روش شارژ کارتریج پرینتر لیزری یا کارتریج تونر دستگاه کپی

rozhan69

اخراجی موقت
[h=1][/h]تولید کنندگان چاپگر معمولا دستورالعمل چگونگی پر کردن کارتریج تونر را به مشتریان نمی دهند تا یک کارتریج جایگزین جدید خریداری کنند. با این حال، افزودن تونر به یک چاپگر لیزری یک روش جایگزین ارزان و آسان به جای خرید یک کارتریج تونر جدید است. نحوه افزودن تونر به کارتریج را یاد بگیرید تا در هزینه خود صرفه جویی نمایید.
(این مقاله در مورد روش شارژ کارتریج تونر و درام برای چاپگرهای لیزری کوچک و دستگاه های کپی می باشد. اغلب افراد ظروف تونر جداگانه تهیه می کنند تا کارتریج را پر کنند)
مراحل :
:مرحله اول در روش شارژ کارتریج پرینتر لیزری
پودر تونر مناسب که با چاپگر و کارتریج سازگار باشد تهیه کنید. پودرهای تونر اندازه دانه، ساختار شیمیایی و وزن متفاوتی دارند؛ به همین دلیل است که فقط نوع سازگار پودر تونر با کارتریج شما کار خواهد کرد.
انواع مختلف تونر وجود دارد، اما برای هر مدل چاپگر انواع جداگانه وجود ندارد. اکثر تونرها ویژگی ها و تکنولوژی اولیه متفاوتی دارند. یک تونر از یک مدل بسیار مشابه با چاپگر نیز احتمالا کار خواهد کرد، اما پیش از استفاده تحقیق کنید.

:مرحله دوم در روش شارژ کارتریج پرینتر لیزری
تونر کثیف است: فضای کاری خود را آماده کنید! حوله های کاغذی یا روزنامه ها را روی سطح صاف قرار دهید تا از فضای کاری خود محافظت کنید زیرا پودر تونر فضا را کثیف می کند. اگر نمی خواهید دستانتان کثیف شوند، دستکش لاستیکی بپوشید.
اگر قصد دارید از یک "ابزار سوزاندن" (یک دستگاه لحیم کاری مثل دستگاه ذوب حفره ها در پلاستیک) استفاده کنید، روی یک سطح سنگین کار کنید تا با میز به طور مستقیم در ارتباط نباشد. دست ها (یا دستکش ها) را هنگام کار با تونر بشویید و خشک کنید تا چیزهای دیگر کثیف نشوند. این ماده خطرناک نیست، اما می تواند رنگ وسایل را تغییر دهد.
:مرحله سوم در روش شارژ کارتریج پرینتر لیزری
مخزن نگهدارنده را روی کارتریج تونر قرار دهید. این یک محفظه گسترده ی نسبتاً ظریف است که در آن نیاز به پر کردن پودر تونر خواهید داشت. چک کنید ببینید آیا مخزن نگهداری، سوراخ موجود برای پر کردن دارد یا خیر. بعضی از کارتریج ها یک سوراخ پر شده با یک درپوش پلاستیکی دارند که می توانید به راحتی آن را بردارید.
کارتریج های دیگر نیاز به سوراخ کردن دارند و کیت های تکمیل کننده تونر مربوطه معمولا با یک ابزار سوزاندن و آلومینیوم سنگین کار می کنند تا پس از شارژ کارتریج تونر، سوراخ را ببندید. در صورت نیاز به استفاده از یک ابزار سوزاندن، دستورالعمل های موجود برای پر کردن تونر را دنبال کنید. دستورالعمل ها به شما نشان می دهد کجا و چگونه سوراخ را بسوزانید.
یک آهنربای کوچک معمولی الکتریکی می تواند به عنوان یک ابزار سوزاندن مناسب باشد. اما همه چیز کثیف خواهد شد زیرا شما باید تمام پلاستیک ها را ذوب کرده و بسوزانید، زیرا برای سوزاندن لبه های سوراخ به ابزار ویژه نیاز خواهید داشت.
اگر "ابزار سوزاندن" یک نوک پیچ خورده داشته باشد، قبل از اینکه آن را گرم کنید (یا بعد از اینکه آن را خنک نگه دارید)، آن را به صورت کارآمد قرار دهید. فقط یک سوراخ مناسب برای نازل بطری تونر ایجاد کنید. مراقب باشید خیلی پیش نروید و سایر قسمت ها را تخریب نکنید.
اگر لبه پلاستیکی ذوب شده در اطراف سوراخ را بالا برده اید، آن را برش زده و تمیز کنید (ممکن است لازم باشد که نوک ابزار را به صورت دوره ای و با دقّت تمیز کنید) تا اطمینان حاصل شود که نوار در اطراف سوراخ مناسب است و آب بندی به درستی انجام می شود و اطمینان حاصل کنید که کارتریج هنوز هم به راحتی در چاپگر قرار خواهد گرفت. این کار به ویژه برای کارتریج های پرینترهای لیزری رنگی ارزان مهم است که در آن ها تمام اجزا داخل چاپگر برای ایجاد هر تصویر می چرخند؛ فرایندی که می تواند نوار لغزش را از جا در آورد.


