رپورتاژ خبری یعنی چه؟

zahra-hamedani

عضو جدید
امروزه رپورتاژ آگهی را به عنوان یکی از موثر*ترین روش*های بازاریابی اینترنتی و برندسازی می*شناسند که معتبر*ترین شرکت*های دنیا برای معرفی محصولات خود از آن استفاده می*کنند.
رپورتاژ (Reportage) در اصل یک کلمه فرانسوی به معنی گزارش و یا شرح انجام کار هست. البته ریشه این واژه در زبان*های لاتین مشترک هست و به عنوان مثال کلمه Report در زبان انگلیسی هم وجود دارد و معنی تقریبا مشابهی دارد. این واژه برای اولین بار در سال 1945 به کار برده شده و در آن سال یک روزنامه فرانسوی برای تبلیغ یک یک محصول بخصوص از این شیوه استفاده کرد.
به عبارتی آگهی در روزنامه اولین بستری بود که رپورتاژ خبری در آن پیاده سازی می*شد. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولئوژی، رپورتاژ خبری به مرور وارد سایر رسانه*ها شد و پس از تبلیغ محصولات در شبکه*های تلویزیونی، این شیوه امروز به یکی از موثر*ترین روش*های بازاریابی و تبلیغات اینترنتی تبدیل شده است.
امروزه کسب و کار*های موفق، کمتر به دنبال تبلیغ مستقیم محصول و یا خدماتی هستند که ارائه می*کنند و با استفاده از شیوه*های نوین مثل رپورتاژ آگهی، سعی می*کنند برند خود را معرفی کنند. منظور از رپورتاژ در محیط وب و دنیای سئو، خبری تبلیغاتی هست که در قالب گزارش، به معرفی کالا و یا خدماتی می*پردازد که قصد دارد آن را تبلیغ کند.
به زبان ساده رپورتاژ خبری نوعی خبر تبلیغاتی هست که از آن برای معرفی یک محصول و یا خدمات استفاده می*شود. معمولا برای ارائه هر چه بهتر رپورتاژ خبری، از محتوای تصویری مثل عکس و یا موشن گرافیک استفاده می*کنند و در این حین، لینک آن محصول را در میان توضیحات قرار می*دهند. بدین ترتیب مخاطب به صورت ناخودآگاه با آن محصول و یا خدمات آشنا می*شود.
منبع سورس: آرمانیک ، مدیروب
www.armanic.com
www.modireweb.com
 

Similar threads

بالا