رویترز: ایلان ماسک در حال ساخت صدها ماهواره جاسوسی است

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

رویترز: ایلان ماسک در حال ساخت صدها ماهواره جاسوسی است

خبرگزاری رویترز به‌نقل از منابع آگاه گزارش داد که ایلان ماسک در یک همکاری فزاینده با آژانس‌های امنیت ملی آمریکا در حال ساخت صدها ماهواره جاسوسی است.​

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع آگاه رویترز فاش کردند که شرکت اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک تحت یک قرارداد طبقه‌بندی‌شده با «دفتر ملی شناسایی» آمریکا در حال ساخت صدها ماهواره جاسوسی است.
منابع آگاه به رویترز گفتند که اسپیس ایکس نمونه‌های اولیه ماهواره‌های جاسوسی «استارشیلد» را کنار ماهواره‌های دیگر با پرتابگر فالکون9 به فضا فرستاده است.
به‌گفته این اشخاص، ماهواره‌های استارشیلد در مدارهای پایینی زمین کار می‌کنند و قابلیت تصویربرداری از زمین دارند.
به‌نوشته خبرگزاری رویترز، این اقدام نشان‌دهنده تعمیق روابط بین ایلان ماسک سرمایه‌دار معروف و آژانس‌های امنیت ملی آمریکا است.

روزنامه وال‌ استریت ژورنال در ماه فوریه از وجود یک قرارداد محرمانه 1.8 میلیارد دلاری اسپیس ایکس با یک آژانس اطلاعاتی نامعلوم خبر داد اما جزئیات بیشتری در مورد این برنامه منتشر نکرد.
سخنگوی دفتر ملی شناسایی آمریکا اعلام کرد که این آژانس در حال توسعه توانمندترین، متنوع‌ترین و مقاوم‌ترین سامانه شناسایی، نظارتی و اطلاعاتی فضاپایه‌ای است که جهان به خود دیده است.
چین همچنین قصد دارد ساخت صور فلکی ماهواره‌ای خود را آغاز کند و پنتاگون در مورد آنچه «تهدیدات تسلیحات فضایی روسیه» خوانده، هشدار داده است که می‌تواند کل شبکه‌های ماهواره‌ای را از کار بیندازد
 
بالا