سایر اخبار ورزشی

yasin_d

عضو جدید
کاربر ممتاز
نه! اصلاً خودتان را ناراحت نكنيد(!) يك مشعل بد شكل بي خاصيت كه اين همه بالا و پايين كردن و وقت گذاشتن نمي خواهد. به قول دبير كميته ملي المپيك «اصلاً اهميت نمي دهيم». به چه؟ به اينكه مسير سفر مشعل نمادين المپيك 2008 پكن كه 137 هزار كيلومتري طول دارد حتي يك متر از خاك ايران را نيز شامل نمي شود. حالا نشد كه نشد، فداي سرتان(!) ما چيزهاي خيلي مهمتري از اين ژيگول بازيها و ادا و اطوارهاي بزك كرده داريم.

ما «المپيك ايرانيان» داريم كه خودش ده تايي المپيك است، آن هم بدون مشعل و اين جور چيزها. اصلاً اين چه كاري است كه اين كميته بين المللي المپيك مي خواهد مشعل را دور دنيا بچرخاند و مردم و رسانه ها و ورزشكاران را سركار بگذارد؟ كه چه بشود؟ ما كه پيشنهاد مي كنيم به جاي اين جور كارهاي نمايشي بيايند و كيفيت رقابتهايشان را در حد المپيك ايرانيان بالا ببرند تا شايد ما حال كرديم و يك چند تايي تيم و ورزشكار به اين مسابقات فرستاديم(!)

qudsdaily.com
 

yasin_d

عضو جدید
کاربر ممتاز
5 فروردين ماه 87، مشعل بازيهاي المپيك 2008 پكن در دشت المپياي كشور يونان (مادر المپيك) روشن مي شود و پس از اقامتي 5 روزه در داخل اين كشور و سر زدن به آكروپوليس، سفر 137 هزار كيلومتري دور دنيايش را آغاز مي كند. از آلماتا قزاقستان، استامبول تركيه و سن پترزبورگ روسيه مي گذرد تا اينكه به لندن و پاريس برسد و بعد سر از قاره آمريكا درآورد و سان فرانسيسكو در شمال و بوئنوس آيرس در جنوب و قاره سياه آفريقا و تنها ميزبان مشعل يعني شهر دارالسلام تانزانيا. و دوباره قاره آسيا و مسقط عمان و دارالسلام پاكستان و بمبئي هند و بانكوك تايلند و كوالالامپور مالزي و جاكارتاي مالزي. سري به استراليا و كانبرا و برگشت به شرق آسيا؛ از سئول و پيونگ يانگ و هوشي مينه (ويتنام) تا چين تايپه و هنگ كنگ و ماكائو و سرانجام چين. 113 شهر و منطقه از مشعل پذيرايي مي كنند تا سرانجام پكن آن را تحويل بگيرد.
بله، اولين سؤالي كه پس از خواندن اين مسير طولاني جلوي چشمانتان رژه مي رود چيست؟ حتماً اينكه چرا كشور ما در اين سفر مشعل هيچ سهمي ندارد؟ آن هم در شرايطي كه شروع مسير از جاده باستاني ابريشم است و ما و همه مي دانيم قسمت عمده اي از اين جاده تاريخي از ايران عزيز ما مي گذرد.
حتي اگر اهل ورزش و المپيك و اين جور چيزها هم نباشيد، به دليل اين ناديده انگاري تاريخ و باستان و گذشته كشورمان حتماً آزرده خاطر مي شويد و البته اين بار ديگر نمي توان خارجي ها را متهم كرد و آنها را دشمن تمدن و فرهنگ ما خواند. اين بار خودمان نخواستيم ناممان مطرح شود و با تصور اينكه «مگر يك حمل مشعل چه ارزشي دارد؟» حتي يك درخواست كوچك هم براي اين قضيه ارائه نداديم. خواهش مي كنم ورزشي نگاه نكنيد. داستان المپيك، بين المللي، استراتژيك، سياسي، اجتماعي و فرهنگي است و ورزش تنها يك بخش از جهانشمولي آن.
گمان مي كنيد نفس گرداندن يك مشعل اهميت دارد يا اينكه چنين فرصتي بهترين شانس هر كشور براي نمايش داشته هاي فرهنگي و تاريخي و افتخارات ملي اش است. اينكه در همان مدت كوتاه حمل مشعل در هر سرزميني توجه تمام رسانه ها و شبكه ها و مردم و ورزشكاران و حتي سياسيون و اهالي فرهنگ و تاريخ به آن معطوف مي شود و چه بهره برداري هاي سازنده اي كه نمي شود از اين فرصت كرد.
در شرايطي كه مي شد براي اولين بار ميزبان مشعل المپيك بود (و ممكن است اين اتفاق تا چند دوره آينده نيفتد) آنقدر بي تفاوت و بي اهميت از كنار اين موضوع رد شديم كه فراموش كرديم چه موقعيت بي نظيري را پيش رويمان قرار داده اند.
البته شايد آقايان گمان كرده اند قصه حمل مشعل المپيك در ايران حسابي فكر و وقت و توانشان را مي گيرد و حال نكرده اند با ارائه درخواست براي ميزباني مشعل، خودشان را به دردسر بيندازند. كه حتماً برپايي چنين مراسمي به هماهنگي ها و برنامه ريزي ها و شيوه اجرايي خاص و هدفمندي نياز دارد كه ما البته خيلي اهل آن نيستيم.
يادتان بيايد قصه حمل مشعل المپيك آسيايي دوحه در 3 شهر ما كه چه اتفاقهاي جالبي كه پيش نياورد و چه حاشيه هايي كه نيافريد(!) شايد با نگاهي به اين ماجرا نتيجه بگيريم همان بهتر كه سهمي در اين سفر دور دنيا نداريم(!)
به هر حال كاش آقايان بدانند قضيه جدي است و چه فرصت مناسب و بين المللي را از دست دادند. گرچه برخي مسؤولان هم اكنون به فكر افتاده اند كه براي رضايت كميته بين المللي المپيك و تغيير مسير رايزني كنند (كه عمراً نمي شود!) اما اين جمله آقاي كفاشيان كه شجاعانه اعلام كرده اند «اينكه ايران در مسير حمل مشعل نيست اهميتي ندارد» را بايد در كتاب ديالوگهاي تاريخي ورزش ايران ثبت كرد!
 

moongirl

عضو جدید
آتش‌بازی جعلی در مراسم افتتاحیه المپیك

آتش‌بازی جعلی در مراسم افتتاحیه المپیك

اگر شما مراسم افتتاحیه المپیك ۲۰۰۸ پكن را دیده باشید احتمالا با مشاهده برخی از صحنه‌ها با خود گفته‌اید: «چنین چیزی امكان ندارد.» و البته در مواردی حق كاملا با شماست. به گزارش روزنامه تلگراف چاپ لندن برخی از مراسم آتش‌بازی كه در طول پخش افتتاحیه المپیك از تلویزیون پخش می‌شد آتش‌بازی واقعی نبوده و در حقیقت صحنه‌های كامپیوتر‌ی‌ای بوده كه به پخش مراسم اضافه شده است. زمانی‌كه مراسم باشكوه و حیرت‌آور المپیك پكن شروع شد میلیون‌ها نفر به تماشای بزرگ‌ترین اتفاق ورزشی سال نشستند. بعضی‌ها از تلویزیون خانه و تعدادی هم از صفحه‌های تلویزیونی عظیم استادیوم آشیانه پرنده به تماشای جشن افتتاحیه نشستند.
یكی از بخش‌های جالب این مراسم جای پاهایی بود كه در غالب آتش‌بازی در آسمان پكن و بر فراز میدان تیانانمن به نمایش درآمد. اما هیچیك از این تماشاچیان متعجب متوجه نشدند آنچه را كه می‌بینند تصاویر كامپیوتری است كه با نهایت دقت و با ماه‌ها كار به پوشش الكترونیكی این مراسم در بهترین زمان ممكن اضافه شده است. البته مراسم آتش‌بازی كه در خارج از استادیوم صورت می‌گرفت كاملا حقیقی بود. اما مسوولان فیلمبرداری این مراسم به این نتیجه رسیدند كه گرفتن تصویر از ۲۹جای پا در آسمان شهر كاری غیرممكن است و در نهایت آنها تصمیم گرفتند تنها یك جای پا كه از استادیوم آشیانه پرنده قابل رویت بود را فیلمبرداری كنند. این مسئله توسط روزنامه پكن تایمز در روز یك‌شنبه فاش شد.
جائو ژیائولونگ سرپرست تیم جلوه‌های بصری مراسم افتتاحیه می‌گوید تیمش تقریبا یك‌سال روی این مسئله كار كرده تا سكانس‌های گرفته شده تا آنجا كه ممكن است طبیعی جلوه كند. آنها برای خلق جلوه‌های مه‌آلود آسمان شب پكن از تجهیزات اداره هواشناسی پكن استفاده كرده و با اضافه كردن لغزش‌های ملایم به دوربین‌های فیلمبرداری این تصور را ایجاد كردند كه این تصاویر توسط هلی‌كوپتر گرفته می‌شود. ژیائولونگ در این‌باره می‌گوید:‌‌ «تصاویر نسبت به آتش‌بازی واقعی كمی شفاف‌تر بود اما اكثر بیننده‌ها تصور كردند این تصاویر به‌صورت زنده گرفته می‌شود بنابراین كار ما با موفقیت به پایان رسیده بود.»‌ به گفته او مشكل اصلی آنها قرار دادن دوربین در مسیری بود كه بتواند از ۲۸ جاپای دیگر فیلمبرداری كند.
یكی از مشاوران كمیته المپیك پكن با دفاع از این تصمیم معتقد است مسوولان برگزاری جشن افتتاحیه تماشاگران را تحت‌تاثیر قرار داده‌اند.
او می‌گوید:‌ «فیلمبرداری از این صحنه‌ها به‌صورت زنده غیرممكن بود. ما نمی‌توانستیم جان خلبان هلی‌كوپتر را برای گرفتن این مراسم آتش‌بازی به خطر بیندازیم.»‌ به گفته سخنگوی كمیته المپیك پكن تصمیم نهایی در خصوص این مسئله توسط پخش تصاویر المپیك پكن كه نهادی مشترك بین‌ كمیته بین‌المللی المپیك و سازمان‌دهندگان محلی است اتخاذ شده. در حالی‌كه سازمان‌دهندگان این برنامه نگران واكنش‌های پس از افشای این خبر بوده‌اند اما گزارش‌ها حاكی از آن است كه بینندگان هیچ شكایتی بابت این موضوع ندارند.
● پربیننده در آمریكا
مراسم افتتاحیه المپیك كه از شبكه NBC پخش شد، بیش از ۳۴ میلیون بیننده در كشور آمریكا را پای تلویزیون‌ها نشاند و این میزان مخاطب بیش از تعداد بیننده‌ای بود كه به تماشای مراسم اسكار امسال نشسته بودند. موسسه تحقیقاتی نیلسون پس از اعلام تعداد بیننده مراسم آغازین مسابقات المپیك، همچنین به این نكته پرداخته است كه این رقم درحالی در آمریكا به ثبت رسید كه مراسم افتتاحیه شب جمعه برگزار شد و در شرایطی كه این روز در آستانه تعطیلات آخر هفته قرار دارد، مردم كارهای بسیاری غیر از تماشای تلویزیون می‌توانستند انجام دهند.
موسسه تحقیقاتی نیلسون به این نكته اشاره داشته است كه تعداد بینندگان مراسم افتتاحیه المپیك درحالی امكان افزایش داشته است كه مردم هرسال با گزینه‌های بیشتری برای تفریح و سرگرمی مواجه هستند و از طرفی تعداد اتفاقات مهمی كه توسط شبكه‌های تلویزیونی پوشش داده می‌شوند، سیر نزولی دارد. تعداد بینندگان مراسم افتتاحیه المپیك پكن ۳۵ درصد نسبت به چهارسال قبل كه المپیك در آتن برگزار شد، افزایش داشته است.
براین اساس تعداد بینندگان آئین آغازین المپیك در سال ۲۰۰۴، بیش از ۲۵ میلیون نفر و در سال ۲۰۰۰ كه در سیدنی برگزار شد، بیش از ۲۷ میلیون نفر بوده است. همچنین نخستین مراسم افتتاحیه المپیك كه از تلویزیون آمریكا پخش شد، به سال ۱۹۶۰ برمی‌گردد كه المپیك در رم برگزار شد. و اما دیك ابرسول، رئیس شبكه ورزشی NBC در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس درباره تعداد بیننده مسابقات المپیك ۲۰۰۸ این‌گونه گفت: تعداد بیننده مراسم افتتاحیه المپیك پكن رقمی جادویی و به یادماندنی است كه از برگزاری مسابقاتی بزرگ برای امسال حكایت دارد.
استقبال گسترده از تماشای مراسم افتتاحیه المپیك، به سایت NBC نیز كشیده شد و بسیاری از علاقه‌مندان از طریق سایت این شبكه به تماشای مراسم نشستند. بر این اساس تعداد كاربران اینترنتی كه به سایت NBC و صفحه‌ای كه مراسم در آن گذاشته شده بود، مراجعه كردند به حدود ۷۰ میلیون نفر رسید و این رقم ۱۰ برابر آمار ۷ میلیونی بود كه پس از مراسم افتتاحیه المپیك آتن به ثبت رسید. براساس این گزارش، شبكه آمریكایی NBC در خصوص نحوه پخش مراسم المپیك با انتقاداتی هم همراه بود، به نحوی كه بسیاری از منتقدان بر این باورند كه این مراسم به دلیل حجم بالای پخش آگهی‌های بازرگانی در تعداد دفعات بسیار قطع شده است. این شبكه بیش از یك‌میلیون دلار بابت پخش آگهی‌های بازرگانی در میان مسابقات المپیك درآمد كسب كرده كه بخشی از این تبلیغات توسط نامزدهای ریاست‌جمهوری خریداری شده است.
● تماشاگران كجا هستند؟
اواخر ماه گذشته زمانی‌كه سازمان‌دهندگان المپیك پكن با قاطعیت اعلام كردند كه هفت‌میلیون بلیت این تورنمنت به فروش رفته سروصداهای فراوانی به پا شد. با وجود این در مراسم افتتاحیه ظرفیت استادیوم ۹۱هزار نفری آشیانه پرنده پر نشده بود.
در همین روزهای آغازین شاهد صندلی‌های خالی بسیاری در استادیوم‌های برگزاری بازی‌ها هستیم. گرمای هوا در روز شنبه و هوای بارانی روز یك‌شنبه شاید برخی از طرفداران را برای رفتن به استادیوم‌ها پشیمان كرده بود اما استادیوم‌های سرپوشیده هم خالی از جمعیت بود. وانگ وی نایب رئیس‌ كمیته این بازی‌ها معتقد است به دلیل اینكه برخی از رقابت‌ها در دور مقدماتی خود هستند استادیوم‌ها خالی از تماشاگر هستند. او می‌گوید: «صندلی‌های خالی به چالشی برای ما تبدیل شده و ما در صدد هستیم این مشكل را حل كنیم. بلیت‌های فراوانی به اسپانسرها و خبرنگاران تعلق گرفته و آنها هم این بلیت‌ها را به دوستان و اقوام خود داده‌اند.»‌
جان كتس یك مقام استرالیایی با انتقاد از این مسئله می‌گوید:‌ «اعلام شده تمامی بلیت‌ها به فروش رفته اما استادیوم‌ها خالی است و این مسئله واقعا تعجب‌‌برانگیز است. این مشكل از فروش گروهی بلیت‌ها ناشی می‌شود.» یكی از دلایل دخیل در این مشكل قیمت‌ پایین بلیت‌هاست. قیمت بلیت‌های المپیك پكن از قیمت بلیت‌های المپیك سیدنی و آتن پایین‌تر است. سازمان‌دهندگان این مسابقات همچنین تخفیف‌های ویژه‌ای را برای دانش‌آموزان در نظر گرفته‌اند. قیمت برخی از بلیت‌ها به دو دلار هم نمی‌رسد و با چنین قیمت پایینی‌ آنهایی كه بلیت دارند مطمئنا در صورت نامساعدبودن وضعیت به خودشان زحمت رفتن به استادیوم‌ها را نمی‌دهند.
به نقل از سایت آفتاب
 

alighasemi

عضو جدید
دانلود افتتاحیه المپیک

دانلود افتتاحیه المپیک

سلام. شمایی که دوستدار ورزشی . می تونی کمکم کنی
agh6684@yahoo.com
 

moaqfe

کاربر بیش فعال
برگزاری مسابقات ماشینهای مدل

برگزاری مسابقات ماشینهای مدل

786
557​

با سلام حضور همه دوستان این موضوع علاوه بر ورزشی بودن به چند رشته مربوط میشد که مجبور شدم در بخش ورزشی قرار دهم

لذا پیشنهاد راه اندازی مسابقات ماشینهای مدل را میدهم دوستانی که علاقمند به همکاری در این زمینه دارند و طرحهایی نیز دارند مشتاقانه منتظرشان هستم

تا در اولین فرصت اولین دوره آنرا با شکوه زیاد برگزار کنیم;);):gol::gol:
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
19 دوپینگی در میان 608 ورزشکار ایرانی

19 دوپینگی در میان 608 ورزشکار ایرانی

19 دوپینگی در میان 608 ورزشکار ایرانی .... :whistle::whistle:

آفتاب:
بر اساس بانک اطلاعاتی که توسط مدیران نادو برای ارائه به آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ تهیه شده است، ورزش ایران طی یک سال گذشته میلادی 19 دوپینگی داشته که این آمار نشان از افزایش تعداد دوپینگی‎های کشورمان نسبت به زمان مشابه سال قبل دارد. معرفی تعداد دوپینگی‎های یک سال گذشته ورزش ایران بنا به درخواست آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا)

” طبق آمار اعلام شده از سوی آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) ایران تنها 12 نمونه مثبت در سال 2008 داشته است. در حالی است که این آمار در سال 2009 با رشد 7 پله‎ای مواجه بوده است. البته مجموع نمونه‎گیری‎های صورت گرفته از ورزشکاران ایرانی در سال 2008 تنها 558 مورد بوده است.



و با توجه به پایان یافتن سال 2009 میلادی صورت گرفته است.
دکتر رامین احمدی طباطبایی سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در این زمینه می‌گوید: «آمار ارائه شده به آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ در برگیرنده فعالیت‎های آموزشی، تعداد کلی نمونه‏‎گیری‎های و نتایج مربوط به آنها و همچنین فدارسیون‌هایی است که از دیدارها یا اردوی تیم‎های آنها سرکشی شده است. این گزارش با لحاظ شدن آمار مربوط به فدراسیون فوتبال تنظیم شده است.»

طی یک سال گذشته میلادی ورزشکاران 29 فدراسیون به دفعات مورد آزمایش دوپینگ قرار گرفتند. البته فدراسیون فوتبال در این زمینه به صورت مجزا فعالیت داشته است. اما نمونه‎گیری از ورزشکاران 28 فدراسیون دیگر توسط افسران نادو انجام شد. بدنسازی و پروش اندام، تکواندو، جودو، ووشو، جانبازان و معلولان، کشتی، تیراندازی، دوچرخه‎سواری، دوومیدانی، بسکتبال، شمشیربازی، شنا، کاراته، هاکی، ورزش‎های سه گانه، بیسبال، والیبال، ژیمناستیک، بوکس، ورزش‎های رزمی و ناشنوایان از جمله رشته‎هایی هستند که افسران نادو در طول سال میلادی جاری از اردوی تیم‎های ملی یا محل برگزاری رقابت‎های آنها سرکشی کرد و از ورزشکاران‌شان تست دوپینگ گرفتند.

