ساختمان های اداری Office Buildings

وضعیت
موضوع بسته شده است.

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
با سلام

این تاپیک رو برای موضوعات ِِ " فصاهای اداری " افتتاح میکنیم ، و از این به بعد ، این موضوعات را در اینجا خواهیم گذاشت .

لازم به ذکر است که سایر تاپیک های مفید و خوبی که در تالار درباره ی "فضاهای اداری" هستند را به اینجا انتقال داده می شوند .

امیدوارم این رویه ، گامی مفید و مثبت ، برای هدفمند کردن موضوعات ، و نظم عمومی ِ تالار ِ معماری جهان باشد.



قوانین این تاپیک :

1- لطفا ،در "عنوان پست ِ خود" ، نام ِ مکانی را که می خواهید ارائه کنید ، بنویسید .

2- به خاطر احترام به قانون ِ کپی رایت ، "ذکر ِ منبع" را فراموش نفرمایید .

3- عکسها را از سایتهای معتبر "آپلود" کنید، تا پست ها بعد از گذشت ِ زمان ، دچار مشکل نشوند .

4- لطفا از دادن ِ پست های بی ارتباط با موضوع (اسپم) اکیدا خودداری نمائید .
.
.
.

موفق و پیروز باشید...:gol:
 
آخرین ویرایش:

EA.Designer

عضو جدید
یک دفتر کار مدرن در پاریس

دفتر PONS + HUOT توسط Christian Pottgiesser طراحی شده است. این دفتر به جای اتاق های مکعبی و چهار گوش دارای گنبدهای شفاف شیشه ای است که محیط و فضای کار هر کارمند را تشکیل می دهد.​




















منبع: persiangfx
 

**mahsa**

کاربر بیش فعال
دفتر کار رِد تَون از Taranta Creation



دفتر شانگهایِ استودیو معمار چینی Taranta Creation بازتابی ازفرایند خلاق مداوم در داخل استودیو است . تارانتا کرییشن ، این فضا با نام دفتر Red Town را برای کارمندان خود طراحی کرده . این نوع تفسیر رسمی از فضای اداری ، گرده افشانی متقابل را بین پروژه ها و رشته های مختلف ترغیب می کند . طبقه فوقانی مانند یک میز کار پیوسته ساخته شده که چهار حفره برای فضای نشستن ازدرون آن جدا شده و به عنوان یک فضای کار از طراحان دعوت می کند تا از فضا برای راه رفتن ، طراحی ، ملاقات ، مدل سازی ، فکرکردن ، تهیه پیش نویس ، نشستن و استراحت استفاده کنند . دو طبقه توسط یک ساختاری شبیه به "قطره آب" که راه پله درون آن قرار گرفته ، به هم متصل می شوند که از درون با رنگ قرمز و در بیرون با رنگ نقره ای پوشیده شده است .







 

**mahsa**

کاربر بیش فعال
ایگو آفیس از معماران دیپ



فتر جدید ایگو در پکن از معماران دیپ dEEP در تضاد با تیپولوژی آفیس می باشد . همانطور که برخی ها استدلال می کنند ، فرم تابع عملکرد است . در مقابل ، آنچه که می توان تجربه کرد ، جریان فرم بوده و گردشی که توسط یک توالی سلولی تولید می شود . ساختار سلولی ، یک محیط اداری متجانس ایجاد میکند در حالی که به کار رفتن عملکرد های متغیر در کنار هم ، درتیپولوژی یافت نمی شود . دفتر پکنِ ایگو ، فضایی برای بحث های باز و تصمیم گیری های توافقی است ؛ دفتری که در آن ایده ها می توانند آزادانه از خصوصی به عمومی و از سلول به سلول جریان یابند . مسیرها در اطراف هسته ساختمان ، پیچ و خم دار بوده و در قسمت هایی دارای برجستگی هایی می باشد تا عملکردهای مختلف را در اطرافش فراهم کند . میز پذیرش دارای موج هایی مایع مانند می باشد . عملکرد هر سطح بیانگر یک گرادینت است ، جایی که دیوارها برای تبدیل شدن به سقف یا کف جریان دارند و ایجاد غشاء سلولی می کنند . سلول های کوچک توانایی ذوب شدن و ایجاد یک فضای عمومی/خصوصی بزرگتر را دارند .











 

**mahsa**

کاربر بیش فعال
دو برادر ـ گروه طراحی آرش



مشتریان این پروژه ، دو برادر -یکی زمین شناس و دیگری مهندسی عمران- بودند که درخواست دو دفتر کار مستقل داشتند . نیروی محرکه در طراحی داخلی ، سیاست "مطلقأ بدون تقسیم بندی" بود و هر دو برادر طرح هایی با پلان باز را برای فضای کاری خود مدنظر داشتند که ما به آنها پارتیشن های متحرک را پیشنهاد دادیم . زمین شناس با توجه به ماهیت کاری خود ، خواستار فضای استودیوی خطی و متحد بود ، جایی که بتواند نقشه هایی از سایت های معدنی و ویژگیهای توپوگرافی آنها با اندازه های بسیار را بروی میزهای کار بلند پهن کند . مهندس عمران میز فضای کاری خود را مانند یک اتاق کنترل واحد و بدون تقسیم بندی برای فعالیت های کاریش پیش بینی کرده بود . محل شرکت در یک منطقه مسکونی با خانه هایی به سبک قدیمی درشمال تهران بود و چالش پروژه ، رسیدن به طرحی صاف و ساده با فضاهای داخلی غیر بومی و فضای بیرونی متناسب با آن محله از طریق بتن و شیشه بود .










 

**mahsa**

کاربر بیش فعال
معمولا اتاق های اداری بایستی طوری طراحی شوند که افرادی که در آن مشغول کار هستند احساس راحتی داشته باشند.تصاویر زیر مربوط به یک نمونه ی طراحی از
دکوراسیون اداری
است.





 

**mahsa**

کاربر بیش فعال
[h=2]معماری و دکوراسیون دفتر بی ام و در مونیخ آلمان[/h]
بی ام و نامی آشنا و برند معتبر خودرو سازی در جهان است.در تصاویر زیر معماری و دکوراسیون دفتر این کمپانی بزرگ را که در مونیخ آلمان قرار دارد ملاحظه می فرمایید.یکی از جاذبه های این بنای مدرن انحنای نرم این ساختمان می باشد .














 

**mahsa**

کاربر بیش فعال
Office Building On Leninsky / Sergey Tchoban + Sergey Kuznetsov




Architects: Sergey Tchoban, Sergey Kuznetsov
Location: Moscow, Russia
Chief Architects: Sergey Kuznetsov
Chief Project Engineer: Makukhina Lyudmila
Architect Team: Andrey Perlich, Tatiana Varyukhina, Anastasia Kozyreva, Tatiana Lokteva, Evgenia Murinets
Complex’s Total Area: 17,596 sqm
Completion: 2011
Photographs: Yuri Palmin, Aborkin Zakhar, Iliya Ivanov



































 

**mahsa**

کاربر بیش فعال
مجتمع تجاری اداری Agung Sedayu جاکارتا

مجتمع تجاری اداری Agung Sedayu توسط گروه معماری Kuiper Compagnons در شهر جاکارتا در کشور اندونزی طراحی شده است و قرار است در آینده نزدیک عملیات احداث آن آغاز شود.
این طرح به عنوان برنده مسابقه طراحی ساختمان پایدار در کشور اندونزی انتخاب شده است و دارای بیشترین همخوانی با تکنیک های روز معماری پایدار، در مقایسه با دیگر شرکت کنندگان این مسابقه بوده است. این طراحی با توجه به الگوهای معماری شهر جاکارتا، مصالح بومی در منطقه، اقلیم شهر جاکارتا و نوع بافت شهر، انجام شده است.



ایده ی اصلی طراحی این مجموعه، از توپوگرافی یک دره ی باریک برداشت شده است و در نهایت دو ساختمان با پیچ و تابی موزون و چرخشی گام به گام به سمت داخل و هسته مرکزی شکل گرفته است. این مجموعه شامل 6 طبقه پارکینگ می باشد که 3 طبقه در زیرزمین تعبیه شده است. همچنین در طبقه چهارم این مجموعه، یک باغ سرتاسری طراحی شده است.



گروه معماری و طراحی این پروژه با مطالعه بافت گیاهی شهر جاکارتا، تمامی گونه های گیاهی موجود در منطقه را در این باغ به کار برده اند و فضای منحصر به فردی را ایجاد کرده اند. از طبقه چهارم تا طبقه شانزدهم، دو ساختمان از یکدیگر جدا شده و چرخش زیبایی را به نمایش می گذارند.


 

**mahsa**

کاربر بیش فعال



سیستم سازه ای این مجموعه به گونه ای طراحی شده است که در مقابل عواملی همچون زلزله و سونامی بسیار مقاوم می باشد. با توجه به مستعد بودن منطقه در بروز حوادثی همچون زلزله و سونامی، تیم طراحی سازه، از ابتدای امر توجه کاملی را به این موضوع داشته اند.



یکی از مهم ترین اضول معماری پایدار در مجتمع تجاری اداری Agung Sedayu استفاده حداکثری از تهویه طبیعی به منظور کاهش استفاده از خنک کننده های مکانیکی می باشد. همچنین فرم کامل و جزییات ساختمان، با هدف استفاده کامل از نور خورشید در نما، و بهره مندی از جهت باد غالب، طراحی شده است.





 

**mahsa**

کاربر بیش فعال
مجموعه اداری شطرنجی
معمار: گروه معماری ارش
موقعیت: تهران، خیابان ولی عصر، خیابان خرسند
مساحت پروژه: ١۴٠٠ مترمربع




 

mahyar kaviani

عضو جدید
پروژه ساختمان اداره 100

پروژه ساختمان اداره 100


فضای داخل ساختمان هم که وضع چندانی نداشت با کمک ستون‌های کورنتی، گچکاری زیبای سقف ، چوبکاری ، پنجره‌های بزرگ و نورهای رنگی به حالت اولیه‌اش بازگشت و محیط کاری زیبا و پویایی را ایجاد نمود.

معماران: NFOE et Associés Architectes
مکان: مونترال، QC H2Y 2W7، کانادا
مدیر پروژه: Masa Fukushima و Rafie Sossanpour
سال اجرای پروژه: 212
مساحت پروژه: 1015 مترمربع
عکس: Stéphane Brügger

بورآ 100، در قلب شهر مونترال واقع شده است، جایی که با پروژه های بزرگ و متعدد مربوط به معمار بزرگ باروت احاطه گردیده است.

از جمله این ساختمان های طراحی شده توسط باروت و در مجاورت بورا 100، ساختمان باشکوه Aldred می باشد که در 1929 توسط وی طراحی گردید که از نقطه نظر بسیاری، فاخرترین و برجسته ترین اثر وی می باشد.

از دیگر ساختمان های معروف اطراف بورا 100، می توان به ساختمان مرکزی بانک مونترال (طراحی توسط شرکت باروت و آغاز به کار در 1960) ، ساختمان رویال تراست (طراحی توسط شرکت امریکایی mc kin,mead &white با مشارکت شرکت باروت در 1912) و نیز ساختمان بانک ملی کانادا (پروژه ای که در سال 1965 اجرایی شد و شرکت باروت به عنوان مهندس مشاور پروژه فعالیت می نمود که این پروژه توسط شرکت david, barott & boulva اجرا گردید که پسر باروت یکی از بنیان گذاران آن بود) اشاره نمود.



