سازه های فلزی

maral55

مدیر بازنشسته
سلام دوستان
بعد از پیشنهادی که امیر عزیز داد تصمیم گرفتم یه تاپیک نقشه خوانی هم اینجا بزارم
تو تالار عمران که زیاد استقبال نشد!!
شاید خددا بخواهد و اینجا بهتر استقبال بشه
به هر حال به قول امیر سازه و معماری به هم پیوند دارند و معماران گذشته ما همگی هم معماری بودند و هم سازه رو طراحی می کردن به همین دلیل اسم تاپیک رو هم سازه و معماری گذاشتم

یه عکس از دیتیل بادبند های ساختمان اسکلت فلزی گذاشتم
منتظر هستم شما عزیزان شروع کنید اگر هم کسی شروع نکرد ناچارا مجبورم خودم شروع کنم !

http://www.www.www.iran-eng.ir/imagehosting/16804667ae28864dd.jpg
 

AMIR-ES

عضو جدید
همانطور که می دانید برای دفع نیروهای جانبی مخصوصا زلزله در اسکلت فلزی از بادبند استفاده می کنیم ، که قویترین و بهترین نوع آن ضربدری می باشد، اما خب گاهی وقتها بدلائل معماری ( مخصوصا درهاو بازشوها ) مجبور به استفاده از نوع K شکل یا دروازه ای ... می شویم ، که در بعضی موارد فقط بدلیل تغییر شکل بادبند با مصالح مشابه تا حدود 6/1 نیروی دفع شده کاهش می یابد.

نکته دیگر در مورد توزیع نیرو در طبقات می باشد که همواره از بالا به پایین مقدار آن افزایش می یابد،در این شکل هم پیدا است در طبقه بالا از 12 U ولی در طبقات پایین تر 14 U استفاده شده است.
اما در مورد صفحه های گوشه :
با یک فرمول ساده و ترسیم هندسی آن در اتوکد و بدست آوردن طول جوشکاری لازم جهت اتصال اعضا به گوشه ها این ابعاد بدست می آیند و حتما باید جوشکاری آن دقیق انجام شود ، و در این نقشه آنها را با تیپ بندی عددی 1 ، 2 ، 3 مشخص کرده است.
تنها اشکالی که در این نقشه وجود دارد در پایینترین طبقه مربوط به شکل اتصال صفحات به فونداسیون است ، زیرا در این طبقه این صفحات به روی صفحه ستون جوش می شوند و بعلت کوچک بودن صفحه ستون ورقها را با گوشه پخ زده بروی صفحه ستون جوشش می دهند و شکل ورقها مستطیل نیست.

مسئله دیگر مربوط به اتصال U ها به یکدیگر است که با قرار دادن لقمه هایی در بین دو U آنها را بشکل مقطع مستطیل توخالی بهم متصل می کنند ، ( اتصال پشت به پشت دو U غیر اقتصادی و اشتباه است ).
http://www.www.www.iran-eng.ir/f:/aes.bmp
 

maral55

مدیر بازنشسته
اولا
به به امیر جان واقعا سر صبح جمعه ای روحمو شاد کردیا خدا عمرت بده:D
توضیح کامل و خیلی خوبی بود.;)
با این وضع پیش بینی می کنم تاپیک مفید و آموزنده باشه امیدوارم همه شرکت کنن
خوب در ادامه توضیحات امیر می خواستم بگم که این بادبند ها دارای تیپ های مختلف هستن که این تیپی که من عکسشو گذاشتم تیپ 2 بود
در مورد لقمه که گفتی در این نقشه هم همین طوره عمل کرده دیتیلشو داده که میزارم
http://www.www.www.iran-eng.ir/imagehosting/16804668f6c8ef55b.jpg
در این عکس همون طور که میبینین از دو تا ناودونی یه برش زده و دیتیل رو کشیده.
بقیه توضحیات هم در مورد عکس خوب اندازه پلیت هایی که جوش داده رو به صورت طول و عرض و ضخامت داده مثلا پلیت 70 در 40 در 1 سانتی متر و بادبند ها هم که دیگه تشکیل شدن از دو تا ناودونی که از روبه رو به صورت یک مستطیل دیده میشن مثلا دو تا UNP 14 یا دو تا UNp 12 که به هم توسط یه اقمه وسط جوش داده میشن
در مورد اون اتصال که گفتی من هر چی گشتم دیتیلی پیدا نکردم نمی دونم جریانش چی هست
 

