زلزله تهران..آزمایشات هسته ای یا هارپ!!!!!!

رئیس مرکز پیش بینی زلزله پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی گفت: موضوعاتی که در خصوص عامل زلزله تهران مبنی بر آزمایشات هسته ای و هارپ است شایعه هستند.
دکتر محمد مختاری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر اینکه عامل زلزله ۵.۲ ریشتری تهران پروژه هارپ است، اظهار داشت: این یک مطلب کاملا رد شده بوده و شایعه ای بیش نیست.
وی با بیان اینکه به هیچ عنوان یک نیروی فضایی نمی تواند چنین زمین لرزه ای در عمق ۲۰_۲۵ کیلومتری را ایجاد کند، عنوان کرد: بحث های فضایی و غیره همگی غیر مرتبط با ایجاد زلزله هستند.


وی در خصوص شایعه دیگری مبنی بر اینکه آزمایش ها و تست های هسته ای در کشور عامل زلزله تهران و استانی های دیگر است تاکید داشت: این موضوع هم به طور کلی رد شده است زیرا ما در زلزله شناسی از روش هایی استفاده می کنیم که اختلاف بین زمین لرزه و انفجارات هسته ای کاملا قابل تشخیص است و هیچگونه شواهدی در مورد غیر طبیعی بودن زلزله های اخیر وجود ندارد.


به گفته رئیس مرکز پیش بینی زلزله پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله،بنابراین زمین لرزه ۵.۲ ریشتری سی آذرماه و پس لرزه ۴.۲ ریشتری بامداد ششم دی در تهران زمین لرزه بوده است و عامل آن نمی تواند انفجارات هسته ای در کشور یا تاثیرات پروژه هارپ از سوی کشور امریکا باشد.


وی با بیان اینکه در هر جای دنیا جان بشر و نجات آن خیلی اهمیت دارد، گفت: در چنین مواقعی دامن زدن به شایعات کار درستی نیست.


وی ادامه داد: خوشحال هستیم که ما با تکنولوژی و دانش دنیا با موارد مربوط به زلزله شناسی و پیشیابی زلزله در کشور و مخصوصا در پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندس زلزله هماهنگ و همگام حرکت می کنیم
 

Similar threads

بالا