یک همکاری موفق بین مالک بورا 100 (که برنده جایزه CIGM در سال 2005 گردید که مربوط به ساختمان های تجاری موروثی و شرکت مهندسین مشاور NFOE منجر به یک پروژه عظیم مرمت در طبقات اول و دوم این ساختمان گردید.

بخش داخلی ساختمان که به طور قابل ملاحظه ای تخریب شده بود، به کمک ستون های چشمگیر کرنتی ، گچ بری های زیبا و آراسته سقف ها، و کارهای چوبی ساختمان تقریبا به حالت اولیه و اصلی خود بازگردانده شد. علاوه بر اینها پنجره های عظیم و رنگ آمیزی های روشن، منجر به ایجاد یک محیط کاری محرک و خوش ظاهر گردید.



از جنبه زیبایی شناسی پروژه به کمک بازی ماهرانه با خطوط عمودی و افقی پیوندی مابین گذشته و حال برقرار می سازد. در هر دو طبقه اثرات بازسازی که قبلا صورت گرفته بود، از بین برده شده است.

اثاثیه و مبلمان ظریف و ساده موجود به عنوان پس زمینه ای برای این فضای سرشار از جزییات معماری عمل می کند.

طراحی ایستگاههای کاری در فضای باز به نحوی است که تعاملات بین گروه های کاری را ترغیب می نماید و در عین حال امکان اندیشیدن و تفکر فردی را نیز فراهم می کند. مکان هایی نیز برای جلسات بداهه در نزدیکی ایستگاههای کاری در نظر گرفته شده است.


سطوح ، متشکل از فضاهای باز است و بدین ترتیب بر تزیینات ستون ها، سقف ها، گچ بری ها و کارهای چوبی تاکید بیشتری می گردد.

در طبقه همکف هنوز هم یک اتاق گاوصندوقی بانک وجود دارد که البته الان به عنوان کتابخانه از آن استفاده می شود. هر طبقه محیط متمایز خود را دارد، طبقه همکف پر آب و تاب و خوش ظاهر در حالی که طبقه فوقانی، صمیمی و خودمانی است. در سقف ها زیر ساخت های بدون پوشش با تزیینات موجود رقابت می کند.

طبقه همکف سقف بلندی دارد (17 فوت) و پنجره های بزرگی که نمایی خیره کننده از مونترال قدیم را ارائه می دهد و همچنین نورگیری نیز از طریق این پنجره های بزرگ به راحتی انجام می گیرد و فضا مملو از نور طبیعی می گردد و به کمک رنگ روشن دیواررها و مبلمان، نور طبیعی در فضای ایستگاههای کاری نیز نفوذ می کند.

نقاط تاریک بر روی دیوارها به عق دادن به این فضای خوش نور کمک می کند. طبقه دوم دارای سقفی کوتاهتر برای تشویق صمیمیت در مناطق کاری است. اما یک سری سقف های کاذب غیر ضروری، کوتاهی ارتفاع این طبقه را دوچندان می کند و به عنوان یک سری تیرهای افقی در تقابل با ستون های عمودی عمل می نماید. مداخلات مختلف صورت گرفته بر روی اثر، از خطوطی ساده تشکیل شده اند. مانند این است که دیالوگی مابین شیشه ها، تیغه ها و فلز و دیوارهای پیش ساخته در مورد دوام، شفافیت و وزن مواد شکل گرفته است.

در طبقه همکف سالن انتظاری وجود دارد که مملو از رنگ های مختلف است، یک ستون سبز رنگ و یک نوار فلزی شناور در یک پانل شیشه ای در مقابل ستون های سفید کلاسیک بازی می نماید. کارهای چوبی و شومینه موجود در اتاق کنفرانس طبقه همکف از گذشته حفظ شده اند.

بر روی کارهای چوبی دیوارهایی با رنگ تیره، ارتفاع زیر سقف را دو چندان جلوه می دهد و به لحاظ بصری، دیوار ها را از گچ بری های آراسته تفکیک می نماید. لوازم و وسایل روشنایی در سقف، با استفاده از زیبایی شناسی معاصر، به نحوی استفاده شده است که به نظر می رسد قطرات آب از سقف به کف می چکد. این تزیینات اولیه و معاصر گیرایی فضا را افزایش می دهند که رو به palace d’armes باز می شود.

نیم طبقه همکف و اول بر فضای کاری طبقه همکف مشرف است. یک دیوار آبی رنگ در هر دو طبقه در امتداد راه پله داخلی و در پشت فضای کاری است. این رنگ به طبقه دوم منتهی می شود و در داخل کافه تریا نیز ادامه دارد. برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی مسئولین و سهامداران، اتاق های کاری آنها در مکان منتهی به palace d’armes واقع شده است.

نفوذ پذیری بصری با استفاده از پانل های شیشه ای به عنوان پارتیشن و درب حفظ شده اند. اتاق کنفرانس طبقه بالا مشرف به محل ، با یک پنجره بزرگ نیم دایره ای ساخته شده از چوب است.لوستر و لوازم روشنایی نصب شده در اتاق کنفرانس نیز شکل پنجره را منعکس می نماید.





www.rayham.ir
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
یکی از بهترین دفاتر جهان ( ساختمان دفتر نفت و گاز Statoils Norway HQ )

یکی از بهترین دفاتر جهان ( ساختمان دفتر نفت و گاز Statoils Norway HQ )

ساختمان دفتر نفت و گاز Statoils Norway HQ که در فونبو و در نزدیکی اسلو نروژ واقع شده است، یکی از بهترین دفاتر کار جهان به شمار می‌آید.

این بنا پیش از اتمامش در اواخر سال 2012، مورد تمجید واقع شد.

در سال 2009، این طرح به عنوان «پروژه آینده سال» در «جشنواره معماری جهان» شناخته شد.

سال گذشته این شاهکار معماری جایزه بهترین «ساختمان تجاری» در «جوایز اخبار معماری جهان» را از آن خود کرد.

