رونمایی از نخستین قطار فوق سریع انگلیس با سرعت 362 کیلومتر در ساعت

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]

[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92040301401
دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱



انگلیس از نخستین قطار فوق سریع خود با سرعت 362 کیلومتر بر ساعت رونمایی کرد.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این قطار در صورت موفقیت دولت در ساخت خط راه‌آهن جنجال‌برانگیز «پرسرعت 2»، مسیر لندن - میدلندز را با سرعتی فوق‌العاده طی خواهد کرد.

این قطار که سرویس مسافربری انگلیس را با سرعت بیش از 320 کیلومتر در ساعت شکل خواهند داد، با هدف افزایش سرعت حمل و نقل و کاهش صدای خارجی قطار به حداقل طراحی شده‌اند.

دماغه مخروطی فوق ایرودینامیکی به این قطار بی‌نام کمک خواهد کرد تا به صورت تجاری، با سرعت 362 کیلومتر در ساعت حرکت کند؛ این درحالی است که در شرایط آزمایشی این قطار می‌تواند با سرعت 442 کیلومتر در ساعت قطارهای ژاپن برابری کند.

بالاترین سرعت اجرایی این قطارها در انگلیس در حال حاضر 281 کیلومتر بر ساعت بوده و در خط «پر سرعت 1» بین لندن و کنت حرکت می‌کند.

سریعترین قطار مسافربری دنیا، CRH380A است که مسیر پکن و شانگهای را با سرعت 486 کیلومتر در ساعت طی می‌کند.

این طراحی پیش از رای اختلاف‌برانگیز مجلس در مورد ریل پرسرعت 2 در این هفته رونمایی شده که در آن 40 نماینده محافظه‌کار قرار است علیه این پروژه 33 میلیارد پوندی اعتراض کنند.

به گفته این نمایندگان، احداث این خط ریل هیچ نفع اقتصادی نداشته و مناطق روستایی را از بین خواهد برد.

اما دولت بر این باور است که این خط ریل جدید می‌تواند به اتصال بخش‌های شمالی و جنوبی با کاهش زمان سفر و افزایش رشد اقتصادی در میدلندز و شمال کمک کند.

امید است که مرحله اول این پروژه بین لندن و بیرمنگام در سال 2017 آغاز و در سال 2026 به پایان برسد. مرحله دوم از منچستر به لیدز در سال 2033 تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام
 
بالا