روشنایی خورشیدی هایبریدی (hybrid solar lighting)

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
سیستم‌های روشنایی خورشیدی هایبریدی (hybrid solar lighting) یا HSL یا روشنایی هایبریدی (hybrid lighting)، برای روشنایی داخلی از نور مصنوعی و هدایت نور خورشید به وسیله دسته کابل‌های فیبر نوری (fiber optic) استفاده می‌کنند.



این سیستم‌ها نور خورشید را بدون پنجره یا پنجره سقفی به اتاق هدایت می‌کنند و به عنوان مکمل این نور، از نور مصنوعی که معمولا لامپ‌های LED هستند استفاده می‌کنند.
دسته فیبرها از کلکتور‌های نوری خارجی/سقفی و از راه بازشوهای کوچک و یا کانال‌های کابلی نور را به محلی که به آن نیاز است می‌رسانند. فیبرهای نوری در محل‌های نور پردازی به لامپ‌های الکتریکی می‌پیوندند و بر حسب نیاز یا به صورت اتوماتیک یک سطح نور ثابت همیشگی را فراهم می‌کنند.




کلکتورهای سقفی شامل دیش‌های آینه‌ای بزرگی است که خورشید را دنبال می‌کنند. فیبرهای نوری انعطاف‌پذیر هستند و می‌توانند به وسایل نوردهی هایبریدی که دارای میله‌های پخش‌کننده نور هستند متصل شوند. یک کلکتور ساده می‌تواند تا هشت وسیله نوری و 100 متر مربع را نوردهی کند.





سنسورهای نوری وجود دارند که میزان نور مورد نیاز را محاسبه می‌کنند و میزان نور مصنوعی را برای حفظ کردن میزان ثابت روشنایی تنظیم می‌کنند.
 

Similar threads

بالا