رد پای HTML5 و CSS3 در ویژوال استودیو ۲۰۱۰

Sarp

مدیر بازنشسته
همزمان با انتشار نسخه بتای سرویس پک ۱ ویژوال استودیو ۲۰۱۰ ردپایی از HTML5 و CSS3 در این نرم افزار به چشم می خورد .
همزمان با انتشار نسخه بتای سرویس پک ۱ ویژوال استودیو ۲۰۱۰ ردپایی از HTML5 و CSS3 در این نرم افزار به چشم می خورد . به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از وبلاگ آراد حقی، در این مطلب به چگونگی فعال کردن HTML5 و CSS3 در Visual Studio 2010 خواهیم پرداخت و سطح پشتیبانی Visual Studio 2010 را از آنها مورد بررسی قرار خواهیم داد.

HTML5
این روزها بسیاری از طراحان و برنامه نویسان وب مشغول فراگیری و آزمایش قابلیت های جدید گنجانده شده در HTML5 هستند و همین مساله زمینه ساز مشکلات فراوانی برای آن دسته از طراحان و برنامه نویسانی شده است که از Visual Studio و یا Visual Web Developer برای توسعه پروژه های تحت وب خود بهره می برند . Visual Studio 2010 بدون قابلیت پشتیبانی از HTML5 عرضه شد .
مایکروسافت برای حل این مشکل اقدام به انتشار سرویس پک ۱ برای ویژوال استدیو ۲۰۱۰ کرد و بخش عمده ای از HTML5 را در آن مورد پشتیبانی قرار داد. بنابراین باید توجه داشت که بخش عمده ای و نه تمام HTML5 در حال حاضر مورد پشتیبانی Visual Studio 2010 است و این بدین معناست که شما می توانید از Intellisense و امکان Validation برای HTML5 در سرویس پک ۱ بهره مند شوید.

CSS3
متاسفانه سطح پیشرفت و بهینه سازی در مورد CSS3 به اندازه HTML5 نبوده است و در برخی از قسمت ها عملا سازگاری مناسب با HTML5 وجود ندارد و نیاز به یک Validator قدرتمند باتوجه به جدید بودن بسیاری از قابلیت ها و نیاز به خطایابی آنها بشدت احساس می شود.

فعال کردن
برای فعال کردن قابلیت های مرتبط با HTML5 ، بعد از نصب سرویس پک ۱ به منوی Tools رفته و Options را انتخاب کنید . سپس به زیر شاخه HTML از زیر شاخه Text Editor رفته و Validation را انتخاب نمایید . سپس می توانید Target را بر روی HTML5 و یا XHTML5 تنظیم نمایید. همچنین چناچه نوار ابزار HTML Source Editing فعال است می توانید از آن HTML5 را انتخاب نمایید.

آینده
مطمئنا مایکروسافت اصلاحیه های جدیدتری در این زمینه منتشر خواهد کرد و یا ممکن است در نسخه نهایی سرویس پک ۱ شاهد بهبود هایی در این زمینه باشیم . اما سطح تغییرات در حال حاضر به حدی است که نیاز های آموزشی و حتی کاری را تا حدود زیادی مرتفع نماید.
بسیاری بر این عقیده هستند که مایکروسافت انرژی خود را بیشتر بر روی قابلیت هایی گذاشته است که کاربرد و ارزش بیشتری داشته اند و مطمئنا نقش مهم تری در آینده رو به رشد وب ایفا خواهند کرد .
 
بالا