[روانشناسی موفقیت-معرفی-دانلود] خلاصه کتاب ؛ بابای دارا و بابای نادار- رابرت کیوساکی و شارون لچتر

Samaneh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام دوستان
مدتی پیش به پیشنهاد یک دوست کتابی رو خوندم که به نظرم همه باید مطالعه ش کنند . این کتاب اگرچه خلاصه و ترجمه ی نسخه ی اصلی هست ، اما اونقدر خوب بود که پرینتش کردl و چند بار خوندم و به دیگران هم توصیه کردم مطالعه کنند
اینجاضمیمه می کنم اگر بعد از خوندن خلاصه ش مشتاق شدید ، مطالعه کنید .





مترجم: عبدالرضا رضایی نژاد

نویسنده : رابرت کیوساکی و شارون لچتر
این کتاب خلاصه شده در 21 صفحه از نسخه اصلی کتاب میباشد
کتاب” بابای دارا , بابای نادار ” یکی از پرفروش ترین کتاب های مدیریتی چند سال اخیر است. نوسندگان کتاب، روش های آموزشی مدارس را برای عصر حاضر مناسب و کافی نمی دانند و معتقدند که” مدرسه ها کارمند پرورند و نه کارآفرین پرور “ آموزش هایی که برای عصر سازمان های بزرگ و بوروکراتیک مناسب بود، دیگر جواب گوی نیازهای سازمان های پیچیده، شبکه ای و مبتنی بر دانش امروز نمی باشند و در واقع فرزندان ما را برای دنیایی تربیت می کنند که دیگر وجود ندارد.

پیام اصلی کتاب این است که :

” برای پول کار نکنید , بگذارید پول برای شما کار کند “
قسمتی از متن کتاب:


من به نیروی کار، به ویژه جوانان توصیه می کنم که کار را به منظور یادگرفتن، نه پول درآوردن، بخواهند. نخست بر آموزش و پرورش خود سرمایه گذاری کنید، در این دنیا تنها دارایی مغز ماست. امروزه در سایه تغییرات پرشتاب فراوان، آن چه می دانید اهمیت ندارد زیرا دانسته ها زود کهنه می شوند. شتاب یادگیری تازه ها مهم است. بسیاری از مردم به برد نمی رسند، زیرا از باخت می ترسند. افراد هوشمند کسانی را به استخدام درمی آورند که از خودشان هوشمندترند. شکست، برندگان را به هیجان وامی دارد و بازندگان را به شکست می کشاند. فرزندان ما نمی توانند با قانون های پیشین به بازی بپردازند، خیلی خطرناک است. در دنیای کنونی که سخت رو به دگرگونی دارد، پدران و مادران باید به اندیشه های نو و دلیرانه روی خوش نشان دهند. ما نیازمند اندیشه های نوین هستیم که این کتاب عرضه می دارد.
 

پیوست ها

  • father.pdf
    238.3 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا