رفع اشکال | زبان عمومی و تخصصی ارشد معماری

mehmari

عضو جدید
آخرین ویرایش توسط مدیر:

DDDIQ

مدیر ارشد
آخرین ویرایش:

sunshid

عضو جدید
رفع اشکال زبان عمومی و تخصصی ارشد معماری

رفع اشکال زبان عمومی و تخصصی ارشد معماری

یکى از روش هاى مؤثر براى یادگیرى و حفظ کردن مطالب ، استفاده از جعبه لایتنر است .در اینجا نحوه کار با این جعبه را توضیح مى دهیم و امیدواریم شما با استفاده از این ابزار ساده و سودمند، بر یادگیرى خود بیفزائید و در زمان محدودتر باکیفیت بهتر مطالب بیشترى را به خاطر بسپارید.
جعبه یادگیرى لایتنر:
این وسیله که توسط محقق اتریشى آقاى سباستین لایتنر طراحى شده است . مطالب را از حافظه کوتاه مدت شما به حافظه بلند مدتتان منتقل می نماید. این گام به گونه اى انجام مى گیردکه شما احساس یک تفکر سخت یا تکرارهاى خسته کننده نخواهید کرد انسان وقتى ازکارى لذت ببرد دیگر احتیاجى نیست تا خود را مجبورکند به آن بپردازد بلکه خود به خود به طرف آن می رود.
اساس علمی:
این وسیله بر اساس تجارب روانشناسى و تربیتى زیر طراحى شده است .
ا) اگر انسان یک مطلب یا مفهوم را به خوبى فرا بگیرد بعد از یک روز تا یک هفته تقریبا۴۵% آنرا فراموش می کند و بعد از یک ماه ۸۰% آن فراموش مى شود به این ترتیب فقط ۲۰% وارد حافظه دراز مدت مى شود. جعبه لایتنر برنامه را به گونه اى تنظیم مى کند تا با بیشترین تکرار در قسمت خطرناک منحنى فراموشی، مطالب به حافظأ دراز مدت هدایت شود.
) آزمایش اسکینر: این آزمایش مى گوید هرکاه بلافاصله بعد از هر عملى پاداش دریافت شود، باعث تشدید آن عمل مى شود. وقتى دربازى موفقیتى به دست مى آورید پاداش می گیرید که همان امتیاز بیشتر است . این امتیاز بیشتر چون به شما رضایت می دهد تمایل پیدا مى کنیدکه کماکان با شدت بیشترى به بازى ادامه دهید.
از این خاصیت در جعبه یادگیرى "لایتنر" استفاده شده است ، یعنى شما هر بام که چیزى را یاد مى گیرید به قسمت بعدى مى روید امتیاز مى گیرید و همین باعث مى شود دائما از آن با تمایل قلبى استفاده کنید.
مزایاى این وسیله :
ا) از تکرارهاى غیر ضرورى جلوگیرى مى کند، به عبارتى دیگر شما براى آنکه مطلبى را از حافظه کوتاه مدت به بلند مدت منتقل کنید نیازمند تکرارهاى مکررهستید، اما وقتى یک صفحه را براى چندمین بام مطالعه می کنید مطالبى را که بلد هستید مجددا مى خوانید در صورتیکه دیگر لزومى به تکرار آن نیست و تکرار بى جهت آن باعث اتلاف وقت و انرژى، بى حوصلگى و در نتیجه دلزدکى شما مى شود اما جعبه لایتنر فقط مطالب چموش و رام نشدنى را شکارکرده و ما را وادار به تکرار آن مى کند.
۲) اگر شما آنرا براى مدتى هم رها سازید هیچ اختلالى درکار یادگیرى ایجاد نمى شود جز آنکه مجبور مى شویدکارت ها را بار دیگر مرور کنید. البته توصیه ما این است که کار را به طور منظم ادامه دهید.
۳) باگرفتن امتیاز و مشاهده پیوسته موفقیت ، یادگیرى براى شما از یک حالت خسته کننده به یک بازى لذت بخش و دل نشین تبدیل مى شود.
چگونه از جعبه لایتنر استفاده کنیم ؟
جعبه لایتنر یک قوطى دربازاست که ازپنج قسمت تشکیل مى شود. (شکل زیر )