طباطبایی در این مورد به خبرنگار مهر گفت: «ورزشکاران رشته‎هایی قدرتی به لحاظ احتمال درصد بالای ارتکاب به دوپینگ نسبت به دیگر رشته‎ها بیشتر در معرض خطرهستند. به همین دلیل در این مدت و برای تست دوپینگ این دسته از ورزشکاران بیشتر تحت پوشش قرار دادیم.»
سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با بیان اینکه در
” نتیجه آزمایش 19 ورزشکار مثبت اعلام شد.



سال 2009 از 608 ورزشکار ایرانی در رشته‎های تست دوپینگ گرفته شد، اظهارداشت: «در این میان نتیجه آزمایش 19 ورزشکار مثبت اعلام شد. البته نتیجه 8 نمونه‎گیری مربوط به رشته‎های هندبال و کاراته که در 2 روز پایانی سال 2009 گرفته شد، هنوز مشخص نشده است.»
طبق آمار اعلام شده از سوی آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) ایران تنها 12 نمونه مثبت در سال 2008 داشته است. در حالی است که این آمار در سال 2009 با رشد 7 پله‎ای مواجه بوده است. البته مجموع نمونه‎گیری‎های صورت گرفته از ورزشکاران ایرانی در سال 2008 تنها 558 مورد بوده است.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
هواپيمايي لوفتانزا ميزباني مونيخ را در المپيك زمستاني 2018 تبليغ مي‌كند

هواپيمايي لوفتانزا ميزباني مونيخ را در المپيك زمستاني 2018 تبليغ مي‌كند

مكزيك به دنبال المپيك نوجوانان 2018
هواپيمايي لوفتانزا ميزباني مونيخ را در المپيك زمستاني 2018 تبليغ مي‌كند ...


خبرگزاري فارس: شركت هواپيمايي لوفتانزا ميزباني المپيك زمستاني 2018 مونيخ را تبليغ خواهد كرد.






به گزارش خبرگزاري فارس،‌ شركت هواپيمايي لوفتانزا با توجه به قراردادي كه روز گذشته امضاء كرد، قصد دارد شهر مونيخ را براي گرفتن ميزباني المپيك و پارالمپيك زمستاني 2018 ياري كند.
اين شركت هواپيمايي علاوه بر خدمات مختلف حمل و نقل تا سال 2011 تعدادي از هواپيماهاي خود را با آرم مونيخ 2018 به پرواز در خواهد آورد تا در واقع تبليغ گر اين شهر براي ميزباني المپيك زمستاني باشد.

اين شركت همچنين با انجمن فوتبال آلمان و باشگاه بايرن مونيخ همكاري دارد.

* مكزيك به دنبال ميزباني المپيك 2018 نوجوانان
به دنبال كناره گيري شهر گوادالاهارا از نامزدي ميزباني المپيك نوجوانان 2014، شهر مونتري علاقه مندي خود را براي ميزباني المپيك نوجوانان 2018 اعلام كرد.

مونتري سال گذشته نيز درخواست ميزباني خود را به كميته ملي المپيك ارائه داد كه با مخالفت اين كميته رو به شد.

شهر مونتري در نظر دارد تا با توجه به عدم ميزباني مكزيك در الميپك نوجوانان 2014 شانس خود را براي ميزباني در سال 2018 امتحان كند.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
جدیدترین دوپینگی‌های ورزش ایران

جدیدترین دوپینگی‌های ورزش ایران

جدیدترین دوپینگی‌های ورزش ایران ... :confused::gol:

تربيت‌بدنی- همشهري آنلاين:

پزشکان و متخصصين آزمایشگاه کلن آلمان از مجموع 80 نمونه ارسالی از سوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران، نتیجه 5 تست دوپینگ مربوط به رشته‎های دوومیدانی، نابینایان و جودو را مثبت اعلام کردند.

80 تست دوپینگ ارسال شده به آزمایشگاه کلن آلمان مربوط به نمونه‎گیری‎های انجام شده در روزهای پایانی سال گذشته بود که آنالیزهای صورت گرفته بر روی آنها مثبت بودن 5 مورد را تایید کرده است.

البته از میان نمونه‎های مثبت، 2 مورد مربوط به ورزشکاران خارجی است که برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی دوومیدانی داخل سالن آسیا به تهران سفرکرده بودند، اما 3 نمونه مثبت دیگر مربوط به ورزشکاران ایرانی پاورلیفتینگ نابینایان و جودو است.
دکتر رامین احمدی طباطبایی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: از میان نمونه‌های باقی مانده که منتظر اعلام نتیجه آنها بودیم، فقط 38 نمونه مربوط به رقابت‌های قهرمانی دوومیدانی داخل سالن آسیا بود که از میان آنها تست 2 نفر مثبت اعلام شده است.
وی با بیان این که هر 2 دوومیدانی‌کار خارجی دوپینگی از بخش بانوان بوده‌اند، ادامه داد: ورزشکار سوریه در ماده 400 متر و بانوی قزاقستانی در ماده 1500 متر نفراتی بودند که بر اساس بررسی‌های انجام شده بر روی نمونه آنها، اقدام به استفاه از مواد نیروزا کرده بودند. اسامی این دو ورزشکار به فدراسیون جهانی دوومیدانی اعلام شده است.
سخنگوی نادو با اشاره به 3 نمونه مثبت دیگر تصریح کرد: 2 نفر از ورزشکاران در رقابت‎های پاورلیفتینگ نابینایان قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی و یک نفر از جودوکاران شرکت‌کننده در مسابقات قهرمانی کشور کسانی هستند که نمونه آنها مثبت تشخیص داده شده است. این ورزشکاران از دسته داروهای ممنوعه استیروئید آنابولیک استفاده کرده بودند.
طباطبایی با تاکید بر این که نشست بررسی اولیه پرونده این سه ورزشکار خاطی اوایل هفته آینده با حضور خود آنها برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: موضوع به ورزشکاران خاطی و مدیران فدراسیون مربوط به آنها گزارش شده است. ورزشکار دوپینگی تا زمان صدور حکم در محرومیت تعلیقی به سر خواهد برد.
وی یادآور شد: سایر نمونه‌ها که نتیجه آنها منفی اعلام شده است مربوط به رشته‌هایی مانند دوچرخه سواری، کاراته، والیبال و بسکتبال است.
سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ اعلام کرد که هنوز نتیجه بخشی از نمونه‌گیری‎های سال 88 از رشته‎های بسکتبال و دوچرخه سواری اعلام نشده است.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
احتمال تعليق ورزش ايران

احتمال تعليق ورزش ايران

اختلاف‌بين سازمان تربيت‌بدني وكميته المپيك
احتمال تعليق ورزش ايران


جام جم آنلاين: اختلاف نظر روساي سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك علني‌تر از قبل شده است، به طوري كه اگر تا ديروز علي‌آبادي مختصر تعارفي براي كناره‌گيري از سمتش مي‌كرد، امروز سفت و سخت بر جايگاهش تكيه زده تا كارمندان او و سعيدلو، ورود و خروج مجموعه ورزشي انقلاب را بهانه‌اي براي زورآزمايي روساي خويش قرار دهند.




با وجود اين‌كه مشكل اين دو نهاد مربوط به امروز و ديروز نيست و در دوره‌هاي قبلي نيز به اشكال مختلف بروز پيدا كرده است، اما اختلاف بين علي سعيدلو، رئيس سازمان تربيت بدني و محمد علي‌آبادي رئيس كميته ملي المپيك از مهرماه سال گذشته كليد خورد جايي كه سعيدلو در اولين كنفرانس خبري ابتداي آغاز كارش، به كل افتخار علي آبادي در سازمان تربيت بدني حمله‌ور شد: ورزش تنها ساخت و ساز نيست و بايد به صورت همه جانبه پيشرفت كند، اين اظهار نظر صريح از روزهاي تلخ و تكراري براي ورزش خبر داد.

