زردچوبه؛ سلاح ضد سرطان

10+20min

عضو جدید
[h=1][/h]
زردچوبه یکی از معروف ترین ادویه هایی است که تقریبا همه، هنگام آشپزی از آن استفاده می کنند که رنگ آن مهم ترین دلیل این انتخاب است. شاید تا به حال به این فکر نکرده باشید این ادویه ای که به راحتی در دسترس همه ماست چه خواص دارویی مهمی دارد.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، زردچوبه یکی از ادویه هایی است که از میلیون ها سال پیش در طب سنتی چین کاربرد داشته و امروزه توجه متخصصان را به خود جلب کرده تا بیشتربا خواص آن آشنا شوند.

بر اساس تحقیقاتی که در سال 2000 انجام گرفت، مشخص شد که احتمال ابتلا به سرطان ریه در مردمان کشور هند، هشت بار کمتر از اروپایی های هم سن و سالشان است.

به علاوه احتمال سرطان روده بزرگ نه بار،سرطان سینه پنج بار و سرطان کلیه ده بار کمتر از آنهاست. درحالی که آنها ذاتا مستعد ابتلا به سرطان هستند.

به نظر شما علت این ایمنی بالا چیست؟

به عقیده بسیاری از دانشمندان مقدار بالای زردچوبه در تغذیه آنها را می توان یک عامل محافظتی بالا به حساب آورد. این ادویه نارنجی رنگ، خواص ضد التهابی دارد و از رشد و تکثیر سلول های سرطانی در روده بزرگ، کبد، معده، سینه و... جلوگیری می کند. از همین رو بهتر است از الان تا همیشه از طعم و رنگ آن در غذاها استفاده کنید.

مؤثر به شرط استفاده مشخص

برای بهره مندی از خواص پیشگیرانه زردچوبه، باید یک تا دو قاشق سوپخوری که معادل 300 تا 600 میلی گرم ترکیبات زردچوبه را دارد، در برنامه غذایی گنجانده شود. در دوران بارداری یا شیردهی می توان مقدار بیشتری مصرف کرد که البته بهتر است با پزشک مشورت شود. از طرف دیگر، در موارد زخم دوازدهه( اثنی عشر)، سنگ های صفرا، استفاده از داروهای ضد انعقادی و داروهایی که برای مشکلات پلاکت خون تجویز می شود.

بهتر است بیش از یک قاشق چایخوری در روز مصرف نشود.

جذب بهتر در کنار فلفل

مقدار جذبی عناصر موجود در زردچوبه توسط مخاط روده و پخش آن در اندام های بدن متفاوت است که می تواند از 5 تا 60% متغیر باشد. برای تسهیل در جذب توصیه می شود کمی فلفل سیاه نیز در کنار زردچوبه استفاده شود. حضور مواد چرب مانند روغن زیتون و روغن کنجد، زنجفیل و آناناس در جذب بهتر این ادویه خوش رنگ موثر است.
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
sheyda kashani زردچوبه ، حال عقل را خوب می کند طب مکمل 1

Similar threads

بالا