عرض قسمت هاى مختلف به ترتیب یک ، دو ، چهار ، هشت و پانزده سانتی متراست . این جعبه را مى توانید خودتان با مقوا و مثلا از قوطی پودر لباس شویى،کفش و … درست کنید، یا اینکه جعبه آماده را از بیرون خریداری کنید.
این روش را مى توانید براى یادگیرى لغات زبان انگلیسى، فارسى، عربى و یا هر فرمول یا مطلب درسی فرارى که مى خواهید به خاطر بسپارید به کارگیرید.
هر موضوع یاد گرفتنى را روى یک برگ کاغذ (فیش ) مى نویسید. دقت کنید که روى هر فیش یک موضوع یادگرفتنی را بنویسید.یعنى لغت را در یک روی کاغذ و جواب آن رادر روی دیگر برگه مى نویسید. در روى یک برگه بیش از یک موضوع راننویسید. مى توانید در یک روى برگه مثلا سمت چپ یک موازنه شیمیاى را بنویسید و در پشت آن نتیجه و سمت راست موازنه رابنویسید هم چنین مى توانید براى فرمولهاى فیزیک یا ریاضى یا مطالب درس زیست شناسی و به طورکلى براى هر یک از مطالب حفظ کردنى این روa را به کارگیرید. البته تا به حال بیشترین استفاده از این روش در مورد یادگیرى واژه هاى زبان بوده است .
مراحل کار:
ا.روز اول : تعدادى از برگه ها (فیش ها) را تکمیل می کنید و پس از اینکه هر دو روى برگه را یکى دوبار مرور کردید برگه ها را در خانه اول جعبه قرار دهید. مى توانید هر روز، ده پانزده یا تعداد بیشترى برگه آماده نمائید. شاید در بعضى روزها هم برگه اى تهیه نکنید.
۲. روز دوم : ابتدا برگه هاى راکه دیروز تهیه کرده بودید از خانه اول بردارید. سوال ها را از روى برگه بخوانید و سعى کنید جواب ها را به خاطر بیاورید آنهایى راکه بلد نبودید مجددا در خانه اول قرار دهید وآنهاى راکه بلد بودید به خانه دوم منتقل کنید و پشت این برگه ها یک کاغذ رنگى با ارتفاع بیشتر قرار دهید.
در پایان ، برگه هایى راکه در روز دوم براى اولین بار تهیه کرده اید در خانه اول قرار دهید.
۳.روز سوم : به برگه هاى خانه دوم دست نمی زنید زیرا خانه دوم هنوز تکمیل نشده است و ظرفیت دوگروه برگه را دارد. پس باز هم از برگه هاى خانه اول شروع مى کنید و برگه هاى را که جواب سوالاتشان را بلد هستید به خانه دوم منتقل می کنید و درپشت کاغذ رنگى قرار مى دهید تا این برگه ها با برگه هاى روز کذشته مخلوط نشود. برگه هاى که پاسخشان را بلد نیستید به همراه برگه هاى جدیدى که امروز تهیه کرده اید در خانه اول قرار دهید.
۳٫روز چهارم :
الف ) امروز ابتدا از خانه دوم شروع مى کنید زیرا خانه دوم ظرفیت دوگروه برکه را دارد و ظرفیت آن روز قبل تکمیل شده است . ولى فقط برگه هاى ردیف جلوتر را برمى دارید. (یعنى برگه هایى که جلوى کاغذ رنگى قرار دارند ) سؤالات روى این برگه ها را مطالعه مى کنید و اگر جواب درست دادید برگه ها را در داخل خانه سوم و در ابتداى آن قرار مى دهید و پشت این برگه ها یک کاغذ رنگى با ارتفاع بیشتر قرار مى دهید تا فاصله گذارى مشخص شود ضمنا برگه هاى باقى مانده در خانه دوم را جلوتر مى برید وکاغذ رنگى را در پشت این برگه ها مى گذارید.
ب ) سپس به خانه اول برگردید و برگه هاى آ ن را بردارید و آنهایى را که بلد هستید در خانه دوم و پشت کاغذ رنگى قرار می دهید
ج ) برگه ها یى که پاسخ آ نها را بلد نیستند و همچنین برگه هاى جد ید راکه تهیه کرده ا ید در خانه اول مى گذارید.
