رخي متقاضیان جراحی زیبایی بینی دچار اختلال بدریخت انگاری هستند

love.1982

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
رخي متقاضیان جراحی زیبایی بینی دچار اختلال بدریخت انگاری هستند





رییس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران گفت: بر اساس یک پژوهش انجام شده در کشور بیش از 20 درصد مراجعان برای اعمال جراحی زیبایی بینی دچار اختلال بدریخت انگاری (داشتن صورت ذهنی منفی از خود) هستند.


به گزارش ایرنا از دبیرخانه پنجمین کنگره خاورمیانه ای راینولوژی، دکتر محسن نراقی در حاشیه پنجمین کنگره خاورمیانه ای راینولوژی و جراحی پلاستیک صورت که در مرکز همایش های رازی تهران در حال برگزاری است، افزود: از خصوصیات بدریخت انگاری اظهار ناراحتی بیمار تناسبی با نوع بدشکلی خفیف ندارد و فرد بیش از حد نگران ظاهر خود است بطوری که ساعت های زیادی را صرف اشتغال ذهنی به این مقوله می کند.

وی ادامه داد: این تحقیق به تازگی توسط انجمن تحقیقات راینولوژی ایران و با هدف بررسی میزان اختلال بدریخت انگاری در متقاضیان اعمال جراحی پلاستیک در کشور انجام شده است.
رییس پنجمین کنگره خاورمیانه ای راینولوژی و جراحی پلاستیک صورت با یادآوری این که افراد دچار این اختلال بیشترین نمود اختلال را در صورت و در بین اعضای صورت بیشترین عامل نازیبایی خود را مربوط به بینی می دانند، تصریح کرد: درمان های روانشناختی برای این بیماران می تواند آنها را از جراحی های بی نتیجه نجات دهد.

وی همچنین گفت: در بررسی این افراد مشخص شد که بینی آنها نیازی به عمل جراحی نداشته و تنها تصور منفی که این عده از چهره خود داشته اند، آنها را به سمت کلینیک های زیبایی سوق داده است.
نراقی یادآور شد: تجربه نشان داده است به دلیل اینکه منشاء بدریخت انگاری زمینه روانی دارد حتی در صورت انجام اعمال جراحی زیبایی موفقیت آمیز ، این گروه از افراد از نتیجه عمل راضی نخواهن بود و تصویر نازیبایی از چهره خود تصور می کنند.
پنجمین کنگره خاورمیانه ای راینولوژی و جراحی پلاستیک صورت از روز جمعه (11 اردیبهشت ) در مرکز همایش های رازی تهران شروع به کار کرد و تا روز 13 اردیبهشت ادامه دارد.
 

Similar threads

بالا