بنای مزبور اخیراً در نمایشگاه سال جاری میلادی MIPIM در گروه «بهترین دفتر و توسعه تجارت» میلادی کاندیدا شد.

به جای طراحی یک جرم منفرد، معماران نروژی شرکت A-Lab دفتری را تجسم بخشیده‌اند که متشکل از پنج تیوب افقی آلومینیومی است.

هر یک از پنج بلوک دارای جهت و نمای منحصربه‌فردی است و فضای بین آن‌ها، توسط یک سقف شیشه‌ای مواج و پروانه‌شکل پوشیده شده است و یک برج پلکانی‌ آلومینیومی قابل توجه در مرکز این فضای دهلیزمانند وجود دارد.
ساخت سقف ساختمان هزینه‌بر بوده است، اما مزایایی از قبیل وسعت افزایش‌یافته برای تهویه طبیعی این هزینه را به نوعی جبران می‌کند. میزان مصرف نهایی انرژی ساختمان سالانه 103 کیلووات/متر مربع تخمین زده شده که این رقم به طور قابل‌توجهی پایین است
.



















 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
دفتر کار ارنا – گروه معماری CUAC

دفتر کار ارنا – گروه معماری CUAC

توسعه فضای سرپوشیده که ظرفیت بیشتری برای کارمندان داشته باشد و ایجاد یک تصویر تجاری جدید در ذهن مشتری و رسانه های جمعی از اهداف طراحی دفتر بود.

مشکل تعریف یک محیط پایدار فیزیکی ، پیش از اقدامات ویرانگر توسعه مدیریتی کمپانی Arena Media ما را بر آن داشت تا معماری را به یک پدیده تبدیل کنیم که قابلیت نمایش، تغییر و حذف داشته باشد.

مجموعه Agencia de Medios Arena Media در مادرید، تصمیم به انجام برخی اصلاحات در شرکت های وابسته خود داشت که این کار با دو هدف انجام می شد: توسعه فضای سرپوشیده که ظرفیت بیشتری برای کارمندان داشته باشد و ایجاد یک تصویر تجاری جدید در ذهن مشتری و رسانه های جمعی.

استراتژی اولیه برای حل مشکل این شرکت به عنوان یک مجموعه، با 80 کارمند و عملکردهای مختلف، این بود که جدا از این ایده که به عنوان یک واسطه و رابط بین ارنا (Arena) و ساختمان تاریخی باشد، به عنوان مسئول و مدیر مشاوران و رسانه های جمعی در نظر گرفته شود


طرح عملکردی به دنبال حذف راهروها و فضاهای مجاور است و یک سیستم منعطف که بر پایه ی دیوارهای موجود و اعمال بار بر روی آنها می باشد، معرفی می کند.
به همین منظور ما یک اتاق چند منظوره در محوطه ساختمان طراحی کردیم که با نام اتاق ارنا (Arena room) شناخته شده است.. مسئله اصلی در مورد توزیع فضا برای استراحت یا انتظار، پذیرش، ملاقات، ارائه آثار و نمایشگاه، نوشیدن چای و اتاق بحث است که متناسب با مشتری تعریف شود.

این پروژه تمام وقت به عنوان یک صفحه و نمایشگرو توزیع کننده و بیانگر دو حقیقت است: فعالیت و وضع موجود ساختمان. تمام موارد و المان های ضروری در شرکت لحاظ شده است: درها، پنجره ها، سقف ها، دسترسی ها و راهروها. فعالیت های طراحی شده با نورپردازی مجازی و رنگهای پیوسته، نمایش فضای سایر اتاق ها و اسکلت بندی اتاق ها انجام می شود.

در ها به صورت یک تابلو در دیوار نمایش داده می شود و در مواقع نیاز به سمت فضای برگزاری ملاقات چرخیده و فضایی جدید معرفی می کند. بخش بزرگی از دیوار جابجا می شود و بخش هایی از فضا را که پنهان شده بود، نمایش می دهد، پنجره های موجود در راهرو به این واسطه بخش را روشن می کنند، در کمتر از چند ثانیه فضای پشت دیوارها تاریک شده و محوطه ای برای نمایش ویدئوکنفرانس ایجاد می کند
.































منبع:سایت مرجع معماری
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
ساختمان اداري شيپارا در هند ؛ نمايي صامت در تعامل با زيستْ بستر

ساختمان اداري شيپارا در هند ؛ نمايي صامت در تعامل با زيستْ بستر

شيپارا، ساختماني اداري طراحي شده توسط گروه SDeG مي باشد كه در بخش شهري بسيار متراكمي از شهر بالاجي در هند قرار گرفته است و از سه جانب بوسيله ساختمان هاي برجسته اي احاطه گشته است. نماي اصلي اين ساختمان، تضادي آشكار را با پارك سرسبز مقابل آن ايجاد نموده است.

كاربري هاي اين ساختمان در دو طبقه آن سازماندهي گشته اند. سيركولاسيون مارپيچ ِ آن، حركت كاركنان را در حجم و ارتباطشان با مديريت را هماهنگ مي نمايد. نما و بازشوهاي سقفي طراحي شده ي اين پروژه، علاوه بر ورود نور طبيعي به فضاهاي داخلي، نماهاي تعريف شده اي از درختان زيباي اطراف آن مي سازند.

در حاليكه بيشترِ بيان ساختمان، از مفصل بندي هاي داخلي آن مشتق شده است، فرم قرارگيري آن به غير از عقب نشيني اجباري، بر پايه هاي قوسي تاكيد ورزيده است. نماي اين ساختمان ِ منحصر بفرد، در تعاملي بكر با پارك سبز روبه رويش، از متريالي صامت در نظر گرفته شده است و فقط پرداختي لعابي بر روي بتون آن به كار رفته است.






























