ساخت آنلاین عکس های HDR

Sarp

مدیر بازنشسته
شاید تا بحال اسم عکس های HDR به گوشتان خورده باشد، عکس هایی که ترکیب رنگ و کنتراست آنها به شدت خیره کننده و زیباست. کلمه HDR مخفف کلمه های High Dynamic Range بوده و برای ساخت اینگونه عکس ها می بایست سه عکس در شرایط روشنایی (Image Brightness) متفاوت (تاریک ، معمولی ، روشن) گرفته شود و سپس بوسیله ی نرم افزار های گوناگون با یکدیگر ادغام شوند.



برای گرفتن این عکس ها درون دوربین دیجیتال خود می بایست، روشنایی دوربین را بحالت دستی برده و تنظیمات Image Brightness (EV) آن را در تاریک ترین، روشن ترین و نرمال ترین حالت قرار داده و با هر کدام از این حالت ها یک عکس تهیه کنید.



اما سایتی که امروز قصد معرفی آن را داریم، وظیفه ی ترکیب عکس های HDR را بر عهده دارد، به گونه ای که سه عکس مورد نظر (که در شرایط نوری مختلف تهیه شده اند) را تحویل گرفته و عکس HDR را تحویل به ما می دهد.
تنها کافیست که از منظره ی دلخواه خود عکس های مورد نظر را تهیه کنید. سپس به سایت YoHDR رفته و عکس ها را آپلود کرده و عکس HDR را تحویل بگیرید.


پ.ن ۱: نرم افزار های زیادی برای ترکیب عکس های HDR وجود دارند، ولی در صورتی که قصد ساخت عکس های HDR را بدون دردسر دارید مسلماً YoHDR گزینه مناسبی برای شماست.
پ.ن ۲: در صورتی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ی کار HDR و نحوه گرفتن عکس های آن دارید مطلب زیر را مطالعه کنید.

تصاویر HDR عکس های غیرواقعی یا خیلی واقعی
 

Similar threads

بالا