زمان برگزاری و منابع کنکوردکتری ریاضی 92

nice_Alice

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
منابع آزمون دکتری ۹۲

دبیر شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم، از بازنگری بنیادین برای منابع آزمون دکتری سراسری خبر داد و اعلام کرد که بازنگری منابع آزمون دکتری یکی از سیاستهای وزارت علوم است.
دبیر شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم درباره بازنگری منابع آزمون دکتری با بیان اینکه این موضوع در اولویتهای وزارت علوم قرار دارد خاطرنشان کرد: مواد آزمون دکتری سراسری ۹۱ کمترین اعتراض را نسبت به دیگر آزمون های تحط پوشش سازمان سنجش داشت، با این حال بار دیگر از گروههای آموزشی با دو نگاه تخصصی تر شدن و کاهش مواد آزمون دکتری ۹۲ استعلام به عمل آورده شد.
وی گفت: ارزیابیها بر اساس اعتراضات دانشجویان و دانشگاهها در اختیار کمیته های شورای عالی برنامه ریزی قرار گرفته تا مواد آزمون دکتری ۹۱ را بازنگری کنیم.
به گفته دکتر قدیمی در کل بازنگری منابع آزمون دکتری به آزمون دکتری ۹۲ بعید است برسد.

ثبت نام دکتری ۹۲
زمان ثبت‌ نام آزمون دکتری ۹۲ سراسری ۷ آذرماه اعلام شده است. مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۹۲ تا ۱۲ آذر ماه خواهد بود. شیوه ثبت نام آزمون دکتری ۹۲ به صورت غیر حضوری و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www. sanjesh. org انجام می‌شود

دفترچه دکتری ۹۲

اطلاعیه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری ۹۲ از روز دوشنبه، ۶ آذرماه در نشریه پیک سنجش منتشر می شود و همزمان لینک دانلود دفترچه ثبت نام دکتری ۹۲بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

نتایج اولیه آزمون دکتری ۹۲
دکتر توکلی در خصوص زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری ۹۲ گفت : نتیجه اولیه آزمون دکتری ۹۲ به صورت کارنامه در فروردین ماه ۹۲ منتشر می‌شود .

تاثیر معدل در آزمون دکتری ۹۲

دکتر توکلی با اشاره به نحوه گزینش معرفی شدگان برای مصاحبه اظهار کرد: داوطلبان با توجه به ظرفیت پذیرش هر رشته محل و بر اساس نمرات کل حاصل ۸۰ درصد نمره کتبی و ۲۰ درصد معدل تراز شده بر اساس اولویت کد رشته‌ محل‌های تحصیلی انتخابی برای مرحله مصاحبه آزمون دکتری به دانشگاه ها معرفی می شوند.

ضریب مصاحبه آزمون دکتری ۹۲

به گفته دکتر توکلی ضریب نمره آزمون + معدل تراز شده و تیز ضریب نمره مصاحبه در شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم در حال بررسی می باشد و هنوز تصمیم قطعی اتخاذ نشده است.

نتایج آزمون دکتری ۹۲

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری ۹۲ نیمه متمرکز نیمه دوم شهریور ماه خواهد بود.

آزمون دکتری سلیقه ای محور

پیشنهاد شیوه جدید برگزاری آزمون دکتری از طرف اساتید با رویکرد پررنگ تر کردن شیوه شکست خورده پذیرش سلیقه ای محور از سوی رییس پردیس فنی دانشگاه تهران اعلام شد.

رییس پردیس فنی دانشگاه تهران از ارائه دو پیشنهاد برای اصلاح نحوه برگزاری آزمون دکتری توسط جمعی از اعضای هیات علمی مطلع از مباحث آموزشی و پژوهشی دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها خبر داد.

پیشنهاد اول، بازگشت به روش سابق آزمون دکتری و پذیرش دانشجویان دکتری صرفا از طریق دانشگاه‌های پذیرنده است.در صورتی که روش اول که پیشنهاد پذیرش دانشجوی دکتری توسط دانشگاه‌هاست مورد پذیرش وزارت علوم واقع نشود، پیشنهاد دیگری مطرح است مبنی بر اینکه آزمون دکتری سازمان سنجش صرفا شامل مواد آزمون عمومی در دوره کارشناسی باشد و سازمان سنجش به دروس اختصاصی دوره‌ کارشناسی ارشد ورود پیدا نکند، چرا که دوره‌های کارشناسی ارشد، دوره‌های پژوهشی است و در این میان وظیفه سازمان سنجش، برگزاری آزمون در این حوزه نیست.

رییس پردیس فنی دانشگاه تهران در تشریح پیشنهاد دوم شیوه برگزاری آزمون دکتری خود، گفت: در صورتی که آزمون به شیوه دوم برگزار شود، پیشنهاد این است که حداکثر ۲۵ درصد نمره مربوط به سازمان سنجش باشد و ۷۵ درصد مابقی به دانشگاه‌ها واگذار شود.
این پیشنهادها در حالی است که وزارت علوم قصد کم کردن تاثیر دانشگاه ها در پذیرش دانشجوی دکتری را در دستور کار قرار داده است ،پیشنهاد این دو راه حل یک طرفه ، ماهیت اصلی برخی اساتید و دانشگاهها را نشان میدهد.

آزمون دکتری پژوهشی

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به تدوین آیین نامه برگزاری آزمون مجزا برای داوطلبان دکتری پژوهش محور، گفت:.آیین نامه پذیرش دانشجوی دکتری پژوهش محور از طریق آزمون منحصرآ پژوهشی، در انتظار تایید و امضای وزیر علوم است.
در دوره های پژوهش محور تاکید بر مهارت است، لذا تعریف و قدرت حل مسئله از مهمترین مهارتهایی است که یک دانشجوی دکتر پژوهش محور باید داشته باشد.
در پذیرش به شیوه جدید دانشجوی دکتری پژوهش محور ؛ گام نخست این خواهد بود که مهارتهای عملی این دانشجویان در زمینه های مورد علاقه فعالیتشان، با بررسی پرونده و سوابق از طریق انجام مصاحبه محرز شود.بعد از قبولی در مصاحبه آزمون کتبی دکتری پژوهشی برگزار شود که این موضوع هم اکنون در حال بررسی است.
مهدی نژاد ابراز امیدواری کرد که شیوه جدید پذیرش دانشجوی دکتری پژوهشی در بهمن ماه سال جاری برای دانشجویانی که در حوزه های پژوهش محور قدرت حل مسئله دارند، اجرایی شود.
زمان ثبت‌ نام آزمون دکتری ۹۲ سراسری ۷ تا ۱۲ آذر ماه خواهد بود.
زمان توزیع کارت ورود به جلسه آ‍زمون دکتری ۹۲ از ۱۳ اسفندماه ۹۱ می باشد
زمان برگزاری آزمون دکتری ۹۳ بدون تغییر در ۱۸ اسفند سال ۹۱ است.


توزیع کارت آزمون دکتری ۹۲
زمان توزیع کارت ورود به جلسه آ‍زمون دکتری ۹۲ از ۱۳ اسفندماه ۹۱ می باشد.داوطلبان برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون خود باید به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه نمایند.

برگزاری آزمون دکتری ۹۲
زمان برگزاری آزمون دکتری ۹۳ بدون تغییر در ۱۸ اسفند سال ۹۱ خواهد بود.خدایی در خصوص نحوه برگزاری آزمون دکتری ۹۳، گفت: کمترین تغییرات را در آزمون دکتری ۹۲ داریم، چرا که تاکید بر افزایش کیفیت است.

زبان دکتری ۹۲
حذف زبان آزمون دکتری ۹۲ منوط به اجرایی شدن برگزاری آزمون زبان ملی از سوی وزارت علوم خواهد بود.وزارت علوم و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی با این موضوع موافقت کرده اند و تا زمان اعلام نظر وزارت بهداشت، طرح آزمون ملی زبان انگلیسی در سطح غیر پزشکی نهایی می شود.ناگفته نماند که منظور از حذف زبان آزمون دکتری ۹۲ به معنی حذف این ماده امتحانی از آزمون کتبی است لذا تاثیر آن کماکان در پذیرش دانشجوی دکتری پابرجاست.این موضوع موجب می شود که نمره زبان قابل جبران باشد و فرد بتواند در نوبت های مختلف برگزاری آزمون زبان ، به صورت جداگانه نمره مطلوب خود را بدست بیاورد و نیزآزمون دکتری تنها در یک نوبت روز برگزار شود.

منبع: سایت آزمون دکتری
 
بالا