:مرحله چهارم در روش شارژ کارتریج پرینتر لیزری
سرپوش قیف را روی بطری تونر قرار دهید. انتهای سرپوش قیف را روی سوراخ پر کردن، مجدداً با یک زاویه کوچک قرار دهید و به آرامی کنار بطری ضربه ای بزنید تا پودر در مخزن نگهداری بریزد. ضربه ملایم را ادامه دهید تا بطری خالی شود.
:مرحله پنجم در روش شارژ کارتریج پرینتر لیزری
حفره پر کردن را آب بندی کنید. اگر یک حفره از پیش ساخته شده وجود دارد، می توانید درپوش پلاستیکی را دوباره روی سوراخ قرار دهید. اگر مجبورید سوراخ را ببندید، سوراخ را با نوار آلومینیومی ارائه شده طبق دستورالعمل های همراه با کیت پر کردن مجدد، آب بندی کنید.


:مرحله ششم در روش شارژ کارتریج پرینتر لیزری
برای اطمینان از توزیع پودر تونر، کارتریج را به آرامی از طرفی به طرف دیگر به صورت افقی تکان دهید. کارتریج را در چاپگر یا دستگاه خود نصب کنید.
:مرحله هفتم در روش شارژ کارتریج پرینتر لیزری
اگر کارتریج شما نیاز به این مرحله اضافی دارد، تراشه هوشمند را تعویض کنید. بعضی از چاپگرها پس از پرکردن پودر تونر کار نخواهند کرد، مگر اینکه یک فیوز هوشمند جدید تراشه نصب شود. بیشتر کیت های پر کردن تونر در صورت نیاز با یک تراشه هوشمند برای کارتریج ارائه می شوند.

نکات
پودر تونر و کارتریج تونر با تخفیف به صورت آنلاین در دسترس هستند.
هنگامی که کیفیت چاپ کاهش یافت، کل کارتریج را عوض کنید. درام تصویربرداری براق و الزاما نازک پوشش داده شده که لیزر برای انتقال جوهر به صفحات حساسش از آن استفاده می کند، در نهایت از بین می رود، همانگونه که سایر قسمت های مکانیکی از بین می روند.برای بهینه بودن شارژ کارتریج، یک کارتریج جدید (یا معمولا برند پرینتر) بازسازی شده که دارای یک درام جدید است خریداری کنید. برای جلوگیری از آشفتگی در حمل و نقل نیز یک مورد مهر و موم شده خریداری نمایید.
اگر لکه ها و رگه هایی بر روی صفحه ظاهر می شود، ممکن است آب بندی کارتریج تونر مشکل داشته باشد. اطراف سوراخ را با حوله ای کاغذی مرطوب تمیز کنید، سپس با نوار آب بندی کنید، ترجیحاً با نوار کاست و به خوبی اطراف آن را بپوشانید. توده های تونر ریخته شده را از داخل چاپگر با یک حوله کاغذی پاک کنید؛ از جارو برقی استفاده نکنید مگر اینکه کیسه یکبار مصرف در جارو قرار داده اید. چندین نسخه پرینت برای حذف لکه های مانده بگیرید.
اگر کارتریج پرینتر لیزری رنگی چند تونری ارزان شما گیر کرد، دستورالعمل های جدا کردن کلاچ و چرخش آزادانه آن را برای برداشتن کارتریج مطالعه کنید. سپس مطمئن شوید کارتریج تعمیر شده مناسب است و به درستی در پرینتر قرار داده شده است.
اگر یک کارتریج با تراشه هوشمند را قبل از اینکه کاملا خالی شود پر کرده اید و تمام تونر جدید را نمی توانید داخل آن بریزید، منتظر بمانید تا زمانی که تراشه خطا دهد یا سعی کنید تونر را به درستی خالی کنید تا تونر جدید را بتوانید جایگزین کنید.
توصیه نمایندگی تعمیرات کپی این است که باید در هنگام انتخاب چاپگر بعدی، قیمت کارتریج (با در نظر گرفتن ظرفیت صفحات)، در دسترس بودن تونر اضافی و موانع تعمیر و یا کم بودن دسترسی به تعمیر مانند "تراشه های هوشمند" را در نظر بگیرید.

