رژیم غذایی الیاف دار برای درمان بواسیر

saeedyari913

عضو جدید
استفاده کردن از یک رژیم غذایی الیاف دار و آشامیدن آب زیاد ممکن است بهترین چیزی باشد که از ابتلای به بواسیر جلوگیری می کند و یا آن را مداوا می نماید. زیرا رژیم غذایی غیربهداشتی کم الیاف منجر به خشک و سفت شدن مدفوع شده و در نتیجه بهنگام دفع بایستی فشار زیادی به خود بیاوریم و به عبارتی دیگر برای دفع تقلا کنیم. این تقلا و فشار به نوبه خود می تواند بواسیر را تشدید نموده و حتی در مواردی خود، بواسیر ایجاد کند.
برای افزودن الیاف به غذای خود، از میوه و سبزیجات تازه استفاده نمایید. مصرف دانه ها (حبوبات) و غلات را به فراموشی نسپارید، مورد استفاده قرار دهید.


اگر از رژیم غذایی الیاف دار بهره نمی گیرید، آن را مورد توجه و استفاده قرار دهید و به تدریج آن را آغاز نمایید، البته باید توجه داشته باشید که از مشکلات گاز معده حاصل از مصرف الیاف بایستی اجتناب ورزید. روزانه لااقل ۸ لیوان آب یا سایر مایعات بخورید. (نوشابه های کافئین دار را به حساب نیاورید، زیرا آنها در واقع مایعات بدن را تخلیه می سازند)


اگر الیاف خوردن و آب نوشیدن عادت ثابت شد، مدفوع نرم تر شده و به راحتی تخلیه می گردد. او اضافه می کند، این عادت موجب می شود که فشار و تقلا را از رکتوم خود دور سازید.
منبع:هموروئید
 
بالا