زگیل را با انجیر درمان کنید

love.1982

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز

زگیل را با انجیر درمان کنید

قدس آنلاین- مریم سادات کاظمی: " زگیل" عفونت های بسیار رایج پوستی هستند که در کودکان بیشتر از بزرگسالان دیده می شود. این برآمدگی های کوچک در قسمت های مختلف بدن ایجاد می شوند و بدون هیچ دلیل خاصی پیشرفت می کنند.

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛ در اکثر موارد زگیل های عوارضی برای سلامتی ندارند اما بهتر است قبل از اینکه بزرگ شود یا به دیگر قسمت های بدن سرایت یابد از بین بروند. علاوه بر داروهایی که امروزه به فروش می رسد برخی از مواد طبیعی و در دسترس می تواند بسیار مؤثر باشند.

روغن کرچک

روغن کرچک یکی از راهکارهای طبیعی بسیار مورد استفاده برای این نوع عفونت است زیرا نتایج بسیار عالی در بردارد. برای کسب تاثیر مورد انتظار کافی است تا هر شب مقداری از روغن کرچک را به آرامی روی زگیل مالید.

انجیر

انجیرهای سبز و تازه دارای مایع شیری مانندی هستند که باید از آن خارج شده و چندین بار در روز روی زگیل ها گذاشت تا به تدریج زخم کاملا از بین برود.

سیب زمینی

سیب زمینی خام راهکار عالی خانگی برای رهایی از زگیل است. برای این منظور، یک تکه سیب زمینی خام را رنده کرد و مستقیما روی قسمت مورد نظر گذاشت. بهترین زمان استفاده شب است و توصیه می شود روی آن با پارچه تمیزی پوشیده شود تا سیب زمینی در تمام طول شب روی زگیل باقی بماند. روز بعد باید پارچه را برداشت و آن را با آب سرد شست.

پیاز

یکی دیگر از مواد بسیار مؤثر برای رفع زگیل پیاز است. آب پیاز تازه را بگیرید و مستقیما روی زگیل بمالید و بگذارید خشک شود. بهتر است این کار شب صورت گیرد تا پیاز طی چند ساعت تاثیر خود را برجا گذارد. روز بعد محل مورد نظر را بشویید. این روش درمانی فقط برای زگیل های دست و پا توصیه می شود زیرا پوست را تحریک می کند و برای صورت مناسب نیست.

موز

یک توصیه لذت بخش به افرادی که دچار زگیل هستند، خوردن موز قبل از خواب و گذاشتن تکه ای کوچک از پوست موز روی زگیل است. اگر زگیل جایی است که پوست موز به راحتی قرار نمی گیرد بهتر است از پارچه ای تمیز برای نگه داشتن آن کمک گرفت. به این ترتیب زگیل ها به سرعت از بین محو می شوند.

سیر

قبل از اینکه از سیر برای درمان زگیل استفاده کنید، قسمت مورد نظر را به خوبی با آب و صابون بشویید و بگذارید تا کاملا خشک شود. سپس یک برش نازک از سیر را به کمک باند روی زگیل بگذارید و اجازه دهید در تمام طول شب بماند. این کار را 10 تا 15 روز تکرار کنید. ترکیبات سیر باعث می شود که زگیل به تدریج از پوست جدا شود و پوست کاملا صاف گردد.

به خاطر داشته باشید که...

اگر این نازیبایی های پوستی به طور مکرر ایجاد می شوند و یا پس از برطرف شدن یکی، چند زگیل دیگر ظاهر می شود باید حتما با پزشک مشورت کرد تا با انجام آزمایشات علت این مسئله مشخص گردد. ممکن است زگیل نشانه ای از ناراحتی جدی باشد که باید حتما مورد توجه قرار گیرد.

منبع:www. Ameliore ta sante.fr
 

Similar threads

بالا