۵. خانه سوم براى چهارگروه برگه در نظر گرفته شده و باید چهار روز صبر کنید تا ا ین قسمت تکمیل شود البته هر روز پس از ورود برگه ها از خانه دوم به خانه سوم پشت ا ین برگه ها یک کاغذ رنگى مى گذارید تا قسمت سوم هم به تدریج و پس از چهار روز تکمیل شود.
۶٫ خانه چهارم جاى هشت گروه برگه را دارد و هشت روز پس از ورود اولین برگه ها پر خواهد شد. خانه پنجم جاى پانزده گروه برگه را دارد و پانزده روز پس از ورود اولین برگه ها به ا ین قسمت تکمیل مى شود. یعنى اگر شما در کارتان وقفه اى نینداز ید ۳۰روز طول خواهد کشید تا هر ۵ قسمت جعبه لایتنر تکمیل شود. توجه دارید که بین هر دو گروه برگه یک کاغذ رنگی با ارتفاع بیشتر قرار مى دهید تا برگه هاى مربوط به روزهاى مختلف با یکد یگر مخلوط نشوند از روز سی و یکم به تدر یج برگه ها از داخل جعبه خارج مى شود و شما مى توانید این برگه ها را بایگانى نمائید زیرا پس از ۵ بار تکرار موفقیت آمیز هر برگه در زمان های متفاوت مى توانید مطمئن باشیدکه آ ن موضوع را براى همیشه فراگرفته اید و هیچگاه آ نرا فراموش نخواهیدکرد.
نتیجه : به ا ین ترتیب شما با روشى که شبیه بازى انفرادى است و در اوقات فراغت مى توانید باکمتر ین میزان اتلاف وقت آ نچه را که یادگیرى اش برا یتان مشکل تر است بیشتر تکرار کنید و زود تر و بهتر و براى همیشه به خاطر بسپار ید و آ نچه را که زود تر یاد مى گیر ید فقط با ۵ بار تکرار براى همیشه فرا بگیر ید.
تذکر: روش استفاده صحیح از جعبه لایتنر به همین ترتیبى است که در ا ین نامه توضیح داد یم امیدوار یم شما نیز با به کارگیرى ا ین روش در حفظ کردن و به خاطر سپارى مطالب درسى موفق شو ید.
یک نکته مهم : در هر مرحله که به سوال یک برگه نتوانستید جواب دهید با ید آ ن برگه را به اولین خانه برگردانید.
پاسخ به یک سؤال : یکى از داوطلبان که با جدیت از جعبه لایتنر استفاده مى کرد با نگرانى سؤالى را مطرح کرد، او پرسید: مگر شما نگفته بودید وقتى یک برگه را پس از پنج بار تکرار در جعبه لایتنر از جعبه بیرون گذاستیم آن موضوع براى همیشه در حافظه مان باید ثبت شود. جواب دادم ، بله همینطور است . او ادامه داد ولى من برگه هایى راکه یک ماه پیش از جعبه بیرون گذاشته ام بار دیگر مطالعه کردم و متوجه شدم جواب آنها را فراموش کرده ام . مى دانید مشکل این داوطلب چه بود؟
او هربارکه جواب برگه اى را بلد نبود آن برگه را به خانه قبلى برمى گرداند در صورتیکه لازم بود آن برگه را به خانه اول برگرداند و مجددا تمام مسیر را از اول طى کند. شما باید بتوانید یک برگه را بدون هیچگونه اشتباه در پنج بار تکرار در فواصل تعیین شده به درستى پاسخ دهید، یعنى حتى یکبار هم اشتباه نکنید و اگر اشتباه کردید آن برگه را به اولین خانه برگردانید
یک تجربه : من خود از این جعبه به طور مداوم برای لغات زبان استفاده کردم ، باید بگویم ۹۰% مطالب در ذهنم مانده ایت و فقط ۱۰ % مطالب در ذهنم تثبیت نشده است . آن هم به خاطر این بود که در بعضی از روز ها از آن استفاده نکردم.
برای تهیه برگه مطالب می توانیدیک برگه A4 را با تاکردن به ۱۶ قسمت قسیم کرده ( مطابق شکل ) و آن را با قیچی ببرید و یا اینکه آن را از بیرون خریداری نمایید.
 

