زنجبیل؛ گیاهی برای کاهش وزن

♫ ♫ (。◕‿◕。) ♫ ♫

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]
زنجبیل دارای خواص فراوانی از جمله کاهش وزن است.
نتایج تحقیقات متعدد بر روی زنجبیل حاکی از آن است که مصرف زنجبیل باعث کاهش وزن می‌شود به خصوص اگر با رژیم سالم غذایی و تمرینات بدنی، ‌همراه باشد.



به هضم غذا کمک می‌کند

مدت بسیاری است که از زنجبیل برای تسکین دردهای شکمی و نیز کمک به هضم غذا استفاده می‌شود. تحقیقات بسیاری نشان داده که هضم خوب و مناسب غذا موجب کاهش وزن می‌شود. این امر بر این پایه استوار است که با هضم خوب غذا در بدن، سوخت و ساز بهتر صورت گرفته و موجب کاهش سریع‌تر وزن بدن می‌شود.



دارای خواص چربی‌سوزی است

تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه ماستریخت هلند نشان می‌دهد زنجبیل سوخت و ساز بدن را افزایش داده و چربی‌سوز است. این خواص می‌تواند کاهش وزن را با سرعت بیشتری مواجه کند.



در فرد احساس سیری ایجاد می‌کند

مصرف زنجبیل علاوه بر این که به کاهش چربی‌های بدن سرعت می‌دهد، می‌تواند در فرد نوعی احساس سیری ایجاد کند به صورتی که وی نسبت به خوردن غذا تمایل چندانی از خود نشان ندهد که این امر خود باعث کاهش وزن خواهد شد.


باعث کاهش وزن موش‌ها می‌شود

طی نتایج حاصله از تحقیقات محققان ژاپنی بر روی موش‌ها، مشخص شد مصرف "زینجرون" - ترکیبی موجود در زنجبیل" همراه با غذاهای پرچرب، موجب کاهش وزن سریع در آن‌ها می‌شود.

[/h]
 

♫ ♫ (。◕‿◕。) ♫ ♫

عضو جدید
کاربر ممتاز
آشنایی با برخی از فواید زنجبیل در زمستان

آشنایی با برخی از فواید زنجبیل در زمستان

در فصول سرد سال بروز بیماری‌های ویروسی افزایش پیدا می‌کند که سرماخوردگی شایع‌ترین آنهاست.
محمد صالحی سورمقی استاد فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: میکروب‌ها و ویروس‌ها مسری هستند و بیماری را به دیگران منتقل می‌کنند و در مکانی که افرادی دچار سرماخوردگی باشند، ویروس‌ها می‌توانند بیماری را به افراد دیگر منتقل کنند.
استاد فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: پیشگیری بهترین کار است و در این صورت 50 درصد از بروز بیماری‌ها کاهش پیدا می‌کند؛ اگر افراد قبل از اینکه دچار سرماخوردگی شوند، بدن خود را ایمن کنند، از بروز سرماخوردگی پیشگیری کرده‌اند.

صالحی سورمقی بیان داشت: مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود همچنین استراحت یکی از عوامل مهمی است که ایمنی بدن را افزایش می‌دهد؛ کم‌خوابی نیز‌ بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می‌گذارد.
وی ادامه داد: اگر افراد دچار سرماخوردگی شدند، برای رفع درد و کاهش تب می‌توانند از جوشانده زنجبیل استفاده کنند.
زنجبیل داروی گیاهی ضد سرماخوردگی است و طبیعتی گرم دارد و برای برطرف کردن عوارض سرماخوردگی بسیار مفید است.
استاد فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: از زنجبیل قطره‌ای صنعتی ساخته شده که اثر آن بسیار بهتر است و سریع جذب می‌شود.
 

♫ ♫ (。◕‿◕。) ♫ ♫

عضو جدید
کاربر ممتاز
زنجبیل و ترب‌کوهی علیه سرماخوردگی

زنجبیل و ترب‌کوهی علیه سرماخوردگی

زنجبیل و ترب‌کوهی خاصیتی دارویی دارند و می‌توان از آنها بر ضد سرماخوردگی و آبریزش بینی استفاده کرد.
موادی که طعم تند زنجبیل از آنها است، خاصیت ضد گلو درد دارند. این مواد توان بدن در مقابله با بیماری‌ها را افزایش می‌دهند.
مجله‌ آلمانی «داروخانه‌های جدید»، در گزارشی که در شماره اخیر خود (اول فوریه) به چاپ رسانده، از خاصیت زنجبیل و ترب‌کوهی برای مبارزه با سرماخوردگی نوشته است. از این رو به کسانی که سرما خورده‌اند یا آبریزش بینی دارند، توصیه می‌شود که روزانه چای زنجبیل بنوشند.



طرز تهیه‌ چای زنجبیل

برای تهیه‌ این نوع چای باید ریشه‌ زنجبیل تازه را پوست کند و سپس آن را به قطعات ریز برش داد. آب را جوش آورد و قطعه‌های زنجبیل را به آن افزود و چند دقیقه گذاشت تا دم بکشد. برای یک فنجان چای یک قاشق چای‌خوری زنجبیل ریز شده اضافه می‌کنند. برخی نیز به جای خرد کردن زنجبیل آنرا رنده می‌کنند.

می‌توان چای را با عسل شیرین کرد. به این ترتیب که پس از افزودن قطعه‌های زنجبیل مقداری عسل نیز به آب افزود.
نکته‌ای که باید در هنگام خرید زنجبیل دقت کرد، سفت بودن آن است. می‌توان زنجبیل را با دست گرفت و امتحان کرد که آیا به اندازه‌ کافی سفت است یا نه.


ترب کوهی
ترب کوهی که در ایران به ترب سمنانی معروف است، از نوع سفید و شکل ‌آن دراز است. این ترب به دلیل اینکه حاوی انواع مؤثر روغن‌ خردل است، ضد‌ باکتری‌ها، قارچ‌‌ها و ویروس‌هایی عمل می‌کند که عفونت‌ راه‌های تنفسی و مجاری ادراری را موجب می‌شوند.

طرز مصرف

یک ترب‌کوهی به اندازه‌ تقریبا سه سانتی‌متر را شسته، پوست کنده و رنده می‌کنیم.



یک نکته‌ مهم: ترب کوهی بسیار تند است و کندن پوست و خرد کردن آن باعث اشک‌ریزش چشم می‌شود.
ترب رنده شده را داخل یک لیوان یا ظرف دردار می‌ریزیم و بقیه‌ لیوان را با عسل پر کرده و در آن را سفت می‌بندیم و می‌گذاریم یک ساعت بماند. این مخلوط را باید دو بار در روز، یک بار صبح و یک بار عصر،‌ به مدت دو روز مصرف کرد.
داروهای حاوی ترب‌کوهی نیز برای رفع عفونت مسری مجاری تنفسی و ادراری تجویز می‌شوند.
 

Similar threads

بالا