رنگ

با سلام خسته نباشید
ببخشید میخواستم ببینم در مورد تهیه رنگهای الکترو دیپوزیشنed اطلاعاتی دارید.
ممنون
 

ali2019

عضو جدید
دست درد نکنه
برای جزوه
تکنولوژی رنگ تالیف عطا محمد بابااحمدی!

مرسی
 

ali2019

عضو جدید
سلام
من هرچی دنبال رفرنس درس:تکنولوژی روکش سطح و رنگرزی2 گشتم ،چیزی پیدا نکردم:(.
میشه اگه کسی اطلاعی داره کمکم کنه
 

eisasafaei

عضو جدید
كتاب رنگ

كتاب رنگ

کتاب مفهوم رنگ


بخشی از مقدمه کتاب:
گستره مفهوم و سرآغاز موجودیت رنگ ژرفایی عمیق دارد آنچنان که متن علمی واحدی نمی توان در خصوص آن ایراد کرد. در مفهوم و بیان کلی رنگ در ایران کتاب خاصی به تالیف نرسیده و تنها می توان به تعدادی مقاله فارسی بسنده کرد. از این رو بر آن شدم تا بتوانم مفهومی ظریف از بنیان رنگ و درک شناختی آن را جمع آوری و تدوین کنم. از سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را در زمینه طراحی و گرافیک در شیراز آغاز کردم و پس از فعالیت در شرکت های مختلف و کسب اندک تجربه ای در سال ۱۳۸۴ به عضویت انجمن گرافیک ایران و شبکه طراحان گرافیک ایران در آمدم. پس از آن در سال ۱۳۸۹ منتخب در زمینه طراحی پوستر هفتمین فستیوال منطقه ای مالزی و در سال ۱۳۹۰ منتخب در زمینه طراحی پوستر جشنواره دوسالانه گرافیک نخجوان گردیدم . در سال ۱۳۹۱ به بعنوان عضو مستقل در آمدم و سپس در همان سال (IAA) برترین انجمن بین المللی گرافیک و تبلیغات نیویورک در بخش طراحی بسته بندی جشنواره بین المللی – های برند – کشور چین موفق به کسب مقام سوم گردیدم. این مسیر جز با بهره گیری و حمایت دوستان ، اساتید و تمامی اعضای خانواده ام بخصوص همسرم شیما سمیعی و برادرم مجید استوار میسر نبود . امیدوارم این کتاب بتواند ظرایفی تازه از بنیان و مفهوم رنگ را برای شما آشکار سازد.

دانلود
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

AUTUMN LEAVE

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام ، من دانشجوی ترم 5 رنگ پلیمر هستم ولی احساس میکنم بازار کار رنگ نسبت به صنایع کمه! چون صنایع جا افتاده تره! ترم اول که بودم می خواستم تغییر گرایش بدم ولی نشد! بنظر شما من الان تغییر گرایش بدم یا نه گرایشم خوبه؟ لطفا راهنماییم کنید.
 

AUTUMN LEAVE

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دوستان ینی واقعا کسی نیس کمکم کنه؟؟؟؟؟ بابا اونایی که رنگ خوندن یه اطلاعاتی بدن خو!!!!! :twisted:
 

arad.n

عضو جدید
دوستان ینی واقعا کسی نیس کمکم کنه؟؟؟؟؟ بابا اونایی که رنگ خوندن یه اطلاعاتی بدن خو!!!!! :twisted:

تو خود دانشکده آمار بگیری سریعتر به جواب میرسی هاااا.:))
رنگ بازارش از پلیمر بهتره . شک نکن.

رنگ تو قالب صنایع خصوصی کوچک در مقایسه با پلیمر، تعدادش خیلی زیاده که همین باعث میشه احتمال بیکار موندن ب حداقل برسه.
اما کلا تو کار مهارت شخص حرف اول رو میزنه.
منم ارشد رنگ دانشکده م.
 

polymer77

عضو جدید
[h=2]معرفی نسل جدید نقاط کوانتومی برای حذف آلاینده‌های رنگی در کشور[/h]
پژوهشگران ایرانی موفق به معرفی دسته جدیدی از نقاط کوانتومی آلائیده شده بعنوان نانوفتوکاتالیست‌های نسبتا سبز، موثر و سریع برای تخریب آلاینده‌های رنگی شدند.
با استفاده از دستاوردهای این تحقیقات و با بکارگیری نقاط کوانتومی خانواده سولفید روی می‌توان از آنها به عنوان نسل جدیدی از نانوذرات برای حذف و تخریب سریع و موثر آلاینده‌های زیستی یاد کرد.
به نوشته سایت نانو، نقاط کوانتومی در واقع نانوذرات نورتاب نیمه‌رسانای معدنی صفر بعدی هستند که دارای اندازه بین 1 تا 20 نانومتر هستند. این اندازه کوچک، آنها را مستعد می‌کند تا بتوان با استفاده از مقدار کم آنها سطح بیشتری را برای واکنش‌های در سطح در اختیار داشت.
دکتر حمیدرضا رجبی، محقق این طرح اظهار کرد: در این کار ابتدا نقاط کوانتومی سولفید روی خالص و آلائیده شده با یون آهن با اندازه میانگین یک تا دو نانومتر با روش ترسیب شیمیایی در حضور عامل مهارکننده 2-مرکاپتواتانول سنتز شدند. پس از مشخصه نگاری این ترکیبات، از آنها بعنوان نانوفتوکاتالیستهای جدید، موثر و سالم برای تخریب آلاینده رنگی مالاکیت سبز از محیط های آبی استفاده شد.
رجبی تصریح کرد: هدف اصلی این کار بهبود روش‌های قدیمی حذف آلاینده‌ها از حیث سرعت، درصد حذف آلاینده، سمیت کمتر ماده باقی‌مانده و کاهش مقدار ماده لازم بوده است. بعنوان نمونه در روش‌های قبلی این کار مستلزم مدت زمان‌های بالا (حتی تا 1500 دقیقه) بوده است. بعلاوه در مقالات قبلی، آلودگی را از سیستم حاوی آلاینده با استفاده از یک جاذب فقط جمع می‌کردند، اما هیچ‌گونه تخریبی انجام نمی‌شد ولی در این تحقیق، با استفاده از نقاط کوانتومی، ذرات آلاینده رنگی از محیط اولیه تقریبا بطور کامل (تا حدود 100 درصد) تخریب و رفع آلودگی شد.
وی افزود: همچنین یکی دیگر از نکات برجسته این روش سنتزی برخلاف برخی دیگر از روش‌های قبلی که مستلزم بکارگیری دمای بالا و ثابت و نیز استفاده از حلال‌های آلی سمی، گران و زیست تخریب گر بود، سنتز نقاط کوانتومی در محیط آب، بجای محیط های آلی و همچنین در دمای اتاق است.
محقق طرح تصریح کرد: در این تحقیق ابتدا نانوذرات نیمه‌هادی (نقاط کوانتومی) ZnS خالص و همچنین آلائیده شده با یون‌های آهن (در نسبت‌های مختلف) در محیط آبی و بدون نیاز به حلال‌های آلی و در دمای اتاق در مدت کوتاه (حدود 45 دقیقه) سنتز شدند.
رجبی ادامه داد: پس از مشخصه نگاری ترکیبات سنتزی با تکنیک‌های مختلف مانند TEM, UV-Vis Spectrophotometry, XRD, FAAS و تایید سنتز موفق نقاط کوانتومی مورد نظر، آنها را برای بررسی مقایسه‌ای، توان تخریب رنگ مالاکیت سبز بعنوان یک مدل رنگی، تحت تابش نور ماورای بنفش که برای فعال‌سازی نانوذرات بکار گرفته شد، استفاده کردیم.
وی افزود: پس از بررسی تاثیر پارامترهای تجربی مختلف شامل pH، مقدار نقاط کوانتومی، زمان تابش، مقدار نانوفتوکاتالیست بر درصد تخریب رنگ، نتایج بدست آمده با دستگاه اسپکتروفوتومتر آنالیز شد. در پایان، سینتیک و مکانیسم تخریب رنگ در شرایط بهینه مورد بحث قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در واقع این طرح یک ایده جدید را در مسیر تخریب و حذف آلاینده‌های زیستی معرفی کرده است. با توسعه و بهبود این روش می‌توان از آن در صنایع پتروشیمی، پالایشگاهی، رنگرزی و… برای تصفیه پساب‌های صنعتی استفاده کرد. بویژه در مواردی که استفاده از میکروارگانیسم‌ها با محدودیت‌های جدی همراه است، استفاده از ترکیباتی که بتوانند پس از تصفیه پساب، قابل بازیابی بوده و خودشان نیز موجب آلودگی سیستم نشوند، بسیار مورد توجه است.
به گفته رجبی، این تحقیق به‌ دلیل ارزان بودن، سرعت و کارایی بالا، اخیرا مورد توجه یکی از پالایشگاه‌های کشور جهت حذف پساب‌های کارخانه مورد توجه قرار گرفته است.
وی با ابراز امیدواری نسبت به ادامه تحقیقات گفت: دانشجویان کارشناسی ارشد من در حال حاضر مشغول تحقیق درباره سنتز نقاط کوانتومی جدید برای تصفیه نمونه‌های حاوی بافت پیچیده‌تر و امکان بکارگیری آنها تحت نور مرئی هستند.
نتایج این کار تحقیقاتی به‌ وسیله‌ی دکتر حمیدرضا رجبی از دانشگاه یاسوج، پروفسور شمسی پور از دانشگاه رازی کرمانشاه، دکتر امید خانی از دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان و دکتر وحید وطن پور از دانشگاه تربیت معلم تهران، در Journal of Hazardous Materials منتشر شده است و جزء یکی از مقالات برتر در حوزه فناوری نانو بوده است.
 

AUTUMN LEAVE

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
با سلام به دوستان پلیمری :w17:
چرا برای اینکه رنگهای اسیدی روی پشم اثر بکنه ، باید از حمام رنگ اسیدی استفاده بکنیم؟
 

amirdolu

عضو جدید
سلام دوستان عزیز .
برای افزایش شفافیت و براقیت کیلر پلی اورتان چه کار باید بکنیم؟
اگه درصد روغن رو تو رزین بالا ببریم براقیت فیلم زیاد میشه؟
 
بالا