زندگينامه ي افراد موفق جهان

Ho$$ein

کاربر فعال مهندسی مواد و متالورژی ,
کاربر ممتاز
زندگينامه ي افراد موفق.
 

Ho$$ein

کاربر فعال مهندسی مواد و متالورژی ,
کاربر ممتاز
زندگينامه ي آنتوني رابينز

زندگينامه ي آنتوني رابينز

نام آنتونی رابينز برای بسياری از ايرانيان، نامی ناآشناست. اما اين شخص در ايالات متحده، كانادا و بسياری از كشورهای اروپايی دارای شهرت فراوان است. وی كه تا چند سال پيش در گمنامی و فقر می زيست، توانست در مدت كوتاهی خود را به ثروت موفقيت و شهرت كم نظيری برساند و منشاء خدمات فرهنگی، آموزشی و درمانی ارزنده ای گردد.
انجام فعاليت های روان درمانی سريع و مؤثر، رفع انواع مشكلات فكری و روانی نظير ترس های واهی و بی دليل، ارائه سخنرانی های مفيد و مؤثر در شهرهای گوناگون، اجرای برنامه های تلويزيونی، تشكيل اردوی تابستانی آموزنده برای دانش آموزان مدارس، تشكيل سمينارهای مرتبط و پر طرفدار بمنظور تقويت روحيه و ايجاد انگيزه تلاش و كوشش های مثبت و سازنده در افراد و بسياری از فعاليت های خيرخواهانه و مردمی ديگر، گوشه ای از كارهای ثمربخش جوانی است كه به تازگی سه دهه از حيات پر بار خود را پشت سر گذاشته است.
جالب است بدانید که او به نوعی در عرصه ی سیاسی هم فعال است و بسیاری از رهبران بزرگ سیاسی از "میخائیل گورباچف" گرفته تا "هیلاری کلینتون"، شاگردی اش را کرده اند و در حال حاضر هم دست راست "آرنولد شوارتزنگر"، فرماندار بی نیاز از توصیف ایالت کالیفرنیای آمریکاست.
زندگی نامه
آنتونی رابينز ( ( Antony robinz در سال 1961 در خانواده ای نسبتاً فقير به دنيا آمد. پس از گرفتن ديپلم متوسطه به كارهای گوناگون روی آورد، اما توفيق چندانی نيافت. در سن 22 سالگی در آپارتمان 40 متری محقری، زندگی مجرد فقيرانه ای داشت و به گفته ی خودش، ناچار بود ظرفهای غذای خود را در وان حمام بشويد. گذشته از گرفتاری های مالی، بر اثر پرخوری و بد خوراكی، بيش از يكصد و بيست كيلوگرم وزن داشت، و به علت چاقی، دچار تنبلی، بی حالی و خواب آلودگی شده بود. اما در عين فقر و فلاكت، رؤياها و آرزوهای جاه طلبانه ای داشت، و در عالم خيال، خود را در قصر زيبايی در ساحل دريا و نزديك جنگل سرسبزی مجسم می ساخت و برای خود همسری شايسته، اتومبيل گران قيمت و امكاناتی رويايی در نظر می گرفت. سر انجام مصمم شد كه با چاقی خود، مبارزه كند و برای رسيدن به اين هدف به مطالعه ی چند كتاب پرداخت، اما مطالب آنها را ضد و نقيص يافت و آنها را دور انداخت. پس از آن، برای كاهش وزن خود، راهی ديگر جست. به فكر افتاد فردی را كه از هر جهت سالم و دارای تناسب اندام باشد، پيدا كند و افكار، اعتقادات، و نحوه ی تغذيه او را سرمشق خود قرار دهد. اين شيوه، مؤثر واقع شد و توانست در كمتر از دو ماه، بدون استفاده از رژيم غذايی و عمدتاً با شيوه های روانشناسی و كنترل فكر و ذهن، حدود پانزده كيلوگرم از وزن خود را كم كند، و با توجه به قامت بلند خود که در حدود دو متر بود، تناسب اندام خود را بدست آورد.
موفقيتی كه در زمينه كنترل وزن نصيب او شد، وی را به انديشه وا داشت كه شايد اين شيوه را بتوان در هر زمان، هر جا و هر زمينه، در مورد هر كسی بكار گرفت. ابتدا معتقد شد كه برای بدست آوردن و حفظ تناسب اندام، در وهله ی اول بايد افكار، تصورات، و رفتارهای فردی را كه از نظر وزن متناسب است دريابيم. ببينيم آن فرد چه می خورد، چه اندازه ای می خورد و چگونه می خورد. سپس او را سرمشق قرار دهيم و به همان نتيجه برسيم.
پس از آن معتقد شد كه ساختمان مغز و اعصاب افراد (بشر)، كم و بيش به هم شبيه است، پس اگر كسی در نقطه ای از دنيا توانسته است كاری بزرگ را به انجام برساند، من هم كه
دارای مغز و اعصاب مشابه او هستم می توانم عيناً همان كار را انجام دهم و به همان نتيجه برسم، به شرط آن كه از همان راهی كه او رفته است بروم و طرز تفكر و رفتارم شبيه او باشد.
او اين طرز تلقی را مورد عمل قرار داد و به ديگران نيز توصيه نمود و نتايج را بررسي كرد و به درستی اين عقيده ايمان يافت.
در اين هنگام به مطالعه عميق، كتب روانشناسی و شركت در كلاس های استادان اين علم پرداخت و با فنون تازه ای از قبيل « برنامه ريزی عصبی ـ كلامی » و « روش های انجام بهينه كارها » آشنا گرديد، و چون اين شيوه ها را در مورد خود و ديگران به كار گرفت و به نتايج چشمگيری نايل شد، تدريجاً توجه افراد بسياری به سوی او جلب گرديد.
در سال 1984 شيوه های تازه روانشناسی را برای تعدادی از قهرمانان ورزشی مورد آزمايش قرار داد و آثار آن در بازيهای المپيك 1984 نمايان گرديد. پس از آن، ارتش آمريكا وی را برای تدريس روش های جديد يادگيری به نظاميان دعوت كرد. ضمن اجرای اين طرح متوجه نقايص آموزشی ارتش در زمينه تيراندازی گرديد و مدعی شد كه می تواند زمان برنامه های آموزشی مزبور را به نصف تقليل دهد. ارتش با وی قرار داد بست تا چنانچه بتواند ادعاهای خود را عملاً به اثبات برساند، دستمزد قابل توجهی به او بدهد. او نه تنها توانست مدت اين دوره را به كمتر از نصف برساند، بلكه درصد قبولي شركت كنندگان را كه تا آن زمان به طور متوسط 70% بود، به 100% افزايش داد. قابل توجه اينكه خود وی تير اندازی نمی دانست و از اسلحه و جنگ تنفر داشت و آنچه مايع توفيق او شد، اطلاعات عميق روانشناسی، لحن نافذ و احاطه به اصول آموزش و نحوه يادگيری بود.
اين موفقيت ها، پاداشهای مادی و معنوی فراوانی به همراه داشت. پله های بعدی موفقيت را به سرعت طی كرد و به زودی به همه آرزوها و خواسته های خود رسيد. در كمتر از دو سال، با همسر دلخواه خود ازدواج كرد. قصر زيبايی در سواحل سرسبز « سن ديه گو » خريد كه از طرفی مشرف به دريا بود. اتومبيل و وسايل زندگی خود را مطابق با آنچه در روياهای جوانی خود می ديد، تهيه كرد. به كمك دوستانش شركتی را تأسيس كرد كه نامش را « بنياد رابينز » ، گذاشتند که به منظور کمک به افراد برای رسيدن به موفقيتهای فردی و حرفه ای تأسيس شده است و سالانه دهها هزار نفر را آموزش می دهد.
رابينز برای بهبود عملکرد کارکنان ، با سازمانهايی از قبيل IBM، American express ، Mac Daglas ، AT&T و ارتش ايالات متحده و همچنين تيمهای ورزشی لس آنجلس و قهرمانان مدال طلای المپيک همکاری کرد. وی همچنين مورد مشاوره ی بسياری از چهره های معروف جهانی بوده و درمورد بازسازی شهر شفيلد که چهارمين شهر بزرگ انگلستان است نیز طرف مشورت بوده است.
تونی، سمينارها و سخنرانی های متعددی را در شهرهای مختلف اجرا كرد و برنامه های آموزشی فراوان را برای خردسالان، بزرگسالان، معلولين و عقب افتادگان ذهنی ترتيب داد و در سال 1991 بنيادی غيرانتفاعی را بوجود آورد که هدفش کمک به کودکان عقب مانده ، افراد بی خانمان ، سالمندان و زندانيان است . با شيوه های روان درمانی خاص خود، بسياری ازافراد را از چنگال يأس ها، افسردگی ها و ترسهای بی دليل ( نظير ترس از تاريكی، جمعيت، ارتفاع، مرگ و نظاير آن ) نجات داد و به شهرها و كشورهای متعدد مسافرت كرد و مورد مشورت افرادی از طبقات مختلف نظير رؤسای جمهوری، مديران، صاحبان صنايع و بازرگانان واقع شد و در سمينارهای او گروه های بيشماری شركت كردند. از طريق مطبوعات و برنامه های هفتگی تلويزيونی به اشاعه افكار و عقايد خود پرداخت. در ضمن، برنامه ی « عبور از روی آتش » او كه بخش كوچكی از محتوای سمينارهای او را تشكيل
می داد و به منظور ايجاد اعتماد به نفس در شركت كنندگان طرح شده بود توجه مطبوعات و رسانه های گروهی را جلب كرد.
اجرای سمينارها و برنامه های تلويزيونی نامبرده شده تا اين زمان همچنان ادامه دارد و همه ی هفته، بينندگان مشتاق، برنامه های او را از تلويزيون مشاهده می كنند.
علاقه ی خاص رابينز به اين است تا با کمک به افراد ، جهان را جای بهتری برای زيستن بسازد ، و به افراد جامعه کمک کند تا سرنوشت خود را به دست گيرند ، روابط خود را باافراد جامعه بهتر سازند ، به دنبال هدف های ارزشمند زندگی خود بروند ، بر ناکامی های عاطفی يا مالی غلبه کنند و به سهم خود به جامعه و کشور خدمت نمایند.
رابينز، در سال 1986، در حالی كه بيش از 25 سال نداشت، حاصل انديشه ها و تجربه های عملی خود را در كتابش به نام « به سوی كاميابی » به رشته تحرير كشيد و در آن رازهای موفقيت خود و بسياری از افراد موفق را آشكار ساخت. اين كتاب در 1987، عنوان پرفروش ترين كتاب را به خود اختصاص داد.
در سال 1991 كتاب ديگری به نام بسوی كاميابی 2 ( نيروی عظيم درون را فعال كنيد ) به رشته تحرير در آورد. اين كتاب نيز مانند كتاب قبلی به عنوان پرفروش ترين كتاب سال انتخاب شد. سال 1371 اين دو كتاب توسط آقای مهدی مجرد زاده كرمانی ترجمه و در دسترس ايرانيانی قرار گرفت كه به دنبال تغييرات عظيم در زندگی خود و ديگران بودند.
خود او در پشت جلد كتاب بسوی كاميابی چنين می نويسد: " شما نيز مانند ساير افراد موفق، می توانيد به سوی كاميابی گام برداريد. می توانيد به همه خواسته ها و آرزوهای خود در زندگی برسيد. می توانيد پدر يا مادری بهتر، دوستی صميمی تر، همسری شايسته ، بازرگانی موفق تر، مديری كاردان تر يا قهرمانی نيرومند تر باشيد. می توانيد كلامی نافذ داشته باشيد و با اشخاص، فوراً صميمی شوید. می توانيد جسمی سالم و اندامی متناسب داشته باشيد.
می توانيد به كمك پنج كليد طلايی، به ثروت وخوشبختی برسيد. می توانيد ترس، نگرانی، افسردگی و يا هر نوع عادت نامطلوب را ازخود دور كنيد. می توانيد با اراده و مصمم باشيد و حتی از روی خرمنی از آتش به سلامت عبور كنيد."

