رمزهای موفقیت در تحصیلات تکمیلی

nice_Alice

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز


رمزهای موفقیت در تحصیلات تکمیلی



در این مقاله برخی از مسائل و مشکلاتی که ممکن است برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ایجاد شود، مطرح و راه حل هایی برای آنها ارائه می شود. همچنین اساتید راهنمایی که می خواهند در موفقیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی خودشان سهیم باشند، مخاطب قرار گرفته اند. هدف نویسنده آگاه ساختن خواننده از رابطه استاد - دانشجو، انتظاراتی که از این رابطه وجود دارد و بایدها و نبایدهای آن است.




 

پیوست ها

  • MCT31303327800.pdf
    594.8 کیلوبایت · بازدیدها: 0

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
مدیریت زمان ، گامی بلند به سوی موفقیت

سلام دوستان خوبم. چه خبر؟ توانستید این هفته توان خودتان را برای شروع تلاش بسنجید؟ آیا راههای بیشتر شدن توان خود را بررسی کردید؟ آیا کمربندها را بسته اید و آماده اید تا از این توان صد در صد استفاده را ببرید؟


این فرم دارای سه جدول است:


جدول اول جدول زمانبندی و برنامه ریزی درسی است. در این جدول ابتدا برنامه های ثابت روزانه خود مانند ساعات کار یا کلاس دانشگاه را حاشور بزنید اینها ساعاتی را تشکیل می دهد که شما نمی توانید در مورد آنها برنامه ریزی کنید و ساعات باقی مانده ساعاتی است که باید با برنامه ریزی صحیح به درستی از آن استفاده کنید. حال قبل از شروع برنامه ریزی سری به جدول تعیین اولویت های روزانه بزنید و در آنجا کارهای هر روز خود را بر اساس اولویت آنها بنویسید و زمان مورد نیاز برای هر یک را تخمین بزنید. سپس با مراجعه به جدول قبلی و با توجه به زمان لازم برای هر اولویت, آنها را در برنامه خود جای دهید. اگر به جدول زمانبندی و برنامه ریزی درسی توجه کنید در انتهای آن ستونی را تحت عنوان “ارزیابی به درصد” خواهید دید. شما می بایست هر شب میزان عمل خود به برنامه آن روز را به درصد در این جدول بنویسید.


دلایل احتمالی که موجب شده است نتوانید به برنامه خود عمل کنید را در جدول شناسایی عوامل مزاحم بنویسید. اگر این عوامل در طی روزهای آینده نیز تکرار شد کنار آن عامل در جدول عوامل مزاحم در ستون تکرار علامت بزنید تا به این طریق عوامل مزاحم اصلی در اجرای برنامه خود را شناسایی کرده و برای هفته های بعدی درصدد رفع آنان برآیید. برای جبران ساعات از دست رفته در طی همان هفته نیز بهتر است در برنامه خود حداقل یک نیم روز را خالی بگذارید تا در صورت نیاز از آن جهت عقب نماندن از برنامه خود استفاده نمایید.


Click here to view the original image of 1079x632px.
 
بالا