سایت های معتبر در زمینه مهندسی معدن

miner79

عضو جدید
تغییر آدرس persianblog.com به persianblog.ir

تغییر آدرس persianblog.com به persianblog.ir

سلام. با هک شده پرشی بلاگ آدرسها وبلاگها از persianblog.com به persianblog.ir تغییر یافت...در ضمن برای دانلود مقالات آموزشی که از وبلاگ من نقل شده است ، به وبلاگ http://miner79.persianblog.ir مراجعه کنید...
 

farzad001

عضو جدید
سايت كتاب معدن

سايت كتاب معدن

با سلام به تمام معدنچيان عزيز:gol:
من خودم يك معدنچي هستم و از شما دوستان خوبم تقاضاي يك سايتي راجع يه دريافت و فروش كتابهاي تخصصي معدن هستم. اگر كسي مي خواهد كمكم كند به ايميلم farzad.khm بفرستد.ممنونم:heart::gol::heart::gol::heart::gol:
 

Omid Taha

عضو جدید
معرفی سایت معدنی _ زبان فارسی

معرفی سایت معدنی _ زبان فارسی

سلام بروبچه های معدنی!
یک سایت مهندسی معدن می شناسم که تقریبا کاربردی و مفید فایده است.
حتما یک سر به سایت بزنید و با عضویت در آن از مزایای بسیار آن بهره ببرید
تار اختصاصی معدن، نرم افزارهای معدنی، کتاب، و ...
مرجع مهندسی معدن ایران http://www.minepedia.com/
 

majid jafarpoor

عضو جدید
سلام .
به زودی در این وبلاگم یک سری کتاب های معدنی قرار می گیره ...
و یک مرجع کامل رو معرفی می کنم.
http://osmadan.blogfa.com

مجید جعفرپور ...........کارشناس استخراج معدن
 

iraj20

عضو جدید
اینم واسه مقالات معدنی

اینم واسه مقالات معدنی

minepdf.blogfa.com
 

Ah_miner

عضو جدید
آدرس اينترنتي دانشگاه‌ها

آدرس اينترنتي دانشگاه‌ها

لطفً ملاحظه بفرماييد:
 

پیوست ها

  • آدرس اينترنتي دانشگاه ها.pdf
    48.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:

mohammad327

عضو جدید
اگه سایت در مورد معدن مکانیزه و تجهیزات مدرن روز دنیا می خواهی بیا داخل

اگه سایت در مورد معدن مکانیزه و تجهیزات مدرن روز دنیا می خواهی بیا داخل

این یک سایت کاملا جالب و آموزشی در مورد معدن مکانیزه زیرزمینی و تجهیزات مورداستفاده روز دنیا است
http://www.uow.edu.au/eng/longwall
یادت نرهthanks
 

mohammad327

عضو جدید
اگه سایت معدن مکانیزه زیرزمینی و تجهیزات لانگ وال می خوای بیا داخل

اگه سایت معدن مکانیزه زیرزمینی و تجهیزات لانگ وال می خوای بیا داخل

این آدرس http://www.uow.edu.au/eng/longwall/html/support_photo.html یک سایت دانشگاهی است که شیلد های مورد استفاده روز دنیا در معادن زیرزمینی درروش لانگ وال را نشان میده
thanks یادت نره
 
آخرین ویرایش:

madan-uk85

عضو جدید
مدرسه اینترنتی تبیان

مدرسه اینترنتی تبیان

موسسه فرهنگی و مدرسه آنلاین اینترنتی تبیان مطالب مورد نیاز و کتابهای درسی دبیرستان را در اختیار دانش آموزان عزیز قرار داده است که در این میان کتابهای درسی فنی حرفه ای نیز مشاهده میشود. در این بین از کتابهای فنی حرفه ای مطالب جالبی برای رشته های مهندسی به خصوص مهندسی معدن وجود دارد که آدرس اینترنتی این قسمت را برای شما در لینک زیر گذاشتم:

http://edu.tebyan.net/textbooks/list-04.htm
 

mostafa62

عضو جدید
یک وبلاگ معدنی پر محتوی

یک وبلاگ معدنی پر محتوی

یک وبلاگ در زمینه مهندسی معدن و صنایع معدنی (علوم زمین)
پر از مقالات و اخبار برای دانلود

www.mine-engineer.blogfa.com
 

madan-uk85

عضو جدید
www.madan-uk85.blofga.com

www.madan-uk85.blofga.com

سلام
وبلاگ خوبی بود . میتونین به وبلاگ ما هم سر بزنین
البته چند وقتی update نکردیمش ولی مطالبش واقعا" به درد بخوره...
www.madan-uk85.blofga.com

به سایت انجمن علمی مهندسی معدن دانشگاهمون هم یه سری بزنین. خوشحال میشیم
www.madanuk.com
 

m6788

عضو جدید
معرفی سایت

معرفی سایت

سلام دوستان کسی میتونه چند تا سایت بهم معرفی کنه که توش ماشین آلات صنایع معدنی رو همراه عکس و یا حتی فیلم و توضیحاتش داشته باشه؟
کلا چند مارک معروف از این ماشین آلات رو بهم بگیم ممنون میشم فکر کنم همشون باید سایتی داشته باشن
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
سایت های معتبر در زمینه مهندسی معدن



http://www.osmre.gov
این سایت به معرفی مرکز استخراج معادن سطحی می پردازد . معادن سطحی مد نظر این سایت همان مواد آلی می باشند که توسط گیاهان و درختان و همچنین حیوانات بوجود می آید . جمع آوری این مواد آلی بر طبق قانونی که در ایالات متحده به تصویب رسیده در آن کشور ممکن می باشد . در سایت به مواردی مثل INDEX مطالب ، راهنمای مطالب سایت ، امکان جستجو بر اساس KEYWORD ، برترین مقاله های منتشر شده ، تحقیقات و تکنولوژی این مواد و معدن ، اخبار و رویدادهای این نوع معدن کاری و آلبوم تصاویر .
http://www.infomine.com
ای سایت با نام GLOBAL INFO MINE به ارائه اطلاعات درباره موسسه تشکیل دهنده که به اطلاع رسانی در زمینه مهندسی معدن و استخراج مواد از معادن می پردازد اختصاص دارد . در سایت به مواردی برخورد می کنیم که می توان از : اخبار و گزارش رویدادها ، کشورهای تحت پوشش ، کتابخانه ، نقشه ها ، تکنولوژی معدن ، تجهیزات و امکانات به کار گرفته شده در معادن و معرفی مجلات تخصصی در زمینه مهندسی معدن و نیز امکان ثبت نام در سایت به عنوان خدمات این سایت نام برد .
http://www.smenet.org
این سایت به نام SME مربوط به جامعه مهندسان معدن و متالورژی می باشد . در این سایت اعضا می توانند به امکانات زیادی درباره اخبار و اطلاعات و همچنین مجلات و مقالات منتشر شده جدید دست پیدا کنند . اخبار صنایع ، رویدادهای موسسه ، انتشارات موسسه ، منابع اطلاعاتی و آموزش را می توان از جمله موارد خدمات این سایت به شمار آورد .
http://www.ausimm.com.au
این سایت متعلق به انجمن مهندسی معدن و متالورژی استرالیا می باشد . این سایت برای بالا بردن اطلاعات و آگاهی از موضوعات مورد علاقه اعضای آن در زمینه مهندسی معدن و متالورژی تشکیل شده است . در سایت می توان انتشارات موسسه ، قسمت های اطلاعاتی ، آموزش ، کنفرانس های برگزار شده و همچنین اخبار و رویدادهای سایت را مشاهده نمود .
http://www.mining-technology.com
سایت MINING-TECHNOLOGY سایتی است که از سال ۱۹۹۶ درباره مهندسی معدن و تکنولوژی های به کار گرفته شده در این صنعت به ارائه اطلاعات مشغول می باشد . در سایت امکانات SEARCH قرار داده شده است . همچنین می توان به مطالبی چون پروژه های صنعتی معدن ، INDEX اطلاعات موجود در سایت ، اخبار و رویدادهای موسسه ، تولیدات و خدمات ارائه شده و مجلات منتشر شده شرکت در این پایگاه اینترنتی دسترسی پیدا کرد .
http://www.saltinstitute.org/10.html
این سایت به معادن نمک می پردازد . در سایت می توان به اطلاعاتی درباره نمک و روش استخراج و تصفیه آن دست یافت . معادن زیر زمینی ، استخراج از آب شور با استفاده از نور خورشید را می توان در سایت مشاهده کرد و درباره آن به کسب مطالب پرداخت .
http://www.bmp.gl/E/E_index.html
سایت BMP مرتبط با جامعه مهندسی معدن و اکتشاف نفت می باشد که در این پایگاه اینترنتی به ارائه مطالب درباره مواردی درباره معادن و مخازن نفتی می پردازد . اطلاعاتی که در این سایت ارائه می شوند بر پایه فرمت PDF می باشد .همچنین مطالب ارائه شده در خصوص مکان های تاقدیس ها ، اخبار جدید ، معادن پرکار ، نفت و تکنولوژی های به کار گرفته شده می باشند .
http://www.solutionmining.org
سایت SMRI مربوط به انستیتوی تحقیقات معدن در امریکا می باشد . این سایت به ارائه اطلاعاتی درباره معادن و روش های کشف و استخراج مواد معدنی می پردازد . در سایت امکان جستجو ممکن می باشد ، همچنین آرشیو تحقیقات موسسه در اختیار بازدیدکنندگان قرار دارد ، رویدادها و اخبار سایت را نیز می توان در این پایگاه اینترنتی مشاهده کرد و به منابع اطلاعاتی نیز دسترسی داشت .
www.camiro.org
گروه تحقیقاتی صنایع ومعادن کانادا در این سایت به معرفی خود و فعالیت های انجام گرفته در آن موسسه می پردازد . در سایت می توان به زیر مجموعه های متالورژی ، معادن ، استخراج و LINK به سایت های مرتبط مراجعه کرده و درباره هر کدام به کسب اطلاعات پرداخت .
http://www.diamondregistry.com/world.htm
در این سایت با تولیدات معادن الماس دنیا آشنا می شویم . مقادیر الماس بدست آمده از کشورهای مختلف و اطلاعات فنی درباره محصولات استخراجی از معادن را در این سایت در دسترس خواهیم داشت . همچنین می توان به اخبار صنعتی درباره تکنولوژی های به کار گرفته شده در معادن الماس و اخبار و اطلاعات الماس در جهان دسترسی پیدا کرد .
http://www.minecost.com
سایت MINE COST به ارائه قیمت مواد معدنی در بازارهای بورس می پردازد . ارزش مواد معدنی که از معادن استخراج می شوند را می توان در این سایت مشاهده کرد. در سایت می توان خدماتی از قبیل انواع معدن ، منبع اطلاعاتی معادن ، امکان ثبت نام در سایت ، منحنی ها و چارت های قیمت و گالری تصاویر و امکان جستجو در مطالب سایت را دریافت کرد .
http://www.mine-engineer.com
سایت MINE-ENGINEER سایتی است که درباره اطلاعات مهندسی معدن به ارائه مطالب می پردازد . در سایت به مطالبی چون اطلاعات معدن ، مواد معدنی ، زغال سنگ ، روش های تصفیه مواد در معادن ، فیلم هایی از معادن مختلف ، LINK به سایت های مرتبط ، انتشارات سایت ، امکانات جستجو در سایت وچارت های مربوط به معادن مختلف برخورد می کنیم .
http://www.mininginformation.com
مجله MINING JOURNAL را می توان در این سایت مشاهده کرد . این ژورنال به ارائه اطلاعات درباره معادن ، محصولات معدنی ، تکنولوژی های جدید به کار گرفته شده در معادن و مطالب دیگر در زمینه مهندسی معدن می پردازد . در سایت امکان عضویت وجود دارد ، همچنین می توان کپی از نسخه موجو مجله را دریافت نموده و یا با ورود به آرشیو مجلات از نسخه های قبلی به کسب اطلاعات و دریافت کپی از آنها پرداخت . آخرین اخبار معادن را می توان در این مجله مشاهده کرد .
http://www.minewise.com.au
نرم افزار MINE WISE یک برنامه آموزشی شبیه سازی معادن می باشد که می تواند کاربردهای زیادی داشته باشد . امکانات چند رسانه ای نرم افزار این امکان را به کاربر می دهد تا آموزشی بهتر و واقعی تر داشت باشد . این نرم افزار برای دانشجویان رشته مهندسی معدن توصیه می شود .
www.intierra.com
سایت INTIERRA یک منبع اطلاعات و اخبار در زمینه مهندسی معدن می باشد . در این سایت می توان عضو شد و از خدمات آن استفاده نمود . این سایت خدماتی از قبیل LINK هایی به موسسات و سایت های مرتبط ، اخبار ، رویدادها ، نقشه هایی از مناطق معدنی و خبرنامه را به مراجعین خود ارائه می کند .
http://www.coalinternational.co.uk
سایت COAL INTERNATIONAL یک سایت روسی درباره زغال سنگ می باشد . در این سایت می توان به اطلاعاتی درباره زغال سنگ ، معادن آن ، معادن فعال ، معادن تمام شده و معادنی که هنوز از آنها بهره برداری نشده است دسترسی پیدا کرد .این سایت به دو زبان انگلیسی و روسی ارائه شده است . امکان SEARCH در این سایت برمبنای سه نوع KEYWORD ممکن است که اخبار ، تولیدات و شرکت ها را دربر می گیرد . در سایت می توان به منابع خبری ، ژورنال منتشر شده در موسسه ، امکانات SEARCH و تولید زغال سنگ دسترسی پیدا کرد .
http://www.poltegor-eng.com.pl/eng/uslugi0.htm
شرکت مهندسی POLTEGOR موسسه ای می باشد که در زمینه مهندسی معدن ، زمین شناسی ، جلوگیری از ضایعات در معادن ، ابزارآلات به کار گرفته شده در معادن و حفظ محیط زیست در اطراف معادن فعالیت دارد . در سایت می توان به اطلاعاتی درباره معادن روباز ، بررسی آب های زیر زمینی و هیدروتکنیک نیز دست پیدا کرد .
http://www.seas.columbia.edu/krumb
دپارتمان مهندسی زمین شناسی و بوم شناسی دانشگاه HENRY KRUMB در این سایت به معرفی فعالیت های خود می پردازد . در سایت می توان با برنامه های موسسه آشنا شد ، همچنین امکان آشنایی با دانشکده ها و اساتید موسسه فراهم آمده است . در ضمن می توان به منابع اطلاعاتی درباره منابع تحقیقاتی ، اخبار ، رویدادهای موسسه و انتشارات این دانشگاه در سایت دسترسی پیدا کرد .
http://www.engr.arizona.edu
این سایت مربوط به یک کالج مهندسی به نام AZENGINEERING می شود . موضوع اصلی و رشته اصلی این موسسه مهندسی معدن می باشد . در سایت می توان با این موسسه آشنا شده و درباره آن اطلاعاتی را کسب کرد . اطلاعاتی درباره موارد آکادمیک ، تحقیقات و مقالات ارائه شده در موسسه ، اطلاعاتی درباره اساتید و دانشجویان و تحقیقات به عمل آمده به صورت مشارکتی در این دانشگاه را می توان در این سایت مشاهده کرد .
http://www.egee.psu.edu
سایت PENN STATE یک مرکز اطلاع رسانی درباره رشته های مرتبط با زمین شناسی ، معدن و مهندسی استخراج مواد نفتی از زمین می باشد . در سایت می توان با مراجعه به هر کدام از رشته های ذکر شده و رشته های که در این رابطه در سایت ارائه شده اند به اطلاعاتی در رابطه با آنها دست یافت . در صفحه اول سایت اخبار و گزارشات رویدادهای به وقوع پیوسته در زمینه علوم مربوط به زمین را می توان مشاهده کرد .
http://www.mg.mtu.edu
این سایت مربوط به کالج مهندسی معدن در MICHIGAN می باشد . این سایت به ارائه مطالبی درباره اساتید ، دانشجویان ، اخبار و اطلاعاتی درباره مهندسی معدن ، برنامه های توسعه ، LINK های مختلف به سایت های مربوط و همچنین معرفی دپارتمان مهندسی معدن موسسه و دپارتمان متالورژی موسسه پرداخته می شود .
www.engr.uky.edu/mng/index.html
این سایت متعلق به دانشکده مهندسی معدن دانشگاه KENTUCKY می باشد . در سایت می توان به مطالبی درباره اساتید و دانشجویان این مرکز ، آموزش ، برنامه های آموزشی ، تحقیقات و مقالات ، سمینارها ، امکانات SEARCH وهمچنین LINK به سایت های مرتبط دسترسی پیدا کرد .
http://www.mines.edu/academic/mining
دانشکده مهندسی معدن دانشگاه COLORADO را می توانید در این سایت ملاقات کنید . در این سایت به مواردی چون آموزش ها ، لابراتوارها و آزمایشگاه ها ، اساتید و دانشجویان موسسه و مرکز تحقیقات دانشکده پرداخته می شود .
http://www.unr.edu/mines/mine-eng
دانشکده مهندسی معدن دانشگاه NEVADA به نام MACKAY در این سایت به معرفی خود می پردازد . این موسسه با هدف افزایش آگاهی و اطلاعات درباره معادن و منابع مواد معدنی بنا شده است و تا کنون متخصصان زیادی را تربیت کرده است . در سایت می توان با برنامه های آموزشی موسسه ، مهندسی تخصصی معدن ، دانشجویان و اساتید ، تحقیقات به عمل آمده در این دانشکده ، کتابخانه مهندسی معدن و همچنین LINK به سایت های مرتبط آشنا شد و در صورت لزوم از آنها بهره برد .
http://www.uaf.edu/sme/index.html
دانشکده مهندسی معدن دانشگاه ALASKA در این سایت به معرفی خود می پردازد . خبرنامه های دانشکده را می توان در سایت مشاهده کرد ، همچنین می توان به منابع تحقیقاتی و مقالات منتشر شده در این سایت دسترسی پیدا کرد .
http://www.isee.org
این سایت به انجمن بین المللی مهندسی انفجار تعلق دارد که یکی از زیر مجموعه های رشته مهندسی معدن می باشد . در این سایت می توان با عناوین دروس این رشته جالب آشنا شد ، انتشارات موسسه را دریافت کرد ، ژورنال هایی از انفجارهای کنترل شده زیر زمینی و رو زمینی را مشاهده کرد و همچنین با برنامه های این موسسه برای گسترش علمی مهندسی انفجار برای امنیت معادن و کارگران آشنا شد .
http://www.pitandquarry.com/pitandquarry
سایت PIT & QUARRY به معرفی ابزارآلات مورد استفاده در معادن شن و گودال های معدنی می پردازد . انواع ماشین های حفاری ، ماشین های بهره برداری ، انواع ماشین آلات حمل و نقل مواد استخراج شده را می توان در این سایت مشاهده کرد . همچنین می توان در سایت یک ژورنال تخصصی را به نام خود سایت مشاهده کرد . در سایت به اخبار و گزارش رویدادهای معدن نیز برخورد می کنیم و همچنین می توانیم این اخبار را از آرشیو که متعلق به زمان گذشته است نیز دریافت کنیم .
http://www.riu.com.au
سایت RIU که فراهم کننده اطلاعات مهندسی معادن می باشد در پایگاه اینترنتی خود به معرفی فعالیت های خود می پردازد . اعم فعالیت های این موسسه در راستای برگزاری کنفرانس های تخصصی درباره مهندسی معدن و انتشار مجلات و کتب مهندسی معدن می باشد .
http://www.mining-media.com/emj/index.html
در این سایت با ژورنال مهندسی معدن به نام E&MJ آشنا می شویم . این ژورنال اطلاعاتی درباره مهندسی معدن و موارد جنبی آن را به علاقمندان ارائه می کند . با عضویت در این سایت می توان به اشتراک مجله در آمد و آن را دریافت کرد .
www.miningrecord.com
این سایت با نام THE MINING RECORD یک منبع بین المللی خبری برای اخبار و رویدادهای مهندسی معدن محسوب می شود . اطلاعات درباره تولیدات و محصولات ، معادن جدید ، ایمنی در معادن و LINK به سایت های مرتبط صنعتی را می توان در سایت مشاهده کرد . همچنین خبرهای جدید این صنعت در این سایت به روزرسانی شده و همواره تازه می باشند . www.platinum.matthey.com/publications/index.php
سایت PLATINUM MATTEHY سایتی است که درباره پلاتین به ارائه اطلاعات می پردازد . پلاتین یکی از گران بها ترین فلزات است که به طلای سفید مشهور است . در سایت می توان مطالبی درباره این ماده پرارزش بدست آورد ، همچنین امکانات SEARCH این سایت را می توان به کمک طلبید و از آن برای جستجوی منابع اطلاعاتی دیگر مورد استفاده قرار داد .
http://me.smenet.org/issuelist.cfm
این سایت به جامعه مهندسی معدن و متالورژی و انفجار امریکا AIME تعلق دارد . در سایت می توان به مطالبی درباره مهندسی معدن دست یافت که از نتایج جدیدترین تحقیقات حاصل شده اند . همچنین مواردی مثل انتشارات موسسه ، کتاب های ONLINE ، ژورنال M&MP و مجله تخصصی مهدن موسسه به نام MINING را در این سایت مشاهده می کنیم . مطالبی چون امکانات آموزشی ، کتابخانه دیجیتالی ، اخبار و گزارش رویدادها ، کنفزانس ها و LINK های موجود در این سایت را می توان در پایین صفحه اصلی این سایت مشاهده نمود .
www.mining-media.com/ca/index.html
این سایت به معرفی مجله ای به نام COAL AGE می پردازد که درباره زغال سنگ ، کاربردهای آن در گذشته و حال به ارائه مطالب می پردازد . این مجله را می توان از طریق عضویت دریافت کرد . همچنین در این سایت می توان اطلاعاتی درباره مجله مورد بحث از دیدگاه متخصصان دریافت کرد .
http://www.msha.gov
این سایت مربوط به سازمان حمایت از کارگران در امریکا می باشد و به معرفی یکی از زیرمجموعه های این موسسه تحت عنوان حفاظت از کارگران و ایمنی در معادن می پردازد . حفظ ایمنی در معادن از جمله اعمال تصلی است که باید چه در هنگام حفر و چه هنگام بهره برداری باید رعایت گردد . در سایت می توان به انتشارات موسسه در این رابطه دسترسی پیدا کرد ، همچنین می توان قوانین حاکم بر ایمنی در معادن امریکا را در سایت مورد بازدید قرار داد . امکانات جستجوی قرار داده شده در این سایت امکان جستجو و یافتن مطالب مرتبط با ایمنی در معادن را فراهم می کند .
www.cdc.gov/niosh/mining
در این سایت با انستیتوی بین المللی ایمنی و سلامتی در معادن آشنا می شویم . در این سایت که با نام اختصاری NIOSH شناخته می شود می توان مطالب زیادی درباره مساله ایمنی فراگرفت . امکانات جستجو در سایت ، موضوعات مورد بررسی در سایت ، منابع اطلاعاتی و محصولات آموزشی سایت از جمله خدماتی می باشند که در این سایت ارائه می شوند . اخبار و گزارش رویدادها درباره ایمنی معادن ، انواع ایمن و ضد انفجار نورافکن برای معادن ، لباس های مخصوص ، ابزارهای تمیزکننده لباس و INDEX از مواردی که در سایت موجود می باشند را می توان در این پایگاه اینترنتی مشاهده نمود .
www.dep.state.pa.us/dep/deputate/minres/dms/dms.htm
در این سایت می توان با اداره ایمنی معادن عمیق آشنا شد . سایت به ارائه مطالبی درباره ابزارآلات مخصوص کار در اعماق زمین ، ابزار تهیه هوا ، تهویه مطبوع ، جلوگیری از حوادث ، تحقیقات به عمل آمده درباره مهندسی معدن ، منابع آموزشی ، آموزش های جلوگیری و مهار آتش سوزی در اعماق معادن ، خبرنامه منتشر شده در موسسه و آموزش کمک های اولیه در مواقع حوادث و بسیاری مطالب دیگر می پردازد .
www.safetymine.com
سایت معدن ایمن یا SAFETY MINE یک منبع اطلاعاتی و آموزشی درباره برقراری و حفظ ایمنی در معادن می باشد . این سایت با یک موتور جستجوی قدرتمند تجهیز شده است تا بتوان هرگونه مطلب مورد نظر را در آن جستجو کرد . همچنین مواردی چون آموزش ایمنی معدن ، هوا رسانی به اعماق معدن ، کمک های اولیه ، محافظت کارگران در برابر گرد و غبار ، ابزار آلات هشداردهنده الکترونیکی ، محافظت و تقویت سقف معدن و محافظت از آلودگی گاز و تخلیه امن گاز از معدن ، کنترل لرزش ها و بسیاری مطالب آموزشی دیگر را می توان در این سایت مشاهده کرد .
www.usmra.com
این سایت به انجمن کمک رسانی به حوادث معادن امریکا تعلق دارد . در سایت امکاناتی از قبیل امکان عضویت و امکانات جستجو قرار داده شده است . علاوه براین می توان به اخبار و گزارشات رویدادهای اتفاق افتاده در معادن را در این سایت مطالعه کرد . اخبار حوادث ، انواع حوادث در معادن ، انتشارات انجمن ، تصاویر کمک رسانی به معادن حادثه دیده و کتابخانه ای از LINK های مرتبط را می توان در این سایت مشاهده نمود .
www.surpac.com این سایت به معرفی نرم افزار تخصصی جدیدی در زمینه مهندسی معدن به نام SURPAC MINEX می پردازد . این نرم افزار از توانائی های بالائی برخوردار می باشد و می تواند ابزار مفیدی برای مهندسان معدن قرار گیرد . این نرم افزار با داشتن تصاویر و نقشه های ماهواره ای از سطح زمین در مناطق مختلف دنیا می تواند مکان و ابعاد و ظرفیت معدن را با آنالیز تصاویر ماهواره ای مشخص کند . همچنین با دادن اطلاعات مورد نیاز نرم افزار می توان به نتایج تحلیل های نرم افزار از معدن دسترسی پیدا کرد . در سایت اطلاعات بیشتری درباره نرم افزار آورده شده است و همچنین می توان نسخه نمایشی آن را DOWNLOAD کرد .
http://miningold.com
این سایت درباره طلا و معادن آن به اطلاع رسانی می پردازد . روش یافتن معادن طلا ، امکان جستجوی معادن طلای دنیا ، قیمت فلزات گران بها ، نحوه خالص سازی طلا در معادن ، نقشه های اطلاعاتی و پروژه های معادن طلا را می توان در این سایت مشاهده نمود .
www.icmj.com
در این سایت با ژورنال MINING JOURNAL آشنا می شویم . این سایت ( ژورنال ) به نحوه کشف معادن می پردازد . در سایت امکانات جستجو و ثبت نام قرار داده شده است . همچنین می توان خبرنامه ای را که به صورت الکترونیکی در این سایت منتشر می شود را دریافت کرد . اخبار و رویدادهای معدن در جهان را نیز می توان در سایت مطالعه نمود .
www.startprospecting.com
این سایت به آموزش شناخت و اصول جداسازی طلا از رسوبات رودخانه ای می پردازد . در سایت می توان به پنج فصل از یک خودآموز طلایابی دسترسی پیدا کرد و از آموزش های آن بهره برد .
www.e-goldprospecting.com
این سایت به رشته مهندسی معدن و گرایش اکتشاف معادن می پردازد و تمرکز آن بر روی معادن طلا می باشد . تاریخچه معادن طلا ، خواص شیمیائی طلا ، معادن معتبر طلای دنیا ، روش های تصفیه سنگ معدن طلا و بدست آوردن طلای خالص ، روشهای یافتن معدن طلا ، نحوه بهره برداری از معادن و مطالب آموزشی دیگری را می توان در این سایت فراگرفت .
http://envirolab.nrcan.gc.ca
این سایت به گروه منابع طبیعی کانادا تعلق دارد . در سایت به معادن و زباله

......
 
  • Like
واکنش ها: hirt

vahab_asefi

عضو جدید
دعوت می‌کنم برای آموزش دیدن و همین طور تولید آموزش، سری به وبسایت زمینو (ناشر فیلم‌های آموزشی علوم زمین) بزنید:
zamino.org
 
بالا