arcdoc

اخراجی موقت
سلام دوستان
من امسال کنکور دادم و چون خودم برنامه منظمی برای زبان داشتم و خوشبختانه خیلی راضی بودم دوست دارم که
تجربه هامو بهتون بگم و شما دیگه اشتباهات من رو نکنید
خوب ابتدا از کتاب 504 میگم حقیقت اینه برای زبان خوندن مطالعات قبلی و شناخت خودتون خیلی مهمه یعنی اینکه بدونید
کجا هستید و چقدر زبان میدونید.
من به زبان خیلی علاقه داشتم ولی هیچ کلاس و دوره ای نرفته بودم و کتاب استانداردی هم نخونده بودم فقط اطلاعات
دوره دبیرستان و دیدن فیلم و تجربیات خودم بود.
خوب ابتدا یه نگاهی به کل لغات دوره ی دبیرستان انداختم در حد دو سه روز که کتاب تیک 8 گاج همه ی این لغات رو
یکجا داره.خوشبختانه بیشتر لغات رو میدونستم .شما اگه بلد نبودید حتما این کتاب رو بخونید (اونایی که خیلی ضعیف هستند)
من از 23 مرداد شروع کردم زودتر از همه ی درسام. طبق برنامه خود کتاب 504 شما باید هر هفته یک درس رو بخونید
ولی من به صورت فشرده هر روز یکدرس رو میخوندم طوری که تمام لغات رو به همرام مترادف ها توی یک دفتر ثبت میکردم
و روزهای بعد قبل از شروع درس جدید درسهای قبلی رو مرور میکردم.تمام تمرینات کتاب رو انجام میدام.تقریبا هروز یک ساعت
تا یک ساعت و نیم طول مکشید.من برای اینکه این لغات بهتر توی ذهنم بمونه از یک نرم افزار استفاده میکردم که کار جعبه لایتنر
رو انجام میده.ولی کار کردن با اون خیلی راحتتره.نرم افزار جی ممورایز که خیلیها از این نرمافزار استفاده میکنن و واقعا کار
کردن بهاش معرکه ست.من الان از این نرم افزار برای کتاب 1100 لغت استفاده میکنم.
کتاب 504 در مجموع 42 درس داره که اگه هر روز یک درس خونده بشه توی 42 روز تموم میشه ولی من 2 روز نتونستم بخونم
چون ماه مبارک رمضان بود کم آوردم ولی خوب قابل قبول بود.
البته کار با نرم افزار همچنان ادامه داشت تا 1 ماه دیگه ولی وقت زیادی نمیگرفت هر شب 15 دقیقه.
بعدش کتاب اسنشیال تافل رو شروع کردم.این کتاب میتونم بگم معتبرترین کتاب لغت دنیاست و اونایی که برای تافل میخونن
یکی از منابع اصلیشون این کتاب و اقعا لغات پر کاربرد و معتبری داره که حتی بعد از کنکور توی آزمون های بین اللملی
زبان هم خیلی به دردتون میخوره.
این کتاب 30 درس داره و هر درس 15 لغت.
باز هم مثل برنامه قبلی هر روز یکدرس میخوندم.لغات رو ثبت میکردم وبعضی لغت هارو هم توی دیکشنری بررسی میکردم
تا بهتر برام جا بیفته.شب هم از نرم افزار استفاده میکردم.البته اینبار از حافظه شنیداری هم استفاده میکردم و فایل صوتی لغات
رو وارد برنامه کردم تا لغات واقعا ملکه ذهنم بشه.
خوب اویل ابان این کتاب رو هم تموم کردم و فقط مرور با نرم افزارش بود که اونم یه جورایی سرگرمی بود تا مطالعه.
خوب تا اینجا من تمام لغات رو خوندم بودم و فقط گرامر و زبان تخصصی مونده بود.
خوب یک اشتباه بزرگ کردم و گرامر رو کلا بیخیال شدم چون بک گراند خوبی نداشتم و هر چی هم بلد بودم حسی بود
پس عملا از 30 سوال 5 سوال رو ازدست میدادم.یعنی به جای 100 درصدهام از 83 شروع میشد.
برای تخصصی من هیچ کتاب تخصصی نخوندم.فقط همون اطلاعات دانشگاهم بود که خیلی هم زیاد نبود
خوب سال قبلش از فرهنگ تصویری سوال نیومده بود و تقریبا همه بچه ها مطمئن بودیم که از فرهنگ تصویری سوال نمیاد
پس این کتاب رو هم بیخیال شدیم حالا بماند که خیلی موسسات این کتاب رو به بچه ها درس میدادن چون آموزشش راحت
بود و عملا در حق اونا ظلم کردن....
من به توصیه یکی از دوستان مدیریت پروژه ی و بررسی ها خودم فهمیدم که برای جواب دادن به سوالات زبان تخصصی
اصلا نیازی نیست شما کتاب تخصصی بخونید.ولی باید تکنیک های ریدینگ و پاسخ دادن رو بلد باشید.
خوب کتاب delta رو به من پیشنهاد کرد این کتاب برای آمادگی تافل و کاملا بصورت عملی به شما یاد میده که چطوری به
سوالات ریدینگ جواب بدید.این کتاب 4 تا بخش داره مثل ازمون تافل ولی ما فقط بخش اولش که ریدینگ هست رو میخونیم
که 180 صفحست.پس اصلا سراغ کتاب های تخصصی نرید...
این کتاب هم حدود یک ماه طول کشید خوندنش و البته 4 تست جامع اخرش.همچنین این کتاب نمودار پیشرفت هم داره که خیلی
بهتون کمک میکنه.من با شبیه ساز این امتحان از 30 نمره ریدینگ تافل 25 گرفتم.
خوب چون ریدینگ های تافل از زمینه های مختلفی مثل زیست شناسی تاریخ اقتصاد معماری شهرسازی ستاره شناسی
و خیلی علوم دیگه ست به شما این اعتماد به نفس رو میده که از پس هر متنی بر بیاید ...
خوب یک ماه اخر رو من تمام تست های کتاب زبان عمومی دکتر امیری انتشارات پوران پژوهش رو کار کردم.
و کاملا دیگه اماده امتحان بودم.
من از 10 تا سوال قسمت لغات طبق کلید اولیه سنجش به 8 سوال درست جواب دادم 2 تا هم نزده
از 15 سوال ریدینگ هم 14 تا درست داشتم.و یک اشتباه.
البته سوالات امسال نسبت به سال اسون تر بود ولی من برای خیلی سختترش خودم رو اماده کرده بودم.
البته شما روی زمان بندی هم خیلی کار کنید چون زمان ازمون کمتر شده..
برای گرامر چون خیلی فرصت دارید میتونید جلد دوم کتاب دکتر امیری که مخصوص گرامر هست رو مطالعه کنید
تا اون 5 تا سوال رو هم از دست ندید.
نکته خیلی مهم توی خوندن زبان تکرار و تمرین و علاقه مند بودنه طوری که واقعا عاشقانه بخونید و فقط از روی رفع تکلیف
بهش نگاه نکید.شما دارید برای فوق لیسانس اماده میشید پس حتما باید زبان انگلیسی که زبان مشترک همه ی دنیاست و همه ی
کتاب ها مقاله و مجلات معتبر دنیا به این زبان چاپ میشند رو یاد بگیرید.
اگه از الان شما مطالعه کنید مطمئن باشید با هر سطحی از زبان موفق میشید
منابع اصلی:
504 absolutely essential words
Essential words for the toefl
هر رو دو انتشارات جنگل ترجمه رضا دانشوری
کتاب زبان عمومی ارشد –مهرداد امیری-انتشارات پوران پژوهش-2 جلد
ریدینگ:
DELTA Key to the TOEFL Ibt

لینک دانلود نرم افزار jmemorize
http://best-amoozesh.blogfa.com/
توصیه اکید میکنم فقط از روش لایتنر به صورت نرم افزار استفاده کنید
چون امکانات بی شماری داره و دستتون برای ویرایش و کارهای دیگه خیلی بازتره.

