زاموفیلیا و منزلی به سبک مینیمال

sima000

عضو جدید




این روزها که همگی افراد به علت پندمی کرونا اکثر و یا تمامی وقت خود را در خانه میگذرانند بیشتر به گیاه آپارتمانی روی آورده اند، همچنین مطالعه و آگاهی آنان نسبت به گل آپارتمانی بسیار بالا رفته است.

اگر شما هم از این دسته از افراد هستید، حتما به دنبال گل مخصوص آپارتمان میگردید و یا حتما چند گل مناسب آپارتمان دارید در این مقاله همراه ما باشید تا ما شما را با یکی از بهترین گل آپارتمانی به نام زاموفیلیا آشنا کنیم. گل زاموفیلیا بهترین انتخاب برای گل آپارتمانی است. زاموفیلیا علاوه بر زیبایی منحصر به فردش یک سبک بسیار بانشاط و مینیمال به فضای داخلی آپارتمان شما خواهد بخشید. شما می توانید برای سفارش گل شاخه ای و یا سبد گل نامزدی وارد سایت فروش گل آنلاین وی آی پی شاپ شوید.


نام انگلیسی : Zamioculcas Zamiifolia
از خانواده : Araceae
بومی : آفریقا


دما:

بهترین دما برای این گل آپارتمانی بین ۱۵ الی ۳۰ درجه در منزل میباشد در صورت گرم شدن بیشتر باید با اسپری دور برگهای آن را غبارپاشی کنید.

آبیاری:

همانطور که کارد و پنیر دشمنان قسم خورده هم هستند نیز آبیاری زیاد و بیش از اندازه هم دشمن این گل مخصوص آپارتمان میباشد زیرا این گیاه در ریشه های خود که به صورت ساقه زیرزمینی است آب را جمع میکند،آبیاری زیاد باعث پوسیدگی ریشه ها و در نهایت برگ های آن می شود. به طور کل هروقت خاک این گل آپارتمانی کاملا خشک شد گیاه را دوباره سیرآب کنیدشما می توانید برای سفارش گل شاخه ای و یا سبد گل نامزدی شیک وارد سایت فروش گل آنلاین وی آی پی شاپ شوید..

نور:

این گل شرایط ایده آل برای رشد مطلوب به جای روشن نیاز دارد ولی در مکانهای تاریک تر همقادر به ادامه ی زندگی است ولی بر روی عرض برگ تاثیر می گذارد و برگها و ساقه برگ باریک میشود . ولی این به این معنی نیست که باید در معرض نور مستقیم خورشید باشد. باید مواظب باشید که اشعه آفتاب به برگ گیاه نخورد زیرا باعث سوختن آن میشود. نور زیاد باعث کلفت تر شدن ساقه برگهای این گل مخصوص آپارتمان میشود و نور کم باعث نازک شدن آن ها میشود.

رطوبت:

به لطف داشتن برگهای واکسی خود در برابر ازدست دادن آب از برگ و کمبود رطوبت مقاوم است ؛از این رو این گل مناسب آپارتمان است. شما می توانید برای سفارش گل شاخه ای و یا سبد گل نامزدی وارد سایت وی آی پی شاپ شوید.

خاک:

به خاکی سبک با زهکشی حوب نیازمند است مثلا خاک کاکتوس گزینه ی مناسبی برای این گل آپارتمانی است.

تغذیه:

طبق تجربه این گل عاشق کودهای فسفر بالا و پتاسیم بالا میباشد یعنی بهتر است برای آن از کودهای گلدهی استفاده شود، فسفر وظیفه ریشه دهی در گیاه را دارد این گل هم چون که به جای ریشه ریزوم دارد عاشق فسفراست و فسفر باعث میشود تعداد برگهایش زیادتر بشود.حتما کودهای فسفر بالا و پتاس بالا را پای آن بریزید.

تکثیر:

تکثیر این گل مناسب آپارتمان زیبا با قلمه برگ و تقسیم ریزوم انجام پذیر است، ولی باید یک ماهی برای ریشه زدن آن و یک ماه هم برای جوانه زدن و رشد آن صبر کنید شاید یکی از دلیل های گران قیمت بودن این گل مناسب آپارتمان همین موضوع باشد.

آفت و بیماری:

تقریبا آفتی ندارد و در راس هرم غذایی قرار دارد ولی پوسیدگی ریشه ناشی از آبیاری زیاد مهمترین بیماری این گیاه آپارتمانی است. شما می توانید برای سفارش گل شاخه ای و یا سبد گل نامزدی وارد سایت فروش گل آنلاین در تهران وی آی پی شاپ شوید.

هرس: برگهای زرد شده و سوخته را بچینید و ساقه را در صورت پوسیدگی با چاقو از ته بچینید. بهتر است مطلب گیاه پتوس بهترین گیاه برای نگه داری در آپارتمان را نیز بخوانید.

تعویض گلدان: قانون کلی گیاهان میگوید که هرچه گلدان تنگ تر شود رشد گیاه بیشتر خواهد بود مادامی که ریشه ها از ته گلدان بیرون بزند. اگر گلدان گیاه را بزرگ کنید رشدش به تاخیر می افتد زیرا وقت گل صرف پر کردن ریشه میشود و مدتی رشد شاخه ها به تاخیر می افتد و لی در صورت بیرون زدن ریشه ها با یک سایز بزرگ تر در بهار تعویض کنید.
 

پیوست ها

  • 1618302635068.jpeg
    1618302635068.jpeg
    9.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • 1618302712949.jpeg
    1618302712949.jpeg
    7.2 کیلوبایت · بازدیدها: 1
بالا