ساختن روبات ساده

masoma rasuli

عضو جدید
سلام دوستان من میخام برای یه بروژه ام یه روبات ساده یسازم که فقط بتونه راه بره و به حهات مختلف و بشه با یه وسیله کنترولش کرد از یه مسیری میشه راهنمای کنید باید به خاطر ساخت ان باید چه چیزهایی یاد بگیرم و کدام برنامه مهم است ؟؟؟ لطفا کمکم کنید
 

فریار.ش

عضو جدید
من حدس میزنم منظوورتون از کنترل کنترل خودکار (aotonomus) نباشه که در غیر این صورت کار به هیچ وجه ساده نیست، با توجه به توضیحات شما برای ساخت یک ربات کنترل از راه دور با کنترل موقعیت در صفحه x-y (یا کنترل سرعت که به مراتب ساده تر است) باحتیاج به دانش پایه ای مکانیک (برای محاسبه میزان کشش (traction) ارتبات دور موتو و سرعت ربات ، تعادل ربات و دینامیک سیستم(مدل ریاضی سیستم برای پیاده سازی کنترلر) و...) احتیاج دارید و کمی بیش از این مقدار به دانش الکترونیکی برای:ساخت مدارهای مورد نیاز احتیاج دارید.
توضیح بیشتر:
برای این پروژه در درجه اول به یک کنترل کننده مرکزی احتیاج دارید(میکرو کنترلر) ای وی ار به نظر انتخاب خوبی میآید
سنسورشتاب سنج که بتوانید از خروجی ان برای بدست اوردن استیت های سیستم(حالاتسیستم) استفاده کنید.
کنترل با استفاده از کنسول رادیویی بنظر با توجه به گفته های شما مننطقی نیست پس کنترل توسط دکمه هایی که با سیم به یک کنسول در دست شما به میکروکنترلر متصل شده انجام میگیرد بهتر است.
موتور چرخ ها شاسی گیربکس ترانسیستور (شاید ای سی )لازم با توجه به ابعاد و وزن ربات(نوع موتور) و...
دینامیک سیستم را استخراج کنید-کنترلر را طراحی کنید(پی ای دی-فضای حالت و یا...)-شاسی را بسازید-برد کنترل را بسازید و با سنسور متصل کنید- کنترلری که طراحی کردید در برنامه میکروکنترلر بارگذاری کنید.

ساده تر؟
احتیاج به طراحی کنترلر ندارید پس از لحاظ مکانیکی کار بسیار ساده تر میشود... سنسور شتاب سنج نیز در نتیجه حذف میشود. تنها کنسول کنترلی که در دست اپراتور قرار میگیرد به میکروکنترلر متصل کنید و موتور ها را نیز توسط ترانزیستور به میکروکنترلر متصل کنید.
 

iranlaw

عضو جدید
سلام دوستان ببخشید کسی میدونه با چه زبانی برای ربات نویسی اسون تره
 

Similar threads

بالا