سعيدلو در ادامه مسير سكانداري ورزش ايران همان راه علي‌آبادي را در برخورد با كميته ملي المپيك در پيش گرفت البته با شدت بيشتري، طوري كه علي‌آبادي هيچ‌گاه به جلسات سازمان ورزش دعوت نشد و افشارزاده دبيركل كميته المپيك بعضا به جلسات بررسي عملكرد فدراسيون‌ها دعوت ‌شد و در اظهارنظر كارشناسي و ارزيابي عملكرد فدراسيون‌ها نقش وي كمرنگ شد.
اوج اين نگاه و استراتژي سعيدلو در مراسم تجليل از قهرمانان ملي ورزش در روز 13 اسفند 88 نمايان شد جايي كه علي‌آبادي به مراسمي كه در آن رئيس‌جمهور هم حضور داشت، دعوت نشد، بعد از اين مراسم و در اواخر اسفند ماه مجمع عمومي كميته ملي المپيك برگزار شد علي‌آبادي به تلافي اين رفتار سعيدلو قصد نداشت در مجمع حضور يافته و به دنبال اين بود كه نماينده خود حامد شريف‌زاده را به اين مجمع گسيل دارد اما با اصرار برخي اعضاي هيات اجرايي علي‌آبادي در اين مجمع حضور يافت و در شرايطي كه شايعه اعلام استعفاي او در اين مجمع دهان به دهان مي‌چرخيد، علي‌آبادي تنها به اين جمله اكتفا كرد چنانچه سعيدلو بخواهد، از سمتش كناره‌گيري خواهد كرد اما سعيدلو در همين مجمع اعلام كرد كه هيچ مشكلي وجود ندارد و همه با هم بايد امور ورزش را پيش ببريم.
اين پايان ماجرا نبود سعيدلو پس از چندي در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به موضوع دوشغله‌هاي ورزش اعلام كرد كه اين موضوع شامل كميته ملي المپيك هم مي‌شود، جايي كه علي‌آبادي همزمان رياست شيلات ايران را نيز برعهده دارد.
اين داستان از روز سه‌شنبه24 فروردين ماه وارد فاز جديد و بسيار تلخي شد، ماموران حراست سازمان تربيت بدني به بهانه كنترل ورود و خروج مجموعه ورزشي انقلاب كه ساختمان كميته المپيك و همچنين آكادمي المپيك در آن واقع است، با ماموران حراست كميته به درگيري پرداختند، ديروز هم بار ديگر اين اتفاق به گفته منصوري مشاور علي‌آبادي تكرار شد و اين بار پليس 110 وارد ماجرا شد و 2 نفر از ماموران حراست سازمان را دستگير كرد.
همه اين اتفاقات باعث شد كه مجلس شوراي اسلامي با توجه به در پيش بودن بازي‌هاي آسيايي گوانگجو وضعيت ورزش را نگران‌كننده ديده و جلال يحيي‌زاده رئيس كميته تربيت بدني مجلس رسما خواستار كناره‌گيري علي‌آبادي از رياست كميته ملي المپيك به منظور پايان اختلافات شود.
حال مشخص نيست اگر سازمان تربيت بدني دلش نمي‌خواهد علي‌آبادي را در رياست كميته المپيك ببينيد چرا مقدمات برگزاري مجمع فوق‌العاده اين كميته و گماردن فرد مورد نظر خود به جاي علي‌آبادي را فراهم نمي‌كند!؟ چرا كه اين اختلافات ممكن است به جاهاي باريك كشيده شود و IOC اين قبيل اقدامات سازمان را مصداق دخالت دولت در امور ورزش دانسته و داستان تكرار تعليق اين بار نه تنها در فوتبال كه كل ورزش ايران را در برگيرد.
در واكنش به آنچه ذكر شد، حامد شريف‌زاده، مديرعامل شركت سرمايه‌گذاري كميته المپيك ايران در مقام نماينده ويژه كميته ملي المپيك در اين باره به خبرگزاري‌ها گفت: «ما بر اساس چارت، خصوصي و نهاد غيردولتي محسوب مي‌شويم. رئيس ما شخص آقاي علي‌آبادي است و ماموران حراست سازمان حق كنترل ورود و خروج‌هاي كميته را ندارند.»
در مقابل غلامعلي تاجيك، مديركل حراست سازمان تربيت بدني پس از درگيري دوباره مامورانش با ماموران حراست كميته المپيك گفت: طبق قانون كليه اماكن ورزشي كشور زير نظر حراست مركزي سازمان تربيت بدني و معاونت حفاظت فيزيكي آن قرار دارند. بر اين اساس نيروهاي حراست سازمان تربيت بدني طبق وظيفه قانوني خود در آكادمي المپيك و ساختمان كميته ملي المپيك حضور دارند چون اين دو ساختمان در مجموعه ورزشي انقلاب بنا شده‌اند.
در عين حال شريف‌زاده به ايسنا گفت: مي‌خواهند در امور كميته ملي المپيك دخالت مستقيم داشته باشند در حالي كه اين يك كار غيرقانوني است. كميته بين‌المللي المپيك و شوراي المپيك آسيا پيگير اين قضيه هستند اما ما به آنها گفتيم كه فعلا مشكلي نيست، چرا كه ما نمي‌خواهيم بلايي كه سر كميته ملي المپيك كويت آمد بر سر ايران هم بيايد.مصطفي هاشمي‌طبا، عضو سابق كميته بين‌المللي المپيك در مورد اين‌كه اين مشكل چگونه حل خواهد شد، گفت: همه مي‌دانند اين دعوا بين سعيدلو و علي‌آبادي است. سعيدلو مي‌خواهد علي‌آبادي از كميته ملي برود اما علي‌آبادي چنين قصدي ندارد. به نظر من هم خودشان بايد متوجه اين باشند كه بيشتر به ورزش ضربه نزنند. ديگر لازم نيست كسي به آنها گوشزد كند كه چنين كارهايي را انجام ندهند، آيا اكنون بايد رئيس‌جمهور به آنها تذكر بدهد كه به فكر فعاليت‌هايشان و خدمت به مردم باشند؟ به عقيده من آنها بايد خودشان بيشتر فكر كنند، در غير اين صورت با ورود IOC، كميته ملي المپيك ايران تعليق خواهد شد. اين دعوا در كنار دعواي فدراسيون فوتبال باعث شده كه روز سه‌شنبه سعيدلو به همراه معاونانش در مجلس حضور يافته و در اين خصوص به اعضاي فراكسيون ورزش توضيحاتي ارائه كند.
 

sepehr777

عضو جدید
با سلام.من از شاگردان خیلی قدیمی استاد هستم که سالهای 67 تا 73 زیر نظر ایشون بودم.سالها از ایشون بیخبر بودم .هرجا رفتم پیداشون نکردم.هم از محل سکونتشون رفته بودن و هم عطاریشونو توی نارمک جمع کرده بودن.خیلی متاسف شدم این خبرو دیدم.و چقدر دیر.اگر دوستان از هومن پسر استاد آدرس یا اطلاعی دارن لطفا منو در جریان بذارن.کسی میدونه علت فوت ایشون چی بوده؟ماشاالله همیشه سالم و قوی بودن.اصلا باورم نمیشه.روحش شاد.به گردن همه ما حق داشتن.
 

majid_mz

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام ..من ست های اول و دوم رو ندیدم ... اما بچه های ایران تو 3 ست بعدی عالی بازی کردن ... مطمئنا اگه همین بازیو جلوی مصر هم انجام میدادن ... 3-0 میبردن ... خیلی حیف شد .. تو ست پنجم 11-9 جلو بودیم اما فقط روی تجربه بود که ایتالیا 15-13 برد .. انشاالله بچه همین 3ست بازیو تو بازیهای آسیایی تکرار کنن.....
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مسابقات قهرمانی جوانان آسیا 2010 چین

