رضايت مايكروسافت بر غيرفعال نمودن مرورگر IE توسط كاربران

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
سرويس اخبار خارجي ايتنا - در نسخه آينده سيستم‌عامل ويندوز، يك چك‌باكس ساده كاربران را قادر خواهد ساخت تا مرورگر IE كه تا پيش از اين بعنوان مرورگر پيش‌فرض و غيرقابل حذف ويندوز محسوب مي‌شده را غيرفعال سازند.













با وجود اينكه بنظر نمي‌رسد ويندوز بعدي يعني Windows 7 تا پيش از سال آينده وارد بازار گردد اما تاكنون بيش از يك ميليون نفر نسخه آزمايشي اين سيستم‌عامل را دانلود و نصب كرده‌اند.
در اين ميان چند تن از وبلاگ‌نويسان در جريان كندوكاوهاي خود به گزينه جديدي برخوردند كه تا قبل از اين مشاهده نشده بود: «قابليتي براي خاموش كردن IE ، مرورگر اختصاصي مايكروسافت.»

مايكروسافت كه پيش از اين و در جريان پرونده شكايت آنتي‌تراست اتحاديه اروپا برعليه اين شركت در سال 2007 و بر سر گنجاندن نرم‌افزار مدياپلير در داخل ويندوز شكست خورده بود، اينك و در پي اظهار نظر شركت نروژي رقيب يعني اپرا مبني بر ناعادلانه بودن يكپارچه‌سازي IE با ويندوز، با وضعيتي مشابه وضعيت سال 2007 روبرو گرديده است.

در راي بدوي هيئت اتحاديه اروپا در ژانويه، تصميم گرفته شد تا فايرفاكس و گوگل مدارك بيشتري را در خصوص عملكرد ناعادلانه مايكروسافت در انحصاري نمودن بازار مرورگر به اين اتحاديه ارائه دهند.

با اينحال بنظر مي‌رسد اينبار مايكروسافت تمايلي به ورود به اين پرونده ندارد و خود داوطلبانه امكاني را براي غيرفعال نمودن IE در نسخه آتي ويندوز گنجانده است.

در كنار اين امكان، كاربران همچنين خواهند توانست مدياپلير ويندوز و نرم‌افزار جست‌وجوي هارد ديسك را نيز غيزفعال سازند.

به گفته Michael Cherry تحليلگر گروه تحقيقاتي Directions مايكروسافت پي به اهميت ويندوز 7 برده و بعد از عدم موفقيت ويستا اينك تمام توان خود را براي كارآمدتر ساختن نسخه بعدي ويندوز بكار بسته است: « مايكروسافت مي‌خواهد تمام شك و ترديدها را براي ارتقاء به نسخه بعدي از بين ببرد و اين تصميمات به اين شركت در اين راه كمك خواهند نمود.»
 
بالا