آقای رابينز، در حال حاضر 35 سال دارد و با همسر و فرزندانش در« دلماکاليفرنيا » زندگی می کند. رابينز از روشهای گوناگونی برای بالا بردن سطح زندگی خود و ديگران استفاده می نمايد. اعتقاد او بر اين است که فرايند تفکر و ارزيابی چيزی جز پرسش و پاسخ درونی نمی باشد. می دانيم که نحوه تفکر و ارزيابی ما ( که خود ارزيابی هم به عوامل گوناگون درموقعيت ارزيابی بستگي دارد ) احساس ما را شکل می دهد و با توجه به اينکه يک شخص هر چه هم که عاقل و بالغ باشد بر اساس احساسات خود ونه بر اساس فکر خود عمل می کند، پس نوع احساس ما در هر لحظه، رفتار ما را شکل داده و اين رفتارها و عادت هايی که شايد بسياری از مواقع متوجه ميزان بازدارند گی آنها نيز نمی شويم، نهايتاً سرنوشت ما را شکل می دهند.
نام رابینز همواره با کلمه ی موفقیت توأم بوده. اگر در شغل خود موفق نیستید ، اگر در روابط خود مشکلاتی دارید، اگر کسب و کار جدیدی را آغاز نموده اید، اگر در یک سردرگمی در برنامه ریزی برای زندگی روبرو هستید، کارهایتان روی کاغذ می مانند و به عمل تبدیل نمی شوند، بهتر است همین حالا با رابینز آغاز کنید. یکی از کتاب های زیر مطمئناً راهگشای یکی از بن بست های زندگی شما است.

آثار آنتونی رابینز
کتاب های " تفکر خود را تغيير دهيد تا زندگی شما تغيير کند" ، "365 گام تا موفقیت ( دو جلدی )" و " به سوی کامیابی" از نوشته های بی نظیر رابینز هستند . از کتاب های دیگر آنتونی رابینز می توان به :
مهارت در بازی زندگی
افکار بزرگ
گام های بلند : تغییراتی کوچک ، نتایجی بزرگ
قدرت شگرف بودن
توان بی پایان
تکنیک های ساده برای کنترل زندگی
و ... اشاره کرد.

برگ سبزهایی از سخنان رابینز
لحظه ای واقعیت های اطراف خود را دریاب
احتمالا همه ما این اصطلاح را شنیدایم که (یادت باشد که هر وقت از کنار گل رزی رد شدی لحظه ای با یستی و آن را ببویی ) اما به راستی چند بار در زندگیمان فرصتی را به توجه به جهان اطراف مان اختصاص می دهیم .
اگر می خواهید شاهد زیبایی ها اطرافتان شوید فقط کافیست سرعتتان را کم کنید و گل های رز اطرافتان را ببویید.
***********************************
اگر عشق بورزی به تو عشق می ورزند
به آنان که رازت را می گویی آزادی خود را می فروشی
اگر به تو دوستی کردند به خاطر بگذار واگر تو به کسی دوستی کردی فراموش کن
کسی که کار نمی کند هرگز به موفقیت نمی رسد و
خدا به کسی کمک می کند که به خودش کمک کرده باشد
در هنگام مشکلات نگویید که مشکل دارم بلکه بگویید :هی ... مشکل، من خدای بزرگی دارم
***********************************
اگر نمی توانی شاه راه باشی کوره راه باش
اگر نمی توانی خورشید باشی ستاره باش بهتر آن است هر انچه هستی باش
کلمه ها برای ساختن درست شده اند نه برای بابود کردن پس حرف های سازنده بگو نه حرف های تخریب کننده و نابود کننده .
***********************************
با سه قدم زیر تغییرات پایدار پدید آورید:
قدم اول: معیارهای خود را بالا ببرید،
قدم دوم: عقاید زيان آور را تغییر دهید،
قدم سوم: شیوه معمول کار را عوض کنید.
 

Ho$$ein

کاربر فعال مهندسی مواد و متالورژی ,
کاربر ممتاز
يك ايراني موفق

يك ايراني موفق


دکتر حسین اسلامبلچی رئیس و مدیر عاملVenture Partners 2020 که در زمینه telecomm knication (مخابره دور برد ) به سهام دارن شرکتهای خصوصی و سرمایه گذاران، مشاوران و تکنولوژی های لازم را ارائه می دهد. نزدیک به دو دهه است که دکتر اسلامبلچی سرپرستی و رهبری شبکه AT&T ، سیستم ها و سرویسهای آنها را به عهده دارد . با ادغام شرکت AT&T با شرکت SBC در اواخر سال 2005 ، او نیز AT&T را ترک کرد . با رفتن او ، در 30 دسمابر سال 2005مجله Business Week او را بعنوان یکی از افراد مهم در به دست آوردن جایگاه شرکت AT&T به عنوان رهبر تکنولوژی معرفی کرد و اضافه کرد که او فردی جسور و بی باک ، واقع گرا و آرمان گراست.
از سال 2001 تا 2005 با سمت رئیس هیأت مدیره تکنولوژی کار کرد و با افراد برتر خود در باره فورمولاسیون (تئوری) و انجام دادن استراتژی technology رایزنی های خود را انجام داد . پیش از این او پیش بینی کرده بود که IP قادر به انجام هر کاری خواهد بود . کتاب اخیر او 2020 VISION می باشد که در آن به اصول و مبانی مهندسی ارتباطات در دو قرن آینده پرداخته است.


مجله Light reading هنگامی که او را در لیست برتر 10 نفر اول Movers and shakers به عنوان مرد شماره یک در زمینه Telecom معرفی کرد درباره او نوشت: (( فعالیتها و تلاشهای دکتر اسلامبلچی نشان داده است که ارتباطات محض به کدام سمت حرکت می کند)) (نوامبر2003) . همچنین مجله new York در 22 ژانویه سال 2005 چنین نوشت :
(( استراتژیست تکنولوژیکی با آرزوهایی که در AT&T داشت ، در طرح ها و نقشه هایش تغییر موضوع داد و تبدیل به یک شرکت data transmission شد که به فروش نرم افزارهایی مانند network security systems (سیستم های امنیتی شبکه ) پرداخت))
علاوه بر خدمت کردن به عنوان CTO ، دکتر اسلامبلچی رئیس GLOBAL NETWORKING TECHNOLOGY SERUICES در شرکت AT&T ، مدیر عامل و رئیس حزب کارگرانِ AT&T و رئیس ارشد اطلاعات در این شرکت بود که این مسئولیت های پشت سرهم و انجام آنها باعث شد که او تکنولوژی و دیدگاه لازم نسبت به کمپانی را در قرن بیست و یکم کسب کند . در زمانی که رئیس و مدیر عامل AT&T بود، تیمی متشکل از بهترین دانشمندان دنیا و مهندسان را گرد هم آورد تا درگسترش و توسعه معماری (مهندسی معماری) گام بردارند که شبکه های اطلاعاتی و پیامهای AT&T را دریک نقطه جمع کردند و آن IP/MPLS بود که هم اکنون تمام مراکز تجاری و اصلی در سراسر دنیا را به هم مربوط می سازد.


دکتر اسلامبلچی به عنوان رئیس سرویسهای شبکه جهانی درAT&T، مسئولیت طراحی DESIGN، مهندسی ، گسترش و بهبود ، اجرا و جلب اعتماد شبکه جهانیAT&T را به عهده داشت ، همان طور که همه این کارها را به خوبی در مرکز اصلی شبکه های AT&T یعنی Global network operation Center نیز انجام داد . به عنوان رئیس ارشد اطلاعات ، با برداشت منحصر به فرد خود از بروسه های تجاری صفر و یک توانست ، تکنولوژی اطلاعات بنیادیِ AT&T را مهندسی کند . در زمان جابجایی شبکه هایAT&T به سکوی IP/MPLS ، هدایت سیستم های خدماتی مشتری و پشتیبانی عملیات را در شبکه به عهده گرفت و AT&T را به یکی از Carrier های ارزان قیمت و کم هزینه تبدیل کرد . این کار باعث شد که سیکل زمانی پیشرفت کند و اجاره داد تا مشتریان راهی تازه بسوی network داشته باشند که به آن ها این امکان را می داد که سرویس هایشان را کنترل کنند.
دکتر اسلامبلچی جایزه های بسیاری را از آن خود کرد مانندAT&T science و Technology Medal ، همچنین عضو انجمن AT&T شد و در سال 2002 مشهورترین جایزه technical را به خودش اختصاص داد که در تاریخ AT&T communication تا آن زمان به کسی اهدا نشده بود.
دکتر اسلامبلچی بیش از 800 اختراع را در جهان به ثبت رسانید . همچنین او را بعنوان یکی از مخترعان دارای آثار فراوان در مهندسی ارتباطات می شناسند و در سال 2001 از طرف New jersey inventors hall of fame به عنوان مخترع سال برگزیده شد.