 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
ساختمان مرکزی و اداری حزب کمنیست در پاریس

ساختمان مرکزی و اداری حزب کمنیست در پاریس

ساختمان پیشرویی که اسکار نیمایر معمار برزیلی رویایش را در ذهن میپروراند به ساختمانی شناخته شده و طرحی به روز تبدیل شد.

در سال 2000 خانه ی مد پرادا (برند ایتالیایی) ساختمان را برای ارائه ی مجموعه ی جدیدش اجاره کرده بود. نیمایر ساختمان زیبایی خلق کرده بود.

او یک ساختار ساده و بدون تزیین میخواست.

او درباره این بنا میگوید:

ساختمان مرکز مدیریتی کاری است که در این شهر شکل میگیرد و نمونه ی خوبی از معماری معاصر،و به من اجازه بدهید که بگویم یک جاذبه ی توریستی خواهد بود. دیوارها بافت تخته های چوبی که برای ساخت آنها استفاده شده بود را نگه داشته اند.اتاق کنفرانس اصلی با ورقه های فلزی که به صورت عمودی به دیوار آویخته شده،زیر سطح زمین قرار گرفته.گنبد اتاق کنفرانس در چمن مقابل ساختمان اصلی شش طبقه که با شیشه روکش شده دیده میشود.












 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
ایگو آفیس از معماران دیپ

ایگو آفیس از معماران دیپ

دفتر جدید ایگو در پکن از معماران دیپ dEEP در تضاد با تیپولوژی آفیس می باشد . همانطور که برخی ها استدلال می کنند ، فرم تابع عملکرد است . در مقابل ، آنچه که می توان تجربه کرد ، جریان فرم بوده و گردشی که توسط یک توالی سلولی تولید می شود .

ساختار سلولی ، یک محیط اداری متجانس ایجاد میکند در حالی که به کار رفتن عملکرد های متغیر در کنار هم ، درتیپولوژی یافت نمی شود . دفتر پکنِ ایگو ، فضایی برای بحث های باز و تصمیم گیری های توافقی است ؛ دفتری که در آن ایده ها می توانند آزادانه از خصوصی به عمومی و از سلول به سلول جریان یابند . مسیرها در اطراف هسته ساختمان ، پیچ و خم دار بوده و در قسمت هایی دارای برجستگی هایی می باشد تا عملکردهای مختلف را در اطرافش فراهم کند .

میز پذیرش دارای موج هایی مایع مانند می باشد . عملکرد هر سطح بیانگر یک گرادینت است ، جایی که دیوارها برای تبدیل شدن به سقف یا کف جریان دارند و ایجاد غشاء سلولی می کنند . سلول های کوچک توانایی ذوب شدن و ایجاد یک فضای عمومی/خصوصی بزرگتر را دارند .































 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
دفتر اطلاعات توریستی از استودیو میتاکی

دفتر اطلاعات توریستی از استودیو میتاکی

هیئت گردشگری شورای استانی گراندا – اسپانیا – تصمیم به تجدید تصویر دفتر خود کرد .

در دفتر قبلی: فضای انبار نیمی از فضای طبقه را به خود اختصاص داده بود . منطقه خدمات مشتری به کوچکترین اندازه کاهش یافته بود . نور طبیعی در پس زمینه وجود داشت و حیاط ساختمان نادیده گرفته شده بود .

ما دو اقدامات کلیدی پیشنهاد کردیم : آزاد سازی سطوح در بخش داخلی و مدیریت فضای آزاد شده توسط یک عنصر جدید به عنوان یک بدنه که تنفس می کند و یک محیط استقبال از گردشگران را ایجاد می کند . فولاد زد زنگ ، یک متریال با مهارت ساخته شده است و مقاوم در برابر شرایط روز می باشد .



















 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
دفتر اداری گلُب ویل؛ هم ارایی فیزیک بنا با تپوگرافی

دفتر اداری گلُب ویل؛ هم ارایی فیزیک بنا با تپوگرافی

معمار استار که یکی از بزرگترین شرکت در صنعت ساختمان آسیای است ، گروه معماری RED را برای طراحی ساختمان کوچک اداری استخدام کرد تا افتتاحیۀ پروژۀ مرکب 100 هکتاری در Sriperumbudur در 30 کیلومتری Chennai واقع در بزرگراه Chennai- Banglore را به اطللاع عموم برساند.

این ساختمان فعالیتهایی مانند بازاریابی و فروش را برای پروژۀ مذکور را میدهد. شرایطی همچون تحت پوشش قرار دادن فعالیتهای بازاریابی و فروش و کاراکتر اولین ساختمان موجود درسایت، فرصتی را برای خلق معماری ای پدید آورد. این معماری پتانسیل هایی همچون نمایش روند و شکل گیری بافت درحال ساخت، و خلق ساختمانی جالب و قابل توجه که میتوانست محرک حس کنجکاوی مردم در طول بزرگراه باشد ،را داشت. پروژه در امتداد بخشی از بزرگراه که بتدریج بسمت شمال منحرف میشود، واقع شده است.

این موقعیت قرارگیری، چشم اندازی پیوسته و ناگسیخته با وسعت یک کیلومتر، را برای ساختمان بوجودآورده است. در طراحی این ساختمان ازشیوۀ تجربۀ فیزیکی ازنوع" پیوستگی و امتداد" استفاده شده است؛ بدین معنا که خطوط منحنی شکل بزرگراه (انحنای بزرگراه) بداخل ساختمان و از آنجا دوباره به بزرگراه تعمیم داده شده است (تصویر 4). منظره و چشم انداز رنگ بندی شده در مقابل ساختمان زمینۀ بصری باشکوهی را بوجود آورده است ونمای ساختمان در این فضا خودنمایی میکند. (تصویر 5و 6) تلاش معمارانه بر خلق ساختمانی بوده که دائماً در تحرک است و باجریان بی پایانٍ فضاها تعریف میشود..این جریان به ساختمان از طریق رمپی است که به، ورودی ای با ارتفاع مضاعفِ فضای داخلی ادامه پیدا میکند.

خیز پله ها و راهروهای لبۀ شرقی، این جریان و تجربه را تا تراس جنوبی ادامه میدهند که این خود یک گفتگوی متناوب را با منظره و چشم انداز خارجی حفظ میکند. (تصویر 7) فرم مینیمالیستی، در نمای اصلی (جلویی) ساختمان دفتر فروش با ارتفاع دوبرابرٍ فضاهای دیگر و نورطبیعی و در نمای پشت دفاتر اداری را قرار داده است.

خطوط واضح و قوی پلان سایت با منحنی وسیع بزرگراه در تقابل است ونقش و بیانی شاخص در بافت بوجود می آورد. مسیروسمت وسوی حرکت و جابجایی در میان عناصر نرم و خشن منظر، بیشتر تاکید شده است. فرم منحنی بزرگراه به رانندۀ در حال رانندگی در جاده، منظرهای چندسیمایی ای از ساختمان وسایت ارائه میدهد، که این خود بر پویایی معماری ساختمان می افزاید.

....1

...2

...3

...4

...5

...6

...7

...8
...9

...10

...11

...12

...13

...14

...15

...16

...17
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
شركت اتكينز و مجتمع اداری الشرق كويت

شركت اتكينز و مجتمع اداری الشرق كويت

شركت "اتكينز" يكی از بزرگترين موسسات طراحی است كه در بسياری از نقاط جهان و بخصوص در شرق مشغول فعاليت می­باشد،‌ آنها در همين سال توانسته­اند جايزه كشورهای عرب " CNBC " را با كسب مقام نخست بدست آورند و همچنين مورد تقدير مجمع بين­المللی معماری قرار گيرند. بنای الشرق كويت از لحاظ معماری در نوع خود منحصر بفرد می­باشد و در طراحی آن از يك برنامه پيچيده و سخت استفاده شده است. اين بنا در ارتفاع 180 متر و در مساحت 56400 مترمربع طراحی شده و نسبت عرض به ارتفاع آن بسيار كم است، در نتيجه نور طبيعی به تمام قسمت­های‌ساختمان نفوذ پيدا می­كند، اين نوع برخورد، باعث شده كه بر نمای خارجی‌تاكيد بيشتری شود. اين بنا شامل قسمت­های اداری و همچنين محيط هايی برای استراحت و اوقات فراغت می­باشد. قسمت­های‌اداری بين دو تيغه موازی قرار گرفته و شفافند­ و تمامی طبقات حتی در پايين ترين طبقه نيز به بهترين چشم­اندازهای شهری مشرف می­باشند. در قسمت پايين كه مانند يك باكس شيشه­ای است، ورودی و فروشگاه­ها قرار دارند و در بالای آن يك لژ سلطنتی در نظر گرفته شده كه بام آن سبز است و رستوران در آن قسمت می­باشد. وجود بام سبز اين امكان را می­دهد كه علاوه بر استفاده از نور،‌كاركنان بخش­های اداری بتوانند از محيط آرام بخش آن برای استراخت و تفكر استفاده كنند. در مرتفع­ترين نقطه برج امكانات مختلفی وجود دارد كه ‌مشتمل بر سالن ژيمناستيك، مركز آب درمانی و استخر شناست. جايزه اين طرح برتر در ماه اكتبر در دوبی ‌اهدا خواهد شد.





منبع: فضای رویداد
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
طراحی هوشمندانه دفتر اداری باررا و باررا / استدیو معماران Damilano

طراحی هوشمندانه دفتر اداری باررا و باررا / استدیو معماران Damilano

عملکرد این فضا با وجود بودنش در یک ساختمان صنعتی مربوط به طبیعت است .

محیطی جوان و پویا که توسط پوشش گیاهی رشد می کند. در این مکان از نیجرسی سبز دفاتر اجرایی، فروش و فنی و فضاهاییی برای آموزش و پس از آن گزارش و سالن نمایشگاه وجود دارد.

طراحی معماری دفتر اداری باررا با عنوان صرفه جویی در انرژی سازگار با محیط زیست و فلسفه و تکنولوژی های جدید در ساخت و ساز و مدیریت کسب و کار طراحی شده است.عملکرد این فضا با وجود بودنش در یک ساختمان صنعتی مربوط به طبیعت است .
محیطی جوان و پویا که توسط پوشش گیاهی رشد می کند.

در این مکان از نیجرسی سبز دفاتر اجرایی، فروش و فنی و فضاهاییی برای آموزش و پس از آن گزارش و سالن نمایشگاه وجود دارد.انتخاب مواد کروم و دیوارهای پهن شفاف برای این برای این دفتر که به یک فضای بسته تبدیل شده باعث شده است .
چشم ناخودآگاه از نگاه کردن به بالای دیوارها به چمن سبز دوخته شود.

این ساختمان با توجه به عدم توانایی برای مار بر روی نما از داخل عایق شده است.

بهینه سازی انرژی با سیستم اتوماسیون خانه های پیشرفته با سیستم interfaod به وب سرور امکان مدیریت از راه دور سیستم از طریق قرص و گوشی های هوشمند تضمین شده ، داده است.


















منبع :ArturArch.com
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
طراحی معماری دفتر اداری آنا با نورپردازی فوق العادهArquitectura /CUAC

طراحی معماری دفتر اداری آنا با نورپردازی فوق العادهArquitectura /CUAC

آرنا دفتر رسانه های ارتباطی در مادرید تصمیم به انجام اصلاحاتی برای دفاتر خود کرد با دو هدف : 1- به حداکثر رساندن فضا دفاتر برای تعداد عمده ای از کارکنان 2- ایجاد یک تصویر جدید تجاری برای مشتریان و رسانه های جمعی

معماران: CUAC Arquitectura
محل سکونت: مادرید، اسپانیا
تیم طراحی: خاویر کاستلانو Pulido، توماس گارسیا Píriz
مجری: فرانسیسکو Puga اورتیز
سازنده: آگور Obras Y Construcciones SL
پروموتور: عرصه رسانه های ارتباطی SA اسپانیا
تاسیسات: M. خوان فرناندز
سال: 2007
آرنا دفتر رسانه های ارتباطی در مادرید تصمیم به انجام اصلاحاتی برای دفاتر خود کرد با دو هدف : 1- به حداکثر رساندن فضا دفاتر برای تعداد عمده ای از کارکنان 2- ایجاد یک تصویر جدید تجاری برای مشتریان و رسانه های جمعی .استراتژی اولیه برای حل یک برنامه به عنوان مجموعه به عنوان این دفتر، با حدود هشتاد کارگران در تغییر مداوم از توابع، از ایده قرار دادن به عنوان واسطه بین (در میان) ARENA را به یک ساختمان تاریخی، در همان راه به عنوان شن و ماسه ترک مدیر تبلیغات و رسانه های جمعی بین (در میان) شرکت رخ می دهد.


این پروژه در همه زمان ها به عنوان یک ورقه و یا بسترهای نرم افزاری طرح ریزی شده عمل می کندو طرح ریزی سربار دو واقعیت است :


فعالیت ها و ساختمان های موجود. برای هنمه عناصر لازم در این دفتر از جمله درها، پنجره ها، سقف ها و خاک و دسترسی ها پیش بینی شده است، فراهم آوردن اطلاعات در یک فضای چند به دیگران، و واقعیت فیزیکی ساختمان یکپارچه سازی با سیستم عامل - پروژه ها در سراسر سایه ها یا بافت های محجبه.

فضاهای حاصل دشوار به تعریف با توجه به تغییر شخصیت خود را، بدون گوشه ها و جزئیات است که اجازه می دهد برای شناسایی قطعات. دری است که به معنای واقعی کلمه به عنوان یک طرح در دیوار درک می شود، و در لحظه ای دیگر آن را به یک پانل از اطلاعات در مورد جلسه ای که در پشت آن انجام میشود یک تکه از دیوار تبدیل در حجاب، اجازه می دهد برای دیدن سایه ای از ویندوز دادگاه است که آن را پنهان پشت و در چند ثانیه آن را تاریک می شود، ارائه به عنوان صفحه نمایش از ویدئو.

طرح عملکردی تحت پیگرد قانونی قرار رفع راهرو و مکان infrautilizados، ارائه یک سیستم قابل انعطاف است که استوار است (متکی) بر روی دیواره های موجود در بار به عنوان ظروف از فضا.

برای ما آن را سازماندهی یک اتاق و چند ظرفیتی است که ما آن را به نام "اتاق ARENA" دور آن است. این سوال را از یک فضای توزیع کننده، فارست یا منتظر است، برای پذیرایی، formeeting، برای طرح ریزی و نمایشگاه شرکت، قهوه و برای نشان دادن اتاق است که شخصی می تواند با توجه به هر مشتری.





























منبع :ArturArch.com
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
اس اِی اچ آر دی سی؛ ساختمانی اداری برای مرکزمستندات حقوق بشر آسیای جنوبی

اس اِی اچ آر دی سی؛ ساختمانی اداری برای مرکزمستندات حقوق بشر آسیای جنوبی



دهلی نو مبتنی بر شرکت anagram architects ساختمانی اداری برای '' مرکزمستندات حقوق بشرآسیای جنوبی " طراحی کرده است، و یا SAHRDC، یک سازمان غیر دولتی حقوق بشر در دهلی نو، هند.


گروه داخلی با برنامه ریزی فضایی کارآمد و به طور کلی ساخت و ساز مقرون به صرفه برای اجرای روز به روز فعالیت های خود، که شامل یک برنامه کارآموزی است اقدام نمود. این طرح درگوشه ای از یک خیابان شلوغ و پر از رفت وآمد عابرین پیاده قرار گرفته است،به همین جهت این طرح کوچک 50 متر مربعی نیاز به یک راه برای جلوگیری از ورود صوت و تصویر اضافی ومزاحم دارد.علاوه بر این تابش شدید خورشید نیز در 10 متر جانبی طرح رخ می دهد.


این مسائل موجب شد طرح از خیابان با یک دیوار بنایی که حجم کلی آن با ترکیب الگویی نفوذ پذیر مشخص شده است جداشود. سطح این دیوار دارای یک ماژول مکعب چرخش آجر است که برای تامین تهویه و نورروز تکرار شده است .

این ساختار از 6 آجر با ابعاد استاندارد مورد استفاده در هند:

230mm X 115mm X 75mm. تشکیل شده است که بصورت افقی در هم قفل شده اند و از یک حجمی که با هم اشتراک دارند می باشد که این موضوع موجب تقویت ساختار می شود به همراه یک تیر بتنی باریک دارای حفره، درجایی که آجرقرارندارد.



floor plan / level 0


floor plan / typica


مقطع


مقطع


دتایل آجر


نمای روبه خیابان


دتایل آجر


دتایل آجر


دتایل آجر


پله ها

منبع :اتووود
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
دفتر مرکزی Asos در لندن

دفتر مرکزی Asos در لندن

در بازسازی جدید این ساختمان به وسعت ft[SUP]2[/SUP] 100000 تنها فضا دو برابر نشده است بلکه امکانات جدیدی مثل فضای رویدادها، فضای نمایشگاهی و مد، اتاق های ملاقات، فضاهای اداری باز و یک تور بازدید برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است. راه پله های جدید سه طبقه را در قلب فضاهای اداری به هم متصل می کند که شامل اتاق پذیرش، کافه، اتاق ملاقات و کافی شاپ می باشد. این فضای مرکزی تاثیر دینامیکی و دراماتیکی خاصی بر روری هویت برند Asos می گذارد و محیطی دلپذیر و پویا را برای بازدید 1200 نفر فراهم می آورد.


معمار : Morey Smith


مکان
: London , England , United Kingdom

مساحت
: ft[SUP]2[/SUP] 100000

سال
: 2013










منبع : سایت مرجع معماری
مترجم: حسین مطلبی
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
مجتمع اداري از دفتر نوآفيس؛ انقلابي در طراحي ساختمان هاي پايدار

مجتمع اداري از دفتر نوآفيس؛ انقلابي در طراحي ساختمان هاي پايدار

دفتر ساختمان سازی "نوآفیس" در مونیخ آلمان یکی از پیشگامان طراحی و ساخت بناهای پایدار در جهان است. استفاده از مواد اولیه سازگار با محیط زیست و بکارگیری انرژی با کیفیت، در گرمایش و سرمایش و همچنین سیستم تهویه و روشنایی، موجب شده تا در این گونه ساختمانها انرژی زیادی ذخیره شود.


اگر به مراحل ساخت آنها نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که در آن تا چه اندازه به الزامات محیط زیستی توجه شده است. یکی از رازهای ذخیره انرژی در چنین ساختمانهایی در دیوارهای آن نهفته است. هابرت هوپت مالک ساختمان در این مورد می گوید: " دیوارهای بیرونی ضخیم هستند بنابراین نیازی به سیستم سرمایش در تابستان نیست و در زمستان هم انرژی به هدر نمی رود و اینگونه در ماههای سرد لازم نیست ساختمان را زیاد گرم کنیم. بدین ترتیب هزینه های مصرف انرژی پایین می آیند. این سیستم و رابطه دیوارها و پنجره ها را با دقت زیادی شبیه سازی کرده ایم. برای اینکه می خواستیم نتیجه ذخیره انرژی ایده آل باشد و در عین حال نورِ روز را هم داشته باشیم. جزئیات خیلی زیادی را مد نظر قرار داده ایم."


به جای استفاده از نمای شیشه ای که طی سالهای اخیر به ویژه در مورد دفاتر کار رواج زیادی پیدا کرده، شرکت نوآفیس از پنجره های کوچکتر استفاده می کند. در نتیجه در روزهای گرم تابستان، برای خنک کردن محیط به انرژی کمتر و بالعکس، انرژی کمتری برای گرم کردن محیط در روزهای سرد نیاز است.


بعلاوه برای بهینه شدن عایقها، پنجره ها هم سه جداره در نظر گرفته شده اند. اما مهمترین بخش این سیستم را باید در پِی ساختمان جستجو کرد. یک سیستم کاملا جدید گرمایی که در زیر زمین قرار داده شده است. مهندس شیلینگر در این باره می گوید: " سیستم تیوبها، در داخل محفظه های حرارتی فعال به ما امکان می دهد تا دمای داخل بتون ها را تنظیم کنیم.گرم کردن یا سرد کردن حجم بالایی از بتونهای هسته مرکزی ساختمان به پایداری گرما و سرما در اتاقهای آن کمک زیادی می کند."


بعلاوه، در زمستان دفتر به شبکه گرمایی مرکزی ساختمان متصل است و در تابستان از آب در سیستم سرمایش آن استفاده می شود. صفحه های خورشیدی روی سقف انرژی مورد نیاز برای الکتریسیته ساختمان را براحتی تامین می کنند.
مفهوم انرژی در مورد فیزیک هندسی ساختمانها، توسط مایکل کراوس و تیمش از موسسه " فرانهوفر"، توسعه داده شده است. او می گوید: "از زمان تکمیل شدن ساختمان و بهره برداری از آن، ما می توانیم مصرف انرژی را اندازه گیری و بهره وری انرژی ساختمان را محاسبه کنیم." حسگرها، دما و رطوبت هوا را در داخل و خارج ساختمان اندازه گیری می کنند و از داده های بدست آمده برای تنظیم آب و هوای داخل ساختمان استفاده می شود.


مایکل کراوس در این مورد بیشتر توضیح می دهد: " در پایان سال مصرف اولیه انرژی ای در حدود ۳۰ کیلو وات ساعت در هر متر مربع در سال، انتظار می رود. در مورد ساختمانهای جدید اداری متعارف که برای صرفه جویی انرژی هیچ دغدغه ای ندارند این رقم بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلو وات ساعت در هر متر مربع است."


در این ساختمان تسهیلاتی برای نگهداری روزانه از کودکان و همچنین یک باشگاه ورزشی در نظر گرفته شده است. ساخت چنین ساختمانهایی با مصرف کم انرژی آنهم در شرایطی که طی ده سال اخیر هزینه های مصرف انرژی بیش از پنجاه درصد افزایش یافته، قابل تقدیر است.


ساختمانی که مستاجران زیادی را هم به خود جلب کرده است. نود درصد اتاقهایی که برای اجاره گذاشته شده بودند قبل از تکمیل ساختمان، پر شدند.























منبع:اتووود
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
ساختمان ادرای کاگن

ساختمان ادرای کاگن

ساختمان ادرای کاگن

معمار:
وینگارد

مکان
: سوئد



سال:
2011



ساختمان دربافتی قدیمی از شهربناشده ودرست وسط میدان اصلی شهر. فرم ساختمان به خاطردستیابی به حداکثرفضای قابل استفاده به صورت سیلندری بناشده دراین
ساختمان یک سایه بدن متحرک با تغییرمسیرحرکت خورشید جابه جا می شودودرزمانهای مختلف از روز از ورودنورمستقیم خورشید به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

فرم مثلثی پنجره ها اجازه می دهد که نورخورشید فقط به اندازه ی نیازوبه مکان های مورد نیازدر ساختمان وارد شود.این ساختمان به دلیل طراحی پایدارش به میزان 55%درمصرف انرژی صرفه جویی می کند.















منبع:سایت مرجع معماران
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا