روش های طراحی کاتالوگ محبوب

mstprint

عضو جدید
یکی از ابزارهای قوی‌ بازاریابی برای شرکت‌ها، طراحی و چاپ کاتالوگ است. شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از این کاتالوگ‌ها اطلاعاتی دربارۀ محصولات یا خدماتشان به مشتریان خود اعلام کنند. شیوه‌های خلاقانه طراحی و تکنیک‌های متنوع چاپ کاتالوگ به یاری کسب‌وکارها آمده است تا بتوانند مردم را تحت تاثیر قرار دهند.
برخی از کسب‌وکارها کاتالوگ‌هایشان را از طریق پست برای مخاطبان خود ارسال می‌کنند. آن‌ها حتی این امکان را برای مشتریان خود فراهم می‌کنند که در همان بسته‌ای که دریافت کرده‌اند، بتوانند پس از اولین بررسی، یک خرید هیجان‌انگیزداشته باشند. احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که دوست دارید برخی از کاتالوگ‌ها را در خانه نگه دارید. ممکن است از طراحی کاتالوگ یا تصاویر کاتالوگ خوشتان آمده باشد حتی گوشۀ بالای صفحه‌ای را تا زده‌اید یا دور محصولاتی که به آنها علاقه‌مند شده‌اید، خطی نیز کشیده‌اید.
بعضی از کاتالوگ‌ها برای مدت زیاد نگهداری نمی‌شوند. برخی افراد به این نوع کاتالوگ‌ها فقط نگاهی گذرا می‌اندازند و حتی برخی از آن‌ها بدون نگاه‌کردن، کاتالوگ را در سطل زباله پرتاب می‌کنند.
حتی اگر همۀ این کاتالوگ‌ها در آشپزخانه جمع‌آوری شود، به این معنا نیست که هر مشتری که این کاتالوگ‌ها را دریافت کرده است، زمان باارزش خود را صرف دیدن آن‌ها می‌کند. حال اگر این کاتالوگ‌ها خسته‌کننده و بی‌هدف باشند، دیگر ارزش نگاه‌کردن هم ندارد.
اهمیت
طراحی کاتالوگ
طراحی چشم‌گیر، طرح‌بندی هوشمندانه و تصاویر جذاب و سازمان‌دهی‌شده، اساس
طراحی کاتالوگ است. هر شرکت و صنعتی نیازمند نوعی طراحی است. برای مثال مغازۀ ورزشی و ساعت‌فروشی طراحی یکسانی ندارند. خوب از کجا باید شروع کرد؟ در ادامه چندین راه کلیدی آمده است که می‌تواند به شما کمک کند.
1.کاتالوگ را برای مخاطبان خود طراحی کنید
شما می‌بایست کاتالوگ خود را باتوجه‌به نیاز مشتری طراحی کنید؛ چراکه طراحی کاتالوگ وابسته به فروش است. اگر مخاطب شما طیف جوانان هستند، باید کاتالوگ خود را متفاوت‌تر از کاتالوگ مخصوص مسن‌ها بسازید. اگر مخاطبانتان از همۀ سنین هستند، طراحی با سبک‌های متفاوت را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
2.در طراحی کاتلوگ به اندازه و قالب دقت کنید
در
طراحی کاتالوگ می‌بایست فضای کافی برای طراحی محصولات و خدمات خود در نظر بگیرید. این اندازه باید به‌گونه‌ای باشد که به‌طور کامل توجه مخاطب را جلب کند. همچنین قالب و تعداد صفحات کاتالوگ نیز باید با‌توجه‌به نیاز مشتری باشد. اگر شما صنعتی خاص مانند ساخت سفارشی یک محصول را دارید، می‌بایست کیفیتتان را در کاتالوگ‌ها برجسته کنید.
علاوه‌براین، اگر شما کاتالوگ خود را با کیفیت بیشتر طراحی کنید و به
چاپ کاتالوگ اهمیت ویژه‌ای دهید، مشتری نیز از کاغذی باکیفیت‌تر و تصاویری جذاب‌تر بهره می‌برد. جزئیات و داستان کار خود را نیز توضیح دهید.
3.از تصاویر باکیفیت در طراحی کاتالوگ استفاده کنید
هیچ کاتالوگی بدون عکس‌های زیبا کامل نیست. به‌علاوه، محصولات کاتالوگی که کامل نباشد، به فروش نیز نمی‌رسد. پس بهترین عکس‌ها را برای چاپ کاتالوگ انتخاب کنید. از بهترین و باکیفیت‌ترین تصاویر استفاده کنید. تصاویر باکیفیتی که با استفاده از اسکنر دیجیتال و رزولوشن 300 dpi تهیه شده است، بهترین گزینه برای طراحی است. از برنامه‌های ویرایش عکس خوب مانند ادوبی فتوشاپ برای آماده‌سازی تصاویر بهره بگیرید.
اگر می‌خواهید با استفاده از تصاویر رنگی کاتالوگ خود را طراحی کنید، می‌بایست حالت رنگ را از RGB به CMYK تغییر دهید. همچنین اگر می‌خواهید سیاه سفید طراحی کنید، حالت عکس را روی Grayscale تنظیم کنید. پس از این تنظیمات، اقدام به چاپ کنید. کاتالوگ خود را با فرمت TIFF و رزولوشن 300DPI ذخیره‌سازی کنید تا خروجی نهایی را پیش از چاپ ببینید.
یکی از فاکتورهای دیگر که در چاپ کاتالوگ تأثیر می‌گذارد، کیفیت کاغذ است. بعضی‌ها فکر می‌کنند اگر تصاویر را با کیفیت 700 DPI یا حتی بالاتر ذخیره کنند، در چاپ نیز کیفیت بهتری مشاهده خواهند کرد. این طرز فکر اشتباه است. اکثر چاپگرها حالت متوسط برای چاپ دارند، استفاده از رزولوشن بالا، فقط حجم فایل شما را زیاد می‌کند.
4.به کلمات مورد استفاده در کاتالوگ دقت کنید.
تصاویر باکیفیت خوب است، اما برای تأثیرگذاری بیشتر شما نیاز دارید تا دربارۀ محصولاتتان توضیحاتی نیز ارائه کنید. این تأثیرگذاری می‌تواند با استفاده از فونت‌های فانتزی باشد که شما روی سیستم خود نصب می‌کنید. خوانایی، کلیدی بسیار مهم است. برای این کار شما می‌توانید از فونت‌های استانداری مانند Helvetica، Times و Verdona استفاده کنید که بهترین هستند. شما می‌تواند تیترها را با استفاده از فونت‌های استاندار و Bold طراحی کنید. کاتالوگ‌هایی که تعداد صفحاتشان از 4تا8 است، می‌توانند در زمان کوتاهی آماده شوند. بیشتر زمان شما صرف طراحی و آماده‌سازی تصاویر می‌شود.
مراحل طراحی هنوز تمام نشده، طراحی کاتالوگتان را تحلیل کنید.
حتماً پس از
طراحی کاتالوگ، زمانی را برای تحلیل آن بگذارید. برای تحلیل می‌توانید به پرسش‌های زیر پاسخ دهید.
• چگونه می‌توان دیوانه‌وار فروخت؟
• آیا پس از انتشار کاتالوگ‌هایتان، فروشتان به‌سرعت شروع می‌شود؟
• کاتالوگی که طراحی کرده‌اید، باعث فروش یا مانع فروش شما می‌شود؟
• آیا طراحی کاتالوگ خوب به‌نظر می‌رسد؟
شما می‌بایست از مشتری‌های خود دربارۀ کاتالوگ‌هایتان بپرسید و فیدبک‌های آن‌ها را نیز در نظر بگیرد. شما برای
طراحی کاتالوگ نیاز به تعهد، زمان و صبر دارید. در بار اول ممکن است برای شما کمی دلهره‌آور به‌نظر برسد؛ اما پس از طراحی می‌توانید بارها و بارها از آن استفاده کنید. فرمول طراحی خوب کاتالوگ به شما در فروش بیشتر کمک می‌کند.



 
بالا