مسابقات قهرمانی جوانان آسیا 2010 چین

ایران در اندیشه شکستن طلسم 34 ساله/ کره پرافتخارترین، ژاپن ناکام‌ترین خبرگزاری مهر-گروه ورزشی: مسابقات قهرمانی جوانان آسیا 2010 چین درحالی از فردا یکشنبه آغاز می‌شود که شاگردان پر امید علی دوستی مهر در اندیشه جبران ناکامی‌های گذشته جوانان ایران در قاره کهن و شکستن طلسم 34 ساله قهرمانی هستند. به گزارش خبرنگار مهر، سی و ششمین دوره مسابقات فوتبال قهرمانی جوانان آسیا در حالی از روز یکشنبه 11 مهرماه آغاز می‌شود که تیم ایران در گروه D این رقابت‌ها و با تیم‌های کره جنوبی پر افتخارترین تیم ادواره این مسابقات، استرالیا نایب قهرمان دوره گذشته و یمن تیم عربی خطرناک در رده جوانان و نوجوانان همگروه است.
تیم جوانان ایران که مهترین افتخارش در سال‌های اخیر کسب رده چهارم در سال 2000 در تهران است، پس از محرومیت از حضور در مسابقات سال 2002، در 3 دوره گذشته این مسابقات حتی نتوانست از مرحله گروهی صعود کند و همین مسئله باعث شد، در این دوره از مسابقات با قرار گرفتن در سید C با قرعه سختی روبرو شود.
شاگردان علی دوستی مهر که پس از کسب عنوان نخست در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان سال 2008 ازبکستان و رسیدن به جایگاه نهم مسابقات قهرمانی جوانان جهان 2009 نیجریه، با تکیه بر تجربیات بسیار ارزنده ای که در مسابقات رسمی و دیدارهای مهم تدارکاتی کسب کردند، در اندیشه جبران ناکامی‌های جوانان ایران در مسابقات فوتبال قهرمانی جوانان آسیا هستند.
آنها که با عملکرد بسیار خوب در مسابقات قهرمانی نوجوانان سال 2008 ازبکستان در میان ناباوری همگان به عنوان قهرمانی دست یافتند، قصد دارند ابتدا تیم ایران را پس از سال‌ها به مسابقات جهانی برسانند و پس از آن به فکر فتح جام قهرمانی این رقابت‌ها پس از 34 سال هستند.
کره پرافتخار ترین و ژاپن ناکام‌ترین تیم جوان
نخستین دوره مسابقات فوتبال قهرمانی جوانان آسیا در سال 1959 در مالزی برگزار شد و کره جنوبی با پیروزی 2 بر یک در دیدار نهایی برابر مالزی نخستین قهرمان این رقابت‌ها لقب گرفت، مسابقاتی که در عمر 51 ساله خود با روش‌های مختلف برگزار شد و تاکنون 13 تیم توانسته‌اند به تنهایی یا مشترکا فاتح این مسابقات شوند.
تا سال 1980در صورت تساوی تیم‌های در دیدار نهایی و رده بندی عناوین قهرمانی و سومی بصورت مشترک در اختیار تیم‌ها قرار می‌گرفت اما پس از آن سال 3 دوره رقابت‌ها بصورت گروهی برگزار شد و تیم برتر گروه عنوان قهرمانی را از آن خود کرد ولی از سال 1986 با تصویب قانون ضربات پنالتی برای معرفی قهرمان، عناوین مشترک برداشته شد.
مسابقات قهرمانی جوانان آسیا تا سال 1978 هر یک سال برگزار می‌شد. از آن سال به بعد این مسابقات هر دو سال یکبار برگزار می‌شود که در این بین تنها در سال 1982 تا 1985 وقفه سه ساله در انجام این جام صورت گرفت.
تیم جوانان کشورمان هم در این سال‌ها تنها در سال 1976 که مسابقات در تهران برگزار می‌شد، با پیروزی 2 بر صفر برابر ژاپن به عنوان قهرمانی دست یافت ولی در سال‌های 1974، 1975و 1976 به ترتیب با تیم‌های هند، عراق و کره شمالی مشترکا عنوان قهرمانی را بدست آورد.
در سال 1977 تیم ایران با شکست 4 بر 3 برابر عراق به عنوان نایب قهرمانی این مسابقات دست یافت که این مقام پایان دوران طلایی فوتبال جوانان ایران در آسیا بود.
در سال 1969 تیم جوانان کشورمان با پیروزی برابر رژیم اشغالگرقدس در دیدار رده بندی به عنوان سوم دست یافت و در سال 2000 با شکست برابر چین در ضربات پنالتی عنوان چهارمی این جام را در کارنامه اش ثبت کرد.
کره جنوبی با 11 عنوان قهرمانی، 4 نایب قهرمانی، 2 عنوان سومی و یک عنوان چهارمی پر افتخارترین تیم در رده جوانان آسیا محسوب می‌شود. ضمن اینکه تیم ژاپن با 6 عنوان نایب قهرمانی، 4 عنوان سومی و 3 عنوان چهارمی ناکام‌ترین تیم در فتح جام قهرمانی جوانان آسیاست.
قهرمانان ادوار مختلف:
1 - کره جنوبی 11 قهرمانی: 1959، 1960، 1963(مشترک با میانمار)، 1978(مشترک با عراق)، 1980، 1982، 1990، 1996، 1998، 2002 و 2004
2- رژیم اشغالگر قدس 6 قهرمانی: 1964(مشترک با میانمار)، 1965، 1966(مشترک با میانمار)، 1967، 1971 و 1972
3- میانمار 5 قهرمانی: 1961(مشترک با اندونزی)، 1963(مشترک با کره جنوبی)، 1964(مشترک با اسرائیل)، 1969(مشترک با تایلند)و 1970
4- عراق 5 قهرمانی: 1975(مشترک با ایران)، 1977، 1978(مشترک با کره جنوبی)، 1988، 2000
5- ایران 4 قهرمانی: 1973، 1974(مشترک با هند)، 1975(مشترک با عراق)، 1976(مشترک با کره جنوبی)
6- تایلند 2 قهرمانی: 1962 و 1969(مشترک با میانمار)
7- عربستان 2 قهرمانی: 1986 و 1992
8- اندونزی یک قهرمانی: 1961(مشترک با میانمار)
9- هند یک قهرمانی: 1974(مشترک با ایران)
10- چین یک قهرمانی: 1985
11- سوریه یک قهرمانی: 1994
12- کره شمالی یک قهرمانی: 2006
13- امارات یک قهرمانی: 2008
13 بازیکن ثابت و جدایی 8 نفر
از 21 بازیکن تیم نوجوانان که در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در نیجریه حضور داشت، سیدحسین حسینی، حسین گوهری، حمید آمالی، افشین اسماعیل زاده، مهرداد یگانه، سعید قدمی، علی حیدری و رضا قیالی نتوانستند در فهرست نهایی تیم جوانان برای حضور در مرحله نهایی جوانان قرار بگیرند.
در این بین علیرضا بیرانوند، محمدرضا خانزاد، هادی محمدی، بهرام دباغ، محمد عبازاده، یعقوب کریمی، هادی دهقانی، محمدصادق بارانی، علیرضا جهانبخش و مجتبی محبوب مجاز نفراتی هستند که به بازیکنان حاضر در جام جهانی اضافه شده و فرصت آن را دارند تا در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا خود را به فوتبال ایران معرفی کنند.
ایمان صادقی، هادی ریشی اصفهانی، علی گودرزی، ایمان شیرازی، سعید لطفی، بهمن مالکی، مهرگان گلبرگ، اکبر ایمانی، مرتضی پورعلی گنجی، امید عالیشاه، میلاد غریبی، پیام صادقیان و کاوه رضایی هم نفراتی هستند.
برنامه کامل مسابقات
کشور چین که برای نخستین مرتبه میزبان این مسابقات شده است، شهر زیبو را به آن دلیل برای برگزاری این رقابت‌ها به مسئولان AFC اعلام کرد که محل تولد فوتبال باستانی به نام"پوجو" در 2 هزارسال پیش است. آنها با این کار قصد دارند خود را به عنوان ابداع کننده این رشته جذاب معرفی کنند.
سی و ششمین دوره مسابقات فوتبال قهرمانی جوانان (زیر 19 سال) آسیا بصورت رسمی از روز یکشنبه یازدهم مهرماه در دو شهر زیبو و لینزی چین آغاز می‌شود که برنامه کامل مسابقات قهرمانی به شرح زیر است:
مرحله مقدماتی:
یکشنبه 11/07/89
گروه A:

* چین - ‌عربستان، ورزشگاه زیبو، ساعت 10 به وقت ایران
* تایلند - سوریه، ورزشگاه زیبو، ساعت 13 به وقت ایران
گروه B:
* ازبکستان - کره شمالی، ورزشگاه لینزی، ساعت 10 به وقت ایران
* عراق - بحرین، ورزشگاه لینزی، ساعت 13 به وقت ایران
دوشنبه 12/07/89
گروه C:

* امارات - ‍ژاپن، ورزشگاه زیبو، ساعت 10 به وقت ایران
* ویتنام - اردن، ورزشگاه زیبو، ساعت 13 به وقت ایران
گروه D:
* ایران - کره جنوبی، ورزشگاه لینزی، ساعت 10 به وقت ایران
* استرالیا - یمن، ورزشگاه لینزی، ساعت 13 به وقت ایران
سه‌شنبه 13/07/89
گروه A:

* عربستان - تایلند، ورزشگاه زیبو، ساعت 10 به وقت ایران
* سوریه - چین، ورزشگاه زیبو، ساعت 13 به وقت ایران
گروه B:
* کره شمالی - عراق، ورزشگاه لینزی، ساعت 10 به وقت ایران
* بحرین - ازبکستان، ورزشگاه لینزی، ساعت 13 به وقت ایران
چهارشنبه 14/07/89
گروه C:

* ژاپن - ویتنام، ورزشگاه زیبو، ساعت 10 به وقت ایران
* اردن - امارات، ورزشگاه زیبو، ساعت 13 به وقت ایران
گروه D:
* ایران - استرالیا، ورزشگاه لینزی، ساعت 10 به وقت ایران
* یمن - کره جنوبی، ورزشگاه لینزی، ساعت 13 به وقت ایران
پنجشنبه 15/07/89
گروه A:

* چین - تایلند، ورزشگاه زیبو، ساعت 10 به وقت ایران
* عربستان - سوریه، ورزشگاه لینزی، ساعت 10 به وقت ایران
گروه B:
* ازبکستان - عراق، ورزشگاه زیبو، ساعت 13 به وقت ایران
* بحرین - کره شمالی، ورزشگاه لینزی، ساعت 13 به وقت ایران
جمعه 16/07/89
گروه C:

* امارات - ویتنام، ورزشگاه زیبو، ساعت 10 به وقت ایران
* ژاپن - اردن، ورزشگاه لینزی، ساعت 10 به وقت ایران
گروه D:
* ایران - یمن، ورزشگاه لینزی، ساعت 13 به وقت ایران
* کره جنوبی، استرالیا، ورزشگاه زیبو، ساعت 13 به وقت ایران
مرحله یک چهارم نهایی:
دوشنبه 19/07/89

بازی شماره 1: تیم اول گروه A - تیم دوم گروه B، ورزشگاه زیبو، ساعت 10 به وقت ایران
بازی شماره 2: تیم اول گروه C - تیم دوم گروه D، ورزشگاه لینزی، ساعت 10 به وقت ایران
بازی شماره 3: تیم اول گروه B - تیم دوم گروه A، ورزشگاه زیبو، ساعت 13:30 به وقت ایران
بازی شماره 4: تیم اول گروه D - تیم دوم گروه C، ورزشگاه لینزی، ساعت 13:30 به وقت ایران
مرحله نیمه نهایی:
پنجشنبه 22/07/89

بازی شماره 5: برنده بازی شماره یک - برنده بازی شماره 2، ورزشگاه زیبو، ساعت 15 به وقت ایران
بازی شماره 6: برنده بازی شماره 3 - برنده بازی شماره 4، ورزشگاه لینزی، ساعت 13 به وقت ایران
دیدار نهایی:
یکشنبه 25/07/89

*برنده بازی شماره 5 - برنده بازی شماره 6، ورزشگاه زیبو، ساعت 15 به وقت ایران
 

Sarp

مدیر بازنشسته
اولين مدال كاروان ايران را چه كسي گرفت؟

اولين مدال كاروان ايران را چه كسي گرفت؟

به گزارش ایلنا، در نخستین ساعات نخستین روز بازیهای آسیایی 2010 ، ورزش ایران در رشته های تیراندازی و ووشو مدال گرفت.
احسان پیغمبری، قهرمان ووشو كار ایران در رشته تالو با وجود آسیب دیدگی توانست مدال برنز گرفت.پیغمبری با 70/9 امتیاز پس از رقبایی از هنگ كنگ و مالزی روی پله سوم ایستاد.
در تیراندازی با تفنگ بادی از فاصله 10 متر‏، تیم سه نفره دختران ایران – الهه احمدی، مه لقا جام بزرگ و نرگس امام قلی نژاد- با 1192 امتیاز پس از رقبایی از چین روی پله دوم ایستاد.چینی ها تنها 2 امتیاز بیشتر از ایران به دست آوردند.در این رشته ازبكستان برنز گرفت.
در این رقابت مه لقا جام بزرگ 398 امتیازو الهه احمدی و نرگس امام قلی نژاد هر كدام 397 امتیاز به دست آوردند.
با این نتایج، سه دختر تیرانداز ایران به جمع 8 نفر برتر مسابقات انفرادی رسیدند.مسابقات انفرادی از دقایقی دیگر آغاز می شود.
سایت سازمان تربیت بدنی ، مدال ووشو را اولین مدال ایران در بازیهای آسیایی گوانگ ژو خوانده است، این در حالی است كه فدراسیون تیراندازی مدعی شده كه اولین مدال را دختران این رشته به دست آورده اند.



منبع : ilna.ir
 

concrete man

عضو جدید
جايزه ويژه براي نخستين بانوي طلايي ايران

جايزه ويژه براي نخستين بانوي طلايي ايران

به گزارش ایرنا، اين پاداش به اين دليل به آزادپور اهدا مي شود كه او توانسته بعد از 30 سال، نخستين مدال طلاي بانوان ايران را در بازي هاي آسيايي به دست آورد.
در شرايطي كه سازمان تربيت بدني 150 سكه را به عنوان پاداش مدال طلاي بازي هاي آسيايي در نظر گرفته بود، بعد از كسب اولين مدال طلا توسط خديجه آزادپور، قرار شد 50 سكه ديگر به پاداش اين ووشوكار كشورمان اضافه شود.

به گزارش ایرنا، اين پاداش به اين دليل به آزادپور اهدا مي شود كه او توانسته بعد از 30 سال، نخستين مدال طلاي بانوان ايران را در بازي هاي آسيايي به دست آورد.

اعضاي تيم پرافتخار تيم ملي ووشوي جمهوري اسلامي ايران كه با كسب 3 مدال طلا و 3 برنز در شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي گوانگجو درخشيد ، ساعت 30/21 پنج شنبه 27 آبان وارد تهران خواهند شد.
 

pinion

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
صوت : بی کفایتی و فرصت سوزی در ورزش !

صوت : بی کفایتی و فرصت سوزی در ورزش !

عصرفردا : نمایندگان مردم با 7 رای مخالف بیشتر، از تخصیص یک درصد بودجه به نحوی که اشاره شد جلوگیری کردند. حال عدم تصویب این طرح که در صورت مصوب شدن می توانست بسیاری از مشکلات ورزش را در سال های آینده حل کند ورزش را با چالش های جدی مواجه خواهد کرد. البته جا دارد به بی کفایتی مدیران ورزش هم اشاره کنیم که نتوانستند با رایزنی های اثرگذار این طرح را به نتیجه برسانند.
برای بررسی اثرات این رای به سراغ برخی از کارشناسان رفتیم:
1- مصطفی هاشمی طبا- رییس اسبق سازمان تربیت بدنی
2- سعید فائقی- معاون اسبق سازمان تربیت بدنی
3- سید جلال یحیی زاده- رییس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی
4- امیر رضا واعظی آشتیانی- معاون مستعفی سازمان تربیت بدنی
5- غلام حسین زمان آبادی- روزنامه نگار
6- غلام حسین شعبانی- مدیر مسئول مجله دنیای ورزش
7- علی جوادی-سردبیر روزنامه خبر ورزشی
بشنوید ...






 

Sarp

مدیر بازنشسته
ورزشکار ایرانی به آلمان پناهنده شد

ورزشکار ایرانی به آلمان پناهنده شد

عضو پیشین تیم ملی جودو کشورمان که برای حضور در تیم ملی با مشکلاتی از سوی کادر فنی مواجه شده بود، پس از همراهی یک تیم باشگاهی آلمان، از این کشور تقاضای پناهندگی و تاکید کرد دیگر به ایران برنمی گردد و از این پس برای تیم ملی آلمان به میدان خواهد رفت.

به گزارش مهر، وحید سرلک اسفندماه گذشته برای تمرین و حضور در تمرینات یک تیم آلمانی راهی این کشور شد و پس از گذشت سه ماه به تهران بازگشت و در تمرینات تیم ملی کشورمان شرکت کرد اما مجددا به آلمان بازگشت.

در حالی که مسئولان تیم ملی و فدراسیون جودو اصرار بر حضور سرلک در ایران و شرکت در رقابتهای انتخابی داشتند، وی از بازگشت به ایران خودداری و بارها اعلام کرد می تواند تیم را در مسابقات مختلف همراهی کند ولی به دلیل انجام امور اقامت نمی تواند به ایران بیاید.

این درخواست سرلک با مخالفت مسئولان فدراسیون مواجه شد و در نهایت هم سرلک که از زمان رقابتهای جهانی 2009 رتردام پیشنهاد حضور در تیم ملی آلمان را داشت، به این پیشنهاد ژرمن ها پاسخ مثبت داد و با ارائه درخواست پناهندگی به آلمان ها مقدمات حضور خود در تیم ملی این کشور را نیز فراهم آورد.

وحید سرلک ضمن تایید خبر پناهندگی اش به آلمان گفت: سالها برای رسیدن به تیم ملی زحمت کشیدم، درآمد دیگری جز ورزش و تیم ملی نداشتم و زمانی که به نفر اول وزن خود در تیم ملی تبدیل شدم خیلی راحت زحمات من نادیده گرفته شد.


وی افزود: شاید این داستان تکراری باشد که من سال 2005 با وعده مسئولان فدراسیون و شخص امینی و برای جلوگیری از محرومیت فدراسیون جودو مصلحتی به نماینده آذربایجان باختم تا دور بعد به نماینده اسرائیل برخورد نکنم چرا که اگر من با اسرائیلی بازی نمی کردم فدراسیون محروم می شد. در همان مسابقه می توانستم به مدال برنز برسم ولی با این تدبیر موفق به این کار نشدم و وقتی هم به ایران برگشتم همه قولهای خانه و ماشین فراموش شد.

سرلک در بخش دیگری از گفتگویش با مهر خاطرنشان کرد: زمانی که تیم ملی جودو نتیجه می گرفت نمی دانم چه اتفاقی می افتاد که فقط وضع مالی رئیس فدراسیون و سرمربی تیم بهتر می شد! ما چند ماه به چند ماه حقوق نمی گرفتیم ولی سرمربی تیم ملی ماشین مدل بالا و جدید می خرید، اینکه کسی از ما به عنوان بازیکنان تیم ملی سئوال نمی کرد که دردتان چیست خود نیز بحث دیگری است.

این ملی پوش سابق جودو گفت: مشکلات جودو ایران یکی دو تا نیست. چرا کسی سئوال نمی کند که دلیل تغییرات مداوم ترکیب چیست؟ من می دانم؛ چون به چشم خود دیده ام که سرمربی تیم ملی برای دعوت بازیکنان و حمایت در تیم ملی از جودوکاران پول می گیرد. جودوکاران شهرستانی که نمی خواهم نام ببرم عسل و پول نقد به سرمربی تیم ملی می دهد تا بی دلیل و بدون هیچ پشتوانه فنی و حتی یک قهرمانی کشور به تیم ملی دعوت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: من را تحت فشار قراردادند که بیایم ایران و در رقابتهای انتخابی شرکت کنم. ولی یک جودوکار ناشناس را از ژاپن در مسابقات جهانی شرکت دادند؟ کسی از داخل فدراسیون بارها و بارها دردلهای مرا که حتی یکبار هم در خبرگزاری مهر منتشر شد گوش نکرد! وقتی دیدم فدراسیون به من نیازی ندارد تصمیم گرفتم آینده خود را درخارج از ایران دنبال کنم.

سرلک در پایان گفت: از سیاست های غلط فدراسیون خسته شدم و دیگر به ایران بازنخواهم گشت. درخواست پناهندگی خود را داده ام از این پس برای تیم ملی آلمان بازی خواهم کرد. یک ایرانی هستم و به ایرانی بودن خود افتخار می کنم ولی از این سیاست های غلط خسته شده و می خواهم آینده ورزشی خود را با تیم ملی آلمان که فقط مرا برای خودم می خواهد نه چاپلوسی مبارزه کنم. احسان رجبی هم که به آمریکا رفته همین وضعیت را دارد و بزودی برای تیم ملی آمریکا مبارزه خواهد کرد.

کد:
http://www.tabnak.ir/fa/news/135047/%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D9%86%D8%A7%D9%87%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%B4%D8%AF
 

pooneh12345

عضو جدید
کاربر ممتاز
اون شمشیربازه چه بلایی سرش اومد
دزدیدنش یا پناهنده فرانسه شده؟
 

arash62

عضو جدید
بهترین کار رو کرد
همه دیدیم وزنه برداری هم داشتیم ولی بیچاره خواست رکورد یارو رو بزنه بهش تهمت دوپینگ زدن و نتونست پناهنده هم بشه
 

hadis-fa

عضو جدید
دستگيری ورزشكار زن به اتهام حمل مواد مخدر

دستگيری ورزشكار زن به اتهام حمل مواد مخدر

مقامات دولتي اسپانيا از دستگيري يكي از زنان ورزشكار اين كشور به اتهام حمل مواد مخدر خبر دادند.



به گزارش ايسنا، بر اساس اعلام دپارتمان ورزشكاران اسپانيا، «مارتا دومينگز» كه قهرمان دو و ميداني است
http://www.web.iran-forum.ir/، روز گذشته توسط پليس اين كشور به جرم حمل مواد مخدر دستگير و روانه بازداشت شد.

به گزارش ايسنا، بر اساس اعلام رسانه‌هاي اين كشور، مقامات پليس پس از تفهيم جرم، اين زن ورزشكار كه چهار ماهه‌باردار است http://www.web.iran-forum.ir/، با قرار وثيقه از بازداشت آزاد شد و قرار است اواخر ماه جاري دادگاه وي برگزار مي‌شود.

همچنين تحقيقات در رابطه با انگيزه اين زن ورزشكار كه جزو اولين‌هاي ورزشي در اسپانيا به شمار مي‌رود، توسط پليس اين كشور ادامه دارد.
 

Sarp

مدیر بازنشسته
يكي ديگرازورزشكاران ايراني پناهنده شد؟!

يكي ديگرازورزشكاران ايراني پناهنده شد؟!

