، خوشبختانه به نتايج خوبي رسيديم. بودجه ورزش بويژه در بخش عمراني بيش از 100 درصد رشد داشته است. اميدوارم سال آينده همه بودجه تخصيص يابد و بتوانيم اقدامات مربوط به بخش عمراني را به نحو مطلوب انجام دهيم.

معاون حقوقي، پارلماني و امور استان‌هاي وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: ما نزديک 3500 پروژه نيمه تمام در سراسر کشور داريم که بيش از 4 هزار ميليارد تومان اعتبار نياز است تا تکميل شوند. در مجموع بودجه وزارت ورزش و جوانان در دو بخش عمراني وجاري بيش از هزار ميليارد تومان شده است. اين در حالي است که در لايحه پيشنهادي دولت به مجلس بودجه مورد نظر حدود 500 ميليارد تومان بود.

او با تشکر مجدد از همکاري کميسيون تلفيق در افزايش اعتبار ورزش، به ايسنا گفت: هرچند ما با وضعيت مطلوب فاصله داريم ولي اميدوارم حداقل در حوزه عمراني بتوانيم اقدامات مطلوبي انجام دهيم.
 

علی 1980

عضو جدید
پزشکان از شوماخر قطع امید کردند

پزشکان از شوماخر قطع امید کردند

میشائیل شوماخر برنده هفت قهرمانی فرمول یک جهان نزدیک به دو ماه است که در بیمارستان گرینبول بستری شده و در حالت کما به سر می‌برد.
به گزارش مشرق، پزشکان میشائیل شوماخر هفت هفته پس از حادثه‌ای که برای این ورزشکار رخ داد از تلاش برای بیرون آوردن او از کما دست کشیدند. میشائیل شوماخر برنده هفت قهرمانی فرمول یک جهان نزدیک به دو ماه است که در بیمارستان گرینبول بستری شده و در حالت کما به سر می‌برد.

دکترهای بیمارستان گرینبول فرانسه البته دلیلی برای دست کشیدن از تلاش برای بیرون آوردن این ورزشکار آلمانی از حالت کما اعلام نکردند اما به نظر می‌رسد این تصمیم به خاطر بیماری ذات‌الریه شوماخر باشد که هفته گذشته تشخیص داده و درمان شد.



منبع: ایسنا
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نشانه‌های کوچک امیدوارکننده در وضعیت میشائیل شوماخر

نشانه‌های کوچک امیدوارکننده در وضعیت میشائیل شوماخر

مدیربرنامه های شوماخر اعلام کرد؛
نشانه‌های کوچک امیدوارکننده در وضعیت میشائیل شوماخر



مدیربرنامه های میشائیل شوماخر اعلام کرد نشانه های امیدوار کننده کوچکی در وضعیت راننده پیشین رقابتهای فرمول یک دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، زابین کم مدیر برنامه و سخنگوی وضعیت میشائیل شوماخر اعلام کرد ما همه اطمینان داریم و امیدوار هستیم شوماخر هر چه زودتر از حالت کما خارج شود.زابین گفت: نشانه های کوچک امیدوار کننده ای در وضعیت شوماخر دیده شده است اما به خوبی می دانیم که باید بسیار صبور باشیم. صدمات شدیدی به سر میشائیل وارد شده و باید امیدوار باشیم وضعیت او هر روز بهتر و بهتر شود.مدیر برنامه های شوماخر در ادامه افزود: از همان ابتدا مشخص بود که میشائیل جنگ سخت و طولانی را برای بدست آوردن سلامت خود پیش رو دارد. در کنار پزشکانی که به همه آنها اطمینان داریم این مبارزه را ادامه می دهیم تا بالاخره میشائیل بیدار شود.پیش از این پزشکان اعلام کرده بودند تنها یک معجزه می تواند شوماخر را به زندگی باز گرداند. شوماخر به دلیل برخورد سرش با سنگ هنگام اسکی کردن در ماه دسامبر به کما رفت و اکنون 2 ماه است در این وضعیت قرار دارد. پزشکان در هفته های اخیر با کاهش میزان داروهای تجویزی تلاش می کنند میشائیل را از حالت کما خارج کنند.





.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
وزير ورزش: روحانی برنامه ويژه‌يی براي ورزش دارد












محمود گودرزي در حاشيه مراسم تجليل از مدال‌آوران المپيك 2012 گفت: دكتر روحاني برنامه ويژه‌يي براي ورزش دارند. كما اينكه در ديداري كه بنده با ايشان داشتم تاكيد كردند كه قصد ما كمك ويژه به ورزش و قهرمانان جهت موفقيت و پيشرفت در ميادين بين‌المللي است. البته اولويت‌هاي اصلي كشور در زمينه‌هاي ديگر وجود دارد، اما ورزش نيز قطعا يكي از اولويت‌هاي دولت است. او در ادامه درباره كمك‌هاي ويژه وزارت به تيم ملي فوتبال در آستانه جام جهاني گفت: به نظر من شأن حضور تيم ملي ايران در جام جهاني خود افتخار بزرگي براي فوتبال ايران است و ما برنامه ويژه‌يي براي موفقيت تيم ملي در جام جهاني تدارك ديده‌ايم كه ان‌شاءالله بتوانند در اين رقابت‌ها افتخارآفريني كنند و دل مردم بزرگ ايران را شاد كنند. اينكه عده‌يي مي‌گويند من به فوتبال آن‌گونه كه بايد اهميتي نمي‌دهم را قبول ندارم و كاملا نادرست است. گودرزي با اشاره به اينكه نبايد ميان فوتباليست‌ها و ورزشكاران ديگر تفاوتي قائل شويم، گفت: آن فوتباليستي كه ميلياردي پول مي‌گيرد را دولت كمك نمي‌كند و بخش‌هاي ديگر يا شركت‌هاي ديگر بايد خودشان اين مبلغ كلان را پرداخت كنند و بايد بگويم تيم‌هايي كه اينچنين مبالغي را در ليگ برتر فوتبال پرداخت مي‌كنند هيچ ارتباطي به دولت ندارند و دولت حاضر نيست اين‌گونه هزينه‌ها را پرداخت كند.








