زندگی دوم یا second life- ‌این‌بار، بهتر زندگی كنید!

neda_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
دنیای مجازی یا زندگی دوم چیه؟
با نصب یك نرم افزار 7/22 مگابایتی از وب سایت Second Life (که میتوان آن را دانلود کرد)و تنها با چند كلیك در Second Life متولد شوید! دنیایی كه درنگاه اول تفاوت چندانی با محیط بازی‌های كامپیوتری ندارد، ولی در حقیقت دنیایی است كه بسیاری از وجوه زندگی حقیقی را به ارث برده است.Second Life یا زندگی دوم، ساخته شركت Linden Lab است كه هر چند در سال 2003 آغاز به كار كرده است، تنها چند ماه است كه شركت‌ها و پژوهشكده‌های بزرگ جهان به توان بالقوه آن در ایجاد فرصت‌های مختلف آگاه شده‌اند.
نرم‌افزاری كه از سایت http://www.secondlife.com/ دانلود می كنید، به شما این احساس را می‌دهد كه می‌توانید بر صفحه نمایشگرتان قدم بگذارید و از آنجا وارد دنیایی سه بعدی و شگفت‌انگیز شوید. وقتی وارد محیط زندگی دوم می‌شوید، با منوها و گزینه‌هایی روبه‌رو می‌شوید كه برای ساختن Avatar یا كاراكتر مجازی شما طراحی شده‌اند.همین كه شخصیت خود را ساختید، می‌توانید وارد شهرمجازی شوید و با استفاده از دكمه‌های جهت‌نما، در اطراف شهر گشت‌و‌گذار كنید. اگر خواستید، می‌توانید پرواز كنید و شهر را از چشم‌اندازی بدیع تماشا كنید. چیزی كه همیشه به چشمتان خواهد خورد، تعداد بسیار زیاد آواتارها هستند. این شگفت‌انگیزترین چیز دردنیای مجازی است.
با دیدن چنین محیطی شاید به خودتان بگویید كه این هم یكی از آن بازی‌های چند بازیكنه تحت شبكه است، ولی در واقع دو تفاوت اساسی میان این دو وجود دارد:
●خلاقیت Second Life: تقریباً آزادی نامحدودی برای ساكنان خود فراهم كرده است. دنیای شما همان چیزی خواهد بود كه خودتان می‌سازید. می‌توانید از فروشگاه‌ها خرید كنید، برای خود یك تجارت دست و پا كنید یا یك آسمانخراش بسازید. می‌توانید یك موجود خیالی با ظاهری عجیب و غریب برای خود بسازید یا تاجری با ظاهر یك انسان باشید و در این شهر مجازی پول دربیاورید.
● مالكیت: هر چیزی را كه خودتان خلق كرده باشید، مالك آن خواهید بود. ساكنان زندگی دوم بر اساس قوانین آنجا از حق مالكیت دارایی‌های خود برخوردارند.
زندگی دوم در مقیاس یك شهر كوچك ساخته شده است و هدایت آن به عهده هزاران سرور (موسوم به شبیه‌ساز) و نیز جمعیت نزدیك به ۲.۵ میلیون نفری آن است كه هر ساعت بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. ساكنان این شهر از بیش از یكصد كشور جهان گرد هم آمده‌اند. در میان آن‌ها همه جور آدمی هست:
خانه‌دار، دانشجو، كارمند، راننده تاكسی و... .

در دنیای مجازی می‌توانید به هر جایی بروید (البته برخی مكان‌ها خصوصی هستند). در این شهر مجازی، می‌توانید فروشگاه‌ها، سواحل، مسابقه‌های گلف و بسیاری مكان‌ها و رویدادهای مختلف را مشاهده كنید. جالب این‌كه، همه این‌ها نه توسط كاركنان 110 نفری دنیای مجازی، كه توسط خود ساكنان آن ایجاد شده‌اند.
انجام امور معمول و عادی در این دنیای مجازی رایگان است و معمولاً 334هزار نفر مرتباً در این شهر فعال هستند. بیش از 6/2 میلیون نفر نیز عضو دنیای مجازی هستند. جالب این‌كه تعداد ساكنان این شهر در اواسط ژانویه امسال تا دو هزار نفر در هر روز افزایش یافت.
قابلیت‌های دنیای مجازی می‌تواند آن را به یك پلتفرم تبدیل كند؛ چرا كه این فناوری، سه بعدی است و می‌تواند مخاطبان بیشتری را نسبت به وب كنونی جذب كند. همچنین شركت‌های بسیاری در این شهر مجازی به فروش محصولات و خدمات خود مشغولند.
پژوهش و تجارت‌
Second Life، محیطی منعطف برای آموزش‌های راه‌دور فراهم كرده است كه پشتیبانی توسط كامپیوتر، شبیه‌سازی، مطالعه توسط رسانه‌های جدید و آموزش گروهی را به صورت یكجا فراهم می‌كند. Second Life این امكان را به وجود میآورد تا دانشجویان در محیطی امن و شبیه‌سازی شده چیزهای جدیدی تجربه كنند. آنچه كه می‌توان آن را بزرگ‌ترین مزیت Second Life دانست این است كه در اینجا می‌توانید اهداف خود را پیش از واقعیت بخشیدن در دنیای حقیقی، مورد ارزیابی قرار دهید. دانشجویان در هر جای دنیا كه باشند، می‌توانند با گردهمآمدن در این شهر مجازی، یك كالج مجازی بسازند و درآنجا اطلاعات خود را به اشتراك بگذارند. بسیاری از دانشگاه‌ها و انستیتوهای آموزشی اقدام به راه‌اندازی كلاس‌های مجازی خود در Second Life كرده‌اند كه از میان فهرست طویل این كالج‌ها و دانشگاه‌ها می‌توان به این مراكز اشاره كرد:
‌●‌ دانشگاه استنفورد، ایالات متحده
‌● دانشگاه فناوری Arcada، فنلاند
‌● كالج فیلم و برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی سیدنی، استرالیا
● دانشگاه ایالتی میسوری، ایالات‌‌متحده
‌● دانشگاه ایالتی ایلینویز، ایالات‌متحده
‌● دانشگاه سوگانگ، كره جنوبی
● كالج فناوری ویرجینیا، ایالات متحده
با عضویت در فهرست آدرس اساتید Second Life چنانچه یك موقعیت شغلی با ویژگی‌ها و تخصص شما مورد نیاز باشد، پیغامی از طریق ایمیل به دستتان می‌رسد و از شما دعوت به كار می‌شود. همچنین این فهرست شانس به اشتراك‌گذاری اطلاعات را برای اساتید و متخصصان فراهم می كند.
چنین فهرست‌هایی نه تنها برای آموزش، بلكه برای موضوعات دیگری چون تجارت نیز وجود دارد. برای دیدن این فهرست، به آدرس secondlife مراجعه كنید.
در آغاز تصور می‌شد كه دنیای مجازی به فراموشی سپرده خواهد شد.سكندلایف در ژانویه 2004 جان دوباره‌ای گرفت. این بار لیندن توجه خود را بر خلاقیت كاربرانش متمركز كرد. لیندن به توصیه Lawrence Lessing، یكی از دانشجویان مستعد دانشكده حقوق دانشگاه استنفورد گوش كرد.

آواتار Sam Palmisano در یکی از محوطه‌های مجازی شرکت آی‌بی‌ام

او پیشنهاد كرده بود به كاربران اجازه دهند كه خود محتوای مورد علاقه‌شان را بسازند. همچنین لیندن كاربرانش را قادر كرد تا پول‌های رایج سكندلایف موسوم به دلار لیندن را با پول‌های حقیقی رایج جهان معاوضه كنند (هنگام معاوضه پول، مبلغی هم به شركت لیندن می‌رسد.)
ساكنان سكندلایف می‌توانند دارایی‌های دیجیتالی خود را بسازند یا خرید و فروش كنند. سكندلایف هم اكنون به یك اقتصاد تمام عیار تبدیل شده است.
با این تصمیم، لیندن لب مدل تجاری خود را عوض كرد و فروش زمین‌های مجازی این شهر به نخستین منبع درآمد شركت تبدیل شد. وخیلی چیز های دیگر که علاقه داشتید از منابع بخونید.
شرکت های خیلی زیادی در این دنیای مجازی شرکت دارند از جمله:Sun
شركت Sun Microsystems خیلی دوست دارد از همه چهار میلیون توسعه‌دهنده و برنامه‌نویس جاوا در كنفرانس یك هفته‌ای و سالانه JavaOne میزبانی كند، ولی محدودیت‌ها و هزینه‌های محیط حقیقی باعث می‌شود كه این شركت تنها از بیست و دو هزار نفر در كنفرانس سالانه خود میزبانی كند.
از این رو چندی پیش، سان، سالن بزرگ مجازی خود موسوم به Sun Pavilion را در Second Life تأسیس كرد.

به گفته سان، از این پس توسعه‌دهندگان جاوا می‌توانند در این محیط مجازی، كدهایی را كه نوشته‌اند ارزیابی كنند، ایده‌هایشان را به اشتراك بگذارند و مهارت‌های خود را با استفاده از دانش دیگر توسعه‌دهندگان جاوا ارتقا دهند.
John Gage، پژوهشگر ارشد شركت سان، می‌گوید كه آن‌ها قبلاً در برگزاری كنفرانس Java One با محدودیت روبه‌رو بودند، ولی با تأسیس پاویلیون خود در Second Life امیدوارند میلیون‌ها برنامه‌نویس جاوا را از سراسر جهان گردهم آورند. جالب این‌كه پنجاه آواتار خبرنگار كه نمایندگان خبرنگاران واقعی بودند سخنان John Gage پژوهشگر سان، Philip Rosedale مؤسس و مدیرعامل لیندن لب، شركت سازنده Second Life و Chris Melissinos، سرپرست ارشد بخش بازی شركت سان كه آن‌ها نیز در قالب آواتارهایشان سخنرانی می‌كردند را مخابره می‌كردند.

صاحبان آواتارهاي مجازي در مراسم گردهمايي سالانه Second Life كه در خليج تمپا در ايالت فلوريدا برگزار شد، دور هم جمع شدند. اين گردهمايي يك موقعيت استثنايي بود تا افراد واقعي كه در قالب آواتارهاي مجازي در Second Life حضور دارند، به گفت‌وگو بنشينند و در مورد شيوه‌ها و راهكارهاي مناسب براي بهتر كردن فضاي اين دنياي مجازي بحث كنند
 

Abolfazl_r

عضو جدید
کاربر ممتاز
دستت درد نکنه زحمت کشیدی. واقعا دیوونه کننده است. من که میترسم برم سراغش چون میدونم معتادش میشم.
 

rsp1369

عضو جدید
مشگل دارم با برنامه

مشگل دارم با برنامه

سلام من وقتی این برنامه رو دانلود میکنم . بعد نصب به مشگل میخورم و برنامه عروز میده که با کارت گرافیک هم سان نیست چی کار باید بکنم ؟
 

Similar threads

بالا