زوتوپیا و معماران بیگ در دانمارک ؛ باغ وحشی فراتر از مرزبندی های متداول

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز




معماران بیگ، این بار، طرحی را تحت نظارت باغ وحش گیسکود، با نام " زوتوپیا " ( زو به معنای باغ وحش در کنار کلمه ی یوتوپیا یا آرمان شهر ) جهت اسکان و چیدمانی نوین از حیوانات بین المللی در سایتی در مرکز دانمارک را ارائه نموده اند.




این طرح از سه بخش مجزا با هندسه ای سینوسی تشکیل شده است؛ که هر یک نماینده ی منطقه ی خاصی از جهان می باشد و به آسیا، آفریقا و امریکا تقسیم گردیده است. این بخش های سه گانه، در اطراف یک میدان مرکزی دایره ای شکل، قرار گرفته اند که هر یک توسط پیاده رو هایی مرزبندی می گردند.




این ایده به دنبال ارائه ی آزادانه ترین محیط زندگی ممکن برای این حیوانات و ایجاد رابطه میان آن ها و انسان ها، شکل گرفته است. به منظور ایجاد یک تجربه ی همه جانبه و منحصر بفرد برای بازدیدکنندگان و همچنین لرائه ی یک محیط راحت تر، بومی تر و وحشی تر برای حیوانات، زوتوپیا به دنبال حذف پارتیشن های فیزیکی و قفس های معمول در باغ وحش ها می باشد.




این طرح شامل مسیرهای حرکتی متفاوتی از جمله پیاده روهای مخصوص افراد پیاده، دوچرخه سوارها، عبور ماشین، قایق و حتی مسیرهای هوایی مخصوص گندولا برای ایجاد چشم اندازهای هوایی می باشد.

.

.

.

.

.

.

.

.

دیاگرام جانمایی پلان

ارائه ی باغ وحشی بدون مرزبندی های سابق

روش های متفاوت حمل و نقل در زوتوپیا

ادغام ساختمان های طرح با لندسکیپ


منبع:اتووود



 
بالا