masoud_s_h
عضو جدید
من این سوال رو حل کردم و هر دو جوابم 8k2 شد. حالا دیگه نمی دونم چه جوری جواب درست کنکور 32k2 شده. در هر صورت تو مشتق گرفتن دقت کن و دقت کن که مقدار j=0.5*m*r^2 می شه.
صفحه 172 ارتعاشات جباری:سوال 5-7 گزینه 3 درسته.نوشته هیچکدام.
صفحه 200 مثال انتهای صفحه:قسمت دوم این -5.5 چه تاثیری در مساله داره؟
دامنه ارتعاش آزاد با وجود اصطکاک خشک چگونه تغییر میکنه؟همونجور که میدونیم به صورت خطی اما در بی نهایت به صفر میرسه یا نه؟همیشه یه جابجایی به خاطر نیروی فنر هست که اجازه صفر شدن رو نمیده؟
مثال 14 فصل دوم ویرایش 6من ویرایش 6 دارم.اگه عکس بذاری شاید بتونم جوابت بدم
مشاهده پیوست 34872لطفا راجع به سوال 59 توضیح بدین چون من از روش نیوتن که میرم همین جواب رو میارم ولی از راه انرژی که میرم جای 8k2 توی جواب با 32k2 عوض میشه
لطفا توضیح بدین خیلی فکر منو مشغول کرده
در ضمن همین سوال ارشد مکانیک شده وسوال و جواب مال کتاب ستو هستش.
وجواب تست ارشد هم 32k2 هست.
آقا این سوال هم منو کلافه کرده . تو صفحه 187 جباری هم اومده . دقیقا من هم همین مشکل رو دارم . با روش نیوتون یه جواب میاد ، با روش انرژی یه جواب دیگه !! کسی هست که نظری داشته باشه ؟
من هنوز تست این مبحث رو نزدم.ولی خود جباری نوشته که کلا تسته مشکل داره
چی شد؟تو کتاب جباری نوشته که این مکانیزم اشکال داره چون با توجه به ثابت بودن فاصله مراکز دیسک و اهرم ها و ثابت بودن طول آنها سیستم نمیتواند حرکت کند . حالا اگه تو کنکور مجبور باشی اون سوال رو با توجه به گزینه ها حل کنی باید از راه انرژی بری !! زوره دیگه!
چی شد؟
وقتی سیستم نمی تواند حرکت کند یعنی ارتعاش نداریم حرکت نداریم شتاب نداریم وقتی به علت قفل بودن سیستم نمی توانیم نوسان کوچک ایجاد کنیم نیرویی دینامیکی نداریم گشتاور دینامیکی نداریم پس استفاده از قانون دوم نیوتن یا اویلر معنی ندارد اما این سوال هنوز هم برام نامفهومه چرا که:
تمام سعی مهندس اینکه جلوی ارتعاش رو بگیره ولی وقتی ارتعاش نداریم چرا باید مسئله رو حل کنیم چرا باید خودمان را خسته کنیم
روش انژی جواب داد؟! آیا این جواب است؟
فرکانس طبیعی و ذات؟
روش انرژی و فرض سیستم کانسرواتیو؟
اصلا وقتی تغییری در سیستم نداریم چرا باید مشتق بگیریم(اشاره به روش انرژی)
ممنون. شما ابتدا ایستگاه صلواتی(روش انرژی و روش لاگرانژ) رو بگذرونید/ 32k2 که درسته /بعد ایشالا با هم به خط مقدم (نیوتن/اویلر)میریمهدف از حل این مساله اساسا یادگیریه و اینکه به ازای یک تغییر مکان کوچک ارتعاش داریم یا نداریم در روش حل تاثیر نداره. مگه تو استاتیک روش کار مجازی نداریم که با یه تغییر مکان جزئی و غیر واقعی به جواب می رسیم. اینجا هم برای اطمینان خاطر فرض کنید لینک های صلب مساله تلسکوپیه. حالا مسئله ی جدید رو حل کنید تا ببینیم مشکل ما از غلط بودن مساله است یا اشتباه بودن روش حل. هرچی باشه این یکی از سوالات کنکور بوده....
از روش گشتاور حلش کردم و جوابم گزینه 3 شد فقط یه جمله اضافه آوردم.2ak_2/r?با سلام خدمت دوستان ممنون می شم جواب این سوال رو چک کنید این سوال مربوط می شه به آزمون 25% دوم پارسه و گزینه صحیح ، گزینه 3 اعلام شده.
از روش گشتاور حلش کردم و جوابم گزینه 3 شد فقط یه جمله اضافه آوردم.2ak_2/r?
درسته سه درست ترین هست ولی بازهم یه جمله کم داره.واقعا از دیروز تا بحال سوالات خوبی را مطرح کرده اید موفق باشیدممنونم من هم دقیقا همین جمله رو اضافه می آرم و یعنی میشه گفت که جواب درست تو گزینه ها نیست؟
با روش ریلی هم به گزینه 3 نرسیدمبا سلام خدمت دوستان ممنون می شم جواب این سوال رو چک کنید این سوال مربوط می شه به آزمون 25% دوم پارسه و گزینه صحیح ، گزینه 3 اعلام شده.
سلامسلام.من هنوز با دینامیک ماشین مشکل دارم.فکر میکنم الان تا حدودی مفهوم رو فهمیدم ولی خوب نمیتونم تستای پوران رو بزنم.شما چیکار میکنید؟
ممنون. شما ابتدا ایستگاه صلواتی(روش انرژی و روش لاگرانژ) رو بگذرونید/ 32k2 که درسته /بعد ایشالا با هم به خط مقدم (نیوتن/اویلر)میریم
پس قضیه این بود که فنر پایینی تکیه گاهش ثابت نیست و بحث انتقال نیرو داریم حتی توسط میله های بدون جرمقبول. از روش انرژی جواب میشه 32k2. حالا سوال این بود که چرا نیوتون جوابش میشه 8k2؟ خوب چون اشتباه حل کردیم. یک نکته ی خیلی ظریف داره که هیچ کدوممون بش توجه نکردیم. PDF حلش به روش نیوتون رو میزارم. حلش خیلی حال داد....
جواب همون 32k2
سلام.من هنوز با دینامیک ماشین مشکل دارم.فکر میکنم الان تا حدودی مفهوم رو فهمیدم ولی خوب نمیتونم تستای پوران رو بزنم.شما چیکار میکنید؟
جزوه خیلی خوبی بود،من تا مکانیزم معادلش خوندم و بعد که با مارتین چک کردم راضی بودم مثالها و تمرینهای مهمش رو حل کرده و خیلی خوب توضیح داده ،حتما بخونیدش اما نه سریعسلام
من که هنوز شروع نکردم ارتعاشات رو جمع کنم به ایتن درس می پردازم اول از همون جزوه ایی که شما گذاشتین یه دور سریع می خونم و ...
ایشالا که اینجا آنقدر شاگردی همدیگه رو کنیم تا استاد بشیم
دینامیک ماشین. مخصوصا قسمت سرعت و شتاب و درجه آزادی که 70 تا 80 درصد سوالای کنکورش از اونهاست زیاد درس نداره. بیشتر تسلط روی تست هاش مهمه. تو هر سال هم 7 تا 8 تا از سوالای کنکور از دینامیک ماشینه. من اوایل نمی خواستم زیاد واسش وقت بذارم ولی دیدم ارزشش رو داره. فقط تست بزن. پوران یک کتاب نارنجی واسه دینامیک ماشین داده که پر تسته. من چندتا از تستاش رو زدم و تا حدی راه افتادم. کلا مسلط شدن روش بیشتر از سه چهار روز طول نمی کشه
..
5 تا عضو داریم و 5 تا هم اتصال یک درجه آزادی(4 تا پین ویک لغزنده ) و یه لغزنده با غلتش که میشه یک دو درجه آزادی .با جایگذاری در فرمول یک درجه میشه
5 تا عضو داریم و 5 تا هم اتصال یک درجه آزادی(4 تا پین ویک لغزنده ) و یه لغزنده با غلتش که میشه یک دو درجه آزادی .با جایگذاری در فرمول یک درجه میشه
فقط نکنتش در اینه که لغزنده یا همون عضو پنجم رو فقط لغزنده یا لغزنده همراه با غلتش بگیریم؟که فکر کنم لغزنده همراه با غلتش درسته
سلام. اگر انحنايي كه در شكل نشان داده شده كماني از دايره باشه و مركز انحناي اون روي مفصل B منطبق باشه ميتونيم بگيم كه مي شه از سطح انحنا صرف نظر كرد و درجه آزادي 1 ميشه. در غير اين صورت سيستم قفل خواهد شد و درجه آزادي 0 است.
شکل رو میشه حرکت داد نمیشه؟من هم فکر میکنم صفر درجه آزادی باشه
مکانیزم قفل هست
سلام. اگر انحنايي كه در شكل نشان داده شده كماني از دايره باشه و مركز انحناي اون روي مفصل B منطبق باشه ميتونيم بگيم كه مي شه از سطح انحنا صرف نظر كرد و درجه آزادي 1 ميشه. در غير اين صورت سيستم قفل خواهد شد و درجه آزادي 0 است.