روش های ارتباط ups با یکدیگر

finetco

عضو جدید
روش های ارتباط با یو پی‌ اس


برای اینکه یو پی‌ اس خود را مانیتور و کنترل نمایید به‌ راحتی می‌توانید ، یو‌ پی‌ اس خود را به کامپیوتر وصل و مدیریت همچنین ان را مانیتور و کنترل نمایید .
همچنین با نصب یک نرم‌افزار یو پی اس در صورت وقوع یک حالت بحرانی، نرم‌افزار می‌تواند باعث شود تا فایل‌های باز بصورت اتوماتیک ذخیره و به صورت خودکار کامپیوتر خاموش گردد.

حال در برخی مواقع، کاربران یا مدیران شبکه نیاز به امکانات شبکه‌ای گسترده‌تری دارند که از جمله مهمترین آنها عبارت است از:


امکان مانیتور و کنترل یو‌ پی‌ اس‌‌‌ (ها) از راه دور
ذخیره‌ اطلاعات و خاموشی خودکار کامپیوتر های یک شبکه در مواقع کاملا بحرانی
معرفی روش­‌های مستقیم و غیر­مستقیم


کنترل و مانیتورینگ یو پی اس با دو روش امکان پذیر می‌‌باشد:
روش مستقیم
روش غیر‌مستقیم

روش مستقیم :در این روش ، یو پی اس به طور مستقیم وارد شبکه شده و به عنوان یک عضو شبکه شناخته می‌شود. بدین معنا که همه‌­ی کامپیوتر‌ها در شرایط برابر با یو پی اس ارتباط برقرار می‌کنند، پیغام Shutdown دریافت کرده و در صورتی که اجازه داشته باشند، دستوراتکنترلی را به دستگاه UPS ارسال می‌نمایند.
معایب :
هزینه­ی بالای پیاده­سازی آن مانندخرید و نصب
امکان پیاده­سازی هر نوع درخواست و یا تغییرات وجود نداشته یا با هزینه‌ ی بالا قابل اجرا خواهد بود

روش غیر مستقیم :
در این روش از ارتباط یوپی اس با یک کامپیوتر دیگر استفاده شده و UPS از طریق آن کامپیوتر به شبکه متصل می‌شود . در این روش یو پی اس از پروتکل ارتباطی خاص خود با کامپیوتر استفاده کرده و وضعیت UPS را گزارش می‌دهد. همچنین یک نرم‌افزار جانبی واسط روی کامپیوتر خاصی که با یوپی اس ارتباط منطقی دارد نصب می‌شود و با کامپیوتر‌های دیگر ارتباط برقرار می‌نماید.
مزیت این روش سادگی آن است، زیرا یو پی اس با یک برنامه ­‌ی کاربردی روی کامپیوتر‌های دیگر ارتباط برقرار می‌کند. عیب روش غیر‌مستقیم این است که بقیه کامپیوترها به کامپیوتری که یو پی اس با آن ارتباط برقرار می‌کند وابسته می‌شود و اگر این کامپیوتر خاص خاموش و یا مشکلی داشته باشد امکان کنترل، مانیتورینگ و دریافت پیغام Shutdown برای بقیه دستگاه‌ها وجود ندارد.
معایب :
محدودیت فاصله حداکثر تا ۱۵ متر بین کامپیوتر و یو پی اسمتصل به ان
تابع بودن کامپیوتر های نتوورک به کامپیوتر های متصلبه یوپی اس
 
بالا