AMIR-ES

عضو جدید
[FONT='Arial','sans-serif']مارال جان [/FONT]
[FONT='Arial','sans-serif']ضمن تشکر از امتیازی که دادی و تکمیل توضیحات;)[/FONT]
[FONT='Arial','sans-serif']در مورد صفحه اتصال بادبند روی صفحه ستون:[/FONT]
[FONT='Arial','sans-serif']همانطور که می دانید ابعاد این صفحه ستون مثلا 50*50*1 سانتیمتر است، که ستون فلزی روی آن جوش داده می شود. حال برای اتصال صفحه بادبندها به روی فونداسیون نیاز به جوش این صفحه در قسمت پایین بروی صفحه ستون داریم، بر فرض این صفحات 70*40*1 باشد، یعنی در اتصال به فونداسیون نیاز به 40 سانتیمتر صفحه ستون برای جوش داریم ، درحالیکه صفحه ستون به طول 50 سانتیمتر با ستون جوش داده در وسط آن است. ( شاید حدود 15 سانتیمتر برای جوش بیشتر جا نداریم) [/FONT]
 
آخرین ویرایش:

maral55

مدیر بازنشسته
http://www.www.www.iran-eng.ir/imagehosting/1680466a6eeeb654f.png

عکسی از یکی از تیپ های ستون ها هست به اسم تیپ 1
همون طور که در نقشه مشخص هست این ستون دو تا تیر IPE 14 هست که فاصله آکس تا آکس تیر ها از هم 73 میلی متر هست و همون طور ارتفاع طبقات مختلف که در برش مشخص کرده
درموردد بادبند ها دیگه کسی نظری نداشت؟
 

AMIR-ES

عضو جدید
عکسی از یکی از تیپ های ستون ها هست به اسم تیپ 1
همون طور که در نقشه مشخص هست این ستون دو تا تیر IPE 14 هست که فاصله آکس تا آکس تیر ها از هم 73 میلی متر هست و همون طور ارتفاع طبقات مختلف که در برش مشخص کرده
درموردد بادبند ها دیگه کسی نظری نداشت؟
اول اینکه بطور کلی در طراحی دوبل 14 برای دو طبقه به بالا ضعیف است ، چه برسد به چهار طبقه ( البته برای اجرای ستونهای راه پله بد نیست ).
نکته دیگر راجع به جوشکاری و اتصال این دو ستون به یکدیگر است که همواره برای جلوگیری از تاب برداشتن ستونها ، جوشکاری را بصورت تکه تکه انجام می دهند ، مثلا 20 سانتیمتر جوش ، 30 سانتیمتر فاصله خالی ، دوباره 20 سانتیمتر جوش .....
البته در بعضی موارد با جوش دادن سرتاسری ورق بروی دو ستون ضمن تقویت ستون آنها را به هم متصل می کنند.
در نوع دیگر اتصال با قرار دادن فاصله بین دو ستون ( بیشتر به اندازه عرض یک ستون دیگر ) بوسیله تسمه یا ورق بصورت نردبانی یا سرتاسری دو ستون را بهم متصل می کنند.

نکته دیگر اینکه تمام نبشیها و اتصالات زیر پلها در روی زمین انجام می شود ، سپس هر ستون توسط جراثقال در جای خود قرار می گیرد.پس ما باید اختلاف ارتفاعها را برای هر ستون در تراز طبقات جهت اتصال نبشی زیر پلها دقیق معلوم کنیم.