خلاصه (چکیده)
برای انقلاب بعدی درnetwork نقشه نکشید – قرار نیست اتفاقی بیفتد. بجای آن ، برای ارزیابی (بررسی) network آینده برنامه ریزی کنید . دیگر خبری از انقلاب شبکه در آینده نیست زیرا هر آنچه که در شبکه های حال حاضر مشاهده
می کنید تصدیقی است بر این که دگر گونی کاملی در مقیاس وسیع در آن network صورت گرفته است.
بیشترین عملکرد network آینده در جایی از شبکه اتفاق می افتد که یک multi-service Architecture جهت نظارت و خِرَدی کردن (منطقی کردن)، نیازمندِ multi-service access نظیرِ Ethernet ، TDM ، Cable DSL و... می شود.
حسین اسلامبلچی دیدگاه خودش درمورد این شبکه آینده را فقط برای خودش نگه نداشت (آن را بین مردم دنیا رواج داد) – یک شبکه تحلیل موضعی با یک ساختار multi-service و یکHANDS – FREE ، شبکه هوشمند خود عملگرا . این NETWORK یک چارچوب اصلی برای خود بدست آورد که کنترل ، بالانس منابع ، سیاستهای امنیتی و مدیریت پروژهای عظیم و دستگاهی هوشمند را نیز اجرا می کند.
او چالشهای کلیدی خود را در این راه چنین بیان می کند : مهاجرت واضح و شفاف از شبکه های ساده ؛ دستیابی به بزرگترین استانداردهای اعتباری ، امنیتی وماندگاری همیشگی ؛ چالشهای ساخت و مدیریت یکSelf-operation network (شبکه خود عملگرا) ؛ و نیاز مند فروشندگانِ نرم افزار و سخت افزار برای سرعت بخشیدن به این دیدگاه (دیدگاه در مورد multi-service )


بیوگرافی
حسین اسلامبلچی 106 اختراع را به ثبت رسانده و بعنوان یک رهبر (سردمدار) تکنولوژی شناخته شده است . در اکتبر سال 1999 ، حسین هنگامیکه به عضویت انجمن علمی AT&T درآمد برترین مدال افتخار technical را دریافت کرد . همچنین او در سال 2001 از طرف Nj Inventors hall of fame جایزه مخترع سال را به خود اختصاص داد ، در سال 1997 به خاطر یکی از اختراعات مهم استراتژیکی اش جایزهThomas Alva Edison award را دریافت کردد و در همان سال AT&T labs science و Technology Medal را نیز از آن خود کرد. حسین عضو هیأت مشاوران Conexant می باشد همانطور که عضویت هیأت رئیسه NAB یعنی National Alliance of Business و Wytec می باشد ، همچنین او در John university whiting school of Engineenig به عنوان یکی از اعضای شورای مشاوان نیز کار کرده است . حسین کتابهای خودش را در 18 نشریه technical چاپ کرده است و در مجله مدیریت سیستم ها و شبکه ، عضو اعضای تهییه کنندگانِ IEEE می باشد . در سپتامبر سال 1988،حسین به کمیته استخدام افرادِ معلول (ناتوان) پیوست، او تلاشهای این کمیته را پشتیبانی و حمایت می کرد تا اینکه تکنولوژی اطلاعات نیز بتواند مورد استفاده افراد ناتوان هم قرار بگیرد . ) تلاش می کرد که IT برای افراد ناتوان و معلول قابل فهم ، آسان و مورد استفاده باشد ) . هم اکنون در AT&T به عنوان قهرمانِ accessibility کار می کند.
او دارای مدرک لیسانس در مهندسی الکترونیک می باشد ، مدرک فوق لیسانس و دکترا در رشته الکترونیک را از دانشگاه کالیفرنیا (university of California – san diego ) در یافت نمود.
 

madoben 1

عضو جدید
سلام

سلام

سلام دوست عزیز چند وقتی هست که زیاد نمی رسم بیام . ممنون از خوش آمد گوییت
 

Similar threads

بالا