 
آخرین ویرایش:

arefeh

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
مشاهده پیوست arefeh-504.rar

1-نرم افزار را باز می کنید
2-برای وارد کردن فلش کارتها : از منوی فایل گزینه open و سپس فایل مورد نظر را select می کنید
3-زیر منوی فایل .نوار ابزاری است که شامل :
جدید (جهت درست کردن فلش کارتها در یک فایل جدید)
باز کردن ( که همان انتخاب فایل )
اضافه کردن ( در این قسمت شما فلش کارتی به فلش کارتهای قایل اضافه می کنید)
ویرایش کارت ( که خوب از اسمش مشخصه)
ریست ( که می دونید)
حذف :D
اضافه کردن دسته( می یاد پوشه پوشه اضافه می کنید (مثلا اگه دقت کرده باشید من لغات درس 1 و 2 رو جدا کردم یعنی هر کدومو تو یه دسته گذاشتم )
ویرایش;)
و گزینه آخر یادگیری ( برای استفاده از فلش کارتها باید این گزینه رو انتخاب کنید یه ÷نجره باز میشه که کامل اگر گزینه هاشو بخونید مشخصه و بسته به میلتون یکی رو انتخاب می کنید.( این پنجره استفادش خیلی راحته اگر نیاز به توضیح بود بگید در غیر اینصورت .... )
بعد همه این کارا گزینه شروع آزمون رو می زنید .حالا می یاد یکی یکی لغات رو ازتون می پرسه سمت راست پایین دو گزینه داره که یکی دیدن پاسخ و دیگری نادیده گرفتن است .اگر سئوال رو بلد بودید رو دیدن پاسخ کلیک می کنید که جواب رو بهتون نشون می ده اگر درست بود جوابتون که روی بله کلیک می کنید در غیر اینصورت که روی نه کلیک می کنید که اون لغت تو هر خونه ای که باشه می پره می ره روی خانه شروع.
اگر همه نادیده کرفتن رو بزنید تو همونن خونه میمونه و بعدا که جوابش یادتون اومد اون رو انتخاب کنید .بقیه کارارو نرم افزار می کنه. و بهتون یاد آوری می کنه که چه روزی باسد دوباره اون لغات رو بخونید.
شرمنده موندم چجوری به دوستان توضیح بدم اگر بد توضیح دادم دیگه حلالمون کنید .:smile:
اجازه ؟ :redface:
من نرم افزار لایتنر رو دانلود کردم و نصب کردم.این لغتایی هم که عارفه خانووم زحمت کشیده گذاشته دانلود کردم.ولی حالا نمیدونم باید چیکار کنم؟یعنی نحوه ی کار با نرم افزار رو بلد نیستم.کسی هست توضیح بده واسم؟
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

arefeh

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
لغات زبان عمومی برای نرم افزار لایتنر

لغات زبان عمومی برای نرم افزار لایتنر

اینم لغات زبان عمومی برای دوستانی که از پایه مثل من کمی مشکل دارند.فقط درس به درس بخونید که راحتر بتونید تمام کنید.
مشاهده پیوست ZABAN.rar
 

ادریس@

عضو جدید
درسته زبان خیلی مهمه و تعیین کننده
ولی یادتون نره 11 ماه وقت دارید...
و درسی مثل زبان مثل بقیه دریا نیست که چند تا منبع داشته باشه بخونی تموم بشه بره بعد برید سراغ درسای بعدی
نظر من اینه که از همین الان زبان را بخونید ولی در کنار درسایی دیگه
یعنی اروم اروم کلمات پایه را قوی کنید بد گرامر عمومی بعد هم چیزای مثل 504
من خودم تقریبا هر روز زبان می خونم ولی در حد45 دقیقه الی 1 ساعت..واژه های دبیرستان روزی 40 کلمه اشنا هستن و یاد اوری میشه تقریبا و روزی هم 10 تا کلمه 504..در حد 15 مین هم گرامر می خونم..وقتی اینا را فول شدم بعد مثل برق درسای 504 را می خونم میرم سراغ تخصصی و اینا
پس زبان را به عنوان یک سرگرمی و تفریح در درس خوندن ازش اشتفاده کنید
اگه الان برم سراغ 504 و بخوام هم کلماتشو بخونم هم برم توی درس مطمینا برام لذت بخش نخواهد بود و خسته کننده میشه
اول هدفتتون را مشحص کنید و با توجه به اون هدف کاراتون را انجام بدین...اگه فکر می کنید الان با خوندن هفته ای 2 درس زبان می تونید شروع کنید و موفق شید و به هدفتون میرسید خوبه..ولی ماها ی اخر با خودتون میگید ای کاش همون روزای اول کمی بیشتر می خوندم
در جواب کسایی که میگن نباید عجله کنیم نباید سخت بگیرم هول شیم هم باید بگم
11 ماه بیشتر که نیست...بحث چند سال که نیست...با هفته ای 28 ساعت خوندن یا حتی بیشتر زده و خسته نمیشید و حتی باعث میشه اون اخر کاری با خیال راحت تر ادامه بدین..من خودم چون بی کارم و جز 11 واحدی اخری که دارم هفته ای 50 ساعت می خونم اصلا هم خسته نمیشم..نه از خوابم زدم نه از تفریحم..فقط وقتایی که تلف میشده را ازش دارم بهره می گیرم...یعنی در 24 ساعت 3 یا 4 ساعت وقت نمی تونید خالی بزارید برای درس؟
 
آخرین ویرایش:

Nasim_Feiz_A

عضو جدید
سلام
پاسخنامه سوالات زبان سال های 89 و 90 ارشد آزاد رو اگه در کتابی دارید میشه از صفحات پاسخ عکس بگیرید و سایتی که آدرسشو این پایین گذاشتم بذارید ،خیـــــــلی ممنونتون میشم........ کتابم قدیمیه ، سال های جدیدو نداره !
اگر سایتی یا تاپیکی هم هست که کلید این سوالات هست، خواهش میکنم آدرسشو بگید :redface:


تاپیک زبان تخصصی آزمون های ارشد[URL]http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/356468-زبان-تخصصی-آزمون-های-ارشد

[/URL]
راستـــــــــــــی! من پاسخنامه های کتاب های راهیان ارشد و روحی زاده سال های قبل رو مقایسه کردم ، جوابهاشون با هم گاهی فرق داره!!!! از کجا بدونم کدومشون درست میگه؟!



 
آخرین ویرایش:

Parisa R

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
words online flashcards with pronunciation 504

words online flashcards with pronunciation 504

سلام به همگی‌،
میبینم که دارید حسابی‌ میخونید، من برای تلفظ کلمات ۵۰۴ مشکل داشتم (چون عادت دارم تلفظ درست رو همزمان با معنی‌ یاد بگیرم) ، سرچ کردم یه جا فلش کارت‌ها رو به صورت online با تلفظ پیدا کردم، که براتون لینک می‌کنم اینجا:


خوبیش اینه که میتونید تنظیم کنید که همزمان با تغییر کارت تلفظ هم انجام بشه، میتید دو طرف کارت رو همزمان ببینید یا بچرخونید و جواب رو ببینید، در ضمن می‌شه که کارت‌ها رو برو بزنید و random بخونید، میتونید تست‌ها یا بازی‌ها هم استفاده کنید که با کلمات همین کارت‌ها انجام می‌شه، فقط فکر کنم برای شما خواندن انگلیسی‌ به انگلیسی‌ سخت باشه، ولی‌ گفتم شاید به دردتون بخور ، من که ازش خوشم اومد.


الان که اومدم دوباره سرچ کردم دیدم فارسی هم داره ولی‌ بعضی‌ هاش یه کمی‌ اشکال داره تو ترجمه، خودتون چک کنید.:cool:
 
آخرین ویرایش:

Parisa R

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام
خوب ظاهراً از لینک قبلی‌ خوشتون اومده، من توی همون سایت یک گروه درست کردم به اسم iran-eng که اگر دوست دارید میتونید بیاید اونجا و سری کارت‌های ۵۰۴ رو که به نظر من مناسب بود رو بخونید، امیدوارم تو گروه ببینمتون، اینم لینکش:

http://quizlet.com/group/174468/
password: parisa1
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
زبان
كاربر rasoulll ميگن بهتره 6تا رشته زبان عموميشو پيدا كنين و لغاتشو حفظ كنين حدود 2000تا ميشه با همينا ميتونين يه درصد خوب از زبان بزنين جزئياتشو يه جا نوشتن كه براتون لينك ميكنم

من خودم كتاب تيك8 گاج رو وندم(حفظ واژه هاي 4سال دبيرستان) چون زبانم 0 بود
تافل
504
و كتاب مهرداد اميري و رستگار پور هم پيشنهاد ميشه

كلا من تو كنكور درصد زبانم 0 بود چرا؟چون من فقط كلمه حفظ كردم و به گرامر و ريدينگ نرسيدم
در مورد زبان همينا كافيه اگه زبانت خوبه كه مشكل نداري اگه نه فراموشش كن اين نظر منه چون اگه زبانت خوب ني همه وقتي كه گذاشتي برا زبان ميره برا حفظ كلمه و اخرشم هيچي
 

آریاتس

عضو جدید
واسه زبان تخصصی چی می خونید بچه ها ؟!

ya3
من که فعلا 504 رو میخونم ، ولی اگه برسی 1100 هم بخونی خیلی خوب میشه ! یکی از دوستای من درصد خیلی بالایی از زبان رو زد با همین دو تا !
ولی برای زبان تخصصی یه روز صبر کن سعی میکنم فردا خبرشو بهت بدم !
 

arcdoc

اخراجی موقت
ya3
من که فعلا 504 رو میخونم ، ولی اگه برسی 1100 هم بخونی خیلی خوب میشه ! یکی از دوستای من درصد خیلی بالایی از زبان رو زد با همین دو تا !
ولی برای زبان تخصصی یه روز صبر کن سعی میکنم فردا خبرشو بهت بدم !
بعد از 504 نميشه 1100 رو خوند حتما به عنوان تجربه ميگم لغات تافل رو بعد از 504 بخونيد.براي 1100 اصلا فرصت نخواهيد داشت و نياز هم نيست كه بخونيد.ولي من خودم چون سال پيش هم 504 رو خوندم هم تافل رو و درصد نسبتا خوب 57 رو آوردم .امثال هم براي يادوري و مرور لغاتي كه قبلا خوندم و هم اينكه لغات جديد ياد بگيرم 1100 رو ميخونم.كه واقعا لغات خفني داره و شايد هم زياد براي ارشد كاربرد نداره ولي من براي خودم ميخونم/
اگه خيلي وقتت زياده و سطح زبانت تقريبا متوسط هست اينارو بخون
504 absolutely essential word
essential words for the toefl
400 must have words for toefl
به ترتيب اينارو بخون
براي ريدينگ هم
بخش ريدينگ دلتا تافل
و بارونز تافل
ديگه براي تخصصي نياز نيست چيزي بخوني.
گرامر هم يه چيز عمومي بخون مثل جزوه ژارسه كه فايل پي دي افش تو نت هست
 

neda...

عضو جدید
مشاهده پیوست j memorize.pdfاین همون برنامه ست که مثل لایتنر عمل میکنه استفادش راحته .اونم از لینکی که برای شما باز نمیشه میزارم امیدوارم مفید بوده باشه من روی pc مشکلی نداشتم ولی روی لب تاپ باز نمیشد که دوستان برنامه جاوا رو برام فرستادن درست شد.
 
آخرین ویرایش:
بالا