.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پرداخت پاداش مدال‌آوران المپیک پس از ۱۸ماه




مراسم تقدیر از قهرمانان و مدال‌آوران بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن، سه‌شنبه‌شب در محل آکادمی المپیک و پارالمپیک برگزار شد. مراسمی که قرار بود مسوولان قبلی ورزش کشور در دولت دهم آن را برگزار کنند اما به تعهد خود عمل نکردند تا به دولت تدبیر و امید برسد. محمد علی‌آبادی، رییس پیشین کمیته ملی المپیک، قبل از المپیک لندن به المپین‌ها وعده داد که در صورت مدال‌آوری در این بازی‌ها پاداش‌های نقدی متفاوتی را بر حسب رنگ مدال‌ها به آنها اهدا می‌کند. با تمام بدقولی‌ها اما مسوولان جدید کمیته ملی المپیک دوماه بعد از ورودشان به این کمیته، سه‌شنبه‌شب ۱۲ مدال‌آور ایران در بازی‌های المپیک لندن را دعوت کردند و با حضور محمدباقر نوبخت، معاون رییس‌جمهور، محمود گودرزی و نصرالله سجادی، وزیر و معاون قهرمانی وزارت ورزش‌وجوانان، کیومرث هاشمی و شاهرخ شهنازی، رییس و دبیرکل کمیته ملی المپیک و جمعی از روسای فدراسیون‌ها، پس از ۱8ماه تاخیر جوایز این ورزشکاران را پرداخت کردند. این مدال‌آوران همچنین نشان ویژه کمیته بین‌المللی المپیک را دریافت کردند. حمید سوریان، قاسم رضایی و امید نوروزی، کشتی‌گیران تیم‌ملی فرنگی و بهداد سلیمی، وزنه‌بردار فوق‌سنگین، طلایی‌های ایران در لندن بودند که صاحب ۷۰ میلیون‌تومان شدند. البته احسان حدادی، نایب‌قهرمان این بازی‌ها در رشته پرتاب دیسک که اولین مدال تاریخی دوومیدانی ایران در المپیک را به‌دست آورد نیز با دستور محمدباقر نوبخت، میهمان ویژه این مراسم جایزه دارندگان مدال طلا را گرفت. به سجاد انوشیروانی و نواب نصیرشلال، صادق گودرزی و محمد باقری‌معتمد، به ترتیب دارندگان مدال‌های نقره وزنه‌برداری، کشتی آزاد و تکواندو ۵۰ میلیون‌تومان تعلق گرفت. کیانوش رستمی در رشته وزنه‌برداری، احسان لشگری و کمیل قاسمی در کشتی آزاد سه‌المپین دیگری بودند که با کسب مدال برنز ۳۰ میلیون‌تومان جایزه گرفتند. دکتر محمدباقر نوبخت در حاشیه این مراسم گفت: «دکتر روحانی با توجه به رویکرد دولت «تدبیر و امید» مبنی بر آماده‌کردن عرصه ورزش برای افتخارآفرینی قهرمانان ورزشی قصد حمایت ویژه از ورزش را دارند و به بنده نیز سفارش ویژه کردند که در این زمینه بتوانم کمک‌رسان ورزشکاران عزیز باشم. البته ما مسایل زیادی داریم که به‌شدت نیاز به تزریق پول دارند و نمی‌توانیم مانند سایر کشورها خیلی سخاوتمندانه از قهرمانانمان تقدیر کنیم و به آنها پاداشی بدهیم، اما مطمئنا هر آنچه در توان داریم و از دستمان بر می‌آید را برای ورزشکاران عزیزمان اختصاص می‌دهیم. همچنین برای حل مشکلات آنها نیز برنامه‌های ویژه‌ای داریم و در این برنامه نیز من به‌خوبی توانستم با بسیاری از مشکلات ورزشکاران و مدیران ورزشی از نزدیک آشنا شوم و آنها را لمس کنم که امیدوارم بتوانیم کمک‌های خوبی برای موفقیت‌های ورزش کشور داشته باشیم.» وزیر ورزش نیز در مراسم سه‌شنبه‌شب در بخشی از سخنان خود عنوان کرد: «مطمئنا لیاقت این قهرمانان در بعد مادی بسیار بیشتر از جوایز اختصاص‌داده‌شده است اما بضاعت ما همین بود. البته دعوت از معاون رییس‌جمهور به ابتکار هاشمی و همکارانشان در کمیته ملی المپیک بود و یکی از دلایل مهمش این بود که مسوولانی که در حوزه تامین اعتبارات و بودجه فعالیت دارند با حضور در بین ورزشی‌ها با مشکلات و کمبود بودجه‌ای که داریم به‌خوبی آشنا می‌شوند و انشاءالله امیدواریم که آن را برطرف کنند. قطعا حضور دکتر نوبخت در این مراسم نتیجه‌‌بخش خواهد بود.» نصرالله سجادی نیز در حاشیه این مراسم از مراسم تقدیر دیگری از مدال‌آوران سال‌های گذشته خبر داد. در پایان این مراسم محمود گودرزی، وزیر ورزش‌وجوانان و جمعی از قهرمانان، روسای فدراسیون‌ها و دیگر مسوولان ورزشی به کمپین انصراف‌دهندگان از دریافت یارانه نقدی پیوستند و با امضا روی یک بنر انصراف خود را رسما اعلام کردند.






