ساخت پانسمان فوری کاهش درد دندان

rouzbeh..

عضو جدید
دندان درد یکی از بدترین دردهایی است که میتواند به سراغ هر کسی برود. از آنجا که عصب های زیادی در ریشه دندان وجود دارند و مستقیما به مغز هدایت میشوند. درد دندان را غیر قابل تحمل میکند.

محققان کشورمان موفق به ساخت پانسمانی فوری شده اند که درد دندان را خیلی سریع تسکین میدهد. این پژوهشگران با استفاده از هیدروکسید کلسیم نوعی پانسمان تولید کنند که نه تنها دردهای دندانی را کاهش می‌دهد، بلکه قابلیت ضدپوسیدگی نیز دارد.



پژوهشگران مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی زنجان که سازنده این پانسمان هستند. در خصوص نحوه کار و روش استفاده از آن اینگونه توضیح داده اند:

قسمتی از این چسب پانسمان فوری دندان از موادی مانند اوژنول، زینک اکسید، لیدوکائین هیدرواکسید کلسیم،‌ گچ پانسمان و فویل تشکیل شده، به علاوه بخش دیگری از این پانسمان متشکل از مواد تکسین‌ دهنده و ضد درد،‌ ضد التهاب و ضد پوسیدگی است.

قابل ذکر است که این پانسمان مایع نیست که با بذاق دهان ترکیب شود و به معده شخص استفاده کننده برود. این محصول در محل معین قرار داده شده و فویل روی آن را حالت می‌دهد و بیمار با کمی فشار فک قادر خواهد بود فویل را از روی آن بردارد.

این چسب پانسمان دندان داخل یک محفظه حباب مانند قرار دارد. پس از خارج شدن از محفظه ده دقیقه طول میکشد تا سخت شود. حتی بعد از یک ساعت شخص میتواند غذا را با آن بجود بدون اینکه دردی احساس کند.
 
بالا