عباس ثابتیان در گفت وگو با فارس در خصوص ناپدید شدن یکی از اعضای تیم اعزامی انجمن کوهنوردان به فرانسه عنوان کرد: اعضای این تیم بر اساس قواعد سال های گذشته، به واسطه تجربه کوهنوردی انتخاب و راهی فرانسه شده اند. گرفتن رواید نیز بر اساس قوانین سفارت کشور مطبوع صورت گرفت. تیم انجمن برای چهارمین سال پیاپی راهی این جشنواره شد.
وی با تایید عدم بازگشت یکی از اعضای تیم اعزامی تصریح کرد: هنوز خبری از وی نداریم. هیچ تماسی با وی نداشته و نمی دانیم کجا است و شاید هم بازگشته است. چون از وضعیت وی بی خبر هستم، هنوز با قاطعیت نمی توانم بگویم که وی بازخواهد گشت یا نه.
رئیس انجمن کوهنوردان ایران گفت: اعضای تیم اعزامی به فرانسه هیچ گونه سابقه سیاسی نداشته و صرفا به پشتوانه سابقه کوهنوردی خود انتخاب و راهی شده اند. این شرایط برای همه کوهنوردان وجود دارد. اگر در نظر بگیریم کوهنورد مورد نظر از این فرصت برای عدم بازگشت به ایران استفاده کرده، از نظر من کار وی عملی کاملا غیر اخلاقی است.
وی ادامه داد: با این کار فقط شرایط را برای اعزام تیم های بعدی سخت تر می کند. در صورت محرز شدن این امر، مجبور خواهیم شد برای انتخاب نفرات بعدی ضمانت های مالی سنگین تری را در نظر بگیریم. با این شرایط شاید فرصت اعزام بسیاری از کوهنوران علاقمند که این امکانات را ندارند، از بین برود.
تیمی متشکل از ۸ نفر از اعضای انجمن کوهنوردان ایران برای شرکت در جشنوراه یخ نوردی اکران (جنوب فرانسه) ۲۱ دی ماه عازم پاریس شد. یکی از اعضای این تیم روز دوم ورود به فرانسه، از تیم جدا شده و ناپدید می شود که تاکنون نیز اطلاعی از وی به دست نیامده است.




منبع : atynews.com
 

PESARE IRAN

عضو جدید
کاربر ممتاز
راهنمای تهیه بلیت برای بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن

راهنمای تهیه بلیت برای بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن


راهنمای تهیه بلیت برای بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن





در روزهای اخیر جدول برنامه‌ها و زمانبندی مسابقات المپیک لندن اعلام شد و از روز پانزدهم ماه مارس فروش بلیت این رویداد مهم ورزشی آغاز می‌شود. مطلبی که می‌خوانید راهنمایی است که ما برای کمک به مشتاقان خرید بلیت به خصوص برای مسابقات پر طرفداری که خرید بلیت ممکن دشوار باشد تهیه کرده‌ایم.
چگونه می‌توان بلیت تهیه کرد؟
گام اول ثبت نام در کلیک وب سایت رسمی مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن است. تا کنون بیش از دو میلیون نفر این کار را کرده‌اند.
آیا ثبت نام به معنای این است که بلیت مورد نظر به من تعلق می‌گیرد؟
خیر. نکته مهم در مورد ثبت نام این است که شما از این طریق می‌توانید به اطلاعات مهم و ضروری در مورد چگونگی تهیه بلیت دست پیدا کنید. برگزارکنندگان المپیک می‌گویند ثبت نام در وب سایت رسمی در وقت شما صرفه جویی خواهد کرد چون هر بار که قصد خرید بلیت دارید دیگر لازم نیست که تمام اطلاعات خود را دوباره وارد کنید.
فروش بلیت‌ها از چه تاریخی آغاز خواهد شد؟
فروش بلیت از روز ۱۵ ماه مارس سال ۲۰۱۱ آغاز می‌شود.
آیا در آن روز می‌توان بلیت خرید؟
بسیاری از شهرهای دیگر بریتانیا میزبان بخش‌های گوناگونی از رویدادهای ورزشی المپیک لندن هستند



خیر. سیستم فروش بلیت به این شکل نیست که هر کس زود‌تر مراجعه کند در اولویت قرار بگیرد. هر مورد از تقاضا برای خرید بلیت ممکن است چند روز طول بکشد. مسئولان فروش بلیت زمان تصمیم گیری برای اعطا بلیت به هر متقاضی را به مدت ۶ هفته (یعنی تا تاریخ ۲۶ آوریل) باز گذاشته‌اند. در این مدت برای هر مسابقه که تعداد متقاضیان بلیت آن بیش از حد باشد بین تمام داوطلبان یک قرعه کشی انجام شده و برندگان قرعه کشی صاحب تعداد بلیت‌های موجود خواهند شد.
بنابر این مهم نیست که شما در روز اول یعنی ۱۵ مارس تقاضای بلیت را ثبت کنید و یا در آخرین روز از مهلت تعیین شده که ۲۶ آوریل است.
قیمت بلیت چقدر است؟
بهای بلیت بستگی به برنامه یا مسابقه دارد. به عنوان مثال بهای بلیت مسابقه فینال دوی صد متر ۷۲۵ پوند (حدود ۱۲۰۰دلار) است ولی بهای بلیت اکثر ورزش‌ها از ۲۰ پوند شروع می‌شود.
برگزارکنندگان المپیک لندن می‌گویند بهای بلیت برای تماشای رقابت‌ها که ۳۹ رشته ورزشی گوناگون و در مجموع ۶۴۹ رویداد ورزشی را در بر می‌گیرد، در ۹۰ درصد از موارد حدود صد پوند یا کمتر، در دو سوم موارد زیر۵۰ پوند و در یک چهارم ازاین موارد ۲۰ پوند یا کمتر است.
به کودکان زیر سن ۱۶ سال برای تماشای بیش از ۲۰۰ مورد از رویدادهای ورزشی تخفیف تعلق خواهد گرفت و برای افراد بالای ۶۰ سال نیز در این موارد قیمت بلیت ۱۶ پوند خواهد بود.
در مسابقاتی مثل دوی ماراتون و یا دوچرخه سواری در جاده، تماشای مسابقه در بخش اعظم مسیر حرکت ورزشکاران مجانی خواهد بود و فقط آخر مسیر که به خط پایان نزدیک می‌شود مستلزم داشتن بلیت است.
آیا تعداد بلیت‌هایی که هر فرد مراجعه کننده می‌تواند بخرد محدودیت دارد؟
توصیه برگزارکنندگان این است که فقط برای خرید بلیت رویدادهایی درخواست کنید که حتما می‌خواهید به تماشای آن بروید


بله. در بسیاری از موارد تعداد بلیت‌هایی که یک فرد می‌تواند بخرد محدود است. برای اطلاعات بیشتر در این می‌توانید به وب کلیک سایت رسمی المپیک لندن مراجعه کنید.
برای مسابقات المپیک رقمی حدود هشت میلیون و هشتصد هزار بلیت عرضه خواهد شد. دو میلیون بلیت نیز برای المپیک معلولان در نظر گرفته شده که در ماههای آینده فروش آن اعلام خواهد شد. حدود ۷۵ درصد از کل این بلیت‌ها از طریق ثبت نام به عموم مردم فروخته خواهد شد.
مابقی بلیت‌ها از طریق کمیته ملی المپیک و حامیان مالی این برنامه به فروش خواهد رسید که در تامین بودجه و هزینه‌های این مناسبات مشارکت داشته اند و از طریق فروش بلیت و تورهای مسافرتی و سایر خدمات جنبی کسب در آمد می‌کنند.
برگزارکنندگان المپیک لندن می‌گویند بلیت‌های موسوم به «جایگاه ویژه و تشریفاتی» چیزی کمتر از یک درصد از کل فروش بلیت را شامل می‌شود.
معنای یک رویداد چیست؟
هر بلیت برای یک رویداد ورزشی مشخص فروخته می‌شود که ممکن است چند مسابقه را شامل شود. به عنوان مثال "رویداد" شنا ممکن است شامل چندین رقابت باشد. در اکثر موارد با یک بلیت نمی‌توان تمام رویدادهایی را که در طول روز در یک مکان ورشی مشخص برگزار می‌شوند را تماشا کرد. با هر بلیت فقط می‌توان آن رویداد مشخص را که بلیت برای آن تعیین و خریداری شده است تماشا کرد.
روش پرداخت بهای بلیت چگونه است؟
تعدادی از مسابقات در لندن ولی خارج از دهکده المپیک برگزار می شود


با توجه به حمایت مالی شرکت اعتباری ویزا از برنامه المپیک ۲۰۱۲، از میان کارت‌های اعتباری فقط می‌توان با کارت ویزا پرداخت کرد. علاوه بر آن پرداخت هزینه بلیط با پول نقد و چک معتبر نیز امکان پذیر است.
اگر کسی کارت اعتباری ویزا نداشته باشد چه می‌تواند بکند؟
المپیک لندن پول نقد و چک بانکی نیز می‌پذیرد. اما در محوطه برگزاری المپیک فقط از طریق کارت اعتباری ویزا و یا پول نقد می‌توان پرداخت کرد.
چگونه می‌توان برای دست یافتن به بلیت‌های مورد نظر برنامه ریزی کرد؟
جدول کامل برنامه‌های المپیک با روز و ساعت دقیق هر رویداد از چند روز پیش روی وب سایت رسمی المپیک لندن منتشر شده است. در این راهنما می‌توان بهای دقیق هر بلیت برای هر یک از رویداد‌ها و مسابقات را پیدا کرد.
در چه تاریخی مشخص خواهد شد که مراجعه کنندگان به بلیت مورد نظر خود دست یافته‌اند؟
برگزارکنندگان المپیک ۲۰۱۰ لندن می‌گویند که مبلغ بلیت در فاصله دهم ماه مه تا دهم ماه ژوئن از حساب افراد متقاضی برداشت خواهد شد و تا روز ۲۴ ماه ژوئن سال ۲۰۱۱ به تمام متقاضیان اعلام خواهد شد که آیا بلیت مورد نظر به آن‌ها تعلق گرفته است یا نه؟
اگر کسی بلیت زیادی تقاضا کرده باشد چه خواهد شد؟
بهتر است این کار را نکنید. المپیک لندن می‌گوید احتمالا سیستمی برای باز فروش بلیت‌هایی که صاحبان آن را نمی‌خواهند ایجاد خواهد کرد ولی تضمینی نیست که بتوان بلیت‌های اضافی را فروخت. توصیه برگزارکنندگان این است که فقط برای خرید بلیت رویدادهایی درخواست کنید که حتما می‌خواهید به تماشای آن بروید.
آیا تماشای هیچ رویداد یا مسابقه‌ای مجانی خواهد بود؟
بله. در مواردی مثل دوی ماراتون و یا دوچرخه سواری در جاده، به غیر از قسمت آخر مسیر که به خط پایانی نزدیک می‌شود نیازی به بلیت نیست. ولی با این وجود به احتمال زیاد برگزارکنندگان برای ورود عموم به محوطه پارک المپیک ورودیه و بلیت تعیین خواهند کرد تا بتوانند تعداد بازدیدکنندگان را کنترل کنند.
چه تدارک و تسهیلاتی برای افراد معلول در نظر گرفته شده است؟
هر بلیت برای یک رویداد ورزشی مشخص فروخته می‌شود که ممکن است چند مسابقه را شامل شود.


در تمامی رویداد‌ها و مسابقات محوطه ویژه کسانی که از صندلی چرخدار استفاده می‌کنند تعیین شده است. همچنین در دسته بندی بهای بلیت و همینطور ۲۶ رشته ورزشی المپیک و ۲۰ رشته المپیک معلولان این موضوع در نظر گرفته شده است.
بهای بلیت فرد همراه در قیمت بلیت مخصوص معلولان منظور شده است. اگر دوست یا اعضای خانواده به عنوان نفر همراه معلولان تقاضا بلیت بکنند سعی خواهد شد که نزدیک‌ترین صندلی به محل ویژه معلولان به آن‌ها داده شود.
به هنگام درخواست خرید بلیت می‌توان امکانات و تسهیلات دیگری برای معلولان را درخواست کرد، مثل درخواست صندلی که به صفحه تصویری بزرگ ورزشگاه دید مستقیم داشته باشد برای کسانی که مشکل شنوایی دارند؛ درخواست صندلی نزدیک به محل مسابقه برای کسانی که مشکل بینایی دارند؛ جای مناسب برای کسانی که باید در آغاز و یا پایان هر ردیف از صندلی‌ها بنشینند و یا جای مناسب برای کسانی که بالا رفتن از پله‌ها برای آن‌ها مشکل است.
برای جزئیات دقیق‌تر این امکانات می‌توان به کلیک وب سایت رسمی المپیک ۲۰۱۲ لندن مراجعه کرد.
اگر نتوان به لندن رفت آیا مسابقات در شهرهای دیگر نیز برگزار می‌شوند؟
بله. بسیاری از شهرهای دیگر بریتانیا میزبان بخش‌های گوناگونی از رویدادهای ورزشی المپیک لندن هستند. این‌ها عبارتند از: ورزشگاه کاونتری (محل برگزاری مسابقات فوتبال) ایتون دورنی (مسابقات قایقرانی) ا*** (دوچرخه سواری تپه) گلاسکو (مسابقات فوتبال) لی ولی (مسابقات کانو رانی) کاردیف (مسابقات فوتبال) منچستر (مسابقات فوتبال) نیوکاسل (مسابقات فوتبال) و شهر دورست (مسابقات قایقرانی بادبانی).
همچنین تعدادی دیگر از مسابقات در لندن ولی خارج از دهکده المپیک برگزار می شود؛ از جمله فوتبال در ورزشگاه ومبلی و تنیس در ویمبلدون.
بلیت برای تمامی مسابقات و رویدادهای المپیک چه در شهر لندن و چه در شهرهای دیگر از روز ۱۵ مارس عرضه خواهد شد.
 

دانیال پارسی

عضو جدید
جوانی که میخواهد ۲ساعت درقطب شمال شنا کند+عکس

جوانی که میخواهد ۲ساعت درقطب شمال شنا کند+عکس

به گزارش آخرین نیوز به نقل از برنا، مهدی عاشوری، جوان ۲۷ ساله اهل شهسوار مازندران، چندین سال فعالیت ورزشی داشته؛ دو سال تکواندو، ۸ سال کشتی محلی و پانزده سال دو و میدانی؛ در مسابقات دو و میدانی استان تهران در سال ۱۳۸۲ مقام اول را کسب نموده و در سال ۱۳۸۵ در مسابقات المپیک دو چهارصد متر شرکت نموده و در سال ۲۰۰۱ در مسابقات بین المللی ادمانتون مقام دوم رشته سرعت را کسب نموده است.
در گذشته در تیم ملی کم بینایان بوده و امروز به مدد عمل جراحی چشم می تواند همه چیز را واضح ببیند.

عاشوری برای ثبت رکورد گینس چهار سال تمرین کرده و توانسته است سی و یک دقیقه در غار یخی در وسط یخ ها بماند و درباره تیم ملی نابینایان توضیح می دهد: یکی از چشم هایم با شماره ۲۹ و دیگری با شماره ۸ آسیب دیده بود و پس از یک عمل جراحی سنگین همه چیز را واضح می بینم و به همین دلیل تا زمانی که چشم هایم ضعیف بود در تیم نابینایان بودم و زندگی در آن زمان بسیار سخت بود.
قهرمان دو و میدانی درباره نظرات دیگران درباره کارهایش می گوید: خیلی ها با دیدن کارهایم روحیه گرفته اند و بسیاری را سراغ دارم که با دیدن فیلمم،سیگار را کنار گذاشته اند.
او درباره خطرهای کارهایش گفت:انجام این کارها بسیار خطرناک است. اگر فردی در این شرایط وارد شود، پس از گذشت دو دقیقه قلب او از کار می افتد و انجام این اقدامات حتما باید با تمرینات مداوم و با نظارت تیم پزشکی انجام گیرد و من هم چهار سال است که برای انجام این کارها تمرین می کنم.
مهدی عاشوری درباره تمایلش برای ثبت اسمش در رکوردهای گینس گفت: برای این کار با نمایندگان گینس مذاکره کردم و آنها گفته اند اگر بخواهیم برای ثبت رکورد به ایران بیاییم ۲۵ میلیون تومان هزینه دارد. مرد یخی هلندی یک ساعت و پنجاه دقیقه در آکواریوم یخی بوده است و من می توانم با تمریناتی که انجام داده ام بیش از دو ساعت و ده دقیقه را در آکواریوم یخی بمانم.

مرد یخی جوان درباره تمریناتش گفت: در ارتفاعات کوه های شاهان شهر و یکی از آبشارهای بلند آن تمریناتی کرده ام و می توانم بیش از دو ساعت در آب های سرد زیر صفر درجه بمانم و تنها به دلیل نبود تیم پزشکی نتوانستم این کار را انجام دهم.
درباره معنویتی که در تمریناتش دارد و به پشتوانه و توکل و توسل به اهل بیت (ع) تمرین می کند گفت: برای انجام این گونه اقدامات باید ایمان قوی داشته باشی و ذکر یا زهرا (س) در تمام تمریناتم است.
عاشوری بیشتر وقتش را برای ورزش اختصاص می دهد اما در کنارش نیز شغلی دارد و درباره آن می گوید: شغل من آشپزی است؛ اما معمولا خودم غذاهای سرد می خورم.

او درباره اقدام بعدی‌اش می گوید: می خواهم بیش از دو ساعت را در زیر یک آبشار هفتاد متری بایستم و توصیه می کنم هیچ کس این گونه کارها را انجام ندهند. این گونه اقدامات حتما باید با تمرینات و زیر نظر پزشک انجام گیرد. در کنارش هم باید ایمان داشته باشی. بدون ایمان نمی شود این کار را انجام داد. گزارشگرها و فیلمبردارهایی که به همراهم آمده بودند؛ همه‌شان ترسیده بودند و نمی توانستند جلو بیایند. کارهایی سخت تر از این کار را هم در نظر دارم. پیشنهاد داده ام دو ساعت در قطب شمال، شنا کنم و اگر شرایط این کار را برایم فراهم نمایند این کار را انجام می دهم.
درباره احساس‌اش پس از خروج از یخ ها(پس از یک ساعت) گفت: تا مدت بیست و پنج دقیقه هیچ چیز را احساس نمی کردم. در این فضا خدا به انسان نزدیک می شود. آب مهریه حضرت زهرا (س) است و هر کس در آب برود، پاک می شود.

تمام دستانم قرمز و خون در بدنم لخته شده بود و تنها با توکل به خدا توانستم از آب خارج شوم. جالب این است که زمانی که به خانه می رفتم ۴ یا ۵ بستنی خوردم.
درباره چگونگی پیدا شدن ایده هایش، درباره رفتن در غار یخی و درون آب های سرد زیر صفر درجه گفت: من اهل مازندران هستم و مدتی را صیاد بوده ام و ارتباطم با آب اینگونه است. آب سرد و ورزش، انسان را جوان نگه می دارد و همیشه نیز با آب سرد حمام می کنم.
مهدی عاشورایی درباره لقب‌هایی که به او می دهند گفت: دوستانم اسم من را «مرد یخی» گذاشته اند و کم کم مرا آدم فضایی هم صدا می کنند. اولین مرتبه ای که درون آب سرد رفتم ۵ دقیقه بود و با تمرینات بسیاری که داشته ام پس از ۴ سال این هفته، می خواهم بیش از دو ساعت در آب زیر صفر درجه همراه یخ بمانم.
مرد یخی جوان درباره انتظارش از مسوولان ورزش در ایران گفت: تا به حال هیچ کس از کارهایم حمایت نکرده اند. دوست دارم با ثبت رکورد در گینس، نام جمهوری اسلامی ایران و پرچم آن را نشان دهم. از مسوولان انتظار دارم تا یک تیم پزشکی برای کارهایم در نظر بگیرند و با تامین بودجه این کار، بتوانم این رتبه را در گینس به ثبت برسانم.
 
بالا