روش های سنتزنانو ذرات

mtehrangroup

عضو جدید
روش های سنتزنانو ذرات
نانو ذرات مي‌توانند درفرم پودر، کریستال یا فیلم نازک تهیه شود. پودرها و فیلم­ها می­توانند از کریستالهای چند نانومتری تا چند میکرومتر را شامل شوند. باید توجه شود که کریستالهای نانو تمایل به تجمع دارند. اگر ذرات نانویی مجزا مدنظر باشد، غالباً یک مرحله تجمع زدایی ضروری است. تعدادی از روشهای جدید وجود دارند که بدون نیاز به داشتن مرحله تجمع­زدایی منجر به تهیه نانو ذره مي‌شوند. این روشها عبارتند اند از:
الف. روشهای فاز گازی - لایه نشانی بخار شیمیایی - لایه نشانی بخار فیزیکی - لایه نشانی به روش اسپری- پیرولیز ب. روشهای محلول برای برخی از کاربردها، مخصوصاً سنتز فیلمهای نازک، فرایند فاز مایع یکی از معمولترین و پراستفاده­ترین روشهای سنتز مي‌باشد. مزیت این روشها، کنترل واکنش از نظر استوکیومتری، تولید مواد هموژن، توانایی تشکیل شکلهای ترکیبی و مواد کامپوزیتی مي‌باشد. به هر حال گران بودن مواد اولیه و طولانی بودن فرایند از اشکالات این روش ها می باشد. معمولترین روشهای محلول برای سنتز نانو ذرات در زیر معرفی شده اند: - متدهای رسوب­دهی - متدهای سولووترمال - روش سل – ژل( Sol-Gel) - روشهای میکروامولسیون - سنتز از طریق احتراق - سنتز الکتروشیمیایی
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

mohammadgordan20

عضو جدید
با سلام. سوالی که در این زمینه برای من مطرح شده این است که آیا و قتی به طور کلی صحبت از سنتز نانو مواد توسط روش هیدرومتالورژی می شود، چه روش هایی را شامل میشود؟یا به عبارت دیگر خود هیدرومتالورژی در تولید نانو مواد به چه زیر شاخه هایی تبدیل می شود؟ آیا می تونیم روش هایی مثل رسوب دهی یا سل - ژل و یا هیدروترمال را شاخه ای از روش های هیدرومتالورژی بنامیم؟
 
بالا