منبع: روزنامه شرق شماره ۱۹۷۶ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۲




.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
رییس فدراسیون پزشکی ورزشی:
آمار «دوپینگ» در ایران رضایت‌بخش است



دکتر لطفعلی پورکاظمی، رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان اینکه طی سه سال گذشته آگاهی ورزشکاران از علم پزشکی ورزشی خیلی افزایش پیدا کرده طوری که منجر به کاهش آمار ورزشکار دوپینگی ملی‌پوش شده است، گفت: «توزیع 200هزار بسته آموزشی برای ورزشکاران و مربیان سراسر کشور در سال 2013 به‌صورت کتب، جزوات آموزشی، سی‌دی، بروشور، پوستر و دوره‌های آموزشی سبب شد تا اطلاعات ورزشکاران به صورت گسترده‌ای افزایش یابد. آموزش و مبارزه با مصرف مکمل‌های غیرمجاز نیز از عملکردهای بسیار مفید فدراسیون پزشکی و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ بوده و طی سه‌ سال گذشته 330 باشگاه مختلف از بین هشت‌هزار باشگاه کشور پلمب شدند.»نایب‌رییس یونسکو در حوزه مبارزه با دوپینگ، به مقایسه کاهش آمار دوپینگ از سال 2003 تا 2013 اشاره و این آمار را اعلام کرد: «در سال 2003 از 160 نمونه تست دوپینگ که توسط ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران به عمل آمد 14 نمونه مثبت بود که معادل 75/8 درصد است اما، در سال 2013 از 760 نمونه تست دوپینگ به عمل‌آمده فقط تعداد شش نمونه مثبت بوده که معادل 8/0‌درصد است. همچنین در سال 2012 از 758 نمونه تست، هفت نمونه مثبت بوده اما در سال 2011 از 730 تست 20 نمونه مثبت بوده است. در کل طی 10 سال گذشته پنج‌هزارو858 نمونه تست دوپینگ از ورزشکاران ایران به‌عمل آمد که 214 نمونه مثبت بوده است.»کسب کرسی نایب‌رییسی یونسکو در حوزه دوپینگ سازمان ملل متحد توسط دکتر پورکاظمی از دیگر دستاوردهای این فدراسیون در بخش بین‌المللی است که مسوولیت 175 کشور جهان در حوزه آموزشی و مبارزه با دوپینگ را دارد. همچنین قرار گرفتن فدراسیون پزشکی ورزشی ایران به‌عنوان یکی از شش فدراسیون برتر جهان از نظر علمی - آموزشی از دیگر افتخارات این فدراسیون است که در سال‌جاری به دست آمده است.








.
 

♥milad♥

عضو جدید
کاربر ممتاز
بازتاب حمایت ستاره کریکت انگلیس از مردم غزه

بازتاب حمایت ستاره کریکت انگلیس از مردم غزه

معین علی بازیکن تیم کریکت تیم ملی کریکت انگلستان در دیدار روز دوشنبه این تیم برابر هند از مچ بندی استفاده کرد که بازتاب‌های زیادی در محافل ورزشی بریتانیا پیدا کرد. این بازیکن در هنگام بازی از شعار " SAVE GAZA" و "FREE PALESTINE" استفاده کرد تا اینگونه به حمایت از مردم در برابر جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بپردازد.

مدیر تیم ملی انگلیس که از تصمیم قبلی معین علی آگاهی نداشت از وی خواست تا روی مچ بند خود را با نوار باند بپوشاند اما این بازیکن مسلمان از دستور مدیر تیم سرپیچی کرد. شورای بین‌المللی کریکت تاکید کرد این موضوع را تحت بررسی قرار خواهد داد چرا که این کار وی تخلف محسوب می‌شود.

در قوانین بین‌المللی آمده است که هیچ کدام از بازیکنان نمی‌توانند به هنگام مسابقه از شعارهای سیاسی و مذهبی استفاده کنند مگر اینکه از قبل مورد تایید هیات برگزاری مسابقات قرار گیرد. با این حال معین علی با این کار خود به حمایت از مردم غزه پرداخت.

 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
قطر میزبان 89 رویداد در سال 2015

قطر میزبان 89 رویداد در سال 2015

» سرویس: ورزشي - جهان ورزش
کد خبر: 94020200799
چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۳



با توجه به لیستی که قطر از میزبانی‌های خود در سال 2015 منتشر کرده است، این کشور شاهد برگزاری 89 رویداد در سال‌ جاری خواهد بود.
به‌ گزارش ‌ایسنا‌، کمیته‌ المپیک قطر (QOC) لیستی از مسابقات ورزشی که امسال در این کشور برگزار می‌شوند، منتشر کرد. در این لیست بازی‌های گرندپری، د‌و‌و‌مید‌ا‌نی IPC و بازی‌های قهرمانی جهان بوکس قید شده‌اند.
قطر بر‌نامه‌ریزی کرده است تا 89 دور مسابقات با کیفیت را برگزار کند. از این 89 رویداد 55 میزبانی مربوط به مسابقات بین‌المللی است. مسابقات جهانی بوکس مهر امسال در دوحه برگزار خواهد شد و هفته بعد از آن مسابقات گرند پری IPC برگزار می‌شود.