منبع : شارژ کارتریج در محل
 

plus120

اخراجی موقت
زمان مناسب شارژ کارتریج

یکی از متداول‌ترین سرویس‌های مرتبط با دستگاه‌های چاپ نظیر کپی و پرینتر، شارژ کارتریج است. شارژ کارتریج در واقع سرویسی است که عموم کاربران دستگاه‌های کپی و پرینتر، آن را جایگزین تعویض کارتریج کرده‌اند. زیرا شارژ کارتریج در قیاس با تعویض آن، بصرفه‌تر و آسان‌تر است. ترجیح شارژ کارتریج به تعویض آن توسط کاربران، تا بدان جا پیش رفته که حتی شرکت‌های سازنده، اقدام به تولید دستگاه‌هایی با قابلیت داشتن مخزن جوهر کرده‌اند. مخزن جوهر یا CISS از تعدادی مخزن جوهر با لوله‌های متعدد تشکیل شده است که بارها و بارها می توان آنها را شارژ کرد. در این میان تنها موضوع باقی‌مانده، تشخیص زمان مناسب شارژ کارتریج است که نشانه‌های خاص خود را دارد. برای مثال یکی از نشانه‌های فرا رسیدن زمان مناسب شارژ کارتریج آن است که دستگاه، برگ چاپ شدۀ یکنواختی را تحویل ندهد و پس از تکان دادن کارتریج، این مشکل برطرف شود.
تشخیص زمان مناسب شارژ کارتریج

معمولاً تمامی دستگاه‌های چاپ، فرارسیدن زمان مناسب شارژ کارتریج را با نمایش پیغامی، به کاربر اعلام می‌کنند. در ارتباط با دستگاههای پرینتر، -که در سازمان‌ها و ادارات زیاد استفاده می‌شوند- عموماً خشک شدن کارتریج پس از چند ساعت اتفاق می‌افتاد، لیکن در مصارف خانگی زمان اتمام کارتریج، حدود چند هفته (بسته به میزان استفاده از دستگاه) طول می‌کشد.آنچه که کاربر در این میان می‌بایست به آن توجه کند، تعویض یا شارژ کارتریج، بلافاصله پس از مشاهده پیغام است. کاربران گرامی توجه داشته باشند که تا زمان کم رنگ‌ شدن یا متوقف شدن چاپ، کارتریج جدید را نصب ننمایند. اگر کلمات به هنگام چاپ جا می‌افتند و یا کم رنگ هستند می توان با درست توزیع کردن جوهر به کیفیت چاپ خود کمک کرد. برای باز بخش جوهر درون کارتریج باید آن را درآورده و به آرامی تکان داد تا جوهر به طور یکنواخت پخش شود. فرا رسیدن زمان مناسب شارژ کارتریج نشانه‌های دیگری نیز دارد که در بخش ذیل به برخی از آنها اشاره خواهد شد:



  • زمان مناسب شارژ کارتریج، وقتی است که شش ماه از عمر کارتریج شما گذشته است.


  • زمانی که شاخص جوهر به پایین‌ترین مقدار خود رسیده است.


  • هنگامی که جوهر دستگاه چاپ شما تمام شده است.

اشکالات احتمالی پس از شارژ کارتریج

در صورتی که شارژ کارتریج با درنظرداشتن استانداردهای این کار، نظیر توجه به زمان مناسب شارژ کارتریج، استفاده از کارتریج باکیفیت و مواردی از این دست انجام شود، احتمال بروز خطا در چاپ به حداقل می‌رسد. با این وجود، معمولاً اشکالاتی پس از شارژ کارتریج مشاهده می‌شود که با اندک دستکاری و تعمیر برطرف می‌شوند. برخی از این اشکالات عبارتند از:


  • پرینتر در هنگام چاپ خطا و هشدار کارتریج می دهد.
  • قرار دادن کارتریج در دستگاه سبب خاموشی دستگاه می شود.
  • کارتریج شارژ شده در یک پرینتر تک کاره بخوبی پاسخگوست لیکن در پرینتر سه و چهارکاره بسیار کم رنگ است.

  • رنگها با یکدیگر تداخل داشته باشند.
  • کارتریج دارای صدای ناهنجار است.
  • کارتریج کاغذ را کثیف می کند.
  • کاغذ پس از فرمان چاپ بصورت کاملا سفید خارج میشود.

  • صفحه دارای خطوط ناخواسته باشد.
  • از قسمتی از صفحه چاپ گرفته نشود.
  • صفحه دارای پس زمینه است.
  • چاپ صورت گرفته کم رنگ است.

منبع : تعمیرات پرینتر اچ پی
 

Similar threads

بالا