سازه گالوانیزه F47

azinkanaf

عضو جدید
سازه گالوانیزه F47




با قاطعیت می توان گفت که سازه F47 پر مصرفترین سازه در میان انواع سیستمهای ساخت و ساز خشک کناف می باشد . این سازه به خاطر مشخصات ظاهری دارای استحکام و مقاومت بالایی در مقابله با فشار و تحمل وزن سقف کاذب دارا می باشد .سازه F47 در انواع سقفهای کاذب کناف از جمله سقفهای ساده و انواع سقفهای دکوراتیو ،کاربرد دارد که بسته به تعداد و نوع پانل مورد استفاده ، تعداد سازه های F47 و فاصله بین آنها متفاوت خواهد بود .برای سقفهایی با طول بیشتر از 4 متر از رابط W برای اتصال دو سازه F47 به یکدیگر استفاده می گردد .بدیهی ست که قبل و بعد از رابط W ، سازه F47 را بوسیله آویز از سقف اصلی مهار کرد .


در سقفهای ساده کناف با سازه دو طرفه ، 2 ردیف سازه F47 قرار می گیرد . ردیف اول سازه F47 سازه باربر نام دارد . کلیه آویز ها از سقف اصلی به سازه باربر متصل می شوند و ردیف دوم سازه های F47 ، سازه پانل خور نام دارد که پانل های مورد استفاده از قبیل RG ( معمولی ) ، MR ( مقوم در برابر رطوبت ) ، FR ( مقاوم در برابر حریق ) ، FM ( مقاوم در برابر رطوبت و حرارت ) و یا AQUAPANEL ( پانل سیمانی ) به آن پیچ می شوند . دو ردیف سازه F47 باربر و پانل خور به وسیله کلیپس به یکدیگر متصل می شوند .در سقفهای با یک ردیف سازه F47 ، آویزها و پانلها تماما به یک ردیف سازه F47 پیچ می شوند .

سازه F47 در برخی از دیوارهای پوششی نیز قابل استفاده می باشد . به اینصورت که در کف و سقف اصلی نبشی L25 را نصب نموده سپس سازه F47 را به آنها پیچ می کنیم . بدیهی است جهت استحکام بیشتر و جلوگیری از حرکت کردن و به اصطلاح دل دادن دیوار ، باید سازه F47 هر 60 سانتیمتر بوسیله براکت به دیوار اصلی محکم شود .
در تولید سازه F47 از ورقی با ضخامت 0.4 تا 0.6 میلیمتر استفاده می گردد . طول سازه F47 ، 4000 میلیمتر ، عرض آن 47 میلیمتر و ارتفاع آن 17.5 میلیمتر می باشد .سازه F47 در بسته های 20 عددی بسته بندی می گردد و هر بندیل سازه F47 داری 20بسته می باشد .
جهت مقاوم سازی سازه F47 ، لبه های آن خم خورده و به صورت دوبل بروی هم قرار می گیرند . سازه F47 به واسطه این خمها به شکل "C" دیده می شود . بروی سازه F47 برجستگیهایی وجود دارد که باعث استحکام سازهF47 در مقابل تنشهای حاصل از کشش و فشار وزن سقف کاذب کناف می شود
 

azinkanaf

عضو جدید
سازه U36

سازه U36

سازه U36
این سازه به طول 4000 میلیمتر ، عرض 36 میلیمتر و ارتفاع 17 میلیمتر در بسته های 20 تایی تولید میگردد و هر بندیل آن بیست بسته می باشد . این سازه از ورق به ضخامتهای 0.5 لی 0.6 میلیمتر تولید می گردد . در اجرای سقفهای ساده و دکوراتیو کناف از سازه U36 به عنوان آویز استفاده می شود . آنرا به اندازه های مورد نیاز بریده ، از یک سمت به بست HT90 پیچ شده و در سمت دیگر آن کلیپس جهت اتصال به سازه F47 پیچ میشود . سپس HT90 را بوسیله تفنگ میخ کوب به تیرچه شلیک می کنند . در سقفهای گچی می توان از پیچ و رولپلاک استفاده نمود .





 

azinkanaf

عضو جدید
سازه L25

سازه L25

سازه L25
این سازه به طول 4000 میلیمتر ، عرض و ارتفاع 25 میلیمتر و در بسته های 20 عددی تولید می گردد . هر بندیل سازه L25 دارای 20 بسته می باشد . سازه L25 از ورق به ضخامت 0.5 الی 0.6 میلیمتر تولید می شود .به سازه L25 ، نبشی تراز نیز گفته می شود . این سازه در هنگام اجرای انواع سقفهای ساده ودکوراتیو کناف پس از آنکه خط تراز را بوسیله شلنگ تراز و یا تراز لیزری مشخص نمودند ، بروی دیوار محکم می گردد . این سازه غیر باربر بوده و به هیچ عنوان نباید وزن سقف بروی آن قرار گیرد . در هنگام اجرای سقفهای ساده یا دکوراتیو فاصله اولین سازه باربر F47 از این سازه ، حداکثر باید 10 سانتی متر باشد

 

azinkanaf

عضو جدید
سازه استاد ( C)

سازه استاد ( C)



سازه استاد ( C)
سازه استاد سازه اصلی در اجرای انواع دیوارهای کناف ، از قبیل دیوارهای پوششی ، دیوارهای تاسیساتی ، دیوارهای جداکننده و سیستم نمای خارجی می باشد . این سازه پس از نصب سازه رانر کف و سقف در داخل آنها قرار گرفته و و پانل مورد نظر ، بسته به سیستم انتخابی بروی آن پیچ می شود . در پشت سازه استاد سوراخهایی جهت عبور تاسیسات و سیم برق وجود دارد . جهت مقاوم سازی چهارچوب درها ، از سازه استاد به صورت دوبل استفاده می گردد . در بین سازه های استاد می توان از انواع عایقهای صوتی و حرارتی را قرار داد .جهت مقاوم سازی و استحکام بیشتر دیوارهای جدا کننده ، دو لایه پانل بروی یکدیگر قرار گرفته و به سازه استاد پیچ می شوند . سازه استاد به عرض 50 ، 70 و 100 میلیمتر . طول 3000 میلیمتر و ارتفاع 40 میلیمتر تولید می گردند . جهت قفل شدن سازه استاد در یکدیگر در اجرا دیوارهایی با ارتفاع بیشتر از 3 متر ، یک یال سازه استاد 2 میلیمتر کوچکتر می باشد .از سازه استاد در سقفها خود ایستا نیز استفاده می گردد . در سقفهای خود ایستا به جای استفاده از سازه F47 , U36 و L25 از سازه استاد و رانر استفاده می گردد . این نوع سقف در فضاهایی که امکان گرفتن آویز از سقف اصلی نمی باشد استفاده می گردد . این سقف در مکانهایی با عرض کمتر از 3 متر قابل اجرا می باشد .





 

azinkanaf

عضو جدید
سازه رانر (U)

سازه رانر (U)

سازه رانر (U)

از سازه رانر در اجرای انواع دیوار های پوششی ، جدا کننده ، تاسیساتی و نمای خارجی استفاده می شود . این سازه بروی کف و سقف محکم شده و سازه استاد درون آن قرار می گیرد . در هنگام اجرا ابتدا رانر کف را نصب نموده سپس بوسیله شاقول ، راتر سقف را نصب می نمایند . این سازه باربر نبوده و صرفا جهت هدایت سازه استاد مورد استفاده قرار می گیرد .این سازه به عرض 50 ، 70 و 100 میلیمتر ، طول 4000 میلیمتر و ارتفاع 30 میلیمتر از ورق به ضخامت 0.5 الی 0.6 میلیمتر تولید می گردد .



 

Similar threads

بالا