قطر برای اولین بار شاهد برگزاری این مسابقات خواهد بود. اواسط اردیبشهت نیز مسابقات قهرمانی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی جوانان آسیا در دوحه برگزار می‌شود و بعد از آن مسابقات لیگ دوومیدانی الماس از اواخر ماه جاری در این کشور شروع می‌شود.
برگزاری این مسابقات در دوحه کارنامه خوبی برای قطر خواهد بود و به گسترش د‌و‌و‌مید‌ا‌نی در این کشور کمک می‌کند. به خصوص که دوحه در سال 2019 نیز میزبان مسابقات جهان د‌و‌و‌مید‌ا‌نی خواهد بود.
علاوه بر این قطر امسال میزبان مسابقات تنیس ATP و WTA خواهد بود. جا‌م جها‌نی FINA و مسابقات جهانی والیبال ساحلی در این کشور برگزار می‌شوند.
خالد الجابر، رییس QOC در این باره گفت: افزایش میزبانی‌های بین‌المللی در قطر نشان می‌دهد که ما چگونه از تجربه و امکانات خود برای برگزاری بازی‌های جهانی استفاده می کنیم. این کار بر گسترش ورزش ملی و ورزش منطقه تاثیرگذار است. ما امیدواریم که برگزاری این مسابقات فصل جدید ما را تحت تاثیر قرار دهد تا ورزش کنند و زندگی سالم‌تری داشته باشند، ما منتظریم تا میزبان مردم دنیا در قطر باشیم.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
نمایندگان ایران از رالی خاورمیانه کنار گذاشته شدند

نمایندگان ایران از رالی خاورمیانه کنار گذاشته شدند



ایرنا:

رالی خاورمیانه (مرک) روز پنجشنبه از پارکینگ تخت جمشید و با حضور 10 شرکت کننده از کشورهای امارات، عمان، قطر و لبنان آغاز شد.

این رالی در 6 مرحله برگزار و در آن الکواری و العطیه از قطر و القسیمی از امارات عناوین اول تا سوم را از آن خود کردند.

در مرحله نخست این رالی الکواری، القسیمی و العطیه اول تا سوم شدند، مرحله دوم این رقابت ها نیز با برتری الکواری با سرعت 86/ 118 کیلومتر به پایان رسید.
در مرحله سوم نیز الکواری با سرعت 43/ 80 کیلومتر اول،العطیه دوم و القسیمی سوم شدند.
در دور چهارم نیز العطیه نماینده قطر با سرعت 31/ 123 کیلومتر اول شد و الکواری و القسیمی نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.
دور پنجم نیز با برتری العطیه به پایان رسید و در دور ششم باز هم العطیه با سرعت 33 /80 کیلومتر به عنوان قهرمانی این دور دست یافت.

نمایندگان ایران درحالی قرار بود در رالی خاورمیانه شرکت داشته باشند که به دلیل استاندارد نبودن خودروهایشان براساس همولگوگ جهانی از این مسابقات کنار گذاشته شدند.
براین اساس، لاله صدیق و حسن اکبرنژاد که از رالی خاورمیانه حذف شدند در رقابت های قهرمانی کشور که به طور همزمان با رالی خاورمیانه برگزار می شود شرکت کردند.
همچنین مسوولان کمیته مسابقات به اتومبیل ران زن قطری و شرکت کننده عمانی نیز به دلیل مشابه با نمایندگان ایران، اجازه شرکت در این رقابت ها را نداد و آنان را از گردونه این مسابقات کنار گذاشت.
دومین روز رالی خاورمیانه صبح امروز از پارکینگ تخت جمشید آغاز و عصر همین روز به کار خود پایان می دهد.


[h=3]نمایندگان ایران از رالی خاورمیانه کنار گذاشته شدند[/h]
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ثروتمندترین ورزشکاران جهان

ثروتمندترین ورزشکاران جهان

[h=1][/h]​
خبرگزاری صدا و سیما: روزنامه مارکا چاپ اسپانیا، 10 ورزشکار ثروتمند حال حاضر جهان را معرفی کرد که بر اساس آن، فلوید می‌ودر بوکسور آمریکایی، رونالدو پرتغالی و لبرون جیمز بسکتبالیست آمریکایی و مسی آرژانتینی اول تا چهارم هستند.

در این فهرست با وجود قهرمانی‌های اخیر لیونل مسی در دو جام معتبر اسپانیا، وی همچنان پایین‌تر از کریستیانو رونالدو فوق ستاره ناکام پرتغالی قرار دارد.

فهرست 10 ورزشکار پردرآمد جهان با میزان تخمینی درآمد آن‌ها به شرح زیر است:

رتبه
نام ورزشکار
کشور
رشته ورزشی
درآمد (میلیون دلار)
1
فلوید می‌ودر
آمریکا
بوکس
105
2
کریستیانو رونالدو
پرتغال
فوتبال
78
3
لبرون جیمز
آمریکا
بسکتبال
72.3
4
لیونل مسی
آرژانتین
فوتبال
64.7
5
کوبی براینت
آمریکا
بسکتبال
61.2
6
تایگر وودز
آمریکا
گلف
61.2
7
راجر فدرر
سوئیس
تنیس
56.2

8
فیل میکلسون
آمریکا
گلف
53.2
9
رافائل نادال
اسپانیا
تنیس
44.5
10
مت رایان
آمریکا
فوتبال آمریکایی


 

naight

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
[h=2]با «دوقلو»های دنیای ورزش آشنا شویدکرده‌اند.[/h]



55آنلاین: شکست تیم امید ایران از قطر در بازی دوم از مرحله گروهی انتخابی المپیک ۲۰۱۶ - ریو برای علاقمندان به فوتبال بسیار تلخ بود اما این باخت، حاشیه ویژه و جالب این بازی را تحت‌الشعاع قرار دارد؛ آنهم حضور میلاد و مهرداد محمدی دو قلوهای جوان فوتبال ایران، در ترکیب تیم امید. این دو قلوها، در یکی دو فصل اخیر با درخشش در تیم راه‌آهن چهره شده و حتی به اردوی آماده‌سازی تیم ملی بزرگسالان هم دعوت شدند که میلاد یک بازی هم برای تیم ملی انجام داد. بازی با قطر اما فرصت بسیار خوبی برای آنها بود تا در دیدار رسمی بین‌المللی کنار همدیگر به میدان بروند.
تاریخ تولد آنها هفتم مهرماه سال ۱۳۷۲ بوده که میلاد ۵ دقیقه بزرگ‌تر از مهرداد است. جاوید تیم نخست هر دوی برادر بود و سپس به پاراگ، داماش تهران و استیل آذین رفتند. دوران مقدس سربازی اما آنها را از هم جدا کرد. میلاد به نیروی زمینی رفت و مهرداد به عقاب، تا در یک باشگاه ورزشی این دوران را سپری کنند. هرچند این دو در نیم فصل اول لیگ پانزدهم در تیم راه‌آهن بودند اما به نظر می‌رسد باز هم قرار است بین آنها فاصله بی‌افتد زیرا بحث انتقال میلاد به تیم «ترک گروژنی» جدی شده است.
داستان جالب زندگی آنها به بازیدر تیم محلی «جاويد فلاح» برمی‌گردد که هر دو ۱۴ - ۱۵ ساله بودند. به دلیل اینکه دير به تيم ملحق شدند، تنها برای يكی از آنها کارت بازی صادر شد، به همين خاطر مهدی نصرتی مربی تیم، بصورت متناوب به هر دو بازی بازی داد تا هر دو با یک کارت در مسابقات به میدان بروند.
هرچند در گذشته برادرانی در فوتبال ایران چهره‌ شدند که برخی در یک تیم و برخی در تیم‌های متفاوت به میدان رفتند اما میلاد و مهرداد محمدی را می‌توان نخستین دوقلوهایی برشمرد که در یک باشگاه و تیم ملی با همدیگر به میدان رفته‌اند. پیش از آنها برادران مشهوری از جمله غلامحسین و پرویز مظلومی، مهدی و مرتضی فنونی‌زاده، شاهرخ و شاهین بیانی، مهدی و هادی مهدوی‌کیا، علی، فرشید و میلاد کریمی، حسین و رسول خطیبی، فرهاد و فرزاد مجیدی، سرژیک و آندرانیک تیموریان، محرم و رسول نویدکیا و مهدی و مجتبی شیری بودند که در فوتبال ایران چهره‌های مطرح و شناخته شده‌ای بودند.
در تاریخ ورزش جهان هم دو قلوهایی بودند که با درخشش در مسابقات بین‌المللی، خاطرات خوبی را از خود برجای گذاشتند. از اواخر قرن نوزدهم تا به امروز ۱۷۳ دوقلو ورزشکار شناسایی شده‌اند که تنها فیلیپ و ترسی نویل غیر هم جنس بوده‌اند. در زیر با دوقلوهای شاخص ورزشکار آشنا می‌شوید:
ویلفرد و هربرت بادلی

قدیمی‌ترین دو قلوهای تاریخ ورزش جهان برادران تنیس‌باز بادلی هستند که روز ۱۱ ژانویه سال ۱۸۷۲ ژانویه ۱۱ در شهر بروملی به دنیا آمدند. این دو برادر در سال‌های (۱۸۹۱، ۱۸۹۴، ۱۸۹۵ و ۱۸۹۶) قهرمان رقابتهای دوبل گراند اسلم ویمبلدون شدند. ویلفرد برادر بزرگ‌تر در سال‌های (۱۸۹۱، ۱۸۹۲ و ۱۸۹۵) قهرمان شد و هربرت در سال‌های (۱۸۹۴، ۱۸۹۵ و ۱۸۹۶) در جمع ۴ مرد برتر رقابتهای انفرادی این گراند اسلم قرار گرفت. ویلفرد درحالی درسال ۱۸۹۱ قهرمان این جام معتبر شد که ۱۹ ساله بود، رکوردی که ۹۴ سال بعد توسط بوریس بکر شکسته شد. در نهایت هربرت زودتر از برادر بزرگش یعنی در روز ۲۴ ژانویه سال ۱۹۲۹ در شهر منتون فرانسه درگذشت و ویفرد هم در ۲۰ جولای سال ۱۳۹۱ در شهر کن فرانسه دیده از جهان فروبست.
آناتونی و سرگئی بلوگلازوف

ستاره‌های کشتی روسیه برادران دوقلوی بلوگلازوف هستند که در تاریخ ششم سپتامبر ۱۹۵۶ در شهر کالینینگراد روسيه به دنیا آمدند. سرگئی با کسب دو مدال طلا در المپیک‌های (۱۹۸۰ - روسیه و ۱۹۸۸ - سئول و ۶ مدال طلای قهرمانی جهان در وزن ۵۷ کیلوگرم از پرافتخارترین کشتی‌گیران تاریخ به شمار می‌رود. برادر دوقلوی او آناتولی بلوگلازوف هم در وزن ۵۲ کیلوگرم قهرمان المپیک ۱۹۸۰ مسکو و سه بار قهرمان جهان شد. سرگئی با قد ۱۵۴ سانتی‌متری کوتاه‌تر از آناتولی با ۱۵۹ سانتیمتر بود اما در وزن سنگین‌تری کشتی می‌گرفت، کشتی‌گیرانی که به دلیل تحریم المپیک ۱۹۸۴ لس آنجلس، شانس کسب مدال در آن رقابتها را از دست دادند.
تاشی و نونگشی مالیک

دو خواهر دوقلوی کوهنورد ۲۱ ژوئن ۱۹۹۱ در بیمارستان نظامی در شهر میروت هندوستان دیده به جهان گشودند که جوان‌ترین دخترانی لقب گرفته‌اند که هفت قله معتبر را در قاره‌های مختلف جهان فتح کرده‌اند. این دو در فوریه ۲۰۱۲ قله کلیمانجارو (بلندترین قله آفریقا)، در می ۲۰۱۳ قله اورست (بلندترین قله جهان و آسیا)، در آگوست ۲۰۱۳ قله البروس (بلندترین قله اروپا)، در ژانویه ۲۰۱۴ قله آکونکاگوا (بلندترین قله آمریکای جنوبی)، در مارس ۲۰۱۴ قله هرم کارستنز (بلندترین قله استرالیا)، در ژوئن ۲۰۱۴ قله مک کینلی (بلندترین قله آمریکای شمالی) و در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۴ قطب جنوب را فتح می‌کند و در نهایت در آوریل ۲۰۱۵ برای اسکی به قطب شمال می‌روند. نام آنها به عنوان نخستین دوقلوهای دختر که به قله اورست صعود کردند، در کتاب گینس هم ثبت شده است.
فرانک و رونالد دی‌بوئر

معروف‌ترین دوقلوهای فوتبال این دو ستاره هلندی هستند که متولد ۱۵ می سال ۱۹۷۰ در شهر هورن هستند؛ حتی مشهورتر از «رنه و ویلی فن‌دکرکوف» که ۱۹ سال زودتر از آنها به دنیا آمده و برای تیم ملی این کشور هم به میدان رفتند. هر دو فوتبال خد را در آکادمی آژاکس شروع کرده و در سال ۱۹۹۹ به بارسلونا پیوستند. البته رونالد به مدت دو سال در تیم توئنته بازی کرد و سال ۱۹۹۳ دوباره به آژاکس بازگشت. فرانک که مدافع بود، تا سال ۲۰۰۳ در بارسا ماند و از آنجا به گالاتاسرای، گلاسکو رنجرز، الریان و الشمال قطر رفت و در ۱۱۲ بازی ملی، ۱۳ گل به ثمر رساند اما رونالد در پست هافبک چندان موفق نبود و در سال ۲۰۰۰ به رنجرز رقت و در سال ۲۰۰۴ به همراه برادرش به الریان رفت و سپس به الشمال قطر پیوست. او در ۶۷ بازی ملی ۱۳ گل زد. فرانک در طی سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ در تیم ملی هلند مربی بود اما امروز سرمربی آژاکس است؛ درحالیکه رونالد در این تیم هلند یک مربی است.
مایک و باب برایان

رابرت چارلز «باب» و مایکل کارل «مایک» را می‌توان جزو موفق‌ترین دو قلوهای ورزش برشمرد زیرا یک مدال طلا و یک برنز المپیک را در کارنامه ورزشی خود دارند. آنها متولد ۲۹ آوریل سال ۱۹۷۸ در فوریدا آمریکا هستند که مایک دو دقیقه زودتر به دنیا آمد. این دو قلوها در مسابقات تنیس دوبل المپیک ۲۰۰۸ چین به مدال برنز و المپیک ۲۰۱۲ لندن به مدال طلا دست یافتند. قهرمانی در مسابقات آزاد ۲۰۰۶، ۲۰۰۷، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ استرالیا، ۲۰۰۳ و ۲۰۱۳ فرانسه، ۲۰۰۶، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۱ ویمبلدون و ۲۰۰۵، ۲۰۰۸، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ آزاد آمریکا هم در کارنامه ورزشی آنها قرار دارد. مایک راست دست و باب چپ دست است که به همین دلیل به «دوقلو‌های آئینه‌ای» مشهور هستند. البته این دو در مسابقات انفرادی تنیس چندان توفیقی نداشتند و تنها برایان در مسابقات آزاد استرالیا در سال ۲۰۰۰ به مرحله سوم راه یافت.
فیلیپ و تریسی نویل

خواهر و برادرهای دو قلوی معروف انگلیسی در ۲۱ ژانویه ۱۹۷۷ در شهر بوری به دنیا آمدند. فیلیپ در مسیر حرکتی برادر بزرگش گری قرار گرفت و درحالیکه ۱۳ ساله بود، وارد آکادمی منچستریونایتد شد. او که سابقه بازی در همه رده‌های فوتبال انگلستان را دارد و ۵۹ بار پیراهن تیم ملی کشورش را برتن کرده است، در سال ۱۹۹۵ وارد تیم بزرگسالان منچستر شد و به مدت ۱۰ سال در این تیم بود. سپس به تیم اورتون رفت و تا پایان سال ۲۰۱۳ که از فوتبال خداحافظی کرد، در این تیم بود. تریسی خواهر دوقلوی فیلیپ اما به جای فوتبال به نت‌بال علاقمند بود و در مسابقات کشورهای مشترک‌المنافع در سال ۱۹۹۸ کوالالامپور به مدال برنز رسید. خواهر برادران مشهور فوتبال انگلستان، در سال ۲۰۰۸ و به دلیل مصدومیت، از ورزش حرفه‌ای کناره‌گیری کرد.
حمیت و هلیل آلتین‌تاپ

دو قلوهای فوتبال با نژادی ترک که در هشتم دسامبر سال ۱۹۸۲ در شهر گلزن کرشن آلمان بدنیا آمدند. این دو فوتبال‌شان را از سال ۲۰۰۰ و در تیم واتنشید آغاز کردند که بعد از ۳ سال، حمیت که ۱۰ دقیقه از هلیل بزرگتر است، به شالکه رفت در سال ۲۰۰۷ از این تیم راهی بایرن مونیخ شد. او که ۷۷ بازی ملی با ۸ گل زده دارد، در سال ۲۰۱۱ به رئال مادرید رفت و بعد از یک سال به تیم گالاتاسرای پیوست. هلیل اما در سال ۲۰۰۳ راهی کایزرسلاترن شد و بعد از ۳ سال به شالکه رفت. او در سال ۲۰۱۰ به اینتراخت پیوست و بعد از یکسال با تیم ترابزون‌اسپور ترکیه قرارداد بست. برادر کوچک آلتین‌تاپ‌ها ۳۸ بازی ملی با ۸ گل زده در کارنامه‌اش دارد.
جئورجینیا و کرولاین اورس سویندل

موفق‌ترین خواهران دوقلوی تاریخ ورزش، این دو قایقران نیوزلندی هستند که در تاریخ ۱۰ اکتبر سال ۱۹۸۷ در شهر هیستینگز بدنیا آمدند. این دو در المپیک‌های ۲۰۰۴ آتن و ۲۰۰۸ چین به مدال طلای دوبل دست یافتند و در مسابقات جهانی ۲۰۰۲ سویا، ۲۰۰۳ میلان و ۲۰۰۵ جیو هم بر سکوی نخست ایستادند. کسب مدال نقره در مسابقات جهانی ۲۰۰۱ لوسرن و مونیخ ۲۰۰۷ و برنز در ۲۰۰۶ اتون از دیگر افتخارات این خواهران نیوزلندی است. این دو بعد از پایان المپیک ۲۰۰۸ در اوج از دنیای قهرمانی خداحافظی و در همان سال جایزه ورزشکار برجسته المپیکی را از کمیته ملی المپیک نیوزلند دریافت کردند.
واسیلی و الکسی ولادیمیرویچ

برادران «ولادیمیرویچ» متولد ۲۰ ژوئن سال ۱۹۸۲ در شهر مسکو روسیه هستند. «تورپلدو زیل» نخستین باشگاه واسیلی بود و بعد از ۲ سال به تیم «زسکا موسکو» پیوست و در ۱۴ سال گذشته ۳۰۳ بازی برای این تیم انجام داده است. وی ۹۴ بازی هم برای تیم ملی روسیه انجام داده و ۴ گل نیز به ثمر رسانده است. برادرش الکسی هم فوتبالش را با تیم «تورپلدو زیل» آغاز و بعد از یک فصل به تیم «چرمومورتس» رفت اما از سال ۲۰۰۱ تا به امروز با پیراهن «زسکا موسکو» به میدان رفته است. همبازی بودن با برادر، در تیم ملی هم ادامه دارد اما او تنها ۵۵ بار به عنوان مدافع در تیم روسیه بازی کرده؛ آنهم بدون گل زده.
کاترین و کریستین لونده

خواهران دو قلویی که نقش مهمی در موفقیت‌های بزرگ تیم هندبال نروژ داشتند، متولد ۳۰ مارچ سال ۱۹۸۰ در شهر کریستیان‌ساند هستند. آنها هندبال را بصورت حرفه‌ای از «واگ ویپر» آغاز و در سال ۲۰۰۴ به «آلبورگ» پیوستند. ۳ سال بعد راهی «ویبورگ» شدند، آخرین تیمی که بصورت مشترک در آن بازی کردند زیرا کریستین از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ در «آی.کی واگ» بازی کرد اما کاترین به تیم «گیوری» رفت و بعد از ۵ سال بازی در این تیم، در سال ۲۰۱۵ راهی «روستون دان» شد. کریستین از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۳ برای تیم ملی نروژ بازی کرد و در ۱۸۱ مسابقه ۴۹۶ گل به ثمر رساند اما کاترین که دروازه‌بان است، یک‌سال بعد پیراهن تیم ملی نروژ را برتن کردند و تا به امروز ۲۴۴ بازی انجام داده و ۳ گل هم زده است. قهرمانی در المپیک‌های ۲۰۰۸ چین و ۲۰۱۲ لندن، قهرمانی در جام جهانی هندبال در سال ۲۰۱۱ و کسب سه طلای مسابقات قهرمانی اروپا در سال‌های ۲۰۰۴، ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸ بخشی از افتخارات این دو خواهر در تیم هندبال نروژ بود.
کنجی و تسوگی‌هارو اوگیوارا

پر افتخاترین دو قلوهای آسیایی، برادران ژاپنی هستند که در ۲۰ دسامبر سال ۱۹۶۹ بدنیا آمدند. البته کنجی افتخارات بیشتری نسبت به برادرش بدست آورد. او در دو المپیک زمستانی ۱۹۹۲ آلبرتویل و ۱۹۹۴ لیلهمر در رشته (۱۰X۳ کیلومتر) به مدال طلا دست یافت. این اسکی‌باز در مسابقات جهانی ۱۹۹۳ فالون در دو ماده (۱۰X۳ کیلومتر و ۱۵ کیلومتر)، در ۱۹۹۵ توندربای در ماده (۴X۵ کیلومتر تیمی) و در ۱۹۹۷ تروندهیم در ماده (۱۵ کیلومتر) صاحب مدال طلا شد و در ۱۹۹۹ رامسائو در ماده (۷.۵ کیلوکتر) به مدال برنز رسید اما تسوگی‌هارو تنها در مسابقات جهانی ۱۹۹۵ توندربای در ماده (۴X۵ کیلومتر تیمی) به همراه برادرش و ماساشی آبه و تاکانورو کونو به مدال طلا دست یافت که این تنها افتخار دوران ورزشی‌اش بود. کنجی که مدال «هولمن کولن» را در سال ۱۹۹۵ دریافت کرد تا اولین شخص غیر اروپایی و اولین آسیایی باشد که این افتخار را به دست می‌آورد، در سال‌های اخیر وارد عرصه سیاست هم شده و در حذب ریبرال کشورش به فعالیت می‌پردازد.
مونیکا و جاکلین لامورکس

این دو خواهر آمریکایی را می‌توان موفق‌ترین ورزشکاران ورزش‌های زمستانی دانست که در سوم جولای سال ۱۹۸۹ در شهر گراند فورکس به دنیا آمدند. آنها هاکی روی یخ را در ۱۲ سالگی و در تیم «پیوی‌آ بویز» آغاز کردند و به خاطر شباهت چهره و نوع بازی «پادشاه گندم» لقب گرفتند و سپس به کالج «مریز» رفتند که ۳ عنوان مهم را با تیم این دانشگاه بدست آوردند. به خاطر عملکرد خوب‌شان در ۱۹ سالگی به تیم ملی آمریکا دعوت شدند و تا به امروز موفق به کسب دو مدال نقره در المپیک‌های زمستانی سال ۲۰۱۰ ونکوور و ۲۰۱۴ سوچی شدند. آنها در جام‌های جهانی ۲۰۰۹ فنلاند، ۲۰۱۱ سوئیس، ۲۰۱۳ کانادا و ۲۰۱۵ سوئد به مدال طلای مسابقات رسیدند و حالا امیدوارند در المپیک زمستانی بعدی، به مهمترین افتخار ورزشی‌شان یعنی مدال طلای آنها رقابتها دست یابند.
آندره و آرون هریسون

غول‌های سیاه‌پوست و جوان بسکتبال آمریکا که متولد ۲۸ اکتبر سال ۱۹۹۴ در شهر سان آنتیو آمریکا هستند. هر دو در مدرسه «تراویس» اصول اولیه بسکتبال حرفه‌ای را آموختند و در سال ۲۰۱۳ راهی تیم «کنتاکی» شدند. در ابتدای سال ۲۰۱۵، آرون راهی تیم «شارلوت هورنتس» شد تا آرزوهایش برای بازی در NBA برآورده شود اما آندره فعلا به تیم «لوا انرژی» پیوسته که در سطح اول بسکتبال آمریکا حضور ندارد. هرچند «استفان و جویی گراهام»، «داریوژ و کسیستوف لاورینوویچ»، «دیک و تام وان‌آرسدال» و «مارکیف و مارکوس موریس» دیگر دو قلوهای بسکتبال دنیا، معروف‌تر از این دو برادر هستند اما آرون ۲۱۲ سانتی‌متر قد که ۹۶ کیلوگرم وزن دارد و آندره ۲۱۰ سانتی‌متری که ۹۵ کیلوگرم است، جوانترین دوقلوهای بلندقد قاره آمریکا محسوب می‌شوند. البته «بروک و روبین لوپز» که قد هردوی آنها دو 2 متر و 13 سانتی‌متر است، لقب بلند قامت‌ترین ورزشکاران دوقلوی دنیا را به خود اختصاص داده‌اند.
داوین و جیسون مک‌کارتی

دو برادر سیاه پوست که در ۱۳ اوت ۱۹۸۷ در شهر نیاک نیویورک آمریکا به دنیا آمده‌ و از چهر‌ه‌های شاخص فوتبال آمریکای هستند. آنها فعالیت حرفه‌ای خود را از دانشگاه زاتگرز آغاز کردند اما امروز داوین با ۱۹۵ سانتی‌متر و وزن ۸۸ کیلوگرم در تیم «نیوانگلند پاترویوتس» بازی می‌کند و جیسون با ۱۹۳ سانتی‌متر قد و وزن ۸۸ کیلوگرم برای تیم «تنسی تیتانس» به میدان می‌رود. البته رویارویی این دو در مسابقات ورزشی جذابیت‌ و حساسیت‌های خاصی هم دارد.
رافائل و فابیو داسلیوا

برادران فوتبالیست برزیلی که در ۹ جولای ۱۹۹۰ در شهر ریودوژانیرو برزیل به دنیا آمدند. هر دو فوتبال‌شان را بصورت مشترک از تیم فلومیننسه آغاز و در سال ۲۰۰۸ به منچستریونایتد رفتند. رافائل ۷ سال در منچستر ماند و در ۱۰۹ بازی ۵ گل برای این تیم به ثمر رساند اما در سال ۲۰۱۵ راهی لیون شد اما فابیو در سال ۲۰۱۲ به کوئینزپارک‌رنجرز رفت و یک سال بعد راهی کاردیف‌سیتی شد. هر دو برادر دو بازی ملی برای برزیل انجام داده‌اند اما به همراه تیم امید برزیل در المپیک ۲۰۱۲ حضور یافت و با این تیم به مدال نقره آن رقابتها رسید.
البته فوتبالیست‌های دو قلوی دیگری از جمله «ابه و پیتر ساند»، «آندریاس و توماس راولی» و ... هم بودند که به ترتیب برای تیم‌های ملی دانمارک و سوئد موفقیت‌هایی را بدست آوردند اما در این گزارش به آنها اشاره نشده است.


منبع: مهر
 
بالا