رفع اشکال مربوط به:3DMAX

qasedak_20

عضو جدید
ممنون
یه سوال دیگه
تو مکس درخت مرج کردم
اما موقع رندر برگارو نشون نمیده
 

shahab_24

عضو جدید
سلام بر همگی

یادم رفت بگم
مکس 2011 دارم و vray ورژن 2

خب اول از همه باید مطمئن باشی که وی ری ایی که نصب کردی برای ورژن 2011 باشه، دوما طریقه نصبش رو درست انجام داده باشی که میتونی لینک آموزش نصب وی ری 2 (البته برای 2012) رو از تو امضام پیدا کنی.

من یه مشکلی دارم ... وقتی توی emviroment عکس رو میدم و روی نمای پرسپکتیو ظاهر میشه خیلی بزرگه و اصلا چیزی از عکس معلوم نیست . چطوری میشه عکس رو کوچکتر کرد تامعلوم شه ... هرچی هم زوم میکنمن میام عقب عکس تغییری نمیکنه و فقط اشیاه توی صحنه کوچیک میشن

مهیار جان خو عکس رو بیرون از مکس تو برنامه ایی مثل فوتوشاپ کوچک کردی؟ سایز عکست چقدره؟
می تونی کل کارت رو توی یک کره قرار بدی و به کره متریال emviroment ات رو بدی.البته حتما برای کره از modifier دستور normal رو قرار بده.

الهی شکر مشکلم حل شد و تونستم وی ری رو نصب کنم دوستای گلی که راهنماییم کردید خیلی ازتون ممنونم . فکرکنم مشکل ازویندوزم بود عوضش کردم بعدم طبق اموزش شما عمل کردم درست شد:w27:

خدایا شکر..خوشحال شدم.موفق باشید

سلام
وفتی به سقف شیبدار متریال میدم
تایل هاش در جهت افقی هست
چطور میشه بچرخونمش؟
مشاهده پیوست 100670

خب قاصدک جان بهترین کار و ساده ترین راه اینه که توی uvw Map اینکارها رو بکنی.یعنی وقتی uvw Map رو به سقف اعمال کردی.روی گزینه uvw Map کلیک کنی تا Gizmo فعال بشه حالا خود gizmo رو بچرخون.به همین راحتی

تو این قسمت میشه چرخوندش

مشاهده پیوست 100679
مهیار جان راه های سخت رو انتخاب نکن

ممنون
یه سوال دیگه
تو مکس درخت مرج کردم
اما موقع رندر برگارو نشون نمیده

خب چند دلیل ممکنه وجود داشته باشه،تطابق نداشتن موتور رندر با نوع متریال برگها،کیفیت پایین مدلینگ درخت و یا استفاده نکردن از normal برای درخت

شما برگها رو انتخاب کن و توی بخش Modifier گزینه Normal رو انتخاب کن.اگر درست نشد توی تنظیمات normal گزینه flip رو انتخاب کن.انشاالله درست میشه
 

mandana-n

عضو جدید
سلام خسته نباشید
من وقتی می خوام یه فایل رو از مکس به کد منتقل کنم وقتی export می کنم بعضی آبجکت ها رو منتقل نمی کنه و این پیغام خطا رو میده:

Object layer_12 contains more vertices than are supported in a DWG or DXF file
The current maximum is 32,767 vertices in a single object.
This object will be skipped during export.
چیکار باید بکنم؟:(
 

shahab_24

عضو جدید
سلام خسته نباشید
من وقتی می خوام یه فایل رو از مکس به کد منتقل کنم وقتی export می کنم بعضی آبجکت ها رو منتقل نمی کنه و این پیغام خطا رو میده:

Object layer_12 contains more vertices than are supported in a DWG or DXF file
The current maximum is 32,767 vertices in a single object.
This object will be skipped during export.
چیکار باید بکنم؟:(

سلام
خب به طور معمول اجسام پیش فرض داخل 3dsmax تا 200 ورتکس (Vertices) رو قبول نمکنن که این اجسام هم به راحتی به اتوکد قابل انتقال هستند.

حالا شما یک جسم دارید که 100 درصد ترکیب چند جسم و با تکنیک poly ساخته شده.بهترین کار اینه که داخل تنظیمات edit poly بشین و بازدن میانبر عدد 4، polygon رو انتخاب کنید.حالا قسمتی از شکل که به نظرتون میاد خودش میتونه به صورت شکلی مجزا باشه رو به صورت کامل انتخاب کنید.حالا در زیر مجموعه لیست edit poly دنبال detach باشید.با زدن این دکمه یک سوال از شما پرسیده میشه که در این پنجره نباید هیچکدام از گزینه ها تیک داشته باشند و شما فقط ok را می زنید.به این ترتیب اون عضو انتخاب شده شما به یک شکل جدا تبدیل میشه که میتونید به صورت جداگانه وارد اتوکد بکنیدش.

به همین صورت اقدام کنید تا کل شکل وارد اتوکد بشه واونجا همه رو سرجای خودشون گذاشته و group کنید.
 

moovafeg

عضو جدید
سلام

خب توصیه من اینه که با یه برنامه دیگه مثل Ulead Video Studio استفاده کنی.اما اگه می خوای صدا گذاری تو دنیای تری دی رو امتحان کنی به این آدرس مراجعه کن:
1- Graph Editors
2-Track View - Drope sheet
حالا اینجا هر شی رو که تو صفحه اصلی هست رو انتخاب کنی بازه زمان موجودش و انیمیشنش و جهات حرکت و خیلی چیزهای دیگه رو نشون میده و صد البته اولین گزینه اش Sound Track هست.که وقتی روش دبل کلیک کنی وارد جزئیاتش میشه که میتونی اونجا یه صدا بهش الصاق کنی.

سلام
1- می بخشید اینجا فقط دو نوع فایل صوتی رو قبول میکنه راهی نیست که فایل از نوع دیگه هم قبول کنه و میشه کمی راجع به جزئیاتش توضیح بدید
2- تفاوت edit poly و edit mesh چی ؟ و هر کدام کجا استفاده میشه ؟؟؟؟
 

jaber_407

عضو جدید
ریست شدن سیستم حین رندرگیری!

ریست شدن سیستم حین رندرگیری!

با سلام خدمت شما اساتید گرامي
من دانشجوي رشته طراحي صنعتي هستم و تري دي مکس جزء نرم افزار هاي رشته من محسوب نميشه ولي به خاطر قدرت گرافيکي که تو اين نرم افزار ديدم تمايل به يادگيري اون پيدا کردم
و حالا بعد از تلاش هاي بسيار موفق شدم ياد بگيرم البته نه خيلي زياد!
ولي من يک مشکل بزرگ دارم:بعد از طراحي وقتي که رو دکمه رندر کليک ميکنم بعد از جند دقيقه پردازش اطلاعات (شروع کردن فرایند رندر گیری) سيستم خود به خود ريست ميشه!
راجعبه اين موضوع از همه حتي از کسي که سيستمم رو ازش خريدم پرسيدم ولي جواب نگرفتم
شما در اين مورد اطلاعاتي داريد؟
سيستنم من حتي تو پردازش نقشه هاي طراحي شده در نرم افزار هاي کتيا و ساليد هم هيچ مشکلي نداره.
مشخصات سيستم من اينه و من اين سيتم رو حدود 2 ماه پيش گرفتم.
MB: Asus - M5A97
CPU: AMD - X4 - 980 - 3.7 GHz
Ram: DDR3 - 8GB - Bus 1600
VGA: Asus- ATi 6670 - DDR3 1GB
HDD: 1 TB segate - 32 MB buffer
Power 530au- Green
-----------------
OS:windows 7- 64Bit
-----------------
3Ds max 2012
 

mandana-n

عضو جدید
یه سوال داشتم. (ببخشید اینقدر سوال می پرسم ها آخه تازه کارم:()
می خواستم بپرسم شما میدونید چطوری میشه یه همچین پوسته ای رو واسه حجمم بکشم؟ یعنی با ابزار لاین اگه این لوزی ها رو بکشم چطور می تونم خمشون کنم و به این شکل درشون بیارم؟
آخه من تقریبا یه همچین پوسته ای رو واسه کارم در نظر گرفته بودم به صورت لوزی لوزی که رفته رفته خم میشه و میاد روی سقف کار...