قبل از نصب ستون بروی صفحه ستون باید در دو جهت X,Y بروی صفحه ستون محل دقیق ستون تعیین شود، ( بوسیله ریسمان کشی و جوش دادن یکطرف از نبشیهای پای ستون بروی صفحه ستون ) .
 

maral55

مدیر بازنشسته
با با بچه ها تو رو خدا بیاین تو این تاپیک شرکت کنید یعنی هیچ کس علاقه به سازه نداره؟
والا معماری که سر از مسائل سازه در نیاره حداقل تا حدی معمار موفقی نخواهد بود حالا از ما گفتن بودا
 

AMIR-ES

عضو جدید
با با بچه ها تو رو خدا بیاین تو این تاپیک شرکت کنید یعنی هیچ کس علاقه به سازه نداره؟
والا معماری که سر از مسائل سازه در نیاره حداقل تا حدی معمار موفقی نخواهد بود حالا از ما گفتن بودا
اگه یکنفر به عنوان معمار با سازه آشنا نباشه ، مثل نقاشیه که با ترکیب رنگها آشنا نیست ، یعنی هیچوقت نمی تونه اون چیزیرو که می خواهد خلق کنه فقط می تونه ایده و طرح بده ، و خب مسلما طراحیها هم زیر سوال می ره.
تمام شاخه های یک رشته ممکنه به مذاق همه خوش نیاد ولی نیاز به یادگیری آنها باشه.
من استاد دانشگاه تهران فارغ التحصیل از آلمان رو دیدم که کنسول و سازه کاملا اشتباه طراحی کرده بود که هر دانشجوی سال دومی هم می تونست کار اونو نقص کنه.
واقعا از خودتون پرسیدید چرا در ایران در یک زلزله بیش از 100000 نفر تلفات داریم ، ولی در ژاپن در منطقه ای شلوغتر فقط سه نفر خون دماغ؟؟؟؟؟؟

خلاصه مطلب اینکه :
اگه معمار هستید باید تو این زمینه هم کار کنید، وگرنه توقع پیشرفت زیادی از خودتون نداشته باشید، معماری رشته پارتایم نیست که هر وقت خواستید به اون بپردازید و هر وقت نه اونو بگذارید کنار، هر چی رو خواستید یاد بگیرید و هر چی رو نه، یاد نگیرید. و بدونید بهترین زمان یادگیری در دوران دانشجویی است ، نه سر کار .
با امید موفقیت برای همه عزیزان
 

maral55

مدیر بازنشسته
http://www.www.www.iran-eng.ir/imagehosting/16804670c91bf1a6f.jpg
خوب این هم یه نمونه دیگه از تیپ ستون ها که البته باید امیر جان زحمتش توضیحشو فکر کنم بکشه من زیاد سر در نیاوردم اون میلگردهای قطر 8 به فاصله 35 چی هستن رو ستون ها
 

maral55

مدیر بازنشسته
اگه یکنفر به عنوان معمار با سازه آشنا نباشه ، مثل نقاشیه که با ترکیب رنگها آشنا نیست ، یعنی هیچوقت نمی تونه اون چیزیرو که می خواهد خلق کنه فقط می تونه ایده و طرح بده ، و خب مسلما طراحیها هم زیر سوال می ره.
تمام شاخه های یک رشته ممکنه به مذاق همه خوش نیاد ولی نیاز به یادگیری آنها باشه.
من استاد دانشگاه تهران فارغ التحصیل از آلمان رو دیدم که کنسول و سازه کاملا اشتباه طراحی کرده بود که هر دانشجوی سال دومی هم می تونست کار اونو نقص کنه.
واقعا از خودتون پرسیدید چرا در ایران در یک زلزله بیش از 100000 نفر تلفات داریم ، ولی در ژاپن در منطقه ای شلوغتر فقط سه نفر خون دماغ؟؟؟؟؟؟

خلاصه مطلب اینکه :
اگه معمار هستید باید تو این زمینه هم کار کنید، وگرنه توقع پیشرفت زیادی از خودتون نداشته باشید، معماری رشته پارتایم نیست که هر وقت خواستید به اون بپردازید و هر وقت نه اونو بگذارید کنار، هر چی رو خواستید یاد بگیرید و هر چی رو نه، یاد نگیرید. و بدونید بهترین زمان یادگیری در دوران دانشجویی است ، نه سر کار .
با امید موفقیت برای همه عزیزان

ما که زبونمون مو در آورد از بس گفتیم مسئله سازه ای خیلی مهمه نمیشه یه معمار همین طوری برای خودش طرح بده بدونه اینکه بدونه این طرح از نظر سازه ای چه مشکلاتی داره و چه طور باید اجرا بشه
 

maral55

مدیر بازنشسته
http://www.www.www.iran-eng.ir/imagehosting/16804670f3a8895bc.jpg

خوب فکر کردم بد نباشه یه نقشه هایی هم از اسکلت بتنی بزارم البته خودم زیاد ازش سر در نمیارم امیدوارم امیر عزیز کمک کنه!
خوب توضیحات مقدماتی اینه که فکر می کنم این ستون تیپ یک باشه در یه اسکلت بتنی البته جاهای که ازش برش زده یه نظرم باید پل ها باشن
امیر جان لطف می کنی در مورد این توضیح بیشتری بدی؟
 

maral55

مدیر بازنشسته
http://www.www.www.iran-eng.ir/imagehosting/16804670f5ab6307b.jpg
این هم برش های 1 , 2 , 3, هستن که در نقشه بالایی زده بود
 

AMIR-ES

عضو جدید
این نقشه مربوط به سه ستون 1-2-3 می باشد ، که عرض آنها 30 سانتیمتر است.
در نقشه بتني تمام اسکلت اعم از تير يا ستون بوسيله ميگرد و بتن بصورت يکپارچه اجرا مي شوند ،و کنترل و اجرای آن بهتر از سازه های فلزی می باشد.
هامنطور که می دانید در سازه بتنی چیزی به نام صفحه ستون وجود ندارد و بجای آن یکسری میلگرد بعنوان ریشه از فونداسیون بیرون می زند.
بعلت تغيير نيروي برشي در طول تير وستون ميزان خاموت گذاري در بين تیردو ستون و طول خود ستونها متغيير است ، زيرا نقش خاموت تحمل برش است ، در ستونها در محلهای اتصال به طبقات و فونداسیون و در تیر ها در دو سر آن می باشد.
شلوغی پایین نقشه مربوط به خاموت گذاری تیر است ،مثلا در تير 200 سانتيمتري در ابتدا و انتهاي تير به طول 60 سانتيمتر خاموتها داراي تراکم بيشتري هستندو نوشته شده 6@10cm میلگرد 6 ولی در وسط دهانه تراکم این میلکردها کمتر است.و فاصله میلگردها 20 سانتیمتر شده است.
در بالا و پایین مقطع تیر یکسری میلگرد طولی ثابت داریم که در وسط یا انتهای دهانه ها و در بالا یا پایین مقطع آنها را تقویت می کنیم، مثلا در مقطع 2-2 سه میلگرد 16 سرتاسری داریم که در بالا با یک میلگرد 16 اضافی تقویت شده است ، که البته طول میلگرد تقویت را باید معلوم میکرد.
البته طول این تقویتها ممکن است کوچکتر از کل تیر باشد، و یا مقطع سرتاسری باشد.
خب یکسری نقشه مشابه از خودم می گذارم ، حالا هر کسی هر توضیحی می تونه بده.
 

AMIR-ES

عضو جدید
http://www.www.www.iran-eng.ir/[IMG]http://www.www.www.iran-eng.ir/[URL=http://freeshare.us][IMG]http://m1.freeshare.us/151fs493218.jpg[/URL][/IMG][/IMG]
 

AMIR-ES

عضو جدید
این هم یک نمونه دیگر از خاموت گذاری و اجرای ریشه ها
دقت کنید سه عدد خاموت زیر فونداسیون حتما باید اجرا شود.
طول ریشه ها عموما حدود 210 سانتیمتر است.
در تراز سقفها حدود 80 سانتیمتر بالاتر و پایینتر از سقف ، خاموتها فشرده تر می شوند.
بعلت تیپ بودن نقشه طول فونداسیون متغییر (var ) است.
http://www.www.www.iran-eng.ir/[URL=http://freeshare.us][IMG]http://m1.freeshare.us/151fs494631.jpg[/URL][/IMG]
http://www.www.www.iran-eng.ir/[URL=http://freeshare.us][IMG]http://m1.freeshare.us/151fs495284.jpg[/URL][/IMG]
 

AMIR-ES

عضو جدید
خوب توضیحات مقدماتی اینه که فکر می کنم این ستون تیپ یک باشه در یه اسکلت بتنی البته جاهای که ازش برش زده یه نظرم باید پل ها باشن
امیر جان لطف می کنی در مورد این توضیح بیشتری بدی؟
مارال جان B مخفف إٍَBEAM بمعنای تیر است.
و برای تکمیل بحث :

C مخفف column بمعنای ستون

R مخفف ROOT بمعنای ریشه

RC مخفف ROOTS COLUMNS بمعنای ریشه ستونها

RAINFORCEMENT بمعنای میلگرد گذاری

VAR مخفف variance بمعنای متغییر

T&B منظور همان top و bottom است.

SHEAR WALL بمعنای دیوار برشی:D:smile::(:confused:
 

maral55

مدیر بازنشسته
http://www.www.www.iran-eng.ir/[IMG]http://www.www.www.iran-eng.ir/[URL="http://freeshare.us"][IMG]http://m1.freeshare.us/151fs493218.jpg[/URL][/IMG][/IMG]

مرسی امیر جان خیلی ممنون بابت همکاریت و توضیحات خیلی مفیدت.
خوب اول از همه این تیر ها یا پل ها ؟ 40 در 40 هستن کنار ستون ها یه چیزی هست که نوشته 5 سانتی متر نمی دونم چیه
در اون تیری که طولش 560 هست در گوشه سمت چپ دو تا میلکرد تقویتی 18 هست به طول 170 و در پایین یه میلکرد 18 هست به طول 500 ساتی متر در وسط و بالا دو تیر 3 تا میلکرد 18 هست به طول 300
در تیر 260 فکر کنم دو ردیف سه تایی ملگرد 18 هست

اون چیزی که پاین نوشته زیر تیر 560 به نظرم باید مربوط به خاموت هایی باشه که در طول تیر هستن که 8 تا میلکرد 8 به فاصله 10 سانتی متر در هر دو طرف تیر و در وسط هم میلگرد 8 به فاصله 20 سانتی
تعدادشو نگفته فکر کنم
خوب یاد گرفتم؟:surprised:
 

maral55

مدیر بازنشسته
http://[URL="http://freeshare.us"][IMG]http://m1.freeshare.us/151fs493894.jpg[/URL][/IMG]

در این نقشه آکس تا آکس ستون ها 3 متر هست یه تیر داریم که عرض 40 سانتی متر هست و ارتفاعش هم 90 (چه ارتفاع زیادی تو سقف خیلی آویز داریم که)
در بالا و پایین تیر دو ردیف 6 تایی میلگرد داریم که در برشی که زده شده ردیف بالا رو با خط چین نشون داده که قطر این میلگردا 18 هست
در ارتفاع تیر هم از بالا تا پایین 6 تا ملگرد 14 داریم که سه تا سمت راست و سه تا سمت چپ هستن و به فاصله 20 سانتی هستن از هم
در مورد خاموت ها در گوشه سمت راست و چپ تیر 7 تا میلگرد 10 داریم به فاصله 15 و در وسط هم میلگرد 10 به فاصله 25 نمی دونم تعداشو چرا نگفته
 

AMIR-ES

عضو جدید
خوب اول از همه این تیر ها یا پل ها ؟ 40 در 40 هستن کنار ستون ها یه چیزی هست که نوشته 5 سانتی متر نمی دونم چیه
در اون تیری که طولش 560 هست در گوشه سمت چپ دو تا میلکرد تقویتی 18 هست به طول 170 و در پایین یه میلکرد 18 هست به طول 500 ساتی متر در وسط و بالا دو تیر 3 تا میلکرد 18 هست به طول 300
در تیر 260 فکر کنم دو ردیف سه تایی ملگرد 18 هست

اون چیزی که پاین نوشته زیر تیر 560 به نظرم باید مربوط به خاموت هایی باشه که در طول تیر هستن که 8 تا میلکرد 8 به فاصله 10 سانتی متر در هر دو طرف تیر و در وسط هم میلگرد 8 به فاصله 20 سانتی
تعدادشو نگفته فکر کنم
خوب یاد گرفتم؟:surprised:
آفرین ، کاملا درست توضیح دادی:cool::)،
اون فاصله 5 سانتیمتر مربوط به ابتدای خاموت گذاری است که به لحاظ اجرایی رعایت می شود.
در سرتاسر دو تیر دو ردیف سه تایی میلگرد 18 در بالا و پایین وجود دارد که فقط در یک قسمت ذکر شده است.
وقتی فواصل خاموت گذاری دقیق معلوم باشد ، نیاز به معلوم کردن تعداد آنها نیست.

در مورد اون تیر عمیق : مربوط به تراز بین سقف یک طبقه مسکونی با سقف پارکینگ است، و کل این تیر در دیوار مخفی می شود.;)
 

maral55

مدیر بازنشسته
خیلی ممنون امیر جان
چند تا عکس دیگه میزارم که از پلان فونداسیون و ستون گذاری و تیرریزی همین نقشه بتنی هست
http://www.www.www.iran-eng.ir/imagehosting/1680467268becd58c.jpg

http://www.www.www.iran-eng.ir/imagehosting/1680467268bf29ff6.jpg

http://www.www.www.iran-eng.ir/imagehosting/1680467268bf7fe9d.jpg
 

maral55

مدیر بازنشسته
یکسری توضیحات در پایین نقشه نوشته بود که فکر کردم بهتر باشه اونها رو هم بررسی کنیم

http://www.www.www.iran-eng.ir/imagehosting/1680467271665a15f.jpg
 

maral55

مدیر بازنشسته
این جزییات فونداسیون 1 هست در نقشه بتنی که پلان فونداسیونشو گذاشتم

http://www.www.www.iran-eng.ir/imagehosting/1680467271651be7e.jpg
 

maral55

مدیر بازنشسته
خوب فکر کردم این همه مطلب از بادبند گفتیم بد نیست چند تا عکس از بادبند ها در اسکلت فلزی هم بزارم

http://www.www.www.iran-eng.ir/imagehosting/1680467273bf38040.jpg

http://www.www.www.iran-eng.ir/imagehosting/1680467273bfb9a1a.jpg

http://www.www.www.iran-eng.ir/imagehosting/1680467273c0150d6.jpg
 

maral55

مدیر بازنشسته
این عکس یکی از تیپ های بیس پلیت در اسکلت فلزی هست

http://www.www.www.iran-eng.ir/imagehosting/16804672752b33157.jpg

اندازه بیس پلیت رو داده که 500 در 500 در 20 میلی متر هست
N=6 نمی دونم چی بوده
7 تا سوراخ به قطر 28 در این بیس پلیت هست که بولت های به قطر 26 داخل اون قرار میگرن
که فاصله مرکز سوراخ ها رو هم تا گوشه های بیس پلیت داده
دو تا پلیت 450 در 300 در 10 میلی متر هم به ستون ها جوش داده شده و بعد 4 تا پلیت به شکل ذوزنقه هم به این پلیت ها جوش داده شده که نمی دونم اسمشون چیه
 

maral55

مدیر بازنشسته
در این بیس پلیت تفاوتی که ایجاد شده اینکه ستون در وسط بیس پلیت نیست

http://www.www.www.iran-eng.ir/imagehosting/16804672770462cd3.jpg
 

maral55

مدیر بازنشسته
در این بیس پلیت
به جای اون پلیت های ذوزنقه 4 تا نبشی اضافه شده

http://www.www.www.iran-eng.ir/imagehosting/1680467277aaf076d.jpg
 

AMIR-ES

عضو جدید
این عکس یکی از تیپ های بیس پلیت در اسکلت فلزی هست

http://www.www.www.iran-eng.ir/imagehosting/16804672752b33157.jpg

اندازه بیس پلیت رو داده که 500 در 500 در 20 میلی متر هست
N=6 نمی دونم چی بوده
7 تا سوراخ به قطر 28 در این بیس پلیت هست که بولت های به قطر 26 داخل اون قرار میگرن
که فاصله مرکز سوراخ ها رو هم تا گوشه های بیس پلیت داده
دو تا پلیت 450 در 300 در 10 میلی متر هم به ستون ها جوش داده شده و بعد 4 تا پلیت به شکل ذوزنقه هم به این پلیت ها جوش داده شده که نمی دونم اسمشون چیه
خب n=6 مربوط به تعداد این تیپ از صفحه ستون در نقشه است.
قطر 20 میلیمتر نسبتا بالا است ، عموما 12 برای دو طبقه جواب می دهد.
دو تا پلیت 450 در 300 در 10 میلی متر به منظور توزیع تنش در محل اتصال به فونداسیون است، و همچنین برای جلوگیری از جوشکاری فشرده در یک مقطع ستون، اما ورقهای ذوزنقه ای ممکن است به صورت مثلثی ( لچکی پای ستون ) هم استفاده شوند ، و ممکن است در پای ستون از نبشی بهمراه ورقهای مثلثی داخل آن نیز استفاده شود.
همانطور که مارال عزیز گفته ، 2 میلیمتر برای فاصله مونتاژ در اتصالات پیچ ها استفاده می شود.
 

AMIR-ES

عضو جدید
خوب فکر کردم این همه مطلب از بادبند گفتیم بد نیست چند تا عکس از بادبند ها در اسکلت فلزی هم بزارم



http://www.www.www.iran-eng.ir/imagehosting/1680467273bfb9a1a.jpg
اتصالات بادبندهای ضربدری در گوشه ها فوق العاده مهم تر از وسط است ، زیرا اصل تنشها در محل اتصال تیر به ستون و بادبند در گوشه ها اتفاق می افتد، ولی صفحه اتصال وسط و جوشهای آن فقط نقش هماهنگی حرکت را بعهده دارند و حتی ممکن است نیاز به جوشکاری کامل هم نداشته باشند. ( در اجرا همه تا جا داره هی این صفحه وسطو جوشکاری می کنند؟؟؟؟؟ ).
همانطوریکه در این شکل پیداست ، صفحه اتصال پایینی بصورت مستطیل است ، که در نتیجه یک قسمتی از پایین آن در هواست ، و بلا استفاده است، و درست آن به شکل ذوزنقه است( شکل زیر ).
http://www.www.www.iran-eng.ir/[URL=http://freeshare.us][IMG]http://m1.freeshare.us/151fs646116.jpg[/URL][/IMG]

این چاله هم که تابلو است، مربوط به چاله آسانسور است.

برای دوام بیشتر اسکلت فلزی باید آن را ضد زنگ هم زد.

صفحه ستونهایی که بادبند روی آنها جوش می شوند ، در خیلی از موارد دارای 6 یا 8 بولت می باشند.
 

maral55

مدیر بازنشسته
خیلی ممنون امیر جان
ممکنه در مورد پلان تیرریزی و جهات تیرریزی و اینجور چیزا توضیح بدین؟
 

Similar threads

بالا