روی دست و پا را چگونه باند پیچی کنیم

Foster.nicely

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1][/h]

اگر باند پیچی کف دست و پا را بلد نیستید. توصیه میگردد این متن را تا آخر بخوانید تا در زمان بوجود آمدن حادثه بتوانید حداقل اقدامات اولیه و ضروری را به خوبی انجام دهید . در این بخش با شیوه بانداژ ساعد ، بانداژ مچ ، بانداژ کف دست و نیز بانداژ انگشتان آشنا خواهیم شد .


آیا تا به حال هنگام بانداژ یک زخم ،دچار مشکل شده‌اید؟ آیا می‌دانید نحوه باندپیچی هر عضو متفاوت بوده و برای جلوگیری از باز شدن بانداژ نیاز به آموزش و مهارت لازم دارید؟

بانداژ ساعد

از یک باند کناربافت ۵‌/‌۷ سانتی‌متری استفاده کنید. ابتدای باند را روی مچ دست قرار داده و ۲ بار دور مچ بچرخانید تا سر باند ثابت بماند. باند را از پایین به بالا به طرف آرنج به صورت اریب به طوری که هر دور باند دوسوم از دور قبلی را بپوشاند، ببندید. در انتها باند را در بالای ساعد با چسب یا سنجاق ثابت کنید. بانداژ ساق پا نیز به همین روش است.
توجه


بانداژ باید به صورت اریب بسته شود. پیچش حلقوی باند به دور عضو می‌تواند عروق خونی را مسدود کند. اگر باند را از بالا به پایین عضو ببندید بانداژ شل و پانسمان در معرض عوامل میکروبی قرار خواهد گرفت، بنابراین همیشه باند پیچی را از قسمت باریک‌تر عضو شروع کنید.

بانداژ آرنج

از یک باند کنار بافت ۷٫۵ سانتی‌متری استفاده کنید. آرنج را خم نموده و در وضعیت مناسب حال خود قرار دهید. ابتدای باند را روی آرنج قرار داده و ۲ بار دور آرنج بچرخانید تا سر باند ثابت بماند. ادامه باند را یک دور به صورت اریب به دور بازو بپیچانید. سپس باند را از روی آرنج رد کرده و یک دور اریب به دور ساعد بپیچانید. این روش را تا زمانی که سطح پانسمان پوشیده شود ادامه دهید. در آخر انتهای باند را بالای بازو ثابت کنید. بانداژ زانو نیز به همین روش بسته می‌شود با این تفاوت که سایز باند زانو باید ۱۰ یا ۱۵ سانتی متری‌ باشد.

بانداژ کف دست

از یک باند کنار بافت ۵ سانتی‌متری استفاده کنید. ابتدا سر باند را زیر یا روی مچ دست قرار دهید و ۲ بار دور مچ بچرخانید تا سر باند ثابت بماند. ادامه باند را از روی دست به طرف انگشت کوچک و سپس زیر انگشتان برده و از بین ۲ انگشت شست و سبابه رد کنید. بعد آن را از روی دست به صورت اریب به بالا برده و دور مچ دست بچرخانید. به این کار ادامه دهید تا پانسمان به خوبی پوشانده شود. در آخر انتهای باند را روی مچ ثابت کنید. بانداژ کف پا نیز به همین روش است.

بانداژ جداگانه انگشتان دست

از یک باند کنار بافت ۲٫۵ سانتی‌متری استفاده کنید. ابتدا سر باند را زیر مچ قرار داده و ۲ بار دور مچ بچرخانید تا سر باند ثابت بماند. ادامه باند را از روی دست عبور داده و به سمت نوک انگشت مورد نظر حرکت دهید. باند را از نوک انگشت به سمت پایین انگشت به صورت اریب بانداژ کرده و در ادامه باند را مجدد از روی دست عبور دهید و در قسمت مچ ثابت کنید. بانداژ انگشتان پا نیز به همین روش است.



منبع: سايت دكتر سلام
 

sareh@1373

عضو جدید
ساخت پروتز آرنج برای افرادی که از این ناحیه قطع عضو شده اند، مفید واقع می شود. پروتز آرنج انواع مختلفی دارد. قیمت ساخت پروتز آرنج کلینیک پایار نسبت به سایر مراکز درمانی مقرون به صرفه تر می باشد. نقل شده از مشرق نیوز و ارتوپد فنی پایار که قیمت ساخت پروتز آرنج کلینیک پایار را می توان با بیمه درمانی پوشش داد.
 

sareh@1373

عضو جدید
قیمت ساخت پروتز انگشت دست کلینیک پایار به عوامل مختلفی بستگی دارد. قیمت ساخت پروتز انگشت دست به متریال و هوشمند یا هوشمند نبودن آن نیز بستگی دارد. نقل شده از مشرق نیوز و ارتوپد فنی پایار که قیمت ساخت پروتز انگشت دست پایار را می توان با بیمه درمانی پوشش داد.
 

sareh@1373

عضو جدید
قیمت ساخت پروتز مچ پا کلینیک پایار به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع ماده ای که در پروتز به کار برده می شودف متد استفاده در ساخت و هوشمند بودن از عواملی می باشد که بایستی به آن در خصوص قیمت ساخت پروتز مچ پا کلینیک پایار به آن دقت داشت. نقل شده از مشرق نیوز و ارتوپد فنی پایار که قیمت ساخت پروتز مچ پا کلینیک پایار را می توان با بیمه درمانی هم پوشش داد.
 

Similar threads

بالا