ساندویچ پانل چیست؟

hooman_haghighi

عضو جدید
ساندویچ پانل چیست؟
ساندویچ پانل
همانند پنجره و دیوارهای 2 جداره عمل می کند مواد سازنده آن ساختاری با کیفبت و سبک دارد زیرا از 2 لایه ورق فولادی تشکیل شده که بین آن فوم تزریق شده است که از جنس پلی اورتان با ساختار سلول بسته می باشد که یکی از بهترین عایق های حرارتی می باشد و به صورت سقفی و دیواری به کار می رود که ضخامت آن بین 4 تا 20 سانتی متر می باشد و با توجه به محیطی که در آن قرار است نصب شود متفاوت است. کاربرد آن بیشتر در مناطق مسکونی و ادارات، انبارها، ساختمانهای صنعتی و سردخانه ها می باشد.
از مزایای استفاده از ساندویچ پانل دیواری میتوان به سبک بودن آن اشاره کرد که عایقی در برابر صدا، گرما و سرما، مقاوم در برابر زلزله می باشد. قابل شتشو و کاملا بهداشتی و ضد قارچ و کپک است و به راحتی میتوتن کابهای برق و لوله هاب آب را از بین آن عبور داد. ساندویچ پانل سقفی آن بهترین گزینه برای ساختمان سازی می باشد که علاوه بر سبک بودن آن برای سقف عایق بسیار مناسبی برای صدا و رطوبت، گرما و سرما است. که هزینه کمی در بر دارد.



انواع ساندویچ پانل:

1- ساندویچ پانل دیواری سردخانه:

این نوع ساندویچ پانل به علت نگه داشتن سرما در سردخانه ضخامت آن 8 تا 20 سانتیمتر و به طول 1 تا 12 سانتیمتر متغیر است و بنا به کاربری آن تولید می شود و برای جلوگیری از شکستن پلی اورتان آن را بین 2لایه ورق فلزی ساندویچ کرده تا مقاومت آن بیشتر شده و دارای خواص مکانیکی مناسبی می شود.
2- ساندویچ پانل کارگاهی یا مسکونی:

این نوع ساندویچ پانل بیشتر در اماکن مسکونی، کارگاه ها دیواره های سوله های صنعتی به کار می رود و ضخامت آن بیت 4 تا 6 سانتیمتر است که برای مقاومت و استحکام با ایجاد شیارهایی روی آن باعث مستحکم شدن پانل می شوند.
 

roxana220

عضو جدید
ساندویچ پنل چیست؟
ساندویچ پنل از ترکیبات سبک و مرکبی تشکیل شده‌است که از دو طرف به دو لایه محدود شده‌است و در میان آن یک لایه عایق قرار دارد همانند یک ساندویچ همبرگر که نان آن همبرگر را از دو طرف پوشانده‌است. این عایق نرم و انعطاف‌پذیر است. ساندویچ پانل‌ها از موادی مانند پلی اورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه تولید می‌شوند.

کاربرد ساندویچ پانل

استفاده از ساندویچ پانل در انواع سرد خانه‌ها و صنایع برودتی دفاتر کارگاهی درمانگاه صحرایی سرویس بهداشتی نمازخانه و محیط آموزشی، تعمیرگاه سیار، پست نگهبانی، ویلاهای یک و دو طبقه- واحدهای امدادی در زمانهای بحرانی مانند زلزله ساخت انواع سوله، دیوار و سقف سالن‌های تولید، ساختمان‌های اداری و هتل‌ها، کانکس، کانتینرها کاربرد ساندویچ پانل در مخازن چند جداره، پوشش سوله انبارها، خانه‌ها و ویلاهای، ساندویچ پانل در صنایع، پوشش سوله، باشگاه و سرد خانه، واحدهای امدادی در زمانهای بحرانی مانند زلزله ساخت انواع سوله، مسکونی، انبار غلات، مدارس و درمانگاه‌های سیار، سردخانه گوشت و لبنیات، خانه‌های سیار و کاروان‌ها، استخرهای سرپوشیده و سالن‌های ورزشی، دیوار و سقف ساختمان‌های صنعتی، دیوار و سقف کاذب و دیوار تقسیم داخلی و اتاق‌های اداری در کارخانه‌ها می‌باشد. همچنین ساندویچ پانل‌ها کاربردهای گوناگونی دیگری هم در صنایع مختلف دارد ازجمله ساخت کانکس، کانتینر، کانکس‌های یخچال دار ثابت و متحرک، سازه و خانه پیش ساخته، کمپ‌ها اسکان موقت، سوله، سازه فلزی، سازه فضایی، انبار و بارانداز، مجتمع‌های ورزشی، کارخانه صنعتی و تولیدی، سردخانه‌های صنعتی و نیمه صنعتی.

کاربرد های
ساندویچ پنل

  • ساندویچ پانل سقفی و دیواری مخصوص سردخانه‌ها
  • ساندویچ پانل سقفی و دیواری مخصوص سالن‌های ورزشی
  • ساندویچ پانل سقفی و دیواری مخصوص سوله‌های صنعتی
  • ساندویچ پانل سقفی و دیواری مخصوص سالن کارخانه‌ها
  • ساندویچ پانل سقفی و دیواری مخصوص کانکس‌ها
  • ساندویچ پانل سقفی و دیواری مخصوص ویلاهای پیش‌ساخته
 
بالا