 

sahar-architect

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام به مهندسان معمار :cool:
میخواستم بدونم فرمت خروجی برنامه 3Dmax چی هست.ممنون میشم اگه زود جواب بدین

سلام
لطفا سوالتون رو در بخش مربوطه مطرح كنيد
فایلهای MAX را به صورت فایلهای دیگه ميتونيد خروجی بگیرید فرمت های خروجی شامل اين موارد هستند:
3D Studio :3DS
Adobe illustrator :Ai
ASC scene Export :ASE
Auto CAD : DWG
Auto CAD : DXF
Shockwave 3D Film Box :FBX
Initial Graphics Exchange Standard :IGES
Lights cape material :ATR
Lights cape Blocks :BLK
Lights cape Parameter : DF
Lights cape Layers :LAY
Lights cape View :VW
Lights cape Preparation Flle :LP
Stereo lithography :STL
VRML 97 :WRL


اغلب خروجي شبيه سازي معماري به اين فرمتي هست كه مشاهده ميكنيد:
untitled1.JPG
 

rozhann

مدیر بازنشسته
سلام
من به یک مشکل برخوردم
کسی میتونه اهنماییم کنه
وقتی فایل سه بعدی از اتوکد وارد مکس میکنم مقیاس حجمها بهم میریزه
یکی بزرگ میشه یکی کوچک
یکی کشیده
چکارش کنم درست بشه؟
 

shahab_24

عضو جدید
سلام

سلام
1- می بخشید اینجا فقط دو نوع فایل صوتی رو قبول میکنه راهی نیست که فایل از نوع دیگه هم قبول کنه و میشه کمی راجع به جزئیاتش توضیح بدید
2- تفاوت edit poly و edit mesh چی ؟ و هر کدام کجا استفاده میشه ؟؟؟؟

1- خب برای همین محدودیت ها گفتم از نرم افزارهای قویتر دیگری در زمینه ویرایش فیلم و صداگذاری استفاده کن
2- poly قویتر از mesh است و تفاوتش این چند گزینه اس ت که در مش نیست:
1.Hinge from edge
2.extrude along spline
3.flip
4.nurms subdivision
5.target weld
6.connect vertices

با سلام خدمت شما اساتید گرامي
من دانشجوي رشته طراحي صنعتي هستم و تري دي مکس جزء نرم افزار هاي رشته من محسوب نميشه ولي به خاطر قدرت گرافيکي که تو اين نرم افزار ديدم تمايل به يادگيري اون پيدا کردم
و حالا بعد از تلاش هاي بسيار موفق شدم ياد بگيرم البته نه خيلي زياد!
ولي من يک مشکل بزرگ دارم:بعد از طراحي وقتي که رو دکمه رندر کليک ميکنم بعد از جند دقيقه پردازش اطلاعات (شروع کردن فرایند رندر گیری) سيستم خود به خود ريست ميشه!
راجعبه اين موضوع از همه حتي از کسي که سيستمم رو ازش خريدم پرسيدم ولي جواب نگرفتم
شما در اين مورد اطلاعاتي داريد؟
سيستنم من حتي تو پردازش نقشه هاي طراحي شده در نرم افزار هاي کتيا و ساليد هم هيچ مشکلي نداره.
مشخصات سيستم من اينه و من اين سيتم رو حدود 2 ماه پيش گرفتم.
MB: Asus - M5A97
CPU: AMD - X4 - 980 - 3.7 GHz
Ram: DDR3 - 8GB - Bus 1600
VGA: Asus- ATi 6670 - DDR3 1GB
HDD: 1 TB segate - 32 MB buffer
Power 530au- Green
-----------------
OS:windows 7- 64Bit
-----------------
3Ds max 2012

معمولا این اتفاق به خاطر تنظیمات رندر و یا هماهنگ نبودن cpu با رم ها میشه. (من به شخصه cpu اینتل رو بیشتر ترجیح میدم)
شما یه کاری بکنید.وقتی از خواستید رند نهایی بگیرید این کار رو بکنید:
به start رفته و به پوشه autodesk و بعد 3dsmax برید،حالا به جای انتخاب خود برنامه 3dsmax این قسمت رو انتخاب کنید "Change Graphics Mode - English" حالا گزینه Direct یا Software رو انتخاب کنید که در این حالت حرکت توی محیط تری دی مکس کند میشه اما درصد خاموش شدن موقع رندر تقریبا به صفر می رسه.
در ضمن شما باید در محیط خود 3dsmax اگر از سیستم وی ری استفاده میکنید با زدن کلید f10 به تنظیمات رندر برید بعد به تب setting و بعد به بخش V-Ray:: System و بعد در بخش Dunamic memory limit مقدار رو حداقل به 500 برسانید.البته این گزینه رو زیاد هم افزایش ندین.انشالله که درست میشه

یه سوال داشتم. (ببخشید اینقدر سوال می پرسم ها آخه تازه کارم:()
می خواستم بپرسم شما میدونید چطوری میشه یه همچین پوسته ای رو واسه حجمم بکشم؟ یعنی با ابزار لاین اگه این لوزی ها رو بکشم چطور می تونم خمشون کنم و به این شکل درشون بیارم؟
آخه من تقریبا یه همچین پوسته ای رو واسه کارم در نظر گرفته بودم به صورت لوزی لوزی که رفته رفته خم میشه و میاد روی سقف کار...

خواهش میکنیم.اینجا جای رفع اشکال و سواله.
بلی میشه با گزینه line و دستور loft.
شما باید خط رو بکشید و خم های مناسب رو ایجاد کنید،بعد یک cricle بسازید و حالا با دستور loft و انتخاب cricle به عنوان پروفایل حجم یک استوانه خم شده را خواهید داشت.
 

ox_man_2007

عضو جدید
سلام به مهندسان
دوستان خیلی خیلی ممنونم ازتون
من در مورد تنظیمات دوربین ، متریال و نورهای داخلیvray که در ساختمان استفاده می شود مشکل دارم
خیلی متشکر می شم کمکم کنید بیشتر اولویت یادگیریم در مورد تنظیمات دوربین هست
باز هم از همه مهندسان متشکرم:(
 

memmar

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
من به یک مشکل برخوردم
کسی میتونه اهنماییم کنه
وقتی فایل سه بعدی از اتوکد وارد مکس میکنم مقیاس حجمها بهم میریزه
یکی بزرگ میشه یکی کوچک
یکی کشیده
چکارش کنم درست بشه؟

unitهاروبایدیکی کنید...یعنی اگه توی کدبراساس مترکارکنیدتومکسم بایدبرهمین اساس بایدباشه...:redface:
 

memmar

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به مهندسان
دوستان خیلی خیلی ممنونم ازتون
من در مورد تنظیمات دوربین ، متریال و نورهای داخلیvray که در ساختمان استفاده می شود مشکل دارم
خیلی متشکر می شم کمکم کنید بیشتر اولویت یادگیریم در مورد تنظیمات دوربین هست
باز هم از همه مهندسان متشکرم:(

سلام...کدوم قسمتش رومشکل دارید؟
 

ox_man_2007

عضو جدید
سلام...کدوم قسمتش رومشکل دارید؟

دوست عزیز خیلی ممنون
من اصلأ کارایی های دوربین هارو نمیدونم چیه؟
و نمیدونم توی نمای داخلی چطوری و از چه نوری استفاده کنم؟
قسمت مپ متریال ها رو هم نمیدونم
 

amin_120

عضو جدید
سلام
شما میتونید با کشیدن خط و سپس اونو convert to>> spline کنید واز اونجا میتونید براحتی فرم خط رو بسازید
 

shahab_24

عضو جدید
سلام

سلام به مهندسان
دوستان خیلی خیلی ممنونم ازتون
من در مورد تنظیمات دوربین ، متریال و نورهای داخلیvray که در ساختمان استفاده می شود مشکل دارم
خیلی متشکر می شم کمکم کنید بیشتر اولویت یادگیریم در مورد تنظیمات دوربین هست
باز هم از همه مهندسان متشکرم:(

دوست عزیز خیلی ممنون
من اصلأ کارایی های دوربین هارو نمیدونم چیه؟
و نمیدونم توی نمای داخلی چطوری و از چه نوری استفاده کنم؟
قسمت مپ متریال ها رو هم نمیدونم

دوست عزیز شما از گفته هاتون اینطور بر میاد که اصلا با مبحث نورپردازی و متریال دهی و رندرینگ و کادربندی دوربین آشنایی ندارین.این سوالی هم که پرسیدین حتی با یک تاپیک مجزا هم قالب پاسخگویی نیست چه برسه با یک پست!

پیشنهاد میکنم یا یک کلاس خوب برید و یا چند کتاب خوب (پیشنهاد من کتاب پویا اندیش است)

خود دوربین وی ری هم چون عین دوربین واقعی هست اکثر اساتید برای درک تنظیماتش گاه دست به مطالعه و یادگیری دوربین های حرفه ایی عکاسی بردن.
شما میتونید با کشیدن خط و سپس اونو convert to>> spline کنید واز اونجا میتونید براحتی فرم خط رو بسازید

عزیز دل برادر پاسخ با نقل قول
رو برای همین گذاشتن ها! الآن معلوم نیست داری جواب کی رو میدی!؟​
 

memmar

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوست عزیز خیلی ممنون
من اصلأ کارایی های دوربین هارو نمیدونم چیه؟
و نمیدونم توی نمای داخلی چطوری و از چه نوری استفاده کنم؟
قسمت مپ متریال ها رو هم نمیدونم

شمادرواقع ازپایه میخواید...من یه جزوه دارم که میتونه یه چیزایی دستگیرتون بشه وباتمرین پیشرفت کنید
بایدتایپش کنم....درصورتیکه خواستیدبگیدالبته اگه عجله ندارید13تیرمیذارم براتون :redface:...فقط یادآوری کنید
 

ox_man_2007

عضو جدید
خیلی ممنون از همگی
اینطور که شما فکر می کنید من مبتدی نیستم
این نمونه کارمه

فقط میخوام اطلاعاتم در مورد این مبحث ها زیادتر بشه






 

ox_man_2007

عضو جدید
سلام
من زمانی که نور قرار می دم رنگش رو که عوض می کنم
فقط پرتو نور عوض می شه چطور می تونم منبع نور رو هم عوض کنم
خیلی ممنون

 

mandana-n

عضو جدید
سلام من به یه مشکل بزرگ برخوردم تو رو خدا کمک کنید
فایل مکس کارم همش ارور میده و بسته میشه هر دفعه بعد چند دقیقه که بازش می کنم این ارور رو میده و بسته میشه:
the application has run out of memory and will now close. do you want to attempt to save a copy of the current scene?
یه بار نرم افزار رو uninstall هم کردم و دوباره نصبش کردم ولی فایده ای نداشت.
تو رو خدا بگید باید چه کار کنم کارم خیلی عقب افتاده.:cry:
 

shahab_24

عضو جدید
سلام

سلام من به یه مشکل بزرگ برخوردم تو رو خدا کمک کنید
فایل مکس کارم همش ارور میده و بسته میشه هر دفعه بعد چند دقیقه که بازش می کنم این ارور رو میده و بسته میشه:
the application has run out of memory and will now close. do you want to attempt to save a copy of the current scene?
یه بار نرم افزار رو uninstall هم کردم و دوباره نصبش کردم ولی فایده ای نداشت.
تو رو خدا بگید باید چه کار کنم کارم خیلی عقب افتاده.:cry:

وای وای یجوریم شد.......:confused: نمیدونید این ارورر چه پدری از من درآورده بوده.
ماندانا خانوم این ارورر به خاطر پر شدن رم کامپیوتر و راحت بگم کم بودن رم کامپیوتر و حجیم بودن کار و ضعیف بودن cpu اتفاق می افته.بهترین کار استفاده از ترفنده XRef Scene هستش.

شما این آموزش رو ببین انشالله که کارت راه می افته:

ترفند XRef
 

aminvood1

عضو جدید
کاربر ممتاز
من يه سوال دارم،شايد خيلي ابتدايي باشه!
من چندين حجم مختلف رو وارد هم کردم و به يک حجم نهايي رسيدم،چطور مي تونم فقط پوسته ي بيروني رو داشته باشم و اتفاقاتي که بر اثر تداخل افتاده حذف بشه؟
خيلي ساده بگم،فرضا دو تا مکعب رو نسبت به هم چرخونديم و ميخايم اشتراکشون حذف شه! چکار بايد کرد؟

پيشاپيش ممنون ;)
 

moovafeg

عضو جدید
من يه سوال دارم،شايد خيلي ابتدايي باشه!
من چندين حجم مختلف رو وارد هم کردم و به يک حجم نهايي رسيدم،چطور مي تونم فقط پوسته ي بيروني رو داشته باشم و اتفاقاتي که بر اثر تداخل افتاده حذف بشه؟
خيلي ساده بگم،فرضا دو تا مکعب رو نسبت به هم چرخونديم و ميخايم اشتراکشون حذف شه! چکار بايد کرد؟

پيشاپيش ممنون ;)

سلام
فکر میکنم باید از دستورproboolean استفاده کنید و اشتراک را حذف کنید
 

shahab_24

عضو جدید
من يه سوال دارم،شايد خيلي ابتدايي باشه!
من چندين حجم مختلف رو وارد هم کردم و به يک حجم نهايي رسيدم،چطور مي تونم فقط پوسته ي بيروني رو داشته باشم و اتفاقاتي که بر اثر تداخل افتاده حذف بشه؟
خيلي ساده بگم،فرضا دو تا مکعب رو نسبت به هم چرخونديم و ميخايم اشتراکشون حذف شه! چکار بايد کرد؟

پيشاپيش ممنون ;)

سلام
بلی جناب moovafeg درست میگن.اما در تکمیل جواب ایشون،اگر می خواهید در عین حذف نقاط مشترک با هم یکی هم بشن گزینه Union را انتخاب کرده باشید.
 

mandana-n

عضو جدید
سلام



وای وای یجوریم شد.......:confused: نمیدونید این ارورر چه پدری از من درآورده بوده.
ماندانا خانوم این ارورر به خاطر پر شدن رم کامپیوتر و راحت بگم کم بودن رم کامپیوتر و حجیم بودن کار و ضعیف بودن cpu اتفاق می افته.بهترین کار استفاده از ترفنده XRef Scene هستش.

شما این آموزش رو ببین انشالله که کارت راه می افته:

ترفند XRef

خیلی ممنون آقای مهندس تشکر :gol:
من یه کار دیگه کردم فعلا مشکلم حل شد نمی دونم حالا باز به مشکل بربخورم یا نه.
من همه ی کارم رو انتخاب کردم و با grop همه رو تبدیل به یک گروه کردم و سیوش کردم.
بعد مکس جدید باز کردم و اون فابل مکس رو توش merg کردم و ungrop کردمشون.
دیگه ارور نداد یعنی درست شده؟ :question:
 

ox_man_2007

عضو جدید
سلام
دوستان کسی نمیدونه مشکل من رو چطوری میشه حل کرد
یا اصلأ میشه درستش کرد؟
 

anita hosseini

عضو جدید
سلام دوستان.کسی میدونه چجوری میشه یه بافت رو روی یه حجم بنداریم که تایل های بافت ایجاد سایه کنن؟
 

mandana-n

عضو جدید
سلام



وای وای یجوریم شد.......:confused: نمیدونید این ارورر چه پدری از من درآورده بوده.
ماندانا خانوم این ارورر به خاطر پر شدن رم کامپیوتر و راحت بگم کم بودن رم کامپیوتر و حجیم بودن کار و ضعیف بودن cpu اتفاق می افته.بهترین کار استفاده از ترفنده XRef Scene هستش.

شما این آموزش رو ببین انشالله که کارت راه می افته:

ترفند XRef

وای بازم ارور میده!!!!!!!!!!
اگه ویندوز عوض شه درست میشه؟؟:cry:

الان دیگه اون ارور رو نمیده یه ارور دیگه میده،
an error has occurred and the application will now close. do you want to attempt to save a copy of the current scene?
 
آخرین